Miksi jossain hoitopaikoissa pakkolaitetaan sadevaatteet merkkihaalarin tai hanskojen päälle??

• Viestiketjun aloittaja turhusturhis
  • Ensimmäinen viesti
turhusturhis
Tässä on vuodesta toiseen ollut sama ketju ja nyt (jippii...) on ilmeisesti mun vuoro:
miksi ihmeessä jossain hoitopaikoissa pakkopuetaan sadevaatteet hyvien haalarien päälle???

Eipä ollut tätä ongelmaa aikaisemmin ja ajattelin, että porukka valittaa turhasta mutta mutta...

Meidän edellisessä hoitopaikassa ei pakkopuettu (laitettiin toki vanhemman pyynnöstä).

Vitsi kun ottaa päähän, että ostin kalliin merkkihaalarin jossa voi leikkiä mudassa, lätäkössä, missä vaan (testattu kyllä, eikä tasan mee märäksi!), niin ei uskota vaan pitää väkisin pistää sadehousut jne - siis silloinkin kun ei sada, eikä edes sada lunta.

Sitten lapsille on hankittu hyvät lämpimät hanskat. Nyt kun on hieman lunta maassa ne pitää jumalauta jättää pois ja ottaa pelkät sadehanskat (siis ei edelleenkaan sada...) ja sitten tulee valitus, että ylläri pylläri lapsiparka palelee. Miksei hyviä hanskoja voi laittaa=? No kun ne ei mahdu SADEHANSKOJEN päälle.

Sitten mä kerron että hei, nää on hyvät hanskat, eivät päästä vettä, voisitteko kokeilla? No mut ku EI, ei voida kokeilla, kyllä ne varmasti päästää vettä, ihan varmasti joo.

Siis saa epäillä mitä haluaa, mutta miksi ei voi edes kokeilla? Joku halpishaalari+vitusti sadevaatteita on ainut oikea vaihtoehto, mitään muuta ei vaan ole.

vieras2
Mä taas en käsitä miten jotain voi haitata että päiväkodissa jaksetaan pukea kuriksia. Mitä väliä? Eikö Petteriinan MERKKIhaalari näy?

Hanskajutun tajuan, jos Petteriinan kädet palelee.

"vieras"
No jos sää kiinnität Petteriinan hattuun sellasen lapun missä lukee, että "Petteriinalla on muuten sitten xxx-merkkinen KALLIS MERKKIHAALARI näiden pakkopuettujen kuriksien alla".

Problem solved!

Hanskakäytäntö outo ja ketuttaisi jos lapsi joutuisi noin turhaan palelemaan.

Meilläkin on ollut aina kunnon kostessuojatut haalarit mutta ei ole harmittanut vaikka päiväkodissa välillä käytettiinkin kurahousuja siinä päällä. Itse olen laiska kurahousuja käyttämään ja siksi tykkäänkin kosteussuojatuista haalareista. Toisaalta uskon kyllä jos päiväkodissa sanovat että heille on helpompi että kaikille puetaan kurahousut ja että kurahousujen huuhtominen ja kuivattaminen on heille vaivattomampaa kuin koko haalareiden putsaaminen.

turhusturhis
En tiedä, ehkä jotkut ostaa merkkihaalareita koska se on niiiin hienoa (tai ne jotka EI osta ajattelevat niin=?), mutta minä ostan hyvät haalarit juuri sen takia, että ovat vesipitäviä ja lapsi pysyy kuivana ja lämpimänä. Siitä haalaria ei tartte suojata mistään lumesta tai vedestä - vaan se haalari suojaa lasta.

Se helpottaa myös tätien elämää. Sitten se helpottaa mun elämää kun ei tartte jatkuvasti kuskata sadevaatteita hoitoon...

Jos lapsella on hyvät, vedenpitävät ja lämpimät hanskat, niin miksi vitussa pitää jättää ne pois.

"Kaiku"
Minä nyt ymmärsin näin että puvussa on kaikki ominaisuudet kohdillaan eikä siihen päälle tarvitsisi enää kurakamppeita enkä sitä tuskaa havainnut että haalarin merkki nyt peittyisi.
Ehkä ne aattelee vanhempia ja pukua, ei mene likaiseksi eikä ominaisuudet heikenny jatkuvasta pesusta?

"Vieras"
Mun mielestä ainoastaan positiivistä ette haalarin kuin haalarin päälle puetaan kurikset. Vaikka se pitäisi vettä kuin hyvin, menee kuitenkin likaiseksi ja mua ei innosta sellaista kurasta mukulaa autoon ottaa. Helppoa kun vetäsee kurikset päältä niin lapsetkin kohtuu siistejä penkkiin laitettavaksi.

testattu
Mä oon päiväkodissa töissä ja kerran sitten lähdettiin ulos ja alkoikin sataa. Hain sadetakit niille lapsille joilla oli "tavishaalari" mutta ne joilla oli reimateciä, ticketiä jne saivat olla ilman. Ja ihan tiedoksi, reimatec ei pitänyt vettä yhtään 15min jälkeen oli läpimärkä. Popin haalari kastui myös pahasti, ticketin olivat parhaat, mutta päästivät saumoista jonkin verran läpi. Ja nämä kaikki siis olivat suht uusia vaatteita, ei mitään kymmenellä lapsella käytettyjä. pahinta oli ettei reimateciä meinannut saada kuivaksi millään. eli tästä lähtien kaikki pukevat sadekamat päälle. Ja ne ns. kosteussuojahanskat ovat ihan yhtä surkeita, läpimärkiä ovat niin reimat, popit, molot ja jonathanit.

turhusturhis
Hanskakäytäntö outo ja ketuttaisi jos lapsi joutuisi noin turhaan palelemaan.
Minua niin ottaa päähän, ettei hanskoja tai pelkkää haalaria voi edes kokeilla. Kysyin tänään että oikeastiko, nämä hanskat siis vuotaa? Joo joo, ihan varmasti vuotaa, emme tietenkään kokeilleet, mutta ihan varmasti. Vittu.

Haalarista kun kysyy, niin sekin ihan varmasti päästää vettä. Ja sitä pitää suojata (mistä? Se on meillä yhden sesonkin käytössä ja ihan lasta varten hankittu). Onneks sadehousut sentään tulevat haalarin päälle, eikä pelkästään. W¤Y&_

vieras2
[QUOTE="Vieras";27479400]Mun mielestä ainoastaan positiivistä ette haalarin kuin haalarin päälle puetaan kurikset. Vaikka se pitäisi vettä kuin hyvin, menee kuitenkin likaiseksi ja mua ei innosta sellaista kurasta mukulaa autoon ottaa. Helppoa kun vetäsee kurikset päältä niin lapsetkin kohtuu siistejä penkkiin laitettavaksi.[/QUOTE]

Samma här. Eikä innosta jatkuvasti pestä pinnalta likaista haalaria.

lto
En tiedä. Olen aina ihmetellyt joidenkin kollgeoiden logiikkaa siinä kohtaa. Itse otan hyödyn irti lasten hyvistä, kosteussuojatuista vaatteista, enkä todellakaan pue kuravaatteita päälle. Mitä järkeä niissä muuten on?

Itse maksoin 160 euroa oman lapseni talvihaalarista, jotta pieni ihminen pysyisi lämpimänä, kuivana, ja että hän ei joutuisi pukemaan todella tönkköjä, liikkumista hankaloittavia ja hiostavia kuravaatteita talvipukunsa päälle. Testasin pukua suihkun alla, ja tippaakaan ei ollut mennyt läpi. Kannattaisi jokaisen aikuisen laittaa paksu pilkkihaalari päälle, siihen kurahousut, paksut talvihanskat ja päälle kurahanskat ja sitten kokeilla miltä tuntuu olo. Ei kovinkaan kivalta, eikä liikkuvalta.

Ap, ilmoitat päiväkodin tädeille, että lapsellesi EI pueta kuravaatteita. That's it. Ja sitten soitat johtajalle, jos edelleen lapsella on ne kuravaatteet päällä. Näin itse toimisin, ja näin myös toivoisin meidän päiväkodin vanhempien toimivan jos joku työntekijöistä ei kuuntelisi vanhempien toiveita.

turhusturhis
Mä oon päiväkodissa töissä j? kerran... eli tästä lähtien kaikki pukevat sadekamat päälle. Ja ne ns. kosteussuojahanskat ovat ihan yhtä surkeita, läpimärkiä ovat niin reimat, popit, molot ja jonathanit.
Olen testannut - ja niin on moni muukin. Mudassa, lumessa, sateessa ja eipä ollut ongelmia. Haalari+hanskat kesti erinomaisesti.
Kaatosateesta en tiedä (meidän uusi hoitoryhmä ei ulkoile jos sataa)

Meneekö sun työpaikan lapset joka ikinen päivä ulos sadevaatteissa?... :(
Vaikka olet 'kerran' todennut ja sinusta tuli kerralla hieno asiantuntija, voisit joskus kokeilla ottaa ne sadekamppeet pois, ees yhden kerran?

rgWGR
Päiväkodeissa on rajallinen mahdollisuus kuivata niitä vaatteita ja merkkivaatteita ei saa laittaa kuivauskaappiin. Ehtiikö ne kuivua seuraavaan ulkoiluun? Eri arvoisuus tässäkin asiassa jos yksi ei laita kuriksia niin kaikki mankuu, että eivät laita kuriksia. Hoitajat ääsee vähemmällä mankumisella kun kaikki laittaa kurikset. meillä koulun eskarissakin laittaa kaikki kurikset. Ei ongelmia. olen vaan tyytyväinen, että hiekkaa ym. on vaatteissa vähemmän.

lto
Mä oon päiväkodissa töissä ja kerran sitten lähdettiin ulos ja alkoikin sataa. Hain sadetakit niille lapsille joilla oli "tavishaalari" mutta ne joilla oli reimateciä, ticketiä jne saivat olla ilman. Ja ihan tiedoksi, reimatec ei pitänyt vettä yhtään 15min jälkeen oli läpimärkä. Popin haalari kastui myös pahasti, ticketin olivat parhaat, mutta päästivät saumoista jonkin verran läpi. Ja nämä kaikki siis olivat suht uusia vaatteita, ei mitään kymmenellä lapsella käytettyjä. pahinta oli ettei reimateciä meinannut saada kuivaksi millään. eli tästä lähtien kaikki pukevat sadekamat päälle. Ja ne ns. kosteussuojahanskat ovat ihan yhtä surkeita, läpimärkiä ovat niin reimat, popit, molot ja jonathanit.
Olen kyllä eri mieltä. Oman lapseni Ticketin haalari kesti viime talvena kaatosateen ja vesilammikossa istumisen päästämättä pisaraakaan läpi. Popin välikausipuku oli lähes yhtä hyvä.

Ja kyllä minä pystyn kipaisemaan päiväkotiin hakemaan lapsille sadetakit, JOS alkaa sataa, mutta muuten vaan märällä kelillä en kiusaa lapsia kuravaatteilla. Kosteussuojatuista hanskoista olen sun kanssa aika lailla samaa mieltä, ne eivät kestä vettä lähellekään samoin kuin puvut. Niinpä selvällä sadekelillä suosin kyllä kurahanskoja.

testaa
Olen testannut - ja niin on moni muukin. Mudassa, lumessa, sateessa ja eipä ollut ongelmia. Haalari+hanskat kesti erinomaisesti.
Kaatosateesta en tiedä (meidän uusi hoitoryhmä ei ulkoile jos sataa)

Meneekö sun työpaikan lapset joka ikinen päivä ulos sadevaatteissa?... :(
Vaikka olet 'kerran' todennut ja sinusta tuli kerralla hieno asiantuntija, voisit joskus kokeilla ottaa ne sadekamppeet pois, ees yhden kerran?
Eivät mene, mutta silloin kun on märkää ts. lätäköitä,yöllä satanut tms. niin kaikki laittavat kurahousut ja kurahanskat. Sateella sadetakit myös. Me ulkoilemme säällä kuin säällä.

Mulla on 10 vuoden kokemus eri lasten ulkovaatteista, omien ja päiväkotilasten. Noin 20 eri toppapukua ja 20 eri vk-pukua vuodessa, yhteensä satoja. Jotain luulisin tietäväni. Koetapa saada se kosteussuojattu läpimärkä puku kuivaksi viidessä tunnissa kun sitä ei saa laittaa kuivauskaappiin...

testattu
Olen kyllä eri mieltä. Oman lapseni Ticketin haalari kesti viime talvena kaatosateen ja vesilammikossa istumisen päästämättä pisaraakaan läpi. Popin välikausipuku oli lähes yhtä hyvä.

Ja kyllä minä pystyn kipaisemaan päiväkotiin hakemaan lapsille sadetakit, JOS alkaa sataa, mutta muuten vaan märällä kelillä en kiusaa lapsia kuravaatteilla. Kosteussuojatuista hanskoista olen sun kanssa aika lailla samaa mieltä, ne eivät kestä vettä lähellekään samoin kuin puvut. Niinpä selvällä sadekelillä suosin kyllä kurahanskoja.
No sen takia testasinkin koska halusin uskoa että kestävät. Eivät kestäneet. Reimatecin toppahaalari päästi niin läpi, että sisävaatteet olivat märät. Popin vk-haalari päästi myös läpi muttei yhtä pahasti. Ehkä ihan uutena kestävät mutta muutaman pesun jälkeen.... ja mistä me tiedetään kuinka usein puvut on pesty

!
Me puemme lapsille työpaikalla myös kurikset oli mikä haalari tahansa. Syy on se, että ketään vanhempaa ei kiinnosta laittaa kuraista lasta autoon istumaan hoitopäivän jälkeen saati käydä törkyisen lapsen kanssa kaupassa. En myöskään ihan totta usko, että vanhemmat haluavat joka ilta pestä seuraavaksi päiväksi sen haalarin ja päiväkodissa on rajatut pesu- ja kuivatusmahdollisuudet. Omille naulakkopaikoille eteiseen on ikävä tuoda kuraista haalaria hiekottamaan eteistä tai lapsen sisävaatteita. Se vesisade ja märkyys harvoin on se ongelma tässä asiassa vaan tällä säällä hiekan ja mudan tarttuminen vaatteisiin haalarista riippumatta.

turhusturhis
En tiedä. Olen aina ihmetellyt joidenkin kollgeoiden logiikkaa siinä kohtaa. Ap, ilmoitat päiväkodin tädeille, että lapsellesi EI pueta kuravaatteita. That's it. Ja sitten soitat johtajalle, jos edelleen lapsella on ne kuravaatteet päällä. Näin itse toimisin, ja näin myös toivoisin meidän päiväkodin vanhempien toimivan jos joku työntekijöistä ei kuuntelisi vanhempien toiveita.
Nyt kun olen päästänyt hieman höyryä (...), olen taas valmis asiallisesti vääntämään asiasta. Olen itsekin mökillä kävellyt sadevaatteissa+saappaissa, jokainen hoitotäti voisi viikon verran pukeutua samalla tavalla ja kattoa onko kivaa.

Meidän uudessa hoitopaikassa kaikki laitetaan patterin päälle, ei oo kuivauskaappionkelmaa, siitä en ees sano mitään - <b>eikä järki päätä pakota kun pistivät pienen lapsen palelemaan tänään ohuissa sadehanskoissa</b>.

Kun ei ne sadehanskat mee vedenpitävien toppahanskojen päälle! Jep. Mistä tää sadevaatepalvonta oikein tulee?

Ok, ok, höyryä tulee vielä oikein kilokaupalla, ottaa niin saatanasti päähän, että pistivät pienen ihmisen palelemaan... ¤#/&_/

"vieras"
meillä riitti kun sanoin että ne pitää vettä ja kosteutta, eikä niitä tarvitse varoa eikä haittaa jos likaantuu. kerroin myös että en voi huuhdella samoin kun kurahousutkin.

"huoh"
Nyt kun olen päästänyt hieman höyryä (...), olen taas valmis asiallisesti vääntämään asiasta. Olen itsekin mökillä kävellyt sadevaatteissa+saappaissa, jokainen hoitotäti voisi viikon verran pukeutua samalla tavalla ja kattoa onko kivaa.

Meidän uudessa hoitopaikassa kaikki laitetaan patterin päälle, ei oo kuivauskaappionkelmaa, siitä en ees sano mitään - <b>eikä järki päätä pakota kun pistivät pienen lapsen palelemaan tänään ohuissa sadehanskoissa</b>.

Kun ei ne sadehanskat mee vedenpitävien toppahanskojen päälle! Jep. Mistä tää sadevaatepalvonta oikein tulee?

Ok, ok, höyryä tulee vielä oikein kilokaupalla, ottaa niin saatanasti päähän, että pistivät pienen ihmisen palelemaan... ¤#/&_/
Vie lapaset tai rukkaset sinne jotka voi laittaa kurahanskojen alle...

turhusturhis
Me puemme lapsille työpaikalla myös kurikset oli mikä haalari tahansa. Syy on se, että ketään vanhempaa ei kiinnosta laittaa kuraista lasta autoon istumaan hoitopäivän jälkeen saati käydä törkyisen lapsen kanssa kaupassa. En myöskään ihan totta usko, että vanhemmat haluavat joka ilta pestä seuraavaksi päiväksi sen haalarin ja päiväkodissa on rajatut pesu- ja kuivatusmahdollisuudet. Omille naulakkopaikoille eteiseen on ikävä tuoda kuraista haalaria hiekottamaan eteistä tai lapsen sisävaatteita. Se vesisade ja märkyys harvoin on se ongelma tässä asiassa vaan tällä säällä hiekan ja mudan tarttuminen vaatteisiin haalarista riippumatta.
Siis vanhemmat aina ottaa sadevaatteet pois ja auto pysyy siistinä? Siis hakevat lapsen kun olette pihalla, menevät auton eteen ja ei muuta ku hommiin? Meillä on kyllä istuinsuojat.

Kuraiset sadevaatteet eivät tuo hiekkaa sisään?...

Ja tiedoksi vaan, ei sitä haalaria PESTÄ missään pesukoneessa vaan pelkkä huuhtaisu riittää - ihan kuin sadevaatteissaki.

turhusturhis
[QUOTE="vieras";27479520]meillä riitti kun sanoin että ne pitää vettä ja kosteutta, eikä niitä tarvitse varoa eikä haittaa jos likaantuu. kerroin myös että en voi huuhdella samoin kun kurahousutkin.[/QUOTE]

Mä oletin, että meilläkin riittäis, mutta saa vain tuijotusta.

Yhteistyössä