Suomelle uusi lippu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kissimi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kissimi

Aktiivinen jäsen
04.10.2012
1 284
2
36
Luin tässä vanhoja fingerporeja, ja tuli tästä mieleen
1135267784282.gif

että jos tällainen tilanne tulisi, ettö Suomelle otettaisiin uusi lippu... Mikä olisi sinun ehdotuksesi? Mulle nääs tuli heti mieleen eräänlainen, ja pitihän se käydä nopsaan tekemäänkin, että miltä se näyttäisi. Laitan sen kohta. Miettikää ensin oma (jos jaksatte :D)

(PS. Mun mielestä Suomen pitäsi vaikka itsenäisyyden 100-vuotispäivänä vihdoin vaihtaa kansallislaulu Maamme-laulusta Finlandia-hymniin. Pitäisköhän tehdä kansalaisaloite.)

Joku jenkkilippua muistuttava, onhan Suomi maailman amerikkalaisin maa. :D

Ei kun oikeasti, en nyt jaksa ajatella sen pitemmälle. |O

Hmmmm... ehka EU:n tahdet ja epamaarainen ruskea rantu yli? Luulisi suuren osan suomalaisista ilahtuvan, kun saa pyyhkia perseensa EU:iin...

Oikeastu, en osaa keksia mitaan ja pidin ap:n visioista.

(PS. Mun mielestä Suomen pitäsi vaikka itsenäisyyden 100-vuotispäivänä vihdoin vaihtaa kansallislaulu Maamme-laulusta Finlandia-hymniin. Pitäisköhän tehdä kansalaisaloite.)

Finlandia-hymni humalaisen jaakiekkokatsomon laulettavana olisi aikamoinen antikultttuuriteko. Maamme-laulu on oikein passeli kansallislaulu, Finlandia-hymni kuuluu konserttisaleihin.

[QUOTE="vieras";27432421]Suomen uusi lippu pitäisi olla sinivalkoinen: lipun alaosa olisi valkoinen ja yläosa sininen, kuin aurinkoinen talvipäivä hohtavin hangin.:)[/QUOTE]

Joo, tämä oli mullakin lähtökohtana, sitten vähän monimutkaistin vaan (tunturia ja keskiyön aurinko. Ja vielä vähän kesän vehreyttä). Mutta se varmaan sopis suomalaisile paremmin, yksinkertainen.... (en siis mitään vihjaile :D)

Mutta kauheen negatiivisia ajatuksia ihmisillä, onko siellä joku vaalimasis menossa tai jotain...?

Joo, tämä oli mullakin lähtökohtana, sitten vähän monimutkaistin vaan (tunturia ja keskiyön aurinko. Ja vielä vähän kesän vehreyttä). Mutta se varmaan sopis suomalaisile paremmin, yksinkertainen.... (en siis mitään vihjaile :D)

Mutta kauheen negatiivisia ajatuksia ihmisillä, onko siellä joku vaalimasis menossa tai jotain...?

Lippuunkin sopii hyvin Tamin legendaarinen prinsiippi: keep it simple stupid!

• Tykkää
Reactions: Kissimi

Yhteistyössä