Kokoomus linjaa- Lapsilisät ja kaikki muukin sosiaaliturva poistettava

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
m.n.m
[QUOTE="vieras";27472050]Miksi ihmeessä pitäis pitää työpaikat kunnissa, kun ne työehtosopimukset ajaa kunnat konkurssiin? Kyllähän ne työpaikat fyysisesti siellä kunnassa edelleen ovat, vaikka yksityinen puoli on niitä tarjoamassa. Vai ajatteletko esim. sote-palvelujen ulkoistamisella sitä, että kuntaan muuttaa kaikki uudet työntekijät sen yksityisen firman mukana? :D[/QUOTE]

Työehtosopimuksista ollaan samaa mieltä.

Pienen kunnan tarjoamat palvelut ovat tuottoisampi kunnalle, kuin ostona. Ihan omakohtaisia kokemuksia. Olisi varmaan mukavaa, jos Lappiinkin saataisiin takaisin kaikki pienetkin sairaalat, koska synnyttämään pitää mennä useita satoja kilometrejä. Ei ne sote-mallit toimi kaikkialla. Nyt on liiallinen keskittäminen ulkopuolisiin saanut enemmän tuhoa aikaiseksi. Ei ole samanlaisia oikeuksia jokaisella suomalaisella...vaikka näin väitetään.

Kunta on kuitenkin se ensisijainen palveluntarjoaja asukkaalle. Kun kunnasta puuttuu ne tärkeimmät palvelut, on muuttotappio valmis, eikö?

"vieras"
Ei vaan lapsilisät tulojen mukaan niille jotka sitä oikeesti tarvii elääkseen/elättääkseen lapset.
Samat tulorajat kuin muissakin etuuksissa.Ei se tasa arvoista ole että joillakin lapsilla on
valtion maksama pesämuna täysi ikäiseksi tullessaan.Kyllä niille "rikkaiden lapsilisille olisi
parempaakin käyttöä tässä maassa esim.vanhusten olojen parantaminen.He jos ketkä ovat
niitä veroja maksaneet ja olisi aika saada jotain muutakin takaisin kuin huonoa hoitoa ja
nälkä kuoleman partaalla elämistä!
Miksi se on meidän fiksusti rahaa käyttävien vika, että typerämmät eivät saa lapsilisistään säästöön? Koska näinhän se menee ellei puhuta todella pienituloisista opiskelijoista tms, jotka eivät saa edes sossussa.

m.n.m
Sen verran haluan vielä lisätä, että yksityisiä palveluita tarvitaan, mutta ei kuitenkaan sivuuttamaan julkista palvelua.

Ja jos aihe kiinnostaa, niin kannattaa lukea vaikka Fipsun raportti asiasta. Kyseiset palvelut täydentävät toisiaan.

"vieras"
Työehtosopimuksista ollaan samaa mieltä.

Pienen kunnan tarjoamat palvelut ovat tuottoisampi kunnalle, kuin ostona. Ihan omakohtaisia kokemuksia. Olisi varmaan mukavaa, jos Lappiinkin saataisiin takaisin kaikki pienetkin sairaalat, koska synnyttämään pitää mennä useita satoja kilometrejä. Ei ne sote-mallit toimi kaikkialla. Nyt on liiallinen keskittäminen ulkopuolisiin saanut enemmän tuhoa aikaiseksi. Ei ole samanlaisia oikeuksia jokaisella suomalaisella...vaikka näin väitetään.

Kunta on kuitenkin se ensisijainen palveluntarjoaja asukkaalle. Kun kunnasta puuttuu ne tärkeimmät palvelut, on muuttotappio valmis, eikö?
Eihän yksityistäminen tarkoita sitä, että ne palvelut lähtee kunnanrajojen sisältä pois! Siis mitä sinä nyt et ymmärrä?

Meillä on kuntaliitoksen myötä lähdössä palveluja pois, ihan kunnallisia palveluita. Eli tässä tapauksessa ja näissä tapauksissa ihan sama, missä ne palvelut on, kun kuitenkaan ne eivät joka kunnassa pysy. Jos yksityistäminen säästää kunnalle rahaa, niin ehdottomasti sitä pitäis enemmän tukea.

"mamma"
Ei vaan lapsilisät tulojen mukaan niille jotka sitä oikeesti tarvii elääkseen/elättääkseen lapset.
Samat tulorajat kuin muissakin etuuksissa.Ei se tasa arvoista ole että joillakin lapsilla on
valtion maksama pesämuna täysi ikäiseksi tullessaan.Kyllä niille "rikkaiden lapsilisille olisi
parempaakin käyttöä tässä maassa esim.vanhusten olojen parantaminen.He jos ketkä ovat
niitä veroja maksaneet ja olisi aika saada jotain muutakin takaisin kuin huonoa hoitoa ja
nälkä kuoleman partaalla elämistä!
Jos lapsilisiin halutaan muutoksia niin laitetaan ne sitten maksuun sen mukaan kuka eniten veroja maksaa, eli mitä suurempi veroprosentii sitä suurempi lapsilisä. Silloinhan se menee oikein. Jos kovalla työllä ansaitset enemmän ja maksat enemmän veroja niin silloinhan olet oikeutettu suurempiin etuuksiinkin.
Jos työkykyisenä makaa kotona homeessa pitäisi saada mahdollisimman vähän tukia jos ollenkaan. Minua sitten risoo nämä laiskimukset ketkä vaan seisoo käsi ojossa eikä ole rahan eteen halukas tekemään yhtään mitään >x/

"vieras"
[QUOTE="mamma";27472260]Jos lapsilisiin halutaan muutoksia niin laitetaan ne sitten maksuun sen mukaan kuka eniten veroja maksaa, eli mitä suurempi veroprosentii sitä suurempi lapsilisä. Silloinhan se menee oikein. Jos kovalla työllä ansaitset enemmän ja maksat enemmän veroja niin silloinhan olet oikeutettu suurempiin etuuksiinkin.
Jos työkykyisenä makaa kotona homeessa pitäisi saada mahdollisimman vähän tukia jos ollenkaan. Minua sitten risoo nämä laiskimukset ketkä vaan seisoo käsi ojossa eikä ole rahan eteen halukas tekemään yhtään mitään >x/[/QUOTE]

Onko sulla laajakin tutkimus taustalla, koskien noita laiskimuksia koura ojassa?

Tiedätkö miltä tuntuu roikkua tukien varassa? Tiedätkö kuinka paljon haluaisin töitä, voi pojat.. Mikä tahansa työ vaan kelpaisi, kunhan sitä vaan saisi. Kouluja on käyty monella alalla. Ei ole töitä.

Ei tarjota kuin sillointällöin muutaman kuukauden työharjoittelupaikkoja, joissa joutuu tekemään täysipäiväistä ja yhtä vastuullista työtä kuin oikeat palkallisetkin. Tästä maksetaan päivää kohti 9 euron ylläpitokorvaus, ei muuta. Silti pitää roikkua sossun luukulla, koska ei rahat vaan yksinkertaisesti riitä kattamaan ravintoa ja suojaa.

Ei siinä, itse olen aina ottanut harjoittelupaikan kun sitä on tarjottu, mutta ei ne ketään työllistä.

"mamma"
[QUOTE="vieras";27472306]Onko sulla laajakin tutkimus taustalla, koskien noita laiskimuksia koura ojassa?

Tiedätkö miltä tuntuu roikkua tukien varassa? Tiedätkö kuinka paljon haluaisin töitä, voi pojat.. Mikä tahansa työ vaan kelpaisi, kunhan sitä vaan saisi. Kouluja on käyty monella alalla. Ei ole töitä.

Ei tarjota kuin sillointällöin muutaman kuukauden työharjoittelupaikkoja, joissa joutuu tekemään täysipäiväistä ja yhtä vastuullista työtä kuin oikeat palkallisetkin. Tästä maksetaan päivää kohti 9 euron ylläpitokorvaus, ei muuta. Silti pitää roikkua sossun luukulla, koska ei rahat vaan yksinkertaisesti riitä kattamaan ravintoa ja suojaa.

Ei siinä, itse olen aina ottanut harjoittelupaikan kun sitä on tarjottu, mutta ei ne ketään työllistä.[/QUOTE]

Kannattaa mennä mol:in sivuille katsomaan miten paljon sitä työtä on siellä tarjolla, sivukaupalla. Sairaalastakin saa siivoushomma ja työpaikka kouluttaa kun valmiiksi koulutettuja ei meinaa löytyä. Jos omalla paikkakunnallasi ei ole töitä niin valitettavasti kannattaa muutta työn perässä. Eihän se mukavaa ole mutta työtä ainakin saa.

m.n.m
[QUOTE="vieras";27472229]Eihän yksityistäminen tarkoita sitä, että ne palvelut lähtee kunnanrajojen sisältä pois! Siis mitä sinä nyt et ymmärrä?

Meillä on kuntaliitoksen myötä lähdössä palveluja pois, ihan kunnallisia palveluita. Eli tässä tapauksessa ja näissä tapauksissa ihan sama, missä ne palvelut on, kun kuitenkaan ne eivät joka kunnassa pysy. Jos yksityistäminen säästää kunnalle rahaa, niin ehdottomasti sitä pitäis enemmän tukea.[/QUOTE]

Suomen 320:stä kunnasta 91 järjestää Sote-palvelut itse. Näissä asuu n. 60% väestöstä.

Tätä ajan takaa. Kuntien monipuolisuutta ilman kuntaliitosta. Jos 91 kuntaa pystyy järjestämään palvelut itse, miksei siis loputkin. Ymmärrätkö?

"vieras"
Suomen 320:stä kunnasta 91 järjestää Sote-palvelut itse. Näissä asuu n. 60% väestöstä.

Tätä ajan takaa. Kuntien monipuolisuutta ilman kuntaliitosta. Jos 91 kuntaa pystyy järjestämään palvelut itse, miksei siis loputkin. Ymmärrätkö?
Mutta jos kunta säästää 700000 euroa siinä, että ulkoistaa ne palvelut, niin miksei sitä kannattais tehdä? Ymmärrätkö? Tuo esimerkki oli Puolangalta, siellä nuo säästöt on arviolta tuon 700000e.

m.n.m
[QUOTE="vieras";27472372]Mutta jos kunta säästää 700000 euroa siinä, että ulkoistaa ne palvelut, niin miksei sitä kannattais tehdä? Ymmärrätkö? Tuo esimerkki oli Puolangalta, siellä nuo säästöt on arviolta tuon 700000e.[/QUOTE]

Enkö tuossa jossakin kirjoittanut, että jokaiselle kunnalle ei tuo ulkoistaminen sovi?
Aina täytyy tarkastella asioita tapauskohtaisesti ja tehdä sen perusteella päätökset.

Aikamoista säästöä tuo myös se, että kunta pystyy itse kyseisen palvelun tuottamaan. Varmasti noista 91:stä kunnasta moni allekirjoittaa tämän, eivät he muuten itse palvelujaan järjestäisi.

Siltikään nämä Saul Schubakin sammakot eivät tulleet selvitetyksi...

Mihin siis perustuu tuo äärioikeistolainen käsitys? Ja onko tuo käsitys tulevaisuuden kokomuuslaisten arvomaailma?

"hippi"
[QUOTE="vieras";27470363]Älyätkö sinä, että rikkaat nostelee sieltä niitä omia rahoja takaisin, MURTO-OSIA siitä, mitä syytävät veroina valtiolle.[/QUOTE]

Jos ajattelet vaikka esim. tuota äitiysrahaa.

Opiskelevan äitin puoliso tai isä maksaa yel maksusta puolet, valtio tukee toisen puolen ja tämän perusteella saa opiskeleva tyttö enemmän äippärahaa mitä yksikään palkansaaja.

Eikä ole penniäkään ikinä tuottanut tai tehnyt mitään. Äippäraha kuitenkin tapissaan ja samoin eläkemaksut tulevat olemaan tolla menolla kovat. Pelkkää systeemin kusetusta, mutta laillista.

"vieras"
Enkö tuossa jossakin kirjoittanut, että jokaiselle kunnalle ei tuo ulkoistaminen sovi?
Aina täytyy tarkastella asioita tapauskohtaisesti ja tehdä sen perusteella päätökset.

Aikamoista säästöä tuo myös se, että kunta pystyy itse kyseisen palvelun tuottamaan. Varmasti noista 91:stä kunnasta moni allekirjoittaa tämän, eivät he muuten itse palvelujaan järjestäisi.

Siltikään nämä Saul Schubakin sammakot eivät tulleet selvitetyksi...

Mihin siis perustuu tuo äärioikeistolainen käsitys? Ja onko tuo käsitys tulevaisuuden kokomuuslaisten arvomaailma?
Tuo on yhden ihmisen mielipide, ei kokoomuksen yleinen linja, eikö se ole jo tullut selväksi? Ihan sama juttu kun joku yritti vetää vanhaa kokoomuslaisen sekopäistä ajattelutapaa peruskoulusta tähän ketjuun, ei sekään mikään kokoomuksen linjaus ole tänä päivänä :)

Vai pitääkö tässä nyt ajatella, että kun halla-aho haluaa kaikki somalit tyyliin mullan alle, niin se on persujen linja sitten?

-.-
Saan itse tukia koska monesta syystä joita en julkisesti kerro, niin elämäntilanne on vaikea.
Olen kiitokseksi tuista tehnyt vapaaehtoistyötä koska se tuntuu oikealle ja haluan jakaa sitä hyvää mieltä ja välittämistä jota itse saan.

"pyhä jysäys"
[QUOTE="vieras";27469980]Ja ihan yhtä naurettava ajatus on se, että viedään ne kaikki tuet rikkailta pois, vaikka rikkaat on ainoita, jotka niistä tuista on joskus jotain maksaneetkin.

Lopettakaa jo tuo katkeruus. Jos on niin hyvin asiat, että voi laittaa lapsen tilille lapsilisät, niin sitten on. Kateus tuosta asiasta ei auta yhtään ketään.[/QUOTE]

En minä ole vaatinut lapsilisien poistoa rikkailta :D Eikä tässä keskustelussa käsittääkseni siitä ole ollutkaan kyse, vaikka jotkut tuotakin ovat väläytelleet.

Tuosta kyllä olen eri mieltä, että rikkaat ovat ainoita, jotka ovat niistä tuista jotain maksaneet. Eiköhän jokainen työssäkäyvä maksa oman osansa verotuloina. Rikkaat toki isomman osan, mutta turha väheksyä muiden työssäkäyvien osuutta yhteiskunnan pyörittämiseen.

rikkaat suohon
En jaksa uskoa millään, että tuo olisi vaan yhden kokoomuslaisen ajatus, vaan todellakin useamman, mutta eivät uskalla sitä ääneen sanoa.

Jotkut täällä tuntuvat olevan sitä mieltä, että rikkaille enemmän tukia, koska ovat niin hienoja ja älykkäitä ihmisiä, jotka ovat oikein ansainneet lapsilisänsä..

Olen aina ollut sitä mieltä, että rikkaat ovat Suomessakin syynä köyhyyteen, koska haluavat aina vaan itselleen enemmän ja ne saamiset revitään köyhempien selkänahasta.
Köyhiä syytetään tuilla elämisestä, vaikka todellisuudessa rikkaat ne haluavat pitää kynsin ja hampain kiinni mm.lapsilisistä.
Jos rikkaat eivät haluaisi niin tuhottomasti itselleen palkkaa, päomatuloja ym ym, niin pienituloisillekin olisi varaa maksaa kunnon palkkaa.

"vieras"
En jaksa uskoa millään, että tuo olisi vaan yhden kokoomuslaisen ajatus, vaan todellakin useamman, mutta eivät uskalla sitä ääneen sanoa.

Jotkut täällä tuntuvat olevan sitä mieltä, että rikkaille enemmän tukia, koska ovat niin hienoja ja älykkäitä ihmisiä, jotka ovat oikein ansainneet lapsilisänsä..

Olen aina ollut sitä mieltä, että rikkaat ovat Suomessakin syynä köyhyyteen, koska haluavat aina vaan itselleen enemmän ja ne saamiset revitään köyhempien selkänahasta.
Köyhiä syytetään tuilla elämisestä, vaikka todellisuudessa rikkaat ne haluavat pitää kynsin ja hampain kiinni mm.lapsilisistä.
Jos rikkaat eivät haluaisi niin tuhottomasti itselleen palkkaa, päomatuloja ym ym, niin pienituloisillekin olisi varaa maksaa kunnon palkkaa.
Kyllä haluttais nähdä sunkin ilme, kun hyvätuloiset lähtis oikeasti nostelemaan tästä maasta... siinäpä taistelisitte tuistanne, kun kukaan ei olis niitä teille maksamassa :)

"vieras"
[QUOTE="vieras";27474454]Kyllä haluttais nähdä sunkin ilme, kun hyvätuloiset lähtis oikeasti nostelemaan tästä maasta... siinäpä taistelisitte tuistanne, kun kukaan ei olis niitä teille maksamassa :)[/QUOTE]

Suomi ja suomalaiset ovat ennenkin pärjänneet, kovalla työnteolla ja yhteisöllisyydellä.

Ei siihen mitään saul suupakkeja tarvita.

Yhteistyössä