hyvä pankki, mutta jotain epäilyttävää

• Viestiketjun aloittaja vaihtaisinko
  • Ensimmäinen viesti
vaihtaisinko
olen ollut saman pienehkön pankin asiakkaana lapsesta lähtien, ja sinänsä ihan tyytyväinen heidän tarjoamaansa palsveluun (ja täytyy myöntää, että olen varmaan joissain tilanteissa saanut varmaan jopa hieman ylimääräistä joustoa esimerkiksi lainanlyhennyksiin, juurikin tuon pitkän asiakasssuhteen takia.)

No, vanhempani ovat myös tuon pankin asiakkaita, ja valitettavasti olen alkanut epäillä, että kyseessä ei olekaan ihan kaikin tavoin positiivinen asia. Koska vanhempani ovat hyviä tuttuja eräiden kyseisen pankin virkailijoiden kanssa, niin olen alkanut epäillä, että vanhemmilleni on kerrottu taloudellisesta tilanteestani selkäni takana.

No, on minulta luottotiedot menneet ja eikä rahatilanne ole muutenkaan mitenkään loistava. Mutta toisaalta taas tähän pankin suuntaan asiat on kunnossa, ja sinne olevat maksut ja lainat olen sentään onnistunut hoitamaan suht kunnolla. Eli en sitten tiedä, että pystyykö pankkivirkailija tuosta noin vaan näkemään merkinnän luottotietohäiriöstä, ellen nyt sitten yritä hakea uutta lainaa tai luottokorttia yms.

No, en voi olla varma asiasta, koska vanhempani eivät ole sanoneet mitään suoraan (eivätkä todennäköisesti myöntäisi mitään, vaikka kysyisinkin), mutta on vain ollut pari juttua, jotain epämääräisiä lausahduksia, mitä vanhempani ovat joskus sanoneet minulle, mitkä ovat saaneet epäilemään asiaa. (Ja joskus vuosia sitten on jopa käynyt niin, että minulta oli myöhästynyt yksi lainaerä, niin pankkivirkailija oli soittanut asiasta äidilleni, vaikka olin jo silloin ihan aikuinen ja omillani elävä ihminen, joten tiettyjä perusteita epäilyilleni kyllä on.)

Tietysti pankin vaihto voisi olla vaihtoehto, mutta eipä taida luottotiedottomalta onnistua uuden tilin avaaminen kovin helposti (saati että saisi vielä nettipankin ja visa electronin käyttöönsä) näin olen ymmärtänyt, ja sinänsä, kuten sanottua olen ollut erittäin tyytyväinen nykyiseen pankkiini. Mutta se kieltämättä kyllä herättää aika ikäviä ajatuksia, että nykyinen pankkini on rikkonut pankkisalaisuutta ja he ovat kertoneet pankkiasioistani vanhemmilleni selkäni takana.

asiaa muuten puimatta,mutta.. lainan takasin maksu erä myöhässä ja soitettu äidille,onko hän takaajana lainassa? mullekkin on joskus soitettu pankista jos takaamani lainan maksu on myöhässä.. ja kuinka paljon erä oli myöhässä,pari pvää vai kuukausia..

amopge
Tutki tarkasti nettipankki ja kaikki tilin käyttäjätiedot. Saattaa olla että vanhemmillasi on jäänyt oikeus tiliisi, koska he ovat käytännössä avanneet sen sinulle. Itellä oli näin ja kävin muuttamassa omistajatiedot kokonaan itselleni pankin tiskillä.

"hmmm"
ikävää. varsinkin pienellä paikkakunnalla tai sellaisella asuinalueella, jossa ei porukan vaihtuvuus ole suurta van tunnetaan ihmiset kehdosta hautaan, voi tapahtua ikäviä asioita, kuten tuo mistä kerroit. Ihmisten suuruudenhulluus, luullaan että voi tehdä mitä tahansa ja normaalit säännöt eivät ksoke heitä kun on aina saanut tehdä mitä haluaa.

"vieras"
Voit pyytää pankistasi tiedot mitä sinusta on kirjoitettu sinun henkilökohtaisiin asiakastietoihin ja myös sen milloin ja ketkä pankkivirkailijat ovat tietojasi katsoneet/kirjoittaneet/tehneet jotain tietoihisi. Pyydä aikavarausta vaikka pankin asiakkuuspäällikölle tai muulle vastaavalle.. Selitä tilanne tälle henkilölle ja pyydä tietojasi nähtäväksi. Jos pankkisalaisuutta on rikottu tai rikotaan jonkun toimihenkilön toimesta niin sellainen asia on hyvä selvittää jo ihan pankin oman turvallisuuden ja toiminnan vuoksi!

pilipali
Kuten joku jo sanoinkin kannattaa tarkistaa löytyykö tilin tiedoista vielä äitisi nimeä joka on varmaankin sinulle kyseisen tilin avannut.

Itselläni on juuri niin, että tili on avattu lapsena ja juuri tuossa yksi päivä tutkin papereita tarkemmin ja huomasin että äidilläni on vieläkin jonkinlainen oikeus tiliini.

Yhteistyössä