Kuka teistä oli tänään miehensä kanssa ruokaostoksilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anatolia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
On joo, ja toivottavasti yleistyy juuri tuollaisia "Joukoja" varten, esimerkiksi.

Joku kokeilu siis tuo Espoon hidastelukassa. Olikohan siinä vieläpä pakkauspalvelu?
En muista.

Eiköhän ne pakkaakin jos pyytää, esim. vanhuksille. Erehdyin kerran Omenassa menemään sinne, kun oli vain yksi jonossa. Elämäni pisin kassajonotus, ei tosin johtunut pelkästään siitä, että oli hidaskassa, vaan myös siitä että edellä oleva osti jonkun mallikappale-kalusteen, eikä myyjä eikä asiakas ymmärtäneet asiasta yhtään mitään.

On joo, ja toivottavasti yleistyy juuri tuollaisia "Joukoja" varten, esimerkiksi.

Joku kokeilu siis tuo Espoon hidastelukassa. Olikohan siinä vieläpä pakkauspalvelu?
En muista.
Nyt kun sanoit, niin Hakaniemen etnisissä on pakkauspalvelu :) Ja kassa laittaa ostokset kassiin myös Juuren puodissa ja Eat&Joyssa. Ja tietty halleissa ja toreilla. Silkkaa saamattomuutta, että vieläkin asioin marketeissa. Tosin Myyrmannin Citymarketissa on pari kassaa, jotka ystävällisesti aina pakkaavat käsivammaisen tyttäreni ostokset. Yksi syy siihen, miksi asioin ko kaupassa.

Eli sä teet itse ihan samaa mikä sua vituttaa toisissa? Olkoonkin ettet usein, mutta silloin tällöin joskus. Nice....
sanoinko, mä että mua vitutti. Mä olin ne huokailut tänään kyllä ansainnut.
Enemminkin mua nolotti.

Mutta juu, teen itse välillä samoja asioita, jotka toisten tekeminä minua vituttavat.
Etenkin täällä kotona. Enkä edes harvoin.... ihan pieniä arkipäiväisiä asioita.
Minua ärsyttää mieheni tietsikan viereen jättämät lasit. Nyt tähän on jäänyt lasi näemmä joltain muulta.

[QUOTE="Vieras";27417753]Aika surullinen aloitus. :( Varmistit sen, että Joukon rouva on jatkossa kaupassa käydessään vieläkin epävarmempi kuin tänään. Pahimmassa tapauksessa Jouko käy jatkossa kaupassa yksin.

Erikoista, että miellät itsesi pitkäpinnaiseksi ihmiseksi. Julkisella paikalla reuhaajia yleensä pidetään pikemminkin sen vastakohtana. Ja kyllä, reuhaamistahan se "tönäisin ne kärryt vittuun jne." oli.

[/QUOTE]
Joo tai sitte mä en enää uskalla mennä ruokakauppaan, kun mua ei päästetä siellä edes pakkaamaan ostoksiani, vaikka useampaan kertaan kauniisti pyydän :'(

No joo. Mulla on oikeasti aika pirun pitkä pinna. Saatan ajatella mielessäni että ei vittu, mutta jaksan ulospäin hymyillä ja pyytää nätisti, toistaa pyyntöni, jne...vaan joskus se pinna katkeaa. En mä ehkä maailman tappiin saakka jaksa odottaa, että joku väistyy, jos selkeästä ja ystävällisesti esitetystä pyynnöstä huolimatta toinen vaan on tiellä.

Mä näin vain Prismassa tavanomaista, lihavan perheen joka riiteli kovaäänisesti, ostivat herkkuja joita lapset avasivat jo ennen maksamista, ja juoksivat kassalla edestakaisin karkkeineen.

[QUOTE="Haha";27417801]Olitpa taas hauska.

Joku täällä sanoikin että ne ihmiset saattoivat olla kehitysvammaisia tms. Itse vastasit tyyliin "ehkä".
Häpeäisit käytöstäsi.[/QUOTE]
Tottakai ne saattoi olla kehitysvammaisia. Tai avaruusolentoja. Ehkä. Ei voi kato tietää 100% varmasti kun ei tunne. Mutta olen melko varma siitä, ettei ne olleet kumpiakaan.

Mähän häpeän käytöstäni. Toisaalta ajattelen, että v*tut. Ei aina oo pakko jaksaa olla korrekti, jos toiset on ihan pönttöjä.

Ja sitähän tämä on; yksi vinkuu turhasta, ja toinen vinkuu siitä että se toinen vinkuu turhasta = tuplaturhaa.

• Tykkää
Reactions: Muumidaa ja chrissy
[QUOTE="Haha";27417801]Olitpa taas hauska.

Joku täällä sanoikin että ne ihmiset saattoivat olla kehitysvammaisia tms. Itse vastasit tyyliin "ehkä".
Häpeäisit käytöstäsi.[/QUOTE]

Ai sori, ehkä oikeesti häpeetkin, mutta haet täältä palstalta hyväksymistä moukkamaiselle käyttäytymisellesi.
Nyt varmaan nukut paremmin kun kaverit peesaa.

Tottakai ne saattoi olla kehitysvammaisia. Tai avaruusolentoja. Ehkä. Ei voi kato tietää 100% varmasti kun ei tunne. Mutta olen melko varma siitä, ettei ne olleet kumpiakaan.

Mähän häpeän käytöstäni. Toisaalta ajattelen, että v*tut. Ei aina oo pakko jaksaa olla korrekti, jos toiset on ihan pönttöjä.

Mun mummolla oli tapana sanoa että kun kaksi muokkaa kohtaavat, varmista ettet ole toinen heistä :D

Välillä kirpasee nämä sanat kun on tullu käyttäydyttyä epäkorrektisti.

Mummo tietää parhaiten <3

Kylläpäs kassakäyttäytyminen herättää lämpimiä tunteita. :D Ja se että jotakuta kanssaihmiset vituttaa.
Olin kaverin kanssa kaupassa ja jonossa jo, olin laittanut rattaat nii ettei olisi tiellä ja kumarruin ottamaan lompakon ja melkein törmäsin naiseen joka oli sulloutunut siinä mun edessä maksamassa olleen naisen ja mun väliin, ei ollu iso tila se. Hetken olin hämilläni ja nainen kääntyi katsomaan mua ylimielisesti sanomatta mitään. Ajattelin mielessäni et vittu mikä yrmeli mut en sanonu mitään. Sen sijaan mun kaveri hermostui tyystin ja kaakatti siinä niin kauan että etuilijaeukko hoiti asiansa ja lähti. Mua hävetti. Mut minähän olen se joka pyytää anteeksi ku mun jalalle astutaan koska en halua aiheuttaa kenellekkään pahaa mieltä. :D Eikä mulla kuitenkaan ole mielipahan aiheita, päinvastoin. Toivon että ikävälle ihmiselle tulisi parempi olo jos olen niin ystävällinen kuin osaan. ;)

Mä kyllä ymmärrän Anatolian huumorin asiassa, mutta kieltämättä pisti mietityttämään, missä mä saan asioida, jotta kukaan kanssaihminen ei hermostu. Tai missä vanhempani voivat asioida. Tai kaikki muutkin, joilla asiointi ei suju sekunnin sadasosassa.

Jokin aika sitten äimistelin jonkun virkamiehen tai poliitikon ehdotusta, jossa vanhuksille rakennettaisiin ihan omia asuinalueita. Näissä olisi omat terveyskeskukset, pankit ja kaupat. Silloin mietin, että aijaa...kun ihminen lakkaa käymästä täysillä kierroksilla, niin sen voi lykätä johonkin romulähiöön kaltaistensa joukoon. Mutta ehkä ajatus onkin ihan hyvä. Vanhukset, vammaiset, sairaat... miksi heidän pitäisi asioidakaan samoissa paikoissa kuin tehokkaat ja kiireiset nuoret?

• Tykkää
Reactions: IhanaaMahtavaa
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27417859:
Mä kyllä ymmärrän Anatolian huumorin asiassa, mutta kieltämättä pisti mietityttämään, missä mä saan asioida, jotta kukaan kanssaihminen ei hermostu. Tai missä vanhempani voivat asioida. Tai kaikki muutkin, joilla asiointi ei suju sekunnin sadasosassa.

Jokin aika sitten äimistelin jonkun virkamiehen tai poliitikon ehdotusta, jossa vanhuksille rakennettaisiin ihan omia asuinalueita. Näissä olisi omat terveyskeskukset, pankit ja kaupat. Silloin mietin, että aijaa...kun ihminen lakkaa käymästä täysillä kierroksilla, niin sen voi lykätä johonkin romulähiöön kaltaistensa joukoon. Mutta ehkä ajatus onkin ihan hyvä. Vanhukset, vammaiset, sairaat... miksi heidän pitäisi asioidakaan samoissa paikoissa kuin tehokkaat ja kiireiset nuoret?
Sekunnin sadasosan ja ilmeisen tahallisen, kaikki kohtuullisuuden rajat ylittävän viivyttelyn (+sen että ei päästä toista pakkaamaan ostoksiaan vaikka toinen pyytää useamman kerran) välillä lienee kuitenkin aika pirun laaja skaala sellaiselle vauhdille ja toiminnalle, jota voidaan pitää ihan normaalina käytöksenä kaupassa? :)

Ja sitähän tämä on; yksi vinkuu turhasta, ja toinen vinkuu siitä että se toinen vinkuu turhasta = tuplaturhaa.
Mietippäs nyt mikä on turhaa? Kaikkihan täällä maapallolla on turhaa jos sille linjalle lähdetään. Helppohan se on kärjistää tämä asia nyt niin että kaikki vinkuu. Itseäni vain enimmäkseen ihmetyttää, että mikä on jos hermot palaa ihan inhimillisissä tilanteissa. Siis en todellakaan tarkoita ettenkö itse hermostuisi jostain. Mutta jonossa en ole koskaan hermostunut koska jonot vaan on ja piste. Joko kestää tunnin tai minuutin ja siinähän jonotetaan ja ihmetellään mitä joku ostaa :)

Mietippäs nyt mikä on turhaa? Kaikkihan täällä maapallolla on turhaa jos sille linjalle lähdetään. Helppohan se on kärjistää tämä asia nyt niin että kaikki vinkuu. Itseäni vain enimmäkseen ihmetyttää, että mikä on jos hermot palaa ihan inhimillisissä tilanteissa. Siis en todellakaan tarkoita ettenkö itse hermostuisi jostain. Mutta jonossa en ole koskaan hermostunut koska jonot vaan on ja piste. Joko kestää tunnin tai minuutin ja siinähän jonotetaan ja ihmetellään mitä joku ostaa :)
En mäkään jonossa hermostunut. Vaikkakin huvittuneena seurasin sitä ostosten ojentelua suoraan kärrystä myyjälle - kun 99,999% ihmisistä varmaan latoo ostoksensa ekana hihnalle. Näytti hassulta ja hankalalta tavalta toimia. Ja aikaavievältä myös.

Hermostuin, kun en päässyt pakkaamaan ostoksiani, vaikka useampaan kertaan kauniisti esitin toiveen päästä niitä pakkaamaan.

Kuten mielestäni kyllä kirjoitinkin.

En sitten tiedä, mitkä on tarkoittamiasi ihan inhimillisiä tilanteita? Mulla on ainakin ollut tapana väistyä, jos huomaan olevani tiellä - ja ihan viimeistään silloin, jos minulle sanotaan asiasta.

Missä tämä insidentti sattui? Täällä Keravalla naapurissani asui eräs Jouko, nimi muutettu, sekä hänen vaimonsa. Tämä Jouko on mahdollisesti lievästi kehitysvammainen, aina sen on vähän huomannut mutta ei selvästi. Joukon rouva taas on tyypillinen bättre folk -rouva..... Että ei vaan ois samat tyypit sitä mä vaan.... ;D

Missä tämä insidentti sattui? Täällä Keravalla naapurissani asui eräs Jouko, nimi muutettu, sekä hänen vaimonsa. Tämä Jouko on mahdollisesti lievästi kehitysvammainen, aina sen on vähän huomannut mutta ei selvästi. Joukon rouva taas on tyypillinen bättre folk -rouva..... Että ei vaan ois samat tyypit sitä mä vaan.... ;D
Ei Keravalla päinkään :D, mutta ehkä ne on muuttaneet?

Sekunnin sadasosan ja ilmeisen tahallisen, kaikki kohtuullisuuden rajat ylittävän viivyttelyn (+sen että ei päästä toista pakkaamaan ostoksiaan vaikka toinen pyytää useamman kerran) välillä lienee kuitenkin aika pirun laaja skaala sellaiselle vauhdille ja toiminnalle, jota voidaan pitää ihan normaalina käytöksenä kaupassa? :)
Niin, jos se ihminen on kaikin puolin nuori, terve ja vikkelä.

Terveydenhuoltoalan ihmisenä varmasti kuitenkin tiedät, että kaikki ei näy päällepäin. Ihminen voi vaikuttaa ulkoisesti ihan normaalilta, mutta lääkitys voi haitata ajattelukykyä. Itse huomaan tuon silloin, kun joudun käyttämään reumakipuihini kolmiolääkkeitä. Keho ja aivot eivät vaan toimi yhtä skarpisti kuin normaalisti.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27417921:
Niin, jos se ihminen on kaikin puolin nuori, terve ja vikkelä.

Terveydenhuoltoalan ihmisenä varmasti kuitenkin tiedät, että kaikki ei näy päällepäin. Ihminen voi vaikuttaa ulkoisesti ihan normaalilta, mutta lääkitys voi haitata ajattelukykyä. Itse huomaan tuon silloin, kun joudun käyttämään reumakipuihini kolmiolääkkeitä. Keho ja aivot eivät vaan toimi yhtä skarpisti kuin normaalisti.
Kummasti kaupassakäynti tuntuu onnistuvan täällä kyllä vanhuksiltakin.

Sekä läheisen palvelutalon (-talojen, niitä on kaksi) vammaisilta.

Mutta joo, Joukon vaimolla oli varmaan joku lääkitys minkä takia se ylimielisesti sanoi kassaneidille kuten sanoi (kun yritti tunkea suklaataan mun maksettavaksi) & ei viitsinyt sen vertaa väistää että saisin kamani pakattua, ennen kun sanoin rumemmin.

[QUOTE="vieras vaan";27417478]Mulle tuli jotenkin vähän surullinen mieli tästä aloituksesta :( Jouko ja rouvansa saattoivat olla esim. mielenterveyskuntoutujia tai lievästi kehitysvammaisia eivätkä siksi pystyneet toimimaan niin ripeästi ettei sinun cokiksen ostosi olisi häiriintynyt. Meitä on monenlaisia, yritetäänkö olla armollisia toisillemme![/QUOTE]

Sama mulle tuli mieleen, että eivät olleet ihan "normaaleja" vaan omista rajoitteistaan juuri tuollaisia eikä suinkaan ilkeyttään. Sitten joku vitun täydelliseksi itseään luuleva turkulaisämmä menee karjumaan niille :( Todella alhaista. Luulisi sun terveydenhoidon henkilönä tietävän vähän enemmän ihmisten mahdollisista rajoittuneisuuksista. Saisit hävetä! Ole nyt ylpeä kun voit sepustaa palstalle pitkän ja aluksi hauskan romaanin siitä kuinka kassalla voi käydä ja sitten onnettomat hermosi eivät kestäneet ja sait aikaan pahan mielen ihan taatusti ihmisille, joilla sitä surkeutta varmaan on muutenkin tarpeeksi!

Sä olet ihan hullu eukko, tämän todisti sen lopullisesti! Minkähänlaisia tyranneja sun lapsistas kasvaa, sääliks käy :(

Kummasti kaupassakäynti tuntuu onnistuvan täällä kyllä vanhuksiltakin.

Sekä läheisen palvelutalon (-talojen, niitä on kaksi) vammaisilta.

Mutta joo, Joukon vaimolla oli varmaan joku lääkitys minkä takia se ylimielisesti sanoi kassaneidille kuten sanoi (kun yritti tunkea suklaataan mun maksettavaksi) & ei viitsinyt sen vertaa väistää että saisin kamani pakattua, ennen kun sanoin rumemmin.
Äläs nyt ala hiilestymään ystävä hyvä :) Kuten jo aiemmin sanoin, niin muakin tuo tarinasi alussa nauratti. Mutta sitten aloin miettimään, että miten meistä kukaan sivullinen tietää, miksi joku käyttäytyy niinkuin käyttäytyy. Joku silkkaa vittumaisuuttaan, mutta joku toinen muusta syystä. Kuten siitä, ettei sillä hetkellä parempaankaan pysty.

Mä olen alkanut näitä asioita miettimään entistä enemmän, koska tämä yhteiskuntahan on menossa entistäkin raadollisempaan ja itsekkäämpään suuntaan. Vahvat potkii heikkoja ja muut siinä välissä nauravat, jotta eivät tulisi itse potkituiksi. Mietin, onko moraalisesti oikein kohdella ketään huonosti. Tai naureskella tahi irvailla heille. Jos sallimme itsellemme sen, että ärsyttäviä ihmisiä saa kohdella huonosti, mihin se lopulta johtaa? En minä tiedä, mutta mitään hyvää loppua en sille kuitenkaan pysty kuvittelemaan.

En mäkään jonossa hermostunut. Vaikkakin huvittuneena seurasin sitä ostosten ojentelua suoraan kärrystä myyjälle - kun 99,999% ihmisistä varmaan latoo ostoksensa ekana hihnalle. Näytti hassulta ja hankalalta tavalta toimia. Ja aikaavievältä myös.

Hermostuin, kun en päässyt pakkaamaan ostoksiani, vaikka useampaan kertaan kauniisti esitin toiveen päästä niitä pakkaamaan.

Kuten mielestäni kyllä kirjoitinkin.

En sitten tiedä, mitkä on tarkoittamiasi ihan inhimillisiä tilanteita? Mulla on ainakin ollut tapana väistyä, jos huomaan olevani tiellä - ja ihan viimeistään silloin, jos minulle sanotaan asiasta.
No siis tuollainen tilanne missä on vähän erilaisempia ihmisiä toimimassa. Ja siis tuolla jonottamisella tarkoitin koko sen kassan läpi kulkua ja pakkausta myös. Mutta ei siinä mitään jatkan ihmettelyä koska nykyään melkein päivittäin hermoheikkoja tapaa. Esim kadullakin huudetaan vihaisena väistykää jos pysähtyy lasten kanssa ihmettelemään tilhiparvea. Aina se hirveä viha ja kiroilu tulee sieltä. Se on tätä mulla on kiire ja jos ei muut sitä ymmärrä maailma.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27417948:
Äläs nyt ala hiilestymään ystävä hyvä :) Kuten jo aiemmin sanoin, niin muakin tuo tarinasi alussa nauratti. Mutta sitten aloin miettimään, että miten meistä kukaan sivullinen tietää, miksi joku käyttäytyy niinkuin käyttäytyy. Joku silkkaa vittumaisuuttaan, mutta joku toinen muusta syystä. Kuten siitä, ettei sillä hetkellä parempaankaan pysty.

Mä olen alkanut näitä asioita miettimään entistä enemmän, koska tämä yhteiskuntahan on menossa entistäkin raadollisempaan ja itsekkäämpään suuntaan. Vahvat potkii heikkoja ja muut siinä välissä nauravat, jotta eivät tulisi itse potkituiksi. Mietin, onko moraalisesti oikein kohdella ketään huonosti. Tai naureskella tahi irvailla heille. Jos sallimme itsellemme sen, että ärsyttäviä ihmisiä saa kohdella huonosti, mihin se lopulta johtaa? En minä tiedä, mutta mitään hyvää loppua en sille kuitenkaan pysty kuvittelemaan.

Mä hiukan fanitan sua Keittiönoita, loistavia pohdintoja. :)

[QUOTE="huhhuh";27417941]Sama mulle tuli mieleen, että eivät olleet ihan "normaaleja" vaan omista rajoitteistaan juuri tuollaisia eikä suinkaan ilkeyttään. Sitten joku vitun täydelliseksi itseään luuleva turkulaisämmä menee karjumaan niille :( Todella alhaista. Luulisi sun terveydenhoidon henkilönä tietävän vähän enemmän ihmisten mahdollisista rajoittuneisuuksista. Saisit hävetä! Ole nyt ylpeä kun voit sepustaa palstalle pitkän ja aluksi hauskan romaanin siitä kuinka kassalla voi käydä ja sitten onnettomat hermosi eivät kestäneet ja sait aikaan pahan mielen ihan taatusti ihmisille, joilla sitä surkeutta varmaan on muutenkin tarpeeksi!

Sä olet ihan hullu eukko, tämän todisti sen lopullisesti! Minkähänlaisia tyranneja sun lapsistas kasvaa, sääliks käy :([/QUOTE]
Joo, mun terveydenhuoltoalan ihmisenä pitää tottakai sietää ihmisten moukkamaisuutta hipihiljaa ihan aina ja kaikkialla. Hoitaja=pyhimys, loputtoman kärsivällinen enkelimäinen hahmo. Newsflash; ei se mene niin.

Hienosti ihmiset, jotka eivät olleet edes paikalla, ovat pystyneet diagnosoimaan tuon pariskunnan ties miksi kehitysvammaisiksi tai mielenterveyskuntoutujiksi, joilla on elämässään surkeutta vaikka muille jakaa. Onneksi rouva ei lue tätä, saattaisi jopa loukkaantua siitä että häntä sellaiseksi luullaan...sillä olihan hän selvästi fiinimpää sakkia kuin sekin toppatakkiin ja myssyyn pukeutunut perheenäiti, joka ei voinut sen vertaa odottaa ostostensa pakkaamista, että olisi antanut hänen rauhassa kuittiaan tarkistaa. Kiilasi vielä kassallekin, vaikka hänellä oli suklaat yhä ostamatta. Oi aikoja, oi tapoja.

Yhteistyössä