Kokoomus linjaa- Lapsilisät ja kaikki muukin sosiaaliturva poistettava

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Vastaaja
eihän Kokoomuksen edustajat tietenkään lapsilisiin halua koskea, koska se kuuluu kaikille, myös hyvätuloisille. Pienituloisten tukiin toki haluavat kajota, siihen kun heillä ei ole mahdollisuuksia. Käyttävät nekin rahat sitten suurituloisten verovähennyksiin tms.

"vieras"
eihän Kokoomuksen edustajat tietenkään lapsilisiin halua koskea, koska se kuuluu kaikille, myös hyvätuloisille. Pienituloisten tukiin toki haluavat kajota, siihen kun heillä ei ole mahdollisuuksia. Käyttävät nekin rahat sitten suurituloisten verovähennyksiin tms.
Niin, sinäpä sen sanoit! Suurituloiset ei edes maksa veroja...

"Suomessa hyvätuloisin 1,1 % tulonsaajista (47 000 henkeä) maksaa tuloveroista paljon enemmän kuin tulo-osuutensa, enemmän kuin vähätuloisimmat 50 % tulonsaajista yhteensä, 70 kertaa niin paljon kuin köyhimmät 11 % yhteensä.[4]

He maksavat veroina tuloistaan 7 kertaa niin suuren osan kuin köyhimmät 11 %, ja progressio kasvaa kymmenys kymmenykseltä, vaikka alhaiseksi väitetty pääomatuloverotuskin huomioidaan. [4] Sitä paitsi "pääomatuloista" suuri osa on pelkkää inflaatiota, joten todellisista tuloista suurituloisten veroprosentti on vieläkin suurempi kuin taulukot väittävät."

Eli lopettakaa se napina ja olkaa tyytyväisiä, että Suomessa niitä suurituloisiakin on. Muuten ei olis teilläkään köyhillä niitä tukia, joilla saatte pidettyä katon pään päällä ja leivän pöydässä.

..
Kannatan vakavasti rikkailta lapsilisän poiston koska he eivät tarvitse sitä mihinkään.
Antavat sen lapsille törsäilyyn tai säästävät lapsen asuntonn jolloinka se korottaa eriarvoisuutta lasten välillä.
Rikkaat säästäköön omista palkoistaan lasten asunnot ja törsäilyn.
Turhaa on maksaa sellaiselle jolla on jo tarpeeksi.

"vieras"
Kannatan vakavasti rikkailta lapsilisän poiston koska he eivät tarvitse sitä mihinkään.
Antavat sen lapsille törsäilyyn tai säästävät lapsen asuntonn jolloinka se korottaa eriarvoisuutta lasten välillä.
Rikkaat säästäköön omista palkoistaan lasten asunnot ja törsäilyn.
Turhaa on maksaa sellaiselle jolla on jo tarpeeksi.
Minä taas kannatan vakavasti sitä, että lapsilisät poistettaisiin ihan kaikilta. Jos ei ole varaa kasvattaa ja hoitaa omaa lastaan, kannattais kysyä sossulta rahaa sterilisaatioon.

Vieraalle
[QUOTE="vieras";27469934]Minä taas kannatan vakavasti sitä, että lapsilisät poistettaisiin ihan kaikilta. Jos ei ole varaa kasvattaa ja hoitaa omaa lastaan, kannattais kysyä sossulta rahaa sterilisaatioon.[/QUOTE]

Esimerkiksi minä en valinnut että puolisoni tulisi työkyvyttömäksi kun kolmas lapsi oli syntynyt.
Enkä valinnut että salkavalasti kaikkien tutkimusten jälkeenkin kolmas lapseni oli vammainen.
En valilnnut että minulla olisi dysleksia joka hankaloittaa ja rajoittaa opiskelua jollekkin "korkeaan" virkaan.Kädentaitoja on.
Kaikki oli valmista ja suunniteltua mutta romahdin silti ja olen kiitollinen yhteiskunnan tuesta kun kaikkein eniten tarvitsin sitä.
Kaikki ei aina mene suunnitelmien mukaan.

"pyhä jysäys"
[QUOTE="vieras";27469934]Minä taas kannatan vakavasti sitä, että lapsilisät poistettaisiin ihan kaikilta. Jos ei ole varaa kasvattaa ja hoitaa omaa lastaan, kannattais kysyä sossulta rahaa sterilisaatioon.[/QUOTE]

Ihan yhtä naurettava ajatus, kuin se, että yksinkertaisten ja itsekkäiden ihmisten kannattaisi kysyä sossulta rahaa lobotomiaan.

"vieras"
[QUOTE="pyhä jysäys";27469967]Ihan yhtä naurettava ajatus, kuin se, että yksinkertaisten ja itsekkäiden ihmisten kannattaisi kysyä sossulta rahaa lobotomiaan.[/QUOTE]

Ja ihan yhtä naurettava ajatus on se, että viedään ne kaikki tuet rikkailta pois, vaikka rikkaat on ainoita, jotka niistä tuista on joskus jotain maksaneetkin.

Lopettakaa jo tuo katkeruus. Jos on niin hyvin asiat, että voi laittaa lapsen tilille lapsilisät, niin sitten on. Kateus tuosta asiasta ei auta yhtään ketään.

"vieras"
Esimerkiksi minä en valinnut että puolisoni tulisi työkyvyttömäksi kun kolmas lapsi oli syntynyt.
Enkä valinnut että salkavalasti kaikkien tutkimusten jälkeenkin kolmas lapseni oli vammainen.
En valilnnut että minulla olisi dysleksia joka hankaloittaa ja rajoittaa opiskelua jollekkin "korkeaan" virkaan.Kädentaitoja on.
Kaikki oli valmista ja suunniteltua mutta romahdin silti ja olen kiitollinen yhteiskunnan tuesta kun kaikkein eniten tarvitsin sitä.
Näyttää vahvasti siltä, että lapsissasi huonot geenisi jatkavat kulkuaan ja se ei ole hyvä asia.

"mamma"
Meillä menee lapsilisät rahastoon. En näe siinä mitään pahaa, lapsilisät kuuluu lapselle ja saa ne sitten käyttää johonkin itse kun on varttunut tarpeeksi.

Erilaiset äidit-ohjelma sai kyllä minun niskakarvani nousemaan. Minusta on aivan käsittämätöntä että joku sanoo tv:ssä että työnteko ei kiinnosta kun luukultakin saa rahaa. Juuri tällaisilta pitäisi, jos ei nyt tukia kokonaan poistaa mutta tehdä se toimeentulo niin vaikeaksi että kannattaisi mennä ennemmin töihin kun sitä kerran on tarjolla.

Jos tukien maksamista vähennettäisiin tässä maassa säästyisi iso raha. Tämä iso raha valtion kassassa tarkoittaisi sitä että verotuloja ei niin paljoa tarvittaisi. Kokkarit, vaikka en kaikista asioista todellakaan ole samma mieltä, kuitenkin kannatavat sitä että työnteko olisi kannattavaa. Eli jos veroja voisi pienentää jäisi siitä pienestäkin palkasta enemmän käteen. Jos vielä ruuankin ja kaiken muun tavaran ja palvelun verotusta vähennettäisiin pienestäkin palkasta riittäisi kustanatamaan elinkustannukset.

Mutta joo, kotona lusmuilu loppuisi jos sitä ei enää tuettaisi. Minä kannatan sitä että työntekeminen on kannattavaa, eli että siitä palkasta riittää enempään, oli sitten rikas tai köyhä. Jokainenhan valitsee kuitenkin oman tiensä. Jos lahjat ei riitä hyväpalkkaiseen työhön niin aina voi tehdä sellaista työtä mihin lahjat riittää, ja kun verotus helpottuu voi silläkin palkalla pärjätä ihan hyvin.

Tämä on minun vaatimaton mielipiteeni. Ja huom. puhun nyt vaan näistä ketkä loisii kotona ja vieroksuvat töitä.

gty
Rahastoon!Minäkään en kyllä käsitä miksi niitä lapsilisiä pitää kaikille maksaa..Pitäisi laittaa samanlailla tulojen mukaan maksettavaksi kuin kaikki muutkin sosiaali etuudet..

toinen vieras
Voi, voi, jos olisit kokoomuslainen, mitään tuosta ei teille olisi tapahtunut. Kokoomuslaisilla kun on sellainen näkymätön suojakenttä, joka estää kaiken ikävän tapahtumisen.

bty.
[QUOTE="mamma";27470221]No mitä vikaa rahastossa on? Ei kai niitä nyt kannata jättää "säästötilille" lojumaan vuosikausiksi?
Vai mitä tarkoitit?[/QUOTE]

Nimenomaan sitä että miksi maksetaan lapsilisää ihmisille jotka eivät sitä tarvitse elämiseen..?

haaahah
Miten te pienituloiset aina kuvittelette jotenkin ansaitsevan enemmän rahan, joka on tarkoitettu lapsettomien ja perheellisten tulojen tasaamista/kannustimeksi?! Miten te ansaitsisitte mielestänne sen enemmän kuin keski- ja hyvätuloiset selittäkääs? Köyhille on tällä hetkellä monia erilaisia tukia, mihin te olette tyytyväisiä ja kiitollisia, ette mihinkään.

Kyllä pienituloiset tuppaavat olemaan kaikista kiittämättömintä sakkia. Muut eivät saisi saada yhtään mitään.

pwv
[QUOTE="vieras";27470304]Köyhät varastavat "rikkailta", eikä toisin.[/QUOTE]

Rikkain 10% nostaa eniten sosiaalitukia suomessa. Tämä on fakta. Lähes kaikki merkittävät tuet on ansiosidonnaisia.

Yhteistyössä