Miten suomalaisilla on niin heikko itsetunto??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sinisulka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sinisulka

Aktiivinen jäsen
14.01.2011
2 672
0
36
46
Maapallo:)
Kommasin pari tuntia sit facessa yhdelle hiukan ylipainoselle mutta ihan ok näköiselle naiselle, että kaunis kuva sulla mutta kannattaisi pikkasen rajata, et ei kuitenkaan vatsamakkarat pursuais ihmisten näytöille :D Niin just nyt huomasin, et oli poistanut tämän kuvan eikä ole laittanut uutta tilalle...Mulla ei ollut kuitenkaan tarkoituksena loukata, vaan ihan tosi asia on se, että hänellä on ylipainoa.

typerà kommentti sulta, oikein typerà. vai kysyikò se fb-kaveri sulta mielipudettàsi? mulla on periaate ettà jos kommentoin ihmisten ulkonàkòà, kommentoin vain positiivisia juttuja. olisitko itse tykànnyt samasta kommentista sun kohdallasi?

• Tykkää
Reactions: Dongxi
Mulla oli tuollainen 'kaveri', huomautteli ulkonäöstä silleen tosi kivasti ja ystävällisesti. No, nyt mulla on 20kg sitä 'kaveria' vähemmän painoa ja kroppa timmissä kunnossa, eipä olla väleissäkään enää,,

Kommasin pari tuntia sit facessa yhdelle hiukan ylipainoselle mutta ihan ok näköiselle naiselle, että kaunis kuva sulla mutta kannattaisi pikkasen rajata, et ei kuitenkaan vatsamakkarat pursuais ihmisten näytöille :D Niin just nyt huomasin, et oli poistanut tämän kuvan eikä ole laittanut uutta tilalle...Mulla ei ollut kuitenkaan tarkoituksena loukata, vaan ihan tosi asia on se, että hänellä on ylipainoa.

itse tiedän että makkarat...pursuaa tissit ja sun muuta. Minä otan kritiikin mutta saatan kuukautisten aikaan saada niitä hormoni pyrähdyksiä joten otan itteeni.

Mun mielestä siksi, että täällä on enemmän ok omata heikko itsetunto kuin vahva. Iloisia, hyvin itsensä kantavia ja itseään rakastavia ja itseensä luottavia naisia eivät muut naiset voi sietää (ja monet suomalaismiehetkin karttaa).

Siksi ei edes yritetä vahvistaa itsetuntoa.

• Tykkää
Reactions: sinisulka
Miksiköhän suomalaisilla naisilla on niin heikko itsesuodatin, että kaikenlainen paska mikä mieleen juolahtaa pitää vaan saada sanoa ääneen, koska "mä vaan olen niin rehellinen että mä sanon suoraan asiat. Aiettämäoonhyväihminen" Ole rehellinen silloin kun kysytään, muuten voit pitää mielipiteesi ihan ominasi.

Miksiköhän suomalaisilla naisilla on niin heikko itsesuodatin, että kaikenlainen paska mikä mieleen juolahtaa pitää vaan saada sanoa ääneen, koska "mä vaan olen niin rehellinen että mä sanon suoraan asiat. Aiettämäoonhyväihminen" Ole rehellinen silloin kun kysytään, muuten voit pitää mielipiteesi ihan ominasi.

sinä "kuolisit"? Pitää aina vähän jarrutella sanomisia. Että et loukkaa jo loukattua!

Sivistynyt ihminen pitää moiset kommentit ihan omana tietonaan. Muillakin ihmisillä on silmät päässään, mutta kaikki eivät latele ääneen kaikkea mitä sylki suuhun tuo!

typerà kommentti sulta, oikein typerà. vai kysyikò se fb-kaveri sulta mielipudettàsi? mulla on periaate ettà jos kommentoin ihmisten ulkonàkòà, kommentoin vain positiivisia juttuja. olisitko itse tykànnyt samasta kommentista sun kohdallasi?

No sama komma omalla kohdalla olisi ehkä avannut silmäni ja olisin rajannut kuvan..Ei oikeasti näytä kauniilta, jos on kauniit ja huolitellut kasvot ja hymyilee kivasti...mut sitten kun kattoo vähän alemmas niin vatsa vyöryää tiukan puvun alta jättämättä mitään arvailujen varaan :( Siis en tosissaan kommannut mitään, et sun pitäisi laihduttaa tms. vaan yksinkertaisesti tuollainen ei näytä kivalta facessa..

kysyisin vielà ap:lta ettà mikis kirjoitit SUOMALAISELLA? miten muut ulkomaalaiset naiset ovat reagoineet vastaavanlaiseen kommenttiisi?

Mulla ei sinänsä ole ulkomaalaisia tuttuja, joten en osaa sanoa. Mut musta tässä vaan hyvin näkyy se, et suomalaiselle ei saisi sanoa totuutta, et heti otetaan nokkiinsa...vaikka kuitenkin mäkin sanoin kyllä että kuva on kiva muuten, mutta...eikä tarkoitus ollut huomauttaa pelkästään siitä asiasta.

[QUOTE="vieras";27421065]itse tiedän että makkarat...pursuaa tissit ja sun muuta. Minä otan kritiikin mutta saatan kuukautisten aikaan saada niitä hormoni pyrähdyksiä joten otan itteeni.[/QUOTE]

Joo no olisi ehkä sit niin kun parempi ilmoittaa facessa kuukautisistaan, niin voisi ottaa sen huomioon :D Katso kun ei vain voi tietää, milloin kelläkin on menkka-aika...:D

[QUOTE="vieras";27421134]Sivistynyt ihminen pitää moiset kommentit ihan omana tietonaan. Muillakin ihmisillä on silmät päässään, mutta kaikki eivät latele ääneen kaikkea mitä sylki suuhun tuo![/QUOTE]

No jos mulla olisi ollut tuollainen kuva facessa, niin mun mielestä olisi ollut tosi sivistynyttä että joku olisi huomauttanut että rajaa vähän tota kuvaa..Koska joskus itsekkin voi sokeutua omalle ulkonäölleen eikä aina tajua sitä, et miten muut sen näkevät.

Suomessa vaan ei osata eikä pystytä puhumaan asioista niin suoraan kuin esim. Etelä-Euroopassa ja monissa muissakin pallon kolkissa. Kaikki koetaan hirmuisena loukkauksena kun Suomessa ei osata puhua kuin säästä, ja siitäkin saa riidan aikaiseksi.

• Tykkää
Reactions: sinisulka
Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa kääntymässä;27421577:
Suomessa vaan ei osata eikä pystytä puhumaan asioista niin suoraan kuin esim. Etelä-Euroopassa ja monissa muissakin pallon kolkissa. Kaikki koetaan hirmuisena loukkauksena kun Suomessa ei osata puhua kuin säästä, ja siitäkin saa riidan aikaiseksi.

Tää on niin peruskauraa :D

Yhteistyössä