kun ei oikeasti tiedä mitä alkais opiskelemaan? :(

• Viestiketjun aloittaja kello käy
  • Ensimmäinen viesti
Ap.
Mähän kerroin jo tuonne että ei koneita, ei numeroita, mieluiten sisällä. asiakaspalvelun suhteen olen neutraali mutta merkonomin tutkinto on iso ei. aloitin sen joskus monen monta vuosia sitten eikä ollut mun juttu. ja mitenkä voisin työskennellä lasten kanssa kun en saa edes omia lapsia kuriin. oon kömpelö käsistäni eikä mulla oo tippaakaan luovuutta.

"vieras"
Mähän kerroin jo tuonne että ei koneita, ei numeroita, mieluiten sisällä. asiakaspalvelun suhteen olen neutraali mutta merkonomin tutkinto on iso ei. aloitin sen joskus monen monta vuosia sitten eikä ollut mun juttu. ja mitenkä voisin työskennellä lasten kanssa kun en saa edes omia lapsia kuriin. oon kömpelö käsistäni eikä mulla oo tippaakaan luovuutta.
No miten ois se kampaaja?

"vieras"
eikö siinä pitäis olla luova ja sosiaalinen?? ja siinäkin taitaa nykyään olla joku pääsykoe.. :(
Asiakaspalveluhenkinen kyllä, senhän ei pitänyt olla sinulle ongelma. Luovuutta nyt jonkun verran tarvii, mutta ei mitenkään erikoisesti, sitä ihan varmasti löytyy sinulta tarpeeksi. Jos et miksikään maailman parhaaksi kampaajaksi aio niin riittää kun osaat mitkä värit ja mallit sopivat yhteen ja mihinkin kasvoihin ja nämä opitaan kyllä siellä koulussa.

Ap.
Ujo olen kyllä ja osaan huonosti keskustella niitä näitä.

Lisäks mulla on kammo kouluun menoa kohtaan. Olen ollut vuosia koulukiusattu. Se on jättänyt jälkensä. En pystyis menemään ammattikouluun missä valtaosa on mua melkeen 10-vuotta nuorempia. Joudun aina joka paikassa jonkinlaiseksi "silmätikuksi"... ja monen monta muutakin asiaa miksi mua varmasti syrjittäis...

"vieras"
Ujo olen kyllä ja osaan huonosti keskustella niitä näitä.

Lisäks mulla on kammo kouluun menoa kohtaan. Olen ollut vuosia koulukiusattu. Se on jättänyt jälkensä. En pystyis menemään ammattikouluun missä valtaosa on mua melkeen 10-vuotta nuorempia. Joudun aina joka paikassa jonkinlaiseksi "silmätikuksi"... ja monen monta muutakin asiaa miksi mua varmasti syrjittäis...
No miten aiot opiskella jos et voi mennä kouluun?

Ap.
[QUOTE="vieras";27458930]No miten aiot opiskella jos et voi mennä kouluun?[/QUOTE]

jaa-a.. sen ku tietäis.. oppisopimusta oli ensisijaisesti ajatellut mutta sitäkin on vissiin vaikea saada pienellä paikkakunnalla...
eikö ole olemassa opintoja jotka olis suunnattu enemmän niinku aikuisille?

"vieras"
Ap, kouluun mennään juurikin oppimaan! Ei tarvitse osata valmiiksi!!

Mitä ajattelet hoito- tai sosiaalialasta? Kuinka paljon kammoat verta? Hoitotyötä tai sosiaalityötäon myös ilman vertavuotavia asiakkaita.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja kello käy;27448068:
ei mitään hajua... nettitestejä tehnyt muttei ne ole paljoa valintaan auttanut... en tiedä puuttuuko multa motivaatio vai mikä.. pakko vaan olis jo se ammatti opiskella itsellensä... ikääkin jo alkaa olla...
mitä harrastat? ja mistä tykkäät? siinä on minun kysymykset!

"vieras"
jaa-a.. sen ku tietäis.. oppisopimusta oli ensisijaisesti ajatellut mutta sitäkin on vissiin vaikea saada pienellä paikkakunnalla...
eikö ole olemassa opintoja jotka olis suunnattu enemmän niinku aikuisille?
No totta kai on. Ammattikoulujen aikuispuoli, ammattikorkea ja yliopisto. Mutta niissäkin ollaan koulussa, muiden ihmisten keskuudessa, pitää tavata ihmisiä, pitää esitelmä, on tunteja ja välitunteja.

Ap.
[QUOTE="vieras";27458937]Ap, kouluun mennään juurikin oppimaan! Ei tarvitse osata valmiiksi!!

Mitä ajattelet hoito- tai sosiaalialasta? Kuinka paljon kammoat verta? Hoitotyötä tai sosiaalityötäon myös ilman vertavuotavia asiakkaita.[/QUOTE]

Hoito ja sosiaaliala kiinnostaa kyllä.
Verikammo on hieman helpottanut näin iän myötä kun on ollut raskaana jne on otettu sen takia verikokeita jne... mutta kyllä on vieläkin niitä päiviä olemassa kun joku pieni olematon veritippa sormesta saa mut pyörtymään...

Ap.
[QUOTE="vieras";27458941]mitä harrastat? ja mistä tykkäät? siinä on minun kysymykset![/QUOTE]

en harrasta mitään. enkä valitettavasti osaa sanoa mitään mistä tykkäisin.

No jos itse lähtisin nyt sun tilanteesta etsimään uutta alaa, niin luulenpa että ryhtyisin maalariksi tai putkimieheksi. Oon ajatellut, että hommia riittäisi, naisena olis kiva tehdä miesten kanssa duunia, ja työajat olis varmaan järjelliset.

Mä en kyllä tiedä onko noissa kuinka paljon laskemista? Tuskin varmaan kuitenkaan kovin paljoa.

Lähihoitajalle varmasti riittäis hommia, mutta itse olen vähän epäileväinen naisvaltaisia aloja kohtaan. Mut voihan sielläkin olla kivojakin paikkoja. Ja esim. vanhusten kanssa olis kiva tehdä töitä.

Kantsii muistaa, että se koulu ei kauaa kestä, ja sit sen jälkeen ootkin työelämässä pitkään. Et enemmän kannattaa miettiä et mitä työtä haluaa tehdä, eikä et mitä haluaa opiskella :)

"vieras"
Kuinka paljon tiedät eri koulutusalojen sisälöä olevista suuntautuisvaihtoehdoista? Esim. Lähihoitaja voi suuntautua mm. * kuntoutuksen koulutusohjelma
* lasten ja nuorten hoidon ja kasvatuksen koulutusohjelma
* mielenterveys- ja päihdetyön koulutusohjelma
* sairaanhoidon ja huolenpidon koulutusohjelma
* vammaistyön koulutusohjelma
* vanhustyön koulutusohjelma.

Tai sitten tiedätkö käytännössä esim. Hitsarin työpäivästä mitään? Minkälaista työ on?

Ap.
[QUOTE="vieras";27459008]joten kysyn toisen kerran mitä harrastat ja mistä tykkäät. oot vähän sen olonen et no kyllä se voi s kiinnostaa mutta en nyt oikein tiiä! Et pärjäis sosiaali puolen haku kyselyissä![/QUOTE]

No sitähän mä just meinaan ei ne mua ottais koska en pääsis pääsykokeissa koska pitää tietää miksi just sille alalle halajaa...

Ja minä kerron taas neljättä kertaa... en harrasta mitään. en osaa sanoa mitään erityistä mistä tykkään. kaikki aikani on mennyt omia lapsia ja kotia hoitaessa ei ole ollut aikaa tehdä mitään ylimääräistä, eli en enää edes tiedä mistä pidän.

"vieras"
Millaista elämää haluaisit elää? Millainen olet 10 vuoden päästä? Millaista?

P.s. Joskus täytyy vain valita jokin koulutus/työ, jotta saa käydä töissä ja saa palkkaa.

Ap.
Ihan tavallista elämää. avioliitto, 3lasta, oma auto, oma talo, tuloja sen verran ettei tarvi elää köyhyydessä niinku nyt. tietysti se työpaikka missä sain tuntea tekevänsä jotain hyödyllistä ei vaan itsellensä vaan muillekkin.

Khimaira
Ihan tavallista elämää. avioliitto, 3lasta, oma auto, oma talo, tuloja sen verran ettei tarvi elää köyhyydessä niinku nyt. tietysti se työpaikka missä sain tuntea tekevänsä jotain hyödyllistä ei vaan itsellensä vaan muillekkin.
miten sulla meni kaikki omat jutut lasten myötä? Vai oliko niitä ennen sitäkään?

Kysyn ihan vaan siksi että eihän vanhemmuus ole mikään sellainen jota tehdään 24/7 ilman yhtään mitään muuta...Tai en mä ainakaan niin tee, vähintään rokkia pitää kuunnella, lenkkeillä ja katsoa illalla leffaa miehen kanssa :saint: Kyllä kai kaikille on jotain asioita mistä tykkää!

Yhteistyössä