Ongelma lasten joululahjoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Minulla on ongelma. Haluan antaa lapsille joulun, jossa jokainen lahja on jännä ja kiinnostava. Tämän vuoksi yritän rajoittaa lahjamäärää. Esim. viimevuonna jo 5 lahjaa per lapsi oli liikaa, sillä lapset väsyivät avaamiseen jo parin lahjan jälkeen (ovat alle kouluikäisiä).

Kun otetaan sukulaisten antamat lahjat huomioon, voimme me miehen kanssa ostaa vain about yhdet lahjat per lapsi ja minä kun haluaisin ostaa lapsille vaikka mitä! Nyt jo on ne lahjat hommattu, mutta silti surffailen netissä ja etsin kivoja lahjoja. Mitenköhän saatan mieleni malttaa, kun jouluun on vielä niin pitkä aika. Juu, on mulla isot ongelmat...

Voisitkos pyytää, että sukulaiset ostaisivat osan niistä, niin tulisi mieluisia lahjoja ja sukulaistenkaan ei tarvitsisi miettiä mitä ostaa. meillä ainakin mummit ja kummit kysyy, mitä lapset tarvii.

Voisitkos pyytää, että sukulaiset ostaisivat osan niistä, niin tulisi mieluisia lahjoja ja sukulaistenkaan ei tarvitsisi miettiä mitä ostaa. meillä ainakin mummit ja kummit kysyy, mitä lapset tarvii.

Juu, kyllä olen joskus sanonut, mutten halua esittää niin kalliita lahjatoiveita mitä itse haluaisin lapsille ostaa. Ja rehellisesti sanottuna ongelma on enemmänkin minun toiveideni eikä lasten...

mitäs jos ajattelisit ostoshaluissasi myös jotakuta muuta kuin omia lapsiasi. Eli suunnittelisit jonkun ekstrakivan lahjan vaikkapa jonkun sellaisen perheen lapselle, jolla ei ole varaa ostaa haluamiaan lahjoja.

Meiklä tulee 10 lahjaa per lapsi ja lapsia kolme. Itse ostamme 1 lahjan per lapsi. Tekisi mieli ostaa joululahjaksi vaikka mitä. Mutta en osta jouluksi vaan ostelen pitkin vuotta, niin saan tyydytettyä antamisen ilon. :)

mitäs jos ajattelisit ostoshaluissasi myös jotakuta muuta kuin omia lapsiasi. Eli suunnittelisit jonkun ekstrakivan lahjan vaikkapa jonkun sellaisen perheen lapselle, jolla ei ole varaa ostaa haluamiaan lahjoja.

Näin haluaisin juuri toimia, mutta tuntuu, että jokaisessa tuntemassani ns. vähävaraisessa perheessä jouluna on aivan valtavat lahjamäärät. Osallistun myös palstan hyväjoulumieli keräyksiin, mutta siinäkin annan rahaa, koska uskon että vanhemmat osaa sitten ostaa sen mitä lapsi eniten haluaa. Yritän siis parhaani miellyttää lahjansaajaa omien mielihalujeni kustannuksella. :D