[QUOTE="vieras";27471261]Persut ja keskusta taitaa olla melkein ainoat puolueet tällä hetkellä hallituksen ulkopuolella, siksi aika helppo vetää tähän mukaan. Ja persujen keinohan oli juurikin saada säästöjä kiristämällä yritysten verotusta, mikä johtaa väistämättä totaaliseen taloudelliseen helvettiin ja työttömyyden kasvuun. Onko se sun mielestä hieno juttu?
En minä ole lapsilisiä kieltämässä niitä tarvitsevilta, mutta olen kyllä sitä mieltä että ne kuuluvat kaikille.
Ja kun joku sanoi tuosta että lapsettomillekin kuuluis jokin tuki, niin perusteletko vielä että miksi?[/QUOTE]
Persujen toimintaan en ota kantaa, koska kyseinen puolue ei ole minua varten. En usko heidän tarkoitusperäänsä, joten en vertaisi heitä muun politiikan toimintaan enää sen enempää. Pidetään persut jatkossakin yhtenä puolueena muiden joukossa.
Se, että EURON pelastaminen on prioriteetti numero yksi, kertoo se mielestäni nykyisen hallituksen arvostuksesta yhteiskuntaa kohtaan. Tuskin esim. sotiemme veteraanit halusivat euron takia aikoinaan taistella. Ja koska kansan miellipiteellä ei ole väliä, niin joudumme jatkossakin suurempiin kiristyksiin ja velkekierteisiin. Missään ei lue, että eurossa pitäisi pysyä. On täysin harkinnanvaraista koko asia.
Onkohan kukaan koskaan laskenut, että paljonko säästyisi rahaa vuosittain ilman EU-jäsenyyttä? Nyt näyttää siltä, että heikommat maat kärsivät ja lopulta on Suomikin kurkkuaan myöten sonnassa. Silloin ei enää Kataisen ja Urpilaisen vakuuttelut auta. Eikö?
Tietääkseni en olisi lisäämässä lapsettomien tukia. Heillä kuitenkin on mahdollisuus saada samoja tukia, kuten muukin väestö esim. sairauden tai muun sellaisen sattuessa. Lapsilisän poistaminen ei kuitenkaan ole mikään ratkaisu mihinkään.
Saul Schubakin komentti "aineksista" oli täysin ala-arvoinen. Jos kokoomusleirissä ollaan tulevaisuudessa tuota mieltä, niin miten luulet, että Suomen tulisi käymään jatkossa? Puhutaanko me ihmisistä vai aineksista? Missä ihmisarvon kunnioitus?