Kyllä Suomessa eläminen on kallista...

Tili tuli, tili meni.
Kaikki laskut, menoerät yms. maksettu ja tilille jäi 700 e...
Ensi viikolla seuraava tili ja olihan nyt aikamoinen laskupino, mutta kyllä silti tuli tänään ajateltua, että kuinka helkkarin kallista täällä on asua ja elää.

Tähän kehitykseen pitäisi miltei puuttua.

"Nii"
Mää stressaan yli kaiken tätä kalleutta. Välil mietin et oonko vaa tullu nii pihiks etten mitää raskis ostaa. Vaik ei oo meilläkää rahasta tiukkaa, nii silti pelkään aina et raha loppuu kesken ku nii kallista.

[QUOTE="heh";27474012]onhan se kallista JOS siitä tekee semmoista. veikkaan että aika leveästi tekin elätte, vaikka kukaan ei pakota.[/QUOTE]

On täällä perushintatasokin aikamoisen korkealla.
En nyt menisi sanomaan, että kovin leveästi eletään; autot molemmat yli 10v. vanhoja, ihan tavallinen omakotitalo... Noh, ruoassa en kyllä tingi, enkä paljoa kaupassa hintoja katso ja teineille nyt kyllä ostelen ja annan käyttörahaa, mutta en mä mitkään kultaketjut käsissä tuolla kulje.

Sen myönnän, että nuo hevoset ovat ehkä sellainen "turha" rahanreikä.

[QUOTE="vieras";27474039]Kerran viikossa saat tuon palkan vai miten ens viikolla uusi tili?

Kaikesta ihmiset valittaakin.. kun ei ikinä voi olla tyytyväinen siihen mitä on.[/QUOTE]

Ei kun saan joka 15pv. palkan, mutta maksoin tänään rästilaskuja pois.

"vieras"
[QUOTE="vieras";27473976]Mihin vertaat? Onko jossain maassa käsityksesi mukaan halpa elää? Sellaisessa, jossa voisit ajatella asuvasi?[/QUOTE]

Melkein missä tahansa on halvempaa elää kuin Suomessa. Esim. nyt vaikka Saksassa ja Britanniassa.

• Tykkää
Reactions: Pikkukaupunkilainen
Hevoset ei oo koskaan turha rahareikä. Pikkasen nyt prioriteetteja ja teineiltä rahat pois. Ja autoista.
Autot ovat velattomat ja vanhat, joten ei niihin nyt juurikaan rahaa mene. Paitsi tuo toinen syö kyllä niin paljon bensaa, että siitä nyt ehkä voisi nipistää.
Ja pojan moottoriurheilu on vielä yksi "rahareikä", mutta siihen sijoitan enemmän kuin ilomielin.

Kyllä aion myös jatkossa antaa teini-ikäisille käyttörahaa.

"vieras"
Mä oon menettämässä työpaikan (missä muuten nettopalkka 1200€/kk), työssäoloehto ei ole täyttynyt, joten kelan rahalla+ miehen 1800€/kk nettotuloilla kituutellaan jos potkut tulee. Meillä on tosin vain yksi lapsi elätettävänä. Ja tonnin visalasku (koiran eläinlääkäri) maksettavana.

Yhteistyössä