Tunnetteko kavereita, jotka pettää puolisoitaan?

• Viestiketjun aloittaja krmy
  • Ensimmäinen viesti
"huh"
Tiedän. Törkein tapaus oli tyttäremme kummisetä, jota toi lapsen synttäreille yhden hoitonsa. Hänen avovaimonsa oli juuri edellisenä päivänä ilmoittanut, etteivät pääse synttäreille. Vaimoke ei tiennyt, että mies pääsikin.

"vieras"
En tiedä hyppykupistaan enkä kondomeistakaan.

20 + vuotta ovat olleet onnellisesti (siis oman määrittelynsä mukaan) naimisissa eikä ero ole ajankohtainen nytkään. Minun paras ystäväni ko. mies ollut vasta 12 vuoden ajan eli sitä edeltävää aikaa koskvaan historiaansa tunnen vain kertomansa kautta.

:)
No mun mielestä tuo ei ole mikään avioliitto, ainakaan mikään onnellinen. Vapaa suhde, jossa ihmisillä sama sukunimi (tai eri, paperi kuitenkin tehty, mutta mitään oikeaa tunnetta sen takana ei noilla sun antamilla tiedoilla ole).

[QUOTE="vieras";27459770]No mun mielestä tuo ei ole mikään avioliitto, ainakaan mikään onnellinen. Vapaa suhde, jossa ihmisillä sama sukunimi (tai eri, paperi kuitenkin tehty, mutta mitään oikeaa tunnetta sen takana ei noilla sun antamilla tiedoilla ole).[/QUOTE]

Sama sukunimi heillä - ja kaikilla neljällä lapsellaankin.
Viidetä haikailevat...
:)

"vieras"
[QUOTE="vieras";27459670]En tunne ketään, eikä harrasteta itsekään. Itse en ole koskaan pettänyt parisuhteessa ollessani, eikä miehenikään. Se on ollut aina yksi kriteerinikin miehen valinnassa, kaksi miestä tätä nykyistä ennen eikä kukaan ollut koskaan pettänyt ketään. Eikä petä vieläkään uusissa suhteissaan. Eli kyllä niitä uskollisiakin vaan täällä pallolla on, uskokaa tai älkää :)[/QUOTE]

Niin, tai sitten vaan luulet niin ettei petä/ole pettänyt.. Kyllä vaan moni minunkin kavereistani kuvittelee ettei niiden miehet petä niitä mutta kappas vaan, kyllä pettää. :/ Itse en taida tuntea kuin pari ihmistä ketkä ei (kai?) ole pettänyt, se pettäminen ikäväkyllä on todella yleistä. En kyllä ymmärrä miksi sen pitäisi kaveri suhteisiin vaikuttaa? Jokainenhan elää niinkuin itse haluaa.

"vieras"
[QUOTE="vieras";27459978]Niin, tai sitten vaan luulet niin ettei petä/ole pettänyt.. Kyllä vaan moni minunkin kavereistani kuvittelee ettei niiden miehet petä niitä mutta kappas vaan, kyllä pettää. :/ Itse en taida tuntea kuin pari ihmistä ketkä ei (kai?) ole pettänyt, se pettäminen ikäväkyllä on todella yleistä. En kyllä ymmärrä miksi sen pitäisi kaveri suhteisiin vaikuttaa? Jokainenhan elää niinkuin itse haluaa.[/QUOTE]

Minä tunnen ne miehet ja ne tuntee minut, eikä koskaan ole petetty. :) Ikää mulla jo 37, luulisin että olisin tähän ikään mennessä hairahtanut, jos pettäjän luu musta löytyis? Vaan ei ole ollut tarvetta, en kykenis ikinä rakastamaani ihmistä niin paljon loukkaamaan.

Ja kaverisuhteisiin ei välttämättä vaikuta, mutta jos oma puoliso ei voi niihin pettäjiin luottaa, niin miksi ihmeessä kaveri menis sen edelle? Itsellä ei ystävinä pettäjiä ole, en ole tosin tietoisesti niitä kartellut, mutta ei vaan ole sellaista pettäjä-tyyppiä sattunut kohdalle joka olis mun kanssa ystävystynyt.

"henniz"
Tuo pettäminen on niiiiiin yleistä mut sitä ei monikaan sinisilmäinen edes tiedä.. :( Voin yhtyä yhteen kommenttiin tässä ketjussa. En taida tietää montaakaan ihmistä tutuistani/kavereistani jotka EI olis pettänyt. Itse olen sitä mieltä et se on ihmisen sisäänrakennettu juttu... Hatun nosto niille jotka ei ikinä hairahdu.. ja toki päästään aina keskustelee siit mikä on pettämistä.
Itse pidän pettämisenä fyysistä kontaktia, ja salassa tapahtuvaa yhteyden pitoa. Siin ei tarvi seksiä edes olla.

fkdkd
en tiedä. Mulla menee niin hermo tollaseen touhuun. Yhden pettäjän olen käräyttänyt, ja heidän avioliitto loppui siihen. Se toki on surullista etteivät saaneet selvitettyä väljeään, mutta itse uskon 100% totuuteen parisuhteessa (ainakin "isoissa" asioissa).
Itse olen ns. parantunut pettäjä, eli itse petin jokaikistä poikakaveriani kunnes.... en tiedä. Kasvoin varmaan aikuiseksi. Ehkä sen takia olen niin ehdoton asiasta. Turha olla tässä asiassa sinisilmäinen; lähes kaikki ukot pettäävät, niin se vaan on. Väitän, että pahimpien pettureiden vaimot on niitä jotka kovaan ääneen huutelevat että "eihän meidän Make koskaan voisi mua pettää". Tähän illuusioon uskovana kaikki merkitä jää niiltä huomaamatta.

Alkuperäinen kirjoittaja Äkäinen Hra Majuri;27459693:
Aivan, jokainen sotkekoon suhteensa jos siltä tuntuu, mut kaveruuteen sillä ei saa olla vaikutusta
Kyllä se ainakin mulla vaikuttaa joskus kunnioitukseen ko. ihmistä kohtaan. Enkä ihmettele jos joku epäilee kumppaniaan pettävän luotettavuutta ystävänäkin.

[QUOTE="vieras";27459770]No mun mielestä tuo ei ole mikään avioliitto, ainakaan mikään onnellinen. Vapaa suhde, jossa ihmisillä sama sukunimi (tai eri, paperi kuitenkin tehty, mutta mitään oikeaa tunnetta sen takana ei noilla sun antamilla tiedoilla ole).[/QUOTE]

Ei paneminen tunnetta vaadi! Nuo voi ihan oikeasti rakastaa toisiaan ja vaan toisiaan, mutta silti käydä välillä panemassa muita.

Kyllä se ainakin mulla vaikuttaa joskus kunnioitukseen ko. ihmistä kohtaan. Enkä ihmettele jos joku epäilee kumppaniaan pettävän luotettavuutta ystävänäkin.
pettäminen ei ole oikeutettua, enkä sitä tekona halua puolustella. Mutta syyt siihen, miksi joku pettää voivat olla aika moninaiset, ja toisen voi olla niitä aika mahdotonta ymmärtää. Elämä ei siinäkään kohtaa ole niin mustavalkoista. Aikaisemmin, joskus kun en itse ollut elänyt vuosia saman ihmisen kanssa, suhtauduin pettämiseen paljon tiukemmin kuin nyt. Tällä en siis tarkoita sitä, että itse olisin pettänyt. Mutta pystyn paremmin ymmärtämään sen, miten ihmiset saattaavat antaa itsensä ajautua sellaiseen tilanteeseen....
Vaikka sellaisessa tilanteessa, jossa pariskunnan molemmat osapuolet olisivat ystäviäni ja tietäisin toisen pettävän, kokisin varsin kiusalliseksi.

• Tykkää
Reactions: lakaisukone
"vieras"
En tunne.

Yksi ystävä pelasi sellaista peliä kahden kanssa että oli kiikun kaakun päätyykö juttu pettämiseen, pidin ystävättärelle valtaisan moraalisaarnan ja onneksi tuli hetken kuluttua järkiinsä.

pettäminen ei ole oikeutettua, enkä sitä tekona halua puolustella. Mutta syyt siihen, miksi joku pettää voivat olla aika moninaiset, ja toisen voi olla niitä aika mahdotonta ymmärtää. Elämä ei siinäkään kohtaa ole niin mustavalkoista. Aikaisemmin, joskus kun en itse ollut elänyt vuosia saman ihmisen kanssa, suhtauduin pettämiseen paljon tiukemmin kuin nyt. Tällä en siis tarkoita sitä, että itse olisin pettänyt. Mutta pystyn paremmin ymmärtämään sen, miten ihmiset saattaavat antaa itsensä ajautua sellaiseen tilanteeseen....
Vaikka sellaisessa tilanteessa, jossa pariskunnan molemmat osapuolet olisivat ystäviäni ja tietäisin toisen pettävän, kokisin varsin kiusalliseksi.
Mun mielestä ei ole reilua kertoa pettämisestä ystävälle, jos pariskunnan molemmat osapuolet on tämän ko. ihmisen ystäviä.

Mun mielestä ei ole reilua kertoa pettämisestä ystävälle, jos pariskunnan molemmat osapuolet on tämän ko. ihmisen ystäviä.
siis tarkoititko sitä, että jos sinulla olisi ystäväpariskunta, jotka olisivat molemmat ystäviäsi ei olisi reilua jos toinen heistä pettäisi, ja kertoisi asiasta sinulle.
Vaiko sitä, että sinun ei olisi reilua kertoa petetyksi tulleelle asiasta.

Entäs jos asiasta ei kerrota, vaan on paikalla todistamassa sitä.

siis tarkoititko sitä, että jos sinulla olisi ystäväpariskunta, jotka olisivat molemmat ystäviäsi ei olisi reilua jos toinen heistä pettäisi, ja kertoisi asiasta sinulle.
Vaiko sitä, että sinun ei olisi reilua kertoa petetyksi tulleelle asiasta.

Entäs jos asiasta ei kerrota, vaan on paikalla todistamassa sitä.
Ei olisi reilua, että pettäjä kertoisi asiasta. Joutuisi tavalla tai toisella valitsemaan puolensa. Varmaan sulkisin silmäni ja korvani asialta.

Yhteistyössä