Mies ilmotti eilen illalla että ei rakasta mua enää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aikuisen etu aina on kyseessä, niinkö?
Tiedättekö yhtään tilastoja avioerolapsista, tutkimusten mukaan he tulevat eroamaan paljon todennäköisemmin omista suhteistaan aikuisina kuin ydinperheen lapset.

lasten takia yhdessä pysyminen ei ole mikään huono syy,
jos vanhemmat tulevat toimeen keskenään, ei ole väkivaltaa tms ja syynä on vain rakkauden puute.

mutta lapsille ei ole hyvä elää perheessä missä tunteita ei näytetä, ei näytetä hellyyttä, lapset oppii sen tunnekylmän ilmapiirin, miten lapsien pitäisi oppia näyttämään tunteensa puolisoaan kohtaan jos niitä tunteita ei kotona näytetä, kun niitä ei ole... mä olen eronnut ja mä väitän että se on lapselle ollut parasta, koska nyt se näkee mitä onnellinen perhe-elämä on..

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Tää vaan tuntuu niin typerätlä me ollaan. Ollaan muutettu uuten omatkotitaloon 7kk sitten ja nyt kaikki hajoo.

Mä olen tämän 17 vuoden yhdessäolon aikana rakastunut puolisooni uudelleen ainakin kaksi kertaa =) JOstain se kipinä vaan aina on löytynyt.

Jos puolisoni sanoisi nyt, että ei rakasta minua enää en ihan heti hätkähtäisi.

En mä nyt tiedä auttaako tämä mun kommentti sua yhtää. Lähinnä kai halusin sanoa, että älä tee mitään hätiköityjä päätöksiä.

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Tiedättekö yhtään tilastoja avioerolapsista, tutkimusten mukaan he tulevat eroamaan paljon todennäköisemmin omista suhteistaan aikuisina kuin ydinperheen lapset.

jos vanhemmat tulevat toimeen keskenään, ei ole väkivaltaa tms ja syynä on vain rakkauden puute.

mutta lapsille ei ole hyvä elää perheessä missä tunteita ei näytetä, ei näytetä hellyyttä, lapset oppii sen tunnekylmän ilmapiirin, miten lapsien pitäisi oppia näyttämään tunteensa puolisoaan kohtaan jos niitä tunteita ei kotona näytetä, kun niitä ei ole... mä olen eronnut ja mä väitän että se on lapselle ollut parasta, koska nyt se näkee mitä onnellinen perhe-elämä on..

Millaisia tunteita tarkoitat? Me ollaan vuosi eletty parhaina ystävinä ja olen sitä mieltä, että olemme onnellisia vaikka varsinaista rakkautta ei enää välillämme olekaan. Kyllä me silti saatetaan esimerkiksi halata toisiamme.

Alkuperäinen kirjoittaja eevee:

Millaisia tunteita tarkoitat? Me ollaan vuosi eletty parhaina ystävinä ja olen sitä mieltä, että olemme onnellisia vaikka varsinaista rakkautta ei enää välillämme olekaan. Kyllä me silti saatetaan esimerkiksi halata toisiamme.

Siis ei vuosi vaan vuosia

Minun vanhempani olivat yhdessä meidän lasten takia, erosivat kun nuorin oli 19.
Eivät rakastaneet vuosiin, mutta halusivat kasvattaa yhdessä perheen.
En nähnyt heidän hellyydenosoituksiaan ikinä, ei haitannut, ihan normaali tunteva ihminen minusta tuli. Joskus harvoin riiteli, mutta eikö joka perheessä riidellä?
Mun mielestä toi on vastuun ottamista siitä mitä on tehnyt (lapset), epäitsekästä elämää lasten hyväksi. Ja olen siitä heille kiitollinen.

no rakkautta, intohimoa, sitä että haluaa halia ja suukotella, seksiä... sitä että aidosti on onnellinen yhteisestä ajasta.. sen että pitää toista haluttavana.. se kuuluu parisuhteeseen.. toki tarvitsee keskusteluja yhdessä viihtymistä, kumppanuutta mutta kyllä läheisyys,hellyys ja seksi ovat iso osa tervettä parisuhdetta...
mä' en ikinä jää suhteeseen missä noita asioita ei ole... miksi olisin suhteessa jossa kaikki tuo pitäisi hakea muualta.. pelkän ystävyyden aj alsten takia...? ei tod. sitä ystävyyttä voi ylläpitää vaikak eroaisi,lapsilla säilyy silloin olemmat vanhemmat, mutat molemmilla vanhemmilla on myös mahdollisuus onnellisuuteen

no rakkautta, intohimoa, sitä että haluaa halia ja suukotella, seksiä... sitä että aidosti on onnellinen yhteisestä ajasta.. sen että pitää toista haluttavana.. se kuuluu parisuhteeseen.. toki tarvitsee keskusteluja yhdessä viihtymistä, kumppanuutta mutta kyllä läheisyys,hellyys ja seksi ovat iso osa tervettä parisuhdetta...
mä' en ikinä jää suhteeseen missä noita asioita ei ole... miksi olisin suhteessa jossa kaikki tuo pitäisi hakea muualta.. pelkän ystävyyden aj alsten takia...? ei tod. sitä ystävyyttä voi ylläpitää vaikak eroaisi,lapsilla säilyy silloin olemmat vanhemmat, mutat molemmilla vanhemmilla on myös mahdollisuus onnellisuuteen

Kysyinkin nyt lasten kannalta. Seksi ei varmaan kuulu sihen.

Alkuperäinen kirjoittaja -:

Kysyinkin nyt lasten kannalta. Seksi ei varmaan kuulu sihen.

mutta jos noita asioita ei parisuhteessa ole, niin voisin veikata ettei silloin ole oikein onnellinenkan suhtessa, ja jos ei oel onnellinen suhteessa niin se heijastuu elämään ja näin ollen lapsiin..
voihan se toki joillakin toimia, mutta valtaosalla ei..

Rakkaus on vaan tunne ihan kuten mikä muukin tahansa. Se saattaa tulla ja mennä, hiipua ja roihahtaa taas.
Anna miehelle tilaa, hän todennäköisesti vaan ahdistuu jos yritätte pakolla hoitaa suhdetta ja keksiä jotain "laatuaikaa". Ongelma on varmasti miehessäsi eikä sinussa tai itse suhteessa,hänen pitää itse tilanne selvittää tsensä kanssa.
Kyllä ne tunteet sieltä taas tulevat jos ovat tullakseen. Todella epäreilu tilanne sinulle mutta itse olen ollut miehesi tilassa enkä voi kuin yrittää antaa neuvoja ymmärtää sitä puolta.

Kenenkään ei pidä olla yhdessä lasten takia! Lapset on pienestä asti varsin älykkäitä ja vaistoo, ettei kaikki ole hyvin. Ja mitä vanhempi lapsi on, sitä enemmän hän on tottunut asumaan molempien vanhempien kanssa ja shokki on silloin isompi, pienet lapset sopeutuu tilanteeseen paljon helpommin, ne ei vielä mieti kuka rakastaa ketäkin, vaan niille riittää, kun niitä erosta huolimatta rakastetaan.
En todellakaan toivo kenellekään eroa, mutta JOS ELO YHDESSÄ EI ONNISTU niin erotkaa, älkää jääkö sillä typerällä syyllä, että lasten takia.

Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Rakkaus on vaan tunne ihan kuten mikä muukin tahansa. Se saattaa tulla ja mennä, hiipua ja roihahtaa taas.
Anna miehelle tilaa, hän todennäköisesti vaan ahdistuu jos yritätte pakolla hoitaa suhdetta ja keksiä jotain "laatuaikaa". Ongelma on varmasti miehessäsi eikä sinussa tai itse suhteessa,hänen pitää itse tilanne selvittää tsensä kanssa.
Kyllä ne tunteet sieltä taas tulevat jos ovat tullakseen. Todella epäreilu tilanne sinulle mutta itse olen ollut miehesi tilassa enkä voi kuin yrittää antaa neuvoja ymmärtää sitä puolta.

Minä myös olen ollut miehesi tilanteessa. Kärsin silloin siitä aivan hirveästi. Erosimme ja kauheinta kaikessa oli, että n. 1/2 v:n kuluttua minun tunteeni palasivat ja ikävöin miestä, vaan liian myöhään. Hänellä oli jo toinen enkä voinut tietenkään sotkea hänen elämäänsä toistamiseen. Eikä ainakaan minulla ollut ketään toista. Harmittaa, kun tuota harkinta-aikaa ei mielletä oikeasti harkintaa varten, vaan vain eron odotteluksi.

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Eikös se ole ihan normaalia että jossain vaiheessa suhdetta rakkaus "kuolee" ja tilalle tulee ystävyys.
Ja nimenomaan nämä jotka ovat toistensa parhaita ystäviä, ovat niitä jotka juhlivat timantti jne...häitään.
Rakastua voi välillä myös uudelleenkin.
nämä liitot kestää pitkään. joissa tajutaan se, että jossain vaiheessa auttamatt se roihuava rakkaus muuttuu syväksi ystävyydeksi.

Mun vanhempani ovat olleet naimisissa miltei 60 vuotta. Se on ollut hieno asia ja mitä vanhemmaksi olen tullut, sitä enemmän osaan sitä arvostaa. Mutta jos olisin aikuisena saanut tietää, että vanhempani eivät olisikaan rakastaneet toisiaan vaan pysyttelivät yhdessä vain mun ja systerin takia, se tuntuisi todella pahalta. Tuntisin syyllisyyttä sitä, että minun takiani vanhemmillani ei ole ollut mahdollisuutta rakkauteen ja onneen.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mun vanhempani ovat olleet naimisissa miltei 60 vuotta. Se on ollut hieno asia ja mitä vanhemmaksi olen tullut, sitä enemmän osaan sitä arvostaa. Mutta jos olisin aikuisena saanut tietää, että vanhempani eivät olisikaan rakastaneet toisiaan vaan pysyttelivät yhdessä vain mun ja systerin takia, se tuntuisi todella pahalta. Tuntisin syyllisyyttä sitä, että minun takiani vanhemmillani ei ole ollut mahdollisuutta rakkauteen ja onneen.

Ehkä niille se rakkaus ja onni on ollut se, että kasvattavat teidät ehjässä perheessä. Ja onhan heillä jokatapauksessa ollut mahdollisuus, ovat vaan tehneet toisenlaisen päätöksen.

Alkuperäinen kirjoittaja syksyn ihana raikkaus:
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Eikös se ole ihan normaalia että jossain vaiheessa suhdetta rakkaus "kuolee" ja tilalle tulee ystävyys.
Ja nimenomaan nämä jotka ovat toistensa parhaita ystäviä, ovat niitä jotka juhlivat timantti jne...häitään.
Rakastua voi välillä myös uudelleenkin.
nämä liitot kestää pitkään. joissa tajutaan se, että jossain vaiheessa auttamatt se roihuava rakkaus muuttuu syväksi ystävyydeksi.

Henk.koht en voisi olla "kaveriliitossa" tahdon tuntea kumppanillista rakkautta miestäni kohtaan en odota koko elämän kestävää roiuhuavaa rakkauttaa mutta rakkautta kuitenkin. Se erottaa parisuhteen ystävyydestä ja en harrasta ystävien kanssa mm. seksiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Tää vaan tuntuu niin typerätlä me ollaan. Ollaan muutettu uuten omatkotitaloon 7kk sitten ja nyt kaikki hajoo.

Hei, yrittäkää nyt kaikki keinot, haette apua perheneuvolasta tai mistä vain, haet vaikka ensin yksin , ei tuollasta avioliittoa voi noin vain roskikseen nakata, Teet miehellesi selväksi että ennen ei erota kun kaikki on selvitetty. Kyllä sitä vastuuta ainakin sen verran pitää tuntea , itsestään , puolisosta ja ennenkaikkea lapsista. Mun mielestä aikuiset ihmiset ei voi vaan sanoa yks kaks, ettei rakasta toista, syyt pitää olla.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Ehkä niille se rakkaus ja onni on ollut se, että kasvattavat teidät ehjässä perheessä. Ja onhan heillä jokatapauksessa ollut mahdollisuus, ovat vaan tehneet toisenlaisen päätöksen.
No mä tiedän, että mun vanhempani rakastavat toisiaan edelleen, kahdeksankymppisinäkin. Se näkyy heistä ja heidän tavastaan osoittaa tunteitaan toisilleen. Vaikka ovatkin harmaahapsisia vanhuksia.

Toki joillekin voi riittää parisuhteessa pelkkä ystävyyskin, mutta kaikille ei riitä. Tai vaikka riittäisikin, niin kun nuorinkin lapsista täyttää 18, otetaan ero silloin. Näitä alkaa olla jo omassa kaveripiirissäni ja kyllä se mun ystäviäni on kirpaissut ja lujaa, kun tässä iässä tulee jätetyksi. Lapset lähtee, mies lähtee eikä enää olekaan niin helppoa löytää itselleen uutta elämänkumppania. Näistä ihmisistä tulee varsin riippuvaisia aikuisista lapsistaan, sillä yksinäisyys on heille kauhistus.

• Tykkää
Reactions: TrueBlood
Huonossa suhteessa on vaan niin turha roikkua. Mies osaa tehdä oikeat johtopäätökset.

Just niin, mieshän se yksin päättääkin tälläset asiat. Avioliitto ei ole hetken huuma, sen eteen on tehtävä työtä.

teillä on 3 lasta ja vastuu niistä.
niin kauan kun ei ole lapsia aikuiset ihmiset saa erota miten tykkää.
jos on lapset menny tekemään, pitäisi pysyä yhdessä jos tulee toisen kanssa toimeen. ei siihen rakkautta tarvita. jos mies on kunnon mies, hän pysyy teidän perheessä isänä kunnes lapset ovat vanhempia.
vanhempien rakkauden tavoittelu lasten kustannuksella on itsekästä.

Ennen ajattelin, että ei se näin mene, mutta oikeasti kyllä se menee, jos vähän viisaasti asiaa ajattelee. Minä rakastan omia lapsiani niin paljon, että olen valmis sietämään miestäni, joka ei vastaa rakkaudenosoituksiin tai ole aloitteellinen tekemään niitä. Voin rakastaa häntä, vaikka himot olisi tipotiessään.

Elämä on tällä hetkellä rankkaa, kun on ruuhkavuodet ja lapset pieniä. Yritän pitää kaipuuta mielessä ja olen avoin aloittamaan puhtaalta pöydältä, jos tilaisuus tulee. Puoli vuotta tunnetta, että ei muka "rakasta" tai halua, on pientä, hyvin pientä. Sen perusteella ei voi sanoa, onko tila pysyvä vai onko kyseinen henkilö vain väsynyt, stressaantunut, masentunut, vähän alakuloinen ja epätoivoinen. Valoa on tunnelin päässä, jos siihen uskoo. Ja jos asiat eivät mene parempaan parinkaan vuoden päästä, niin luultavasti lähden ennemmin kehittämään itseäni yksilönä ja ihmisenä, kuin syyllistämään kumppaniani omasta rakastamattomuudestani. Se ei vaadi eroa, eikä yhden illan syrjähyppyjä. Elämässä on muutakin jännää. Aloitan vaikka purjelentämään tai laskuvarjohyppäämään. Sitäpaitsi rakkaus on katoavaista. Se katoaa, vaikka olisi miten rakastunut alkuhuumassa. Se kato kävisi uudessakin ihmissuhteessa hyvin todennäköisesti. Kyse ei ole siitä, että rakkautta ei voi olla, vaan siitä, että rakkaus loppuu, jos on laiska, jos sitä ei ikinä ollutkaan tai ei anna sille tilaa tai sitä ei yksinkertaisesti tällä hetkellä ole. Jos tulee kriisejä, ne pitää ratkaista. Vaihtamalla ei aina todellakaan parane ja uusioperhe on ehkä raskaimpia elämisen muotoja mitä voi olla. Se ei ole luonnollista, siihen pitää opetella ja ymmärtää ei verisukulaisia, rakastaa heitä kuin omiaan. Elää 23/7 saman katon alla mahdollisesti vieraalta tuntuvan ihmisen kanssa. On se mahdollista, se voi onnistua ja olla jopa täydellistä, mutta taatusti on helpompi tilanne elää ehjässä alkuperäisessä perheessä.

Ennen ajattelin, että ei se näin mene, mutta oikeasti kyllä se menee, jos vähän viisaasti asiaa ajattelee. Minä rakastan omia lapsiani niin paljon, että olen valmis sietämään miestäni, joka ei vastaa rakkaudenosoituksiin tai ole aloitteellinen tekemään niitä. Voin rakastaa häntä, vaikka himot olisi tipotiessään.

Elämä on tällä hetkellä rankkaa, kun on ruuhkavuodet ja lapset pieniä. Yritän pitää kaipuuta mielessä ja olen avoin aloittamaan puhtaalta pöydältä, jos tilaisuus tulee. Puoli vuotta tunnetta, että ei muka "rakasta" tai halua, on pientä, hyvin pientä. Sen perusteella ei voi sanoa, onko tila pysyvä vai onko kyseinen henkilö vain väsynyt, stressaantunut, masentunut, vähän alakuloinen ja epätoivoinen. Valoa on tunnelin päässä, jos siihen uskoo. Ja jos asiat eivät mene parempaan parinkaan vuoden päästä, niin luultavasti lähden ennemmin kehittämään itseäni yksilönä ja ihmisenä, kuin syyllistämään kumppaniani omasta rakastamattomuudestani. Se ei vaadi eroa, eikä yhden illan syrjähyppyjä. Elämässä on muutakin jännää. Aloitan vaikka purjelentämään tai laskuvarjohyppäämään. Sitäpaitsi rakkaus on katoavaista. Se katoaa, vaikka olisi miten rakastunut alkuhuumassa. Se kato kävisi uudessakin ihmissuhteessa hyvin todennäköisesti. Kyse ei ole siitä, että rakkautta ei voi olla, vaan siitä, että rakkaus loppuu, jos on laiska, jos sitä ei ikinä ollutkaan tai ei anna sille tilaa tai sitä ei yksinkertaisesti tällä hetkellä ole. Jos tulee kriisejä, ne pitää ratkaista. Vaihtamalla ei aina todellakaan parane ja uusioperhe on ehkä raskaimpia elämisen muotoja mitä voi olla. Se ei ole luonnollista, siihen pitää opetella ja ymmärtää ei verisukulaisia, rakastaa heitä kuin omiaan. Elää 23/7 saman katon alla mahdollisesti vieraalta tuntuvan ihmisen kanssa. On se mahdollista, se voi onnistua ja olla jopa täydellistä, mutta taatusti on helpompi tilanne elää ehjässä alkuperäisessä perheessä.

Voi hyvänen aika kun oot hukassa.

Voi hyvänen aika kun oot hukassa.

Minun mielestäni taas tuo oli harvinaisen realistinen kirjoitus. Nykymaailma on vain sellainen egoistinen hetimullekaikkitänne -maailma, jossa pitäisi olla niin onnellinen koko ajan, jos ei ole onnellinen, pitää sitä onnea kynsin ja hampain tavoitella. Sama se, vaikka muut siinä ympärillä kärsisivät ja lapsethan ovat onnellisia, kun vanhemmat ovat onnellisia, vai miten se menikään??

Olen samaa mieltä!

Yhteistyössä