H
"huhhuh"
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27417948:Mä olen alkanut näitä asioita miettimään entistä enemmän, koska tämä yhteiskuntahan on menossa entistäkin raadollisempaan ja itsekkäämpään suuntaan. Vahvat potkii heikkoja ja muut siinä välissä nauravat, jotta eivät tulisi itse potkituiksi. Mietin, onko moraalisesti oikein kohdella ketään huonosti. Tai naureskella tahi irvailla heille. Jos sallimme itsellemme sen, että ärsyttäviä ihmisiä saa kohdella huonosti, mihin se lopulta johtaa? En minä tiedä, mutta mitään hyvää loppua en sille kuitenkaan pysty kuvittelemaan.
Tässä on viisautta ja asiaa! Vaikka miten ärsyttäisi, tai olisi kiire, oikeuttaako se koskaan käyttäytymään törkeästi ihan ventovieraita kohtaan, joiden taustoja ja käyttäytymisen syytä ei edes voi tietää?
Vai onko tämä sitä turkulaista mentaliteettia, jota joillakin siellä on. Sanotaan kerran ja kun ei riitä niin sitten räjähdetään. Olisiko komminukointitaidoissa parantamisen varaa?
Ihan tavalliselle ihmisellekin on selvää ettei nuo kaksi käyneet ihan täysillä. Miksi lisätä vielä tuskaa tiuskimalla rumasti, sellaista en tule koskaan käsittämään. Paitsi itsekkäistä ihmisistä kyllä, joille toiset ihmiset ovat joko hyödykkeitä tai esteitä.