"vieras"
Kondiittori tai kosmetologi. Lyhyet koulutukset. En ole kyllä varma kirjoitustesi perusteella, että haluatko oikeasti edes tehdä mitään..
No eka lapsen sain yksin 19-vuotiaana joten eipä siinä kauheasti ehtinyt mitään omia juttuja kun olin totaali yh. ei mulla ollut ketään joka olisi ottanut lapset että olisin päässyt mihinkään. Vasta 2-vuotta sitten muutein yhteen nykyisen mieheni kanssa ja jotenkin vaan ei sitä aikaa omiin juttuihin ole ollut vielä vähemmän sitä aikaa oli kun lapsia oli sitten kaksi ja alkuun asuimme erillämme vaikka olimmekin yhdessä.miten sulla meni kaikki omat jutut lasten myötä? Vai oliko niitä ennen sitäkään?
Kysyn ihan vaan siksi että eihän vanhemmuus ole mikään sellainen jota tehdään 24/7 ilman yhtään mitään muuta...Tai en mä ainakaan niin tee, vähintään rokkia pitää kuunnella, lenkkeillä ja katsoa illalla leffaa miehen kanssa :saint: Kyllä kai kaikille on jotain asioita mistä tykkää!
Sain vaan sellaisen kuvan, ettet muka osaa mitään. Jos et oikeastaan tykkää paljon mistään, silloin on varmasti sama, mitä teet. Eli voit periaatteessa alkaa vaikka siivoojaksi. Matikkaa ei normiammateissa paljoa tarvita, joten siitä on turha huolestua. Jos jaksat aikuisena hiukan opiskella enemmän, matikkakin voi aueta.Jos en haluaisi tehdä mitään niin enkö silloin olisi vaan hiljaa ja tyytyväinen siihen että voin maata ja lusmuta kotona ja nostaa työmarkkinatukea??
No ainakin osaat kirjoittaa ihan hyvin. Aikuisena ei välttämättä ymmärrä yhtä nopeasti, mutta elämänkokemus on voinut kiteyttää älykkyyttä. Eli saatat pärjätä paremmin kuin nuorempana. Usko vaan itseesi. Opiskele ahkerasti ja erilaisilla tekniikoilla, esim. mind mapin avulla. Muistikin paranee, kun alat vaatia aivoiltasi enemmän. Jos sulla on jokin sairaus, mikä heikentää näitä, hoida se kuntoon ensin.Tunnen itseni vaan jotenkin niin tyhmäksi. En tajua asioita samalla tavalla niinku ennen. On vaikea keskittyä, en muista mitään, aivot ei vaan pelaa...
vaan tuntuu että et osaa! osaat siivota se on jo alku osaat kirjottaa ilman kirjotus virheitä! Osaatko kirjottaa ja luetko mielelles kirjoja?Tunnen itseni vaan jotenkin niin tyhmäksi. En tajua asioita samalla tavalla niinku ennen. On vaikea keskittyä, en muista mitään, aivot ei vaan pelaa...
Miksi hoitoala romukoppaan? Pelkkä pieni verikammo ei kyllä ole paha juttu. Pääset varmasti sen yli. Haluaisitko olla esim. lähihoitaja, joka on töissä kuntouttamassa ihmisiä? Tai esim. vanhusten parissa? Tai mielenterveys- tai päihdepuolella?Noh jonkinlaiset vaihtoehdot olis tietty parturi-kampaaja, perhepäivähoitaja...
Pelkään vaan etten tule valituksi kun ainakin parturi-kampaaja alalla on nykyään soveltuvuuskoe. Jotenkin sain sellaisen käsityksen että niin on myös perhepäivähoitajillekin...
Mutta on se vissiin vaan heitettävä romukoppaan se hoitoala.. Vaikka olenkin pikkutytöstä asti haaveillut sairaanhoitajan tai terveydenhoitajan ammatista.
Kodinhuoltaja esim.Tekisin mielelläni töitä vanhusten parissa. Mitä kodinhuoltaja käytännössä tekee? Luin kyllä kuvauksen oppilaitoksen sivuilta mutta siinä ei kovin laajasti kerrottu mitä se pitää sisällään. Entä onko töitä sillä alalla? Asun alueella missä työttömyyttä paljon tuntuu että hoitoala on ainoa ala jossa työllistyy täällä päin...
Noh jonkinlaiset vaihtoehdot olis tietty parturi-kampaaja, perhepäivähoitaja...
Pelkään vaan etten tule valituksi kun ainakin parturi-kampaaja alalla on nykyään soveltuvuuskoe. Jotenkin sain sellaisen käsityksen että niin on myös perhepäivähoitajillekin...
Mutta on se vissiin vaan heitettävä romukoppaan se hoitoala.. Vaikka olenkin pikkutytöstä asti haaveillut sairaanhoitajan tai terveydenhoitajan ammatista.
Hoitoalalla sitä vasta onkin pieni palkka ja raskas työperhepäivähoitaja ainakin tippui pois listaltani kun tarkistin palkan... pieni palkka raskas työ...
no kerro mitä palkkaa saa sairaanhoitaja entä lähihoitaja?Hoitoalalla sitä vasta onkin pieni palkka ja raskas työ
Tehyläisen sairaanhoitajan tehtäväkohtaisen palkan keskiarvo 2011 oli 2261 (tehtäväkohtainen palkka ei sisällä kokemus- ym. lisiä).no kerro mitä palkkaa saa sairaanhoitaja entä lähihoitaja?
Mulla oli joskus sama tunne ja nyt olen valmistumassa pukuompelijaks, nautin ompelusta. En olis ikinä voinu kuvitella ylä- asteen aikana itteeni ompelu hommissa, mutta nykysin, en vois kuvitella tekeväni muuta kuin vaatteita . Nautin siitä hommasta, ihan sen takia koska imasee kaikki ajatukset päästä, se on mulle terapiaa (jotenkin koen sen terapeuttiseks), nautin siitä mitä teen ja se tekee mutNo ku rehellisesti sanottuna musta tuntuu että olen liian tyhmä millekään alalle... Sama mitä ajattelee niin aina on se joku mutta olemassa...