Laittakaa kuvia juhlatarjoiluistanne, koristeluista yms. :)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vähän toisenlaisia kattauksia:

tarjoiluja.jpg


baari.jpg
 
Ihan mielettömät herkkutarjoilut Keittiksellä, nam!

Ja mummeliisalla upeat koristelut, tosi hienoja ideoita. Etenkin toi Walk of Fame =) ja Halloweenherkkujen nimet huippuja :D
 
[QUOTE="vieras";27397148]Keittis, mistä olet hankkinu tuon valkoisen lämpölevyn?[/QUOTE]
Se on systerin ja oli mulla vaan lainassa. En tiedä, mistä systeri on sen hankkinut.
 
Vau, haluan Mummeliisan juhliin (omien lasten kanssa, tietty), toi Walk of Fame on mahtava idea!

Ja tulisin mielelläni Keittiksen illallisvieraaksi. Voisin tehdä vastalahjaksi molemmille vaikka tilaustyönä täysin istuvat vaatteet, jos itse ette välitä ompelusta :)
 
[QUOTE="joo";27397879]Vau, haluan Mummeliisan juhliin (omien lasten kanssa, tietty), toi Walk of Fame on mahtava idea!

Ja tulisin mielelläni Keittiksen illallisvieraaksi. Voisin tehdä vastalahjaksi molemmille vaikka tilaustyönä täysin istuvat vaatteet, jos itse ette välitä ompelusta :)[/QUOTE]
Kyllä mä voisin joku kerta kutsua palstalaisia illalliselle :) Mutta mulla on rajoite vierasmäärässä eli kaikkien pitäisi mahtua tuon ruokapöydän ääreen. Vaan ei ennen joulua, tässä on vielä parit päivälliset sukulaisillekin sitä ennen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27396871:
Just ehdin laittaa toisen läppärin kiinni, mutta tältä löytyi muutamia kuvia menneistä jouluista:

Joulu 2007

joulu2007_1.jpg


joulu2007_2.jpg


joulu2007_3.jpg


Joulu 2008

joulu2008_1.jpg


joulu2008_2.jpg


Joulu 2009

joulu2009_2.jpg


joulu2009_1.jpg


joulu2009_3.jpg


joulu2009_4.jpg


Joulu 2010

joulu2010_1.jpg


joulu2010_2.jpg


joulu2010_4.jpg


Kaikissa kinkku&laatikko-kuvisa näkyy ihmisiä, joten nuo kuvat siis vain alkupalapöydistä ennenkuin porukka on raahannut luunsa pöydän ääreen :)

Mun synttäreiltä on pari kuvaa:

IMG_2345.JPG


IMG_2350.JPG

Siis apua, miten ihanilta näyttää nuo pienet alkupalat! Kerro pari ohjetta, mitä tuolta löytyy, pliips! :)
 
[QUOTE="vieras";27397912]Siis apua, miten ihanilta näyttää nuo pienet alkupalat! Kerro pari ohjetta, mitä tuolta löytyy, pliips! :)[/QUOTE]
Noita pieniä suolaisia leivonnaiskuppeja (croustades) löytyy ainakin Citymarketista. Mä teen yleensä yhden kasvistäytteen, yhden kalatäytteen ja yhden lihatäytteen. Lihatäytteeseen esim savuporoa, majoneesia (haltessaan voi notkistaa vaikka kermaviilillä, smetanalla tai ranskankermalla), pieneksi silputtua sipulia (punasipuli, hopeasipuli tai makea sipuli), mauste- tai suolakurkkua tai kapriksia. Mustapippuria ja tuoretta persiljaa. Tai vaikka poron tilalta paahtopaistia ja sekaan hieman piparjuurta, muu samalla tavalla. Savukalaa, omenaa ja herneitä sekä majoneesi kuten edellä, sitruunaa, pippuria ja tilliä. Tai katkarapuja kalan tilalta. Kasvisversioon vaikkapa tomaattia bruchetta-leipien täytteen tapaan tai majoneesimömmö, jossa raastettua porkkanaa ja ohueksi suikaloitua valkokaalia. Yhtenä vuonna tein noihin intialaistyylisesti linsseistä, mausteista ja kookoskermasta tahnan. Noi kupit kannattaa täyttää vasta juuri ennen tarjoilua, koska muuten ne pehmenee liikaa. Koristeeksi sitten viinirypäle, oliivi, hillosipuli, limetinlohko, katkarapu, tillinoksa tms.

Samantapaisia möhniä voi käyttää siten, että ostaa jotain ohueksi viipaloitua ruisleipää ja pikkuleipämuotilla leikkaa sydämiä tai ympyröitä. Sipaus rasvaa, möhnä ja koristelu.

Mulla on voileipägrilli, jossa on näppärä grillata kasviksiakin. Esim paprikaa, purjoa, kesäkurpitsaa ja munakoisoa. Eli suikaleita niitä ja grilliin. Sen jälkeen marinadiin, jossa on oliiviöljyä, valkosipulia, jotain tuoretta yrttiä, ehkä vähän sitruunamehua, mustapippuria ja suolaa. Yöksi jääkaappiin marinoitumaan.

Pavut ja kahviherneet on helppoja marinoida. Esim kuten edellä noi kasvikset tai sitten vaikka sekoittaa tomaattipyrettä, mausteita ja öljyä. Ja yöksi jääkaappiin.

Yks meidän joulupöydän traditio on noi keitetyt kanamunanpuolikaat, joiden päälle majoneesirengas ja keskelle katkarapuja. Tillia ja pieni sitruunanpala koristeeksi.

Tuossa nyt jotain esimerkkejä :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27398016:
Noita pieniä suolaisia leivonnaiskuppeja (croustades) löytyy ainakin Citymarketista. Mä teen yleensä yhden kasvistäytteen, yhden kalatäytteen ja yhden lihatäytteen. Lihatäytteeseen esim savuporoa, majoneesia (haltessaan voi notkistaa vaikka kermaviilillä, smetanalla tai ranskankermalla), pieneksi silputtua sipulia (punasipuli, hopeasipuli tai makea sipuli), mauste- tai suolakurkkua tai kapriksia. Mustapippuria ja tuoretta persiljaa. Tai vaikka poron tilalta paahtopaistia ja sekaan hieman piparjuurta, muu samalla tavalla. Savukalaa, omenaa ja herneitä sekä majoneesi kuten edellä, sitruunaa, pippuria ja tilliä. Tai katkarapuja kalan tilalta. Kasvisversioon vaikkapa tomaattia bruchetta-leipien täytteen tapaan tai majoneesimömmö, jossa raastettua porkkanaa ja ohueksi suikaloitua valkokaalia. Yhtenä vuonna tein noihin intialaistyylisesti linsseistä, mausteista ja kookoskermasta tahnan. Noi kupit kannattaa täyttää vasta juuri ennen tarjoilua, koska muuten ne pehmenee liikaa. Koristeeksi sitten viinirypäle, oliivi, hillosipuli, limetinlohko, katkarapu, tillinoksa tms.

Samantapaisia möhniä voi käyttää siten, että ostaa jotain ohueksi viipaloitua ruisleipää ja pikkuleipämuotilla leikkaa sydämiä tai ympyröitä. Sipaus rasvaa, möhnä ja koristelu.

Mulla on voileipägrilli, jossa on näppärä grillata kasviksiakin. Esim paprikaa, purjoa, kesäkurpitsaa ja munakoisoa. Eli suikaleita niitä ja grilliin. Sen jälkeen marinadiin, jossa on oliiviöljyä, valkosipulia, jotain tuoretta yrttiä, ehkä vähän sitruunamehua, mustapippuria ja suolaa. Yöksi jääkaappiin marinoitumaan.

Pavut ja kahviherneet on helppoja marinoida. Esim kuten edellä noi kasvikset tai sitten vaikka sekoittaa tomaattipyrettä, mausteita ja öljyä. Ja yöksi jääkaappiin.

Yks meidän joulupöydän traditio on noi keitetyt kanamunanpuolikaat, joiden päälle majoneesirengas ja keskelle katkarapuja. Tillia ja pieni sitruunanpala koristeeksi.

Tuossa nyt jotain esimerkkejä :)

Kuulostaa ja näyttää ihan älyttömän hyviltä :) kiitos ohjeista, laitan nuo ylös ja yllätän joku päivä ystävät :)
 
[QUOTE="vieras";27398043]Kuulostaa ja näyttää ihan älyttömän hyviltä :) kiitos ohjeista, laitan nuo ylös ja yllätän joku päivä ystävät :)[/QUOTE]
Ollos hyvä vaan :) Noi on helppoja tehdä ja oikeastaan vain taivas on rajana, mitä kaikkea niihin möhniin voi käyttää. Voisi laittaa vaikka paistettua broileria ja maustaa tahnan karrilla.
 
[QUOTE="vieras";27398879]Odottelen tässä että vauva nukahtaa ja huokaisten teidän luomuksillenne :) olette kaikki kyllä niin taitavia! Näilläkin tuli... onneksi pesin jo hampaat niin en voi harrastaa yösyömistä :D[/QUOTE]

Voi tätä puhelimen ennakoivaa tekstinsyöttöä...
 

Yhteistyössä