Kokoomus linjaa- Lapsilisät ja kaikki muukin sosiaaliturva poistettava

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="vieras";27467861]Ahaa nyt minä ymmärrän sen kokoomuksen puheen siitä valtaisasta työvoimapulasta, joka meitä kohtaa.

Nyt minä ymmärränkin miksi niitä työntekijöitä pitää roudata sieltä afrikan savanneilta laivalasteittain tänne, eihän täällä silloin enää ole "heikompaa ainesta" tekemässä noita töitä, sillä rotu on jalostettu eugeniikan avulla puhdasrotuiseksi.

Heil Hitler!

Paitsi että teettekö te sitten saman noille kaikille uusille asukeille? Ihmiskokeet ja pakkosteriloinnit täytäntöön.[/QUOTE]

Eiku anteeksi, Führerinne kuoli.. Paikan ottenee vastaan Katainen tai joku kokemattomampi jannu.

[QUOTE="vieras";27464217]Mikään ei estä köyhälistöä menemään opiskelemaan itselleen parempituloinen ammatti. Mutta ei, kun pitäis vaan saada ilmaista rahaa ja olla öllöttää kotona. Ahkerat ja hyvätuloiset pitäis imeä totaalisen kuiviin vain sen takia, että köyhät on kateellisia ja laiskoja.

Ehdottomasti annan ääneni jatkossakin kokoomukselle. Jos lapsilisät poistetaan hyvätuloisilta, niin ihan yhtälailla ne pitäis poistaa sitten kaikilta. Jos ei ole varaa elättää omia lapsia, niin hankkikaa sterilisaatio.[/QUOTE]

No mistäs näille kaikille huippuunsa koulutetuille ihmisille löydetään työpaikka, kun nykyään yliopistostakin jäädään suoraan kortistoon kun töitä ei ole?
Kukas duunareitten hommat sitten tekee?
Köyhälistöä hmmm...mihin yhteiskuntaluokkaan sinä kuulut?:xmas:

"elina09"
Joku "määräaika" tms. sopisi esimerkiksi työttömien ja sossun tukiin... vuoden saat lorvailla, sitten parin kuukauden karenssi. Kyllä vuodessa ehtii hommata töitä/opiskelupaikan jos tarmoa piisaa.

Lapsilisiin ei pidä' koskea, lapset ovat tulevaisuutta ja tulevaisuuteen voimme varmaan sen reilun satasen per ipana/kk panostaa verotuksen muodossa. Eikä niillä kukaan rikastumaan pääse, lapsilisä palvelee kyllä alkuperäistä tarkoitustaan, toisin kuin moni muu etuus :)

"..."
Alkuperäinen kirjoittaja KääKKä de la KääKKä;27467213:
Eihän tuosskaan ole mitään järkeä. Huostaanotettu lapsi tulee aivan sikakaalliksi yhteiskunnalle, ethän sä halunnut kustantaa kenenkään kakaran elämää.
Jos lapsi annetaan adoptioon, ei maksa yhteiskunnalle mitään.

Oon varmaan jotenkin tyhmä, mutta mua ei haittaa ollenkaan jos mun maksamia veroja käytetään sosiaalietuuksiin ja köyhien auttamiseen. Varmaan siksi koska itse olen kokenut köyhyyden niin osaan ajatella empaattisesti enkä vaan omaa napaani.. Puistattaa tietynlaiset ihmiset..

"vieras"
[QUOTE="vieras";27468300]Olis nyt Shupakki haukkunut huostaan otettuja lapsia, ne vasta tuleekin kalliiksi yhteiskunnalle.[/QUOTE]

lasten kustannuksella! hei haloo! suomi laki roks!

"..."
Oon varmaan jotenkin tyhmä, mutta mua ei haittaa ollenkaan jos mun maksamia veroja käytetään sosiaalietuuksiin ja köyhien auttamiseen. Varmaan siksi koska itse olen kokenut köyhyyden niin osaan ajatella empaattisesti enkä vaan omaa napaani.. Puistattaa tietynlaiset ihmiset..
No tottakai ymmärrät, jos itse olet ollut samassa tilanteessa. Mutta miksi jonkun, joka on tottunut siihen, että jokainen pärjää omillaan, pitäisi ymmärtää ja auttaa, jos ei kiinnosta. Siis miksi? Luonnossa kaikkialla heikoimmat karsiutuvat, joten mitä järkeä ihmisten väenvängällä edesauttaa heikoimpien lisääntymistä? Ei siinä ole mitään järkeä.

"vieras"
[QUOTE="...";27468318]No tottakai ymmärrät, jos itse olet ollut samassa tilanteessa. Mutta miksi jonkun, joka on tottunut siihen, että jokainen pärjää omillaan, pitäisi ymmärtää ja auttaa, jos ei kiinnosta. Siis miksi? Luonnossa kaikkialla heikoimmat karsiutuvat, joten mitä järkeä ihmisten väenvängällä edesauttaa heikoimpien lisääntymistä? Ei siinä ole mitään järkeä.[/QUOTE]

Sinä et luonnossa pärjäisi viikkoakaan.

Kokoomusnuorten linja alkaa kohta olemaan se, että jokaisen nimi esiin radikaaleilla mielipiteillä ja näin tehdään nuorista tulevaisuuden poliitikkoja, kun nimet jäävät ihmisten mieliin... toisaalta voihan se olla heille haitaksikin.

"vieras"
Vai pitää nyt luontokin sotkea keskusteluun, minä vähän luulen että ne käsistään kätevät duunarit, arkielämän macgyverit säilyisivät hengissä siinävaiheessa kun vedestä, ruuasta ja suojasta on oikeasti puutetta.

Osaatko tehdä tulen ilman tikkuja tai sytytintä? Osaatko metsästää? Laittaa ruokaa tappamastasi eläimestä? Löydätkö luonnosta puhdasta juomavettä? Osaatko rakentaa itsellesi suojan? Osaatko suunnistaa? Tiedätkö mitkä sienet, marjat ja kasvit ovat myrkyllisiä?

No, ei tähän tosin monet duunaritkaan pysty, mutta aika lapsellista on tuoda tuo luonto-asia tähän yhteyteen.

"..."
[QUOTE="vieras";27468356]Vai pitää nyt luontokin sotkea keskusteluun, minä vähän luulen että ne käsistään kätevät duunarit, arkielämän macgyverit säilyisivät hengissä siinävaiheessa kun vedestä, ruuasta ja suojasta on oikeasti puutetta.

Osaatko tehdä tulen ilman tikkuja tai sytytintä? Osaatko metsästää? Laittaa ruokaa tappamastasi eläimestä? Löydätkö luonnosta puhdasta juomavettä? Osaatko rakentaa itsellesi suojan? Osaatko suunnistaa? Tiedätkö mitkä sienet, marjat ja kasvit ovat myrkyllisiä?

No, ei tähän tosin monet duunaritkaan pysty, mutta aika lapsellista on tuoda tuo luonto-asia tähän yhteyteen.[/QUOTE]

No itseasiasiassa osaan nuo kaikki, mutta en usko, että sillä on merkitystä. Ei luonnossakaan kuule aina se vahvin ja isoin voita, vaan usein kyse on älystä ja taitavuudesta. Heikoimpia ovat ne, jotka eivät itse kykene itsestään huolehtimaan.

"vieras"
[QUOTE="...";27468377]No itseasiasiassa osaan nuo kaikki, mutta en usko, että sillä on merkitystä. Ei luonnossakaan kuule aina se vahvin ja isoin voita, vaan usein kyse on älystä ja taitavuudesta. Heikoimpia ovat ne, jotka eivät itse kykene itsestään huolehtimaan.[/QUOTE]

Eikö nuo taidot nimenomaan ole niitä tärkeimpiä, kyky huolehtia sekä itsestään että muista, et sinä muutu sen fiksummaksi vaikka jaarittelet omassa tekstissään samoja asioita.

Kai tiesit että pienessä osaavassa yhteisössä on helvetin paljon parempi mahdollisuus säilyä hengissä mitä ypöyksin.

Mutta pelasta toki vain itsesi

"vieras"
No mistäs näille kaikille huippuunsa koulutetuille ihmisille löydetään työpaikka, kun nykyään yliopistostakin jäädään suoraan kortistoon kun töitä ei ole?
Kukas duunareitten hommat sitten tekee?
Köyhälistöä hmmm...mihin yhteiskuntaluokkaan sinä kuulut?:xmas:
En tiedä mihin yhteiskuntaluokkaan kuulun. Mutta sen tiedän, että jos olisin sen arvoisessa työssä, että saisin paremman "palkan" tekemättä mitään, niin todellakin menisin opiskelemaan muulle alalle. Käsittääkseni melko pieni osa tuossa kategoriassa kuitenkin on.

Ihmiset ei jaksa nykyaikana tehdä töitä. Vaikka alkupalkka olisi surkea, niin miten ihmeessä se voi koskaan noustakaan, jos et mene sinne töihin ja hommaa työkokemusta? Työpaikoilla yleensä tarjotaan koulutusta ja jos etenemishaaveita on, niin sekin on yleensä mahdollista. Kotona inisemällä ja tukia nostamalla et tavoita mitään muuta kuin muun kansan halveksunnan, eikä se sun surkea palkka tule sillä koskaan nousemaan.

[QUOTE="vieras";27468245]Olisi kyllä hyvä jos tekisit sen oman kantasi selväksi tässäkin asiassa.[/QUOTE]

Yleensä on edullisinta tukea lasta hänen kotonaan ja antaa vanhemmille tukea jo varhaisessa vaiheessa. Jos ajatellaan että vanhemmat eivät osaa kasvattaa lasta moraalisesti oikein, kuten joku sivusi sanoen että lapsista tulee elämäntapatyöttömiä, niin koulu/päiväkoti voi ottaa tässä enemmän vastuuta. Perheen taloudellinen tilanne ei kerro perheenjäsenten moraalista juurikaan, joten pelkkä toimeentulotuen saaminen ei kerro että lapsi tarvitsisi perheen ulkopuolista kasvatusta. Eikä myöskään se että perhe on rikas kerro sitä, että yhteiskunnan ei tulisi ohjata lapsen moraalia esimerkiksi humaanimpaan suuntaan.

Esimerkiksi tämä minarkismin kannattaja tarvisisi selkeästi ohjausta.

"pyhä jysäys"
[QUOTE="...";27467121]Itse voin kyllä sanoa, että minua ei kiinosta pätkääkään elättää jonkun typeryksen lapsia. Jos ei ole itse varaa niitä lapsia elättää, ei niitä pitäisi tehdä. Ja jos tyhmyyksissään silti tekee, niin omapahan on sitten ongelmansa, miten ne hoitaa.

Veikkaan kylläkin, että kun noita tukia poistettaisiin, niin tämän heikomman aineksen lisääntymishalutkin vähenisivät nykyisestä reilusti. Kun ei enää olisikaan itsestäänselvää, että kyllä joku toinen ne kakarat elättää, niin miettisi vähän tarkemmin, miten paljon niitä tekee.[/QUOTE]

Oletko ajatellut, että jopa hyvätuloinenkin voi jossain tilanteessa tarvita tukia (enkä nyt tarkoita sossun)? Entäpä äitiyspäiväraha? Pitäisikö sekin poistaa? Itselläni on hyväpalkkainen akateeminen ammatti. Valmistumisen jälkeen muutama vuosi töissä, ja johan alkaa kolmekymppiä kilahtaa mittariin. Mies on kouluttautumassa myös paremmin ansaitsevaan työpaikkaan, koska entisellä ei perhettä elätetty. Mitä jos mies ei siltikään saisi töitä, hyvästä koulutuksesta huolimatta? Pitäisikö säästää rahaa vielä se 10 vuotta, jotta uskaltautuu lapsia tehtailemaan? Siinä vaiheessa voisikin olla jo tilanne se, ettei niitä lapsia tule. Olisipa kuitenkin mukava, kun olisi kunnon potti säästössä lapsia varten, joita ei tulekaan. Tähän varmasti mentäisi, jos aletaan kaikkia lapsiperheiden etuuksia karsimaan. Ensisynnyttäjien keski-ikä nousisi edelleen ja mm. raskausajan ongelmat sitä myötä, ja taas hukkuisi lisää kustannuksia terveydenhuoltoon.

Tiedän, että tulen ansaitsemaan tulevaisuudessa verotuloja aika rutkasti tälle valtiolle, joten käytän ihan hyvällä omallatunnolla niitä tukia, joihin olen tällä hetkellä oikeutettu. Ei kaikki tukia "hyväksikäyttävät" ole niitä, jotka tekevät lapsia vain sen takia, että yhteiskunnalta saa siitä rahaa. Eiköhän ne huumehörhöt jne. elämäntapaluuserit ole sellaisia, että elämänhallinta on ihan mitä sattuu ja lapsiakin tulee, vaikkei mitään tukia olisi jaossa. Jollain lapsilisän poistolla ei todellakaan näiden marginaaliryhmien ongelmia poisteta. Naurettava ja lapsellinen ajatus taas kokkaripennulta.

Sieltä täältä
[QUOTE="vieras";27468403]

Kai tiesit että pienessä osaavassa yhteisössä on helvetin paljon parempi mahdollisuus säilyä hengissä mitä ypöyksin.

[/QUOTE]

Kommentoin vain tätä lausetta: Suomesta puuttuu aito yhteisöllisyys ja välittäminen.

"vieras"
Nämä kokoomusnuoret ovat sitä mieltä, että jos on työtön, päihdeongelmainen tai kärsii mielenterveysongelmista, on sitä sitten koko loppuelämänsä. Samaten ns. paremmista piireistä oleva ei koskaan tule päihdenongelmaiseksi tai muutenkaan tee vääriä valintoja, joiden takia elämänhallinta menee. Tosin tämä mielipide on aika monella palstalaisellakin.

Tässähän halutaan Suomeen perustaa kastijärjestelmä! Olet siis sitä samaa mitä vanhempasikin. Ensi viikolla varmaan kokoomusnuoret esittää, että jokaisen otsaan pitää tatuoida merkki yhteiskuntaluokasta. Siitäpä sitä sitten näkee näppärästi, kuka on huonompaa ainesta.

"pyhä jysäys"
[QUOTE="...";27468377]No itseasiasiassa osaan nuo kaikki, mutta en usko, että sillä on merkitystä. Ei luonnossakaan kuule aina se vahvin ja isoin voita, vaan usein kyse on älystä ja taitavuudesta. Heikoimpia ovat ne, jotka eivät itse kykene itsestään huolehtimaan.[/QUOTE]

Voi jestas. Tajuatko nyt yhtään, että me ei eletä missään viidakossa, ei asuta luolissa, ei metsästetä ruokaa keihäillä. Ei enää. Eläimen ja ihmisen erottaa nimenomaan se, että ihmisen ei tarvitse elää vaistojensa varassa jokaista risausta peläten. Jos haluat sellaiseen yhteiskuntaan, niin eiköhän noitakin valtioita löydy, jossa ihmisiä lahdataan satapäin kadulle, kun se pieni eliitti on vallassa ja pitää kansaa pelinappuloina. Varmasti tämäkin eliitti on todella "älykäs" kun on tuohon asemaan päässyt. Voisit kenties muuttaa sellaiseen, ja tulla sitten kertomaan noita totuuksia uudestaan. Jos vielä olisit hengissä siis.

Ja siis, luonnossa nimenomaan yleensä voittaa se vahvin ja suurin, koska suurin osa eläimistä ei ole "älykkäitä". Ne elävät vain vaistojensa varassa.

Yhteistyössä