elämä potkii päähän ja ihan oma vika :( kaikki ulosoton kanssa naimisissa olevat tänne!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nksfjks
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nksfjks

Vieras
Olin joskus 18v, ja aika sinisilmäinen. Isäni puhui mut ympä ottaa nimelleni yhden auton, eikä sillä myyjälläkään ollut puhtaat jauhot pussissa. Laskut jätettiin maksamatta ja kaikki kaatu mun niskaan. Pääomaa tais tuolloin olla joku 4-5 tonnia. Ulosottomies tuli ja luottotiedot meni, jokunen aika siinä makseltiin, että pääoma oli kolmessa tuhannessa eurossa. Sitten se katos uo:sta tuhkatuuleen, eikä lappusia enää tullut vajaaseen pariin vuoteen postiluukusta. Soitin uo:hon ja sanoivat ettei mitää enää oo perinnäs. ajattelin et oottelen kunnes varattomuus merkintä katoaa tiedoista. Tänään tuli lappu postissa, et asia on tullut vireille, maksettavaa 5.11 mennessä n. 5300.. olin et wtf?! jaa vajaa 2 vkoa maksuaikaa. Jos tuon maksaa saan luottotiedot takas 1/13. Luin uo:n sivuilta ett jos on varattomuuseste (minulla opiskelu ja äippälomat) eikä tuloja, menee tuo velka passiivirekisteriin ja pysyy siellä 2 vuotta, jonka aikana velka ei ole uo:ssa vireillä, ja se aktivoituu kun ilmenee ulosotettavaa, kuten palkka minun tapauksessani. tässä vajaassa kahdessa vuodessa on tuolla rekisterissäoloaikana kertynyt n.1300e korkoa. ja miten tietämätön olen ollut kun luulin et pääsen kuin koira veräjästä ens tammikuussa.
Isäni kun tämän on minun niskaani tiputtanut, sanoi olleensa velkojaan (automyyjään) yhteydessä, ja he sieltä olivat sanallisesti luvanneet etteivät he peri enää minulta ou:n kautta mitään. taivas, et tyhmyydestä sakotaan ja lujaa :(
Uskon, et saadaan haalittua tuo summa nyt kokooon mahd. pian, koska haluan nuo luottotiedot takas ja päästä tästä painajaisesta pian eroon.

kiitos ja anteeks.

[QUOTE="tiu";27403710]Vähän asian sivusta, mutta todella kauhea isä, kun teki noin sinulle.[/QUOTE]

Se on, joku persoonallisuushäiriö sillä on, tosi lapsellinen vielä. Huusin sille tätä tilannetta tänään ja selitti vaan miten tekevät laittomasti. Luulee tietävänsä kaikesta kaiken mut todellisuudes ei tiedä mitään. Missään läheisis väleis ei olla. Sehän se muuten lyhensikin tuo alkuun joku 300e/kk kun oli duunis, mut siit on jo monta vuotta.

Ei toi vielä mitään. Mä asuin joskus sellasen talliporukan kanssa jotka osasi huijata Mua ihan kunnolla. Ne otti mun nimiin luottoja nettikauppoihin tilejä,laskulla kaikenlaista tms. Osan mun luvalla ja osan luvatta. Olin silloin 18 ja nyt siis 22. Kaikki on nyt mennyt ulosottoon ja sielä on yhteensä ainakin 10 000 :( mulla kaksi lasta ja ulosoton takia kaikki perseellään. Oon lasten kanssa kotona koska jos meen töihin siitä jää saman verran käteen kun kodinhoidontuesta kun ulosotto vie muiden tekemiä velkoja mun palkasta ja lasten hoitomaksu päälle :/ oltiin oikeudessa asiasta ja tää tallipomo sai tuomion tästä ja sen pitäs maksaa mulle kaikki mut sillä ei oo tuloja ja tekee tätä ilmesesti enemmänkin niin en varmasti tuu näkeen rahoja koskaan. Ja siis tuomiosta huolimatta velat jäi mun nimelle.

[QUOTE="vieras";27403770]Ei toi vielä mitään. Mä asuin joskus sellasen talliporukan kanssa jotka osasi huijata Mua ihan kunnolla. Ne otti mun nimiin luottoja nettikauppoihin tilejä,laskulla kaikenlaista tms. Osan mun luvalla ja osan luvatta. Olin silloin 18 ja nyt siis 22. Kaikki on nyt mennyt ulosottoon ja sielä on yhteensä ainakin 10 000 :( mulla kaksi lasta ja ulosoton takia kaikki perseellään. Oon lasten kanssa kotona koska jos meen töihin siitä jää saman verran käteen kun kodinhoidontuesta kun ulosotto vie muiden tekemiä velkoja mun palkasta ja lasten hoitomaksu päälle :/ oltiin oikeudessa asiasta ja tää tallipomo sai tuomion tästä ja sen pitäs maksaa mulle kaikki mut sillä ei oo tuloja ja tekee tätä ilmesesti enemmänkin niin en varmasti tuu näkeen rahoja koskaan. Ja siis tuomiosta huolimatta velat jäi mun nimelle.[/QUOTE]
Niinhän ne jää, ja mä tiedä että olen vain vastuussa omasta elämästä, enkä voi tästä laskusta syyttää ku itteeni, luottamuksen pettämisestä syytän isääni. Ja kun katkeraksi en halua jäädä en ole voinut kuin antaa tälle ja elämälle anteeks, vaikk tänään VÄHÄN ottaakin päähän ja ahistaa.

Ite tein aikoinaan samankaltaisia virheitä ja töihin palatessa tuli myös vastaavanlainen tiedoksianto. aikani mietittyä otin pankista lainan, sillä ehdolla että kaikki ulosotot maksetaan sillä lainalla pois. toki takaaja piti olla. mutta sain kerralla kaikki maksettua, tein pankin kanssa sellaisen maksusopimuksen että sain nopeasti sen maksettua pois, mutta kuitenkin tiukan paikan tullen oli mahdollisuus ottaa lyhennysvapaata

Kahdeksan vuoden ulosotto velan viimeinen erä meni tilistä syyskuussa, on varmaan aika outoa saada tili eka kertaa pitkästä aikaa kokonaan itselle:) olen onnellinen, kun sain velkani hoidettua. Mulla meni siis suoraan palkasta noi lyhennykset, n.350e/kk, riippuen lisistä . Mulla siis kaksi lasta, joten mulle jäi kuitenkin se suojaosa. Otin aikanaan lainaa silloisen mieheni kanssa, ja erottuamme laina ns. levähti käsiin, koska emme pystyneetkään sitä maksamaan. Eli ihan omaa hölmöyttä täälläkin. Mutta ap, tsemppiä! kyllä sinäkin saat velkasi maksettua, mutta aikaa se vie. Summa on uitenkin sinulla suhteellisen pieni. Itseä on tänä maksu aikana kyllä kyrsinyt monesti, mutta itsehän tilanteen aiheutin. Onneksi oli/on vakkari työpaikka, etä lopulta pääsin näistä eroon.

Kahdeksan vuoden ulosotto velan viimeinen erä meni tilistä syyskuussa, on varmaan aika outoa saada tili eka kertaa pitkästä aikaa kokonaan itselle:) olen onnellinen, kun sain velkani hoidettua. Mulla meni siis suoraan palkasta noi lyhennykset, n.350e/kk, riippuen lisistä . Mulla siis kaksi lasta, joten mulle jäi kuitenkin se suojaosa. Otin aikanaan lainaa silloisen mieheni kanssa, ja erottuamme laina ns. levähti käsiin, koska emme pystyneetkään sitä maksamaan. Eli ihan omaa hölmöyttä täälläkin. Mutta ap, tsemppiä! kyllä sinäkin saat velkasi maksettua, mutta aikaa se vie. Summa on uitenkin sinulla suhteellisen pieni. Itseä on tänä maksu aikana kyllä kyrsinyt monesti, mutta itsehän tilanteen aiheutin. Onneksi oli/on vakkari työpaikka, etä lopulta pääsin näistä eroon.

Hienoa kuulla, että pääset velasta eroon. Olen vain kuullut, et uo lähettää jälkikäteenkin vielä laskuja, jotain korkoja jne, vaikka pääomaa ei enää olis ja luottotiedotkin saatu takas. Yritän tään soittaa uo:hon ja kysyä voiko saada edes muutamasta päivästä viikkoon maksuaikaa. Mieheni lupasi lainaa ainakin 4t ja loput haalin jostain (olen vaikka 1kk ilman rahaa kokonaan)