"Tyttöjä ei syntyisi jos naiset joogaisi"

• Viestiketjun aloittaja Urseele
  • Ensimmäinen viesti
Urseele
Meidän perhe -sivusto ynnä muut näyttää julkaisseen tuon tutkimuksen että stressaava elämä tietää tyttöraskautta ja rentous poikia.

Sinänsä uskottavaa, mutta osaisiko joku selittää kuinka toimisi, jos yhtäkkiä kaikki raskaaksi tulevat naiset muuttuisivat paljon rennommiksi ja syntyisi vain poikia tai että kaikki naiset vastaavasti kokisi suurta stressiä, jolloin syntyisi vain tyttöjä - voiko stressi tosiaan määrätä koko sukupuolen, silloinhan stressin näärän täytyisi olla naisten keskuudessa koko ajan vakio koska joka vuosi sukupuolten suhde on yllättävän tasainen.

Urseele
[QUOTE="Eee";27404094]Kuulehan, kyllä sen sukupuolen määrää siittiösolun X- tai Y-kromosomi, eikä mikään stressitaso. :D[/QUOTE]

Ei, vaan uuden tiedon perusteella munasolu tai kohdun eritteet "valitsevat" kumpi laatu sinne munasoluun pääsee. Siittiö määrää sukupuolen mutta päätöksen siitä tekee osin/kokonaan naisen keho.

Tieteellisesti on osoitettu, että pojat voivat muuttua tytöiksi kohdussa jos esim. äiti tupakoi tai juo liikaa alkoholia tms.. Pojat ovat paljon herkempiä kehitysvaiheessa.. Joogan en ole kuullut vaikuttavan asiaan. Itse olen kovin skeptinen joogan suhteen.. Mielummin metsään kävelylle rentoutumaan. Täysin ilmaista!

Urseele
[QUOTE="vieras";27404162]Ei. Nostaa hieman todennäköisyyttä, ei määrää kokonaan.[/QUOTE]

Tätä minäkin ajattelisin. Yleisin kaksosyhdistelmäkin kun on tyttö JA poika. Siis syntyneistä kaksosista.

Urseele
[QUOTE="hmm";27404189]aika roskaa, silloin pitäisi sotien aikana yms syntyä vain tyttöjä.[/QUOTE]

Tuossa tutkimuksessa pisti silmään se, että stressi naisella lisäsi tyttöjen määrää MUTTA ei silloin jos aviomies oli varakas. Monitekijäinen juttu?

Tyttöjä pitääkin syntyä!
Herranen aika sentään, torstainakin kun kävimme perhekerhossa, poikia oli sen 10, vain 1 tyttö.

Mieheni just kommentoi, että jos tutkimustulos ei ole mieleinen, täytyy vaihtaa tiedon esitystapaa. Olikohan se tässäkin tutkimuksessa, että stressaantunut saa tytön jollain 53 % tod. näk., kun normaalisti tilanne olisi 49 %.

Tieteellisesti on osoitettu, että pojat voivat muuttua tytöiksi kohdussa jos esim. äiti tupakoi tai juo liikaa alkoholia tms.. Pojat ovat paljon herkempiä kehitysvaiheessa.. Joogan en ole kuullut vaikuttavan asiaan. Itse olen kovin skeptinen joogan suhteen.. Mielummin metsään kävelylle rentoutumaan. Täysin ilmaista!
Miten ihmeessä?

Siis jos se siittiö sisältää poikakromosomin, niin MITEN se sitten yhtäkkiä muuttuukin tyttökromosomiksi, jos äiti juo viinaa alkuraskaudesta? En ymmärrä, en.

Miten ihmeessä?

Siis jos se siittiö sisältää poikakromosomin, niin MITEN se sitten yhtäkkiä muuttuukin tyttökromosomiksi, jos äiti juo viinaa alkuraskaudesta? En ymmärrä, en.
Oisko sitten niin, että kromosomiparista toinen vois tuplaantua, tulis esim. xxy? tosin en tiedä voiko klinefelteriin johtaa jokin yhtä simppeli kuin tupakointi. mutta esim. krokotiileilla munien hautomislämpötila vaikuttaa siihen mitä sukupuolia munista kuoriutuu. eikös ihmisenkin sikiö ole defaultisti naaras?

Oisko sitten niin, että kromosomiparista toinen vois tuplaantua, tulis esim. xxy? tosin en tiedä voiko klinefelteriin johtaa jokin yhtä simppeli kuin tupakointi. mutta esim. krokotiileilla munien hautomislämpötila vaikuttaa siihen mitä sukupuolia munista kuoriutuu. eikös ihmisenkin sikiö ole defaultisti naaras?
Ja jos tän saman saisi sitten semmoisella maallikkokielellä, ettei mun tartte lähteä googlettamaan noita kaikkia kummallisia sanoja :D

Kyllä, ymmärtääkseni sikiö on alunperin aina tyttö, mutta ei kromosomeiltaan, vaan ulkonäöllisesti. Ja se ulkonäkö siis muuttuu raskauden alussa kromosomin määrittämään suuntaan.

Poikkeuksena he, jotka syntymänsä jälkeenkin ovat kumpaakin sukupuolta ulkonäöllisesti. Joskin heidänkin ns. oikea sukupuolensa määritellään sitten kuitenkin niiden kromosomien perusteella. Joskin se "oikea" sukupuoli saattaa siitä ihmisestä itsestään tuntuakin väärältä. Mutta se on taas sitten josakin määrin asia erikseen.

"vieras"
Mulla tuo tutkimus ei ainakaan päde yhtään. Tulin raskaaksi ehkä elämäni stressaavimmassa elämäntilanteessa ja sain pojan. Tyttö syntyi kun elämä oli rauhallista, ei ollut minkäänlaista stressiä eikä huolta.

En tiiä mut oisko niin että kromosomit on pojan mutta elimet jää kehittymättä. Niitä sukupuoliahan on paljon enemmän kuin 2.
Voi olla näinkin, mutta mä ajattelin asiaa nimenomaan kromosomitasolla, en sillä tasolla että mitä siellä jalkojenvälissä näkyy. Eli poika on poika, jos hällä on pojan kromosomit, oli siellä jalkojenvälissä mitä tahansa.

[QUOTE="vieras";27406321]Mulla tuo tutkimus ei ainakaan päde yhtään. Tulin raskaaksi ehkä elämäni stressaavimmassa elämäntilanteessa ja sain pojan. Tyttö syntyi kun elämä oli rauhallista, ei ollut minkäänlaista stressiä eikä huolta.[/QUOTE]

No mutta eihän se nyt niin menekään, että stressaava äiti = tyttövauva, vaan stressaava äiti = pienellä todennäköisyydellä todennäköisemmin tyttövauva.

ohhe
Voi olla näinkin, mutta mä ajattelin asiaa nimenomaan kromosomitasolla, en sillä tasolla että mitä siellä jalkojenvälissä näkyy. Eli poika on poika, jos hällä on pojan kromosomit, oli siellä jalkojenvälissä mitä tahansa.
Ajattelin vaan sitä että harvemmin kai kromosomeja tutkitaan jos ulkonäkö on selvästi jompaa kumpaa sukupuolta. Joiltakin miehiltä on ihan yllärinä myöhemmin löytynyt esim. munasarjat.

Urseele
[QUOTE="Eee";27406493]:D Aika melkosta "valitsemista", jos toisen sukupuolen todennäköisyys kasvaa pari hassua prosenttiyksikköä... :D[/QUOTE]

Tuossa artikkelissa sanottiin että tytön todennäköisyys (eli jos se on normaalisti 50 niin sitten ilmeisesti 75%?) lisääntyi "yli puolella" (orig. "over fifty percent"). Aineisto oli tosin pieni.

Tässä ketjussa siis mietin sitä, että jos stressi olisi syynä, niin sehän tarkoittaisi että stressin pitäisi olla yhteiskunnassa koko ajan vakio. Muuten saattaisi yhtäkkiä syntyä vain poikia tai vain tyttöjä, ja luonto ei edes kykenisi korjaamaan tilannetta jos esim. naiset eivät vaan kykenisi rentoutumaan ja syntyisi vain koko ajan tyttöjä. Eli jokin muu tekijä kuitenkin lienee siellä taustalla - SATTUMA tietysti kuulostaisi kaikkein todennäköisimmältä, koska sehän lähes aina tuppaa tuottamaan 50/50-tuloksen, kuten nopanheitossa.

Itse en kuitenkaan usko että kyse on sattumasta. Kuten sanoin, joka vuosi Suomessa syntyy noin 30 000 poikaa ja 29 000 tyttöjä (tai jotain tänne päin). Luvut ovat HÄMMÄSTYTTÄVÄN tasaiset. Siitä huolimatta että elämä on muuttunut jo 100 vuodessakin tosi paljon: lapsiluku vähentynyt, ensisynnytysikä noussut, e-pillerit ja kondomit tulleet käyttöön jne. Miten se on mahdollista?

Yhteistyössä