Kokoomus linjaa- Lapsilisät ja kaikki muukin sosiaaliturva poistettava

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27470326]Niinpä! Ja oletko sinä tietoinen, mistä ne lapsilisät saadaan? Sun täytyy provota, ei kukaan voi olla noin tyhmä...

Ymmärrätkö, että jos suurituloisia ei olis, ei olis myöskään niitä lapsilisiä ja muita etuuksia mitä teille jakaa?[/QUOTE]
No myös keskituloiset tulisi poistaa. Heidän lapsilisät myös meille yhteiskunnan hylkäämille.

"mamma"
Rikkaat ja keskituloiset ovat vieneet minulta kaiken, mitä vielä? :( Vievät viimeisetkin sossun rahat joita saan kohta! Miksi he varastavat köyhiltä kaiken!?
En ole ole rikas mutta tulemme toimeen ok. Olemme molemmat töissä ja meillä on 1 lapsi ja koemme että hänet pystymme elättämään hyvin.
Koskaan en ole kenenkään rahoja vienyt, en rikkaan enkä köyhän. Sos-avustuksia en ole koskaan käyttänyt enkä luukulla käynyt. Aina olen töitä tehnyt jotta saisin leivän pöytään ja laskut ja lainat maksettua eikä palkkani ole edes järin iso. Opiskellut olen sen verran että pääsin haluamaani työhön ja olen työpaikkaani erittäin tyytyväinen. Elämä on mallillaan.

Mutta koskaan en ole saanut mitään ilmaiseksi, AINA on pitänyt tehdä töitä.

"vieras"
[QUOTE="pertti";27470348]Se on muuten fakta. Katso tilastokeskuksesta jos et usko. Esim. jokainen hyvätuloinen nostaa täydet äitiyspäivärahat. Meilläkin nosti, vaikka oli opiskelija ennen raskaaksi tulemista.[/QUOTE]

Älyätkö sinä, että rikkaat nostelee sieltä niitä omia rahoja takaisin, MURTO-OSIA siitä, mitä syytävät veroina valtiolle.

"vieras"
Eurokriisi
Rehn: Kreikan velkoja pitää leikata
EPA/THIERRY ROGE
Euroopan talouskomissaari Olli Rehn sanoo, että Kreikan velkataakan leikkaamisesta pitää saada aikaan sopu 12. marraskuuta mennessä. Kreikka toteuttaa parhaillaan rankkaa säästöohjelmaa, mutta se ei yksinään riitä palauttamaan maata kestävälle velkauralle.

Taloussanomat–Bloomberg
6.11.2012 07:34

Kreikan velkataakan alentamisesta on saatava sopu euroryhmän ensi viikon kokoukseen mennessä, Euroopan unionin talouskomissaari Olli Rehn sanoi eilen Meksikon G20-kokouksen yhteydessä.

– Meillä pitää olla 12. marraskuuta mennessä yhteinen näkemys siitä, miten Kreikan velkataakkaa pienennetään, rikkaiden maiden G20-ryhmän kokouksessa puhunut Rehn sanoi.

– Olen luottavainen, että löydämme sovun, hän sanoi.

Niin kutsuttu troikka eli Euroopan komissio, Euroopan keskuspankki (EKP) ja Kansainvälinen valuuttarahasto IMF ovat painostaneet Kreikkaa uusiin talousuudistuksiin julkisen talouden alijäämänsä supistamiseksi ja taloussääntelyn vapauttamiseksi. Kreikan toimet eivät yksistään riitä, sillä lisäleikkauksien aiheuttama poliittinen vastarinta ja talouden romahtaminen uhkaavat maan velkatavoitteita. Mikäli Kreikan velkataakka halutaan kestävälle tasolle, sen katsotaan vaativan leikkauksia myös julkisten velkojien saatavissa.

Kreikan pääministeri Antonis Samaras sanoi eilen, että huomenna keskiviikkona parlamentissa äänestykseen tuleva säästöpaketti on viimeinen, jonka Kreikka kestää. Kreikka on saanut yhteensä 240 miljardia euroa lainalupauksia troikalta vuodesta 2010.

Ennen Rehniä kokouksessa puhunut, nimettömänä pysytellyt G20-virkamies sanoi epäilevänsä Rehnin aikataulutavoitetta. G20-maiden valtiovarainministerit varoittivat euromaita viivyttelystä eurokriisin ratkaisussa.

Rehn ylisti kokouksessa Euroopan päättäväisyyttä tehdä kaikki tarvittava euron vakauttamiseksi. Esimerkiksi pankkiunionin ja pankkien kriisinhallintamekanismin Rehn uskoo johtavan euron asteittaiseen vakautumiseen.

"mamma"
Nimenomaan sitä että miksi maksetaan lapsilisää ihmisille jotka eivät sitä tarvitse elämiseen..?
Olen veroina maksanut sen lapsilisän monikertaisesti. Jos työtävieroksuva, joka ei ole veroja maksanut mistään palkasta, saa lapsilisän minun maksamistani veroista niin miksi en sitten minä? Minulle maksetaan omia rahojan takaisinpäin, se joka ei ole palkasta veroa maksanut saa sen lapsilisän jonkun muun maksamista verorahoista. Eikö?

m.n.m
[QUOTE="vieras";27469887]Niin, sinäpä sen sanoit! Suurituloiset ei edes maksa veroja...

"Suomessa hyvätuloisin 1,1 % tulonsaajista (47 000 henkeä) maksaa tuloveroista paljon enemmän kuin tulo-osuutensa, enemmän kuin vähätuloisimmat 50 % tulonsaajista yhteensä, 70 kertaa niin paljon kuin köyhimmät 11 % yhteensä.[4]

He maksavat veroina tuloistaan 7 kertaa niin suuren osan kuin köyhimmät 11 %, ja progressio kasvaa kymmenys kymmenykseltä, vaikka alhaiseksi väitetty pääomatuloverotuskin huomioidaan. [4] Sitä paitsi "pääomatuloista" suuri osa on pelkkää inflaatiota, joten todellisista tuloista suurituloisten veroprosentti on vieläkin suurempi kuin taulukot väittävät."

Eli lopettakaa se napina ja olkaa tyytyväisiä, että Suomessa niitä suurituloisiakin on. Muuten ei olis teilläkään köyhillä niitä tukia, joilla saatte pidettyä katon pään päällä ja leivän pöydässä.[/QUOTE]

Entäs maataloustuet, yhteiskunnan myöntämät yritystuet, kuntien tukipaketit...ei niillä rikkaiden verorahoilla kaikkia tueta. Kummallinen käsitys siitä, että vaan rikkaat pyörittävät tätä maata. Meitä tavallisia duunareita on valtaosa väestöstä ja meidän verorahat kelpaavat samalla tavalla. Kummasti riittää rahaa myös konkurssivalmiin euron korjaamiseen. Samalla Suomi ottaa lisää lainaa. Ja jotta tämä laina saataisiin maksetuksi, niin pitää jälleen kerran ottaa jostain pois. Käytännössä se tarkoittaa vanhuksia, lapsiperheitä ja opiskelijoita.

"vieras"
Entäs maataloustuet, yhteiskunnan myöntämät yritystuet, kuntien tukipaketit...ei niillä rikkaiden verorahoilla kaikkia tueta. Kummallinen käsitys siitä, että vaan rikkaat pyörittävät tätä maata. Meitä tavallisia duunareita on valtaosa väestöstä ja meidän verorahat kelpaavat samalla tavalla. Kummasti riittää rahaa myös konkurssivalmiin euron korjaamiseen. Samalla Suomi ottaa lisää lainaa. Ja jotta tämä laina saataisiin maksetuksi, niin pitää jälleen kerran ottaa jostain pois. Käytännössä se tarkoittaa vanhuksia, lapsiperheitä ja opiskelijoita.
Ilman fiksuja ihmisiä ja heidän perustamia yrityksiä ei olisi olemassa tavallisia duunareita.

Siinä olet enemmän kuin oikeassa, että Suomen hallitus on valmis uhraamaan ihan kaiken Pyhän Euron alttarille.

"vieras"
Kelpaa tietty, mutta ei niiden rahojen määrää voi verrata siihen mitä isotuloisten pussista valtiolle menee. Katsos kaikki on suhteellista. Sulle se 500 euron vero kuukaudessa on iso raha. Rikkaat voi maksaa 5000 euroa sitä veroa. Ihan kohtuullista, että saavat edes jotain takaisinkin. :)

Ja mitä tuohon lainanottoon ja toisten valtioiden auttamiseen tulee; ainahan ne persut ja muutkin on lopulta tyytyneet hallituksen päätökseen. Ei Suomi voi sulkeutua kokonaan EU:n ulkopuolelle, kun valtaosa kansasta kuitenkin äänesti siihen liittymisen puolesta.

tasapeli
[QUOTE="mamma";27470723]Olen veroina maksanut sen lapsilisän monikertaisesti. Jos työtävieroksuva, joka ei ole veroja maksanut mistään palkasta, saa lapsilisän minun maksamistani veroista niin miksi en sitten minä? Minulle maksetaan omia rahojan takaisinpäin, se joka ei ole palkasta veroa maksanut saa sen lapsilisän jonkun muun maksamista verorahoista. Eikö?[/QUOTE]

Entäs ne jotka eivät tee lapsia,pitäskö heille maksaa siitä ?että saisivat edes vähän takaisin
maksamiaan veroja?Esim ensimmäisestä lapsettomasta vuodesta sais tietyn summan ja se sitten nousisi vuosien myötä =)

m.n.m
[QUOTE="vieras";27471008]Kelpaa tietty, mutta ei niiden rahojen määrää voi verrata siihen mitä isotuloisten pussista valtiolle menee. Katsos kaikki on suhteellista. Sulle se 500 euron vero kuukaudessa on iso raha. Rikkaat voi maksaa 5000 euroa sitä veroa. Ihan kohtuullista, että saavat edes jotain takaisinkin. :)

Ja mitä tuohon lainanottoon ja toisten valtioiden auttamiseen tulee; ainahan ne persut ja muutkin on lopulta tyytyneet hallituksen päätökseen. Ei Suomi voi sulkeutua kokonaan EU:n ulkopuolelle, kun valtaosa kansasta kuitenkin äänesti siihen liittymisen puolesta.[/QUOTE]

Ei voi vai ei tahdo? Hallituksen yleinen käsitys kattaa vain kourallisen verran mielipiteitä koko asiasta. Mikä on siis lopullinen totuus kansalaisten mielestä? Sitä ei ole kysytty.

Ja siihen, että rikkailla olisi oikeus saada takaisin jotain, niin sama asia perustuu myös muuhun väestöön. :D

Ja mitä persuihin tulee, niin jännä juttu, että miten aina persut vedetään joka asiaan mukaan. Huomaatko itse?

-
Mua ei korpea yhtään lapsilisät. Mielestäni ne rahat menevät tarpeeseen lapsiperheille. Se mistä mun mielestä pitäisi alkaa säästää, on se, että suomessa elätetään täysin työkykyisiä ja terveitä nuoria ihmisiä sosiaalituilla. Sellanen saa mut aivan raivon partaalle. Jengillä on vielä pokkaa kertoa telkkarissa, että en mä viitsi mennä tekemään mitään paskaduunia, kun mä saan kuitenkin sossusta kaiken tarvitsemani??? Siis mitä ihmettä??? Sosiaaliturva on hätäapuna mahtava juttu, mutta mun mielestä se ei tarkoita sitä, että veromarkoista maksetaan kaikenmaailman velttolilijoiden eläminen. Annetaan lapsilisien olla ja aletaan muuttamaan jotain sellaista, josta oikeasti tehtäisiin säästöjä.

m.n.m
[QUOTE="vieras";27470999]Ilman fiksuja ihmisiä ja heidän perustamia yrityksiä ei olisi olemassa tavallisia duunareita.

Siinä olet enemmän kuin oikeassa, että Suomen hallitus on valmis uhraamaan ihan kaiken Pyhän Euron alttarille.[/QUOTE]

Eikä yrityksiä ilman tavallisia duunaireta.

:D

"vieras"
Ei voi vai ei tahdo? Hallituksen yleinen käsitys kattaa vain kourallisen verran mielipiteitä koko asiasta. Mikä on siis lopullinen totuus kansalaisten mielestä? Sitä ei ole kysytty.

Ja siihen, että rikkailla olisi oikeus saada takaisin jotain, niin sama asia perustuu myös muuhun väestöön. :D

Ja mitä persuihin tulee, niin jännä juttu, että miten aina persut vedetään joka asiaan mukaan. Huomaatko itse?
Persut ja keskusta taitaa olla melkein ainoat puolueet tällä hetkellä hallituksen ulkopuolella, siksi aika helppo vetää tähän mukaan. Ja persujen keinohan oli juurikin saada säästöjä kiristämällä yritysten verotusta, mikä johtaa väistämättä totaaliseen taloudelliseen helvettiin ja työttömyyden kasvuun. Onko se sun mielestä hieno juttu?

En minä ole lapsilisiä kieltämässä niitä tarvitsevilta, mutta olen kyllä sitä mieltä että ne kuuluvat kaikille.

Ja kun joku sanoi tuosta että lapsettomillekin kuuluis jokin tuki, niin perusteletko vielä että miksi?

Yhteistyössä