miten pitäis toimia kun lapsi noteeraa tummaihoisen?

• Viestiketjun aloittaja "lellu"
  • Ensimmäinen viesti
Niin, entä ne lapset mitä Katylina miehineen tulee aikanaan Suomeen adoptoimaan Venäjältä. Muutaman lapsen satsit kerrallaan, lapsia joilla pienenpiä erityistarpeita kuten leikkaushoitoja joita ei Venäjällä olla heille suotu.
Mutta tottahan toki heidän maksamansa verot riittävät kustantamaan näiden erityistarpeisten venäläislasten kulut.
(joopa joo :D)

??
Tuntevat itsensä suomalaisiksi? Vähän epäilen. Vanhemmat vaalivat todennäköisesti heidän kulttuuriperintöään sen verran vahvasti, että aika monta sukupolvea saisi mennä, ennekuin tulisi lähellekkään niin suomalaisia, kuin syntyperäiset suomalaiset ovat täällä.
Minkähänlainen on "niin suomalainen kuin syntyperäinen suomalainen" sinun mielestäsi?! Millainen pitää olla, että saa kutsua itseään suomalaiseksi kun hieman epäilen, että edes minä en täyttäisi kriteerejäsi! :D

Minä puhunkin pakolaisista, en työperäisestä maahanmuutosta, joka on ok. Työperäinen maahanmuutto on kannattavaa valtiolle silloin,kun työvoimaa ei suomessa ole tarvituille aloille olemassa ja he maksavat veroa suomeen. Sen sijaan pakolaiset ovat vain musta aukko, johon raha katoaa ilman mitään vastinetta.
Mikä olisi sun ratkaisusi pakolaisasiaan sitten? Ei oteta ollenkaan sellaisia?

(tosin pakolaisena tänne tulleitakin ON työelämässä)

usko tai älä, myös niillä pakolaisstauksilla tänne tulleet ovat töissä..itsellänikin on ollut muutama pakolaisena ( nykysin ovat suomen kansalaisia ) tänne tulleita työkavereita.
Paljonko tästä on valtio yksin maksanut? Eli veronmaksajat? Adoption maksamme me itse kaikkine kuluineen, mutta pakolaiset tulevat tänne ilman kielitaitoa, ammattitaitoa, asunto, tavaroita, mitään. Valtio kustantaa heille kaiken, joten vaikka he tekisivät koko elämänsä töitä, he eivät kykene korvaamaan sitä summaa, mikä heihin on uponnut. Meillä taas adoptiolapset ovat kanssani ja lasteni kanssa kotona kun minulla on pieni lapsi sekä ilmaiskerhoissa, kouluun mennessä osaavat jo suomea ja koko elämänkaari on normaalin suomalaisen kaaren mukainen.

Paljonko tästä on valtio yksin maksanut? Eli veronmaksajat? Adoption maksamme me itse kaikkine kuluineen, mutta pakolaiset tulevat tänne ilman kielitaitoa, ammattitaitoa, asunto, tavaroita, mitään. Valtio kustantaa heille kaiken, joten vaikka he tekisivät koko elämänsä töitä, he eivät kykene korvaamaan sitä summaa, mikä heihin on uponnut. Meillä taas adoptiolapset ovat kanssani ja lasteni kanssa kotona kun minulla on pieni lapsi sekä ilmaiskerhoissa, kouluun mennessä osaavat jo suomea ja koko elämänkaari on normaalin suomalaisen kaaren mukainen.
On jotenkin tosi suloista, kun hädintuskin parikymppisellä on niin selvästi tiedossa kaikki asiat. Se, miten elämä tulee menemään, jne.

:heart:

• Tykkää
Reactions: Bonaire
"vieras"
Tuntevat itsensä suomalaisiksi? Vähän epäilen. Vanhemmat vaalivat todennäköisesti heidän kulttuuriperintöään sen verran vahvasti, että aika monta sukupolvea saisi mennä, ennekuin tulisi lähellekkään niin suomalaisia, kuin syntyperäiset suomalaiset ovat täällä.
Puhutko nyt vain jostain tietystä kansanryhmästä, vai kaikista maahanmuuttajista?

Adoptiolasteni kulut toki maksan itse samoin kuin mieheni, meidän verorahoistamme ja tuloistamme. Sen sijaan pakolaisten menot maksaa valtio ja veronmaksajat.
Eli niitä adoptiolastesi leikkauskuluja, lapsilisiä, terveydenhuoltoa, koulutusta yms maksaa tietty ilomielin koko Suomen kansa verorahoistaan. Ilman että näillä lapsilla olisi sittemmin velvollisuutta muuttaa taksisin venäjälle rakentamaan synnyinmaataan kohti uutta tulevaisuutta ja tietty samalla maksamaan suomelle korvausta niistä niistä vuosista mitä siellä viettivät.

• Tykkää
Reactions: Bonaire ja Anatolia
??
Oletko ikinä lukenut, kuinka paljon ihan Suomessa syntynyt suomalainen maksaa syntymästään asti? Selvästi et! :D

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Mikä olisi sun ratkaisusi pakolaisasiaan sitten? Ei oteta ollenkaan sellaisia?

(tosin pakolaisena tänne tulleitakin ON työelämässä)
Kyllä, se on yksi erittäin hyvä ratkaisu. Kannatan mieluummin auttamista heidän omassa kotimaassaan kuin tänne tuomista. Varsinkin, kun usein pakolaisena tulee niitä väestön parempiosaisia, niitä joilla on varaa lähteä. Eli todellisuudessa siitä ei ole mitään apua.

https://www.youtube.com/watch?v=LPjzfGChGlE

"vieras"
miten voi olla, että annetaan tälläsi ihmisäi adoptioida???

Eli niitä adoptiolastesi leikkauskuluja, lapsilisiä, terveydenhuoltoa, koulutusta yms maksaa tietty ilomielin koko Suomen kansa verorahoistaan. Ilman että näillä lapsilla olisi sittemmin velvollisuutta muuttaa taksisin venäjälle rakentamaan synnyinmaataan kohti uutta tulevaisuutta ja tietty samalla maksamaan suomelle korvausta niistä niistä vuosista mitä siellä viettivät.
Adoptiossa lapsestani tulee suomen kansalainen, hän elää suomen kulttuuriperinnön mukaan, puhuu suomea äidinkielenään ja minä, suomalainen, olen hänen vanhempansa. Halvemmaksi lapseni tulee kuin pakolainen.

??
[QUOTE="vieras";27389225]Sun kaikki muslimituttusi ovat "työssäkäyviä" jopa somalinaisia myöten. Kaikki Suomen työssäkäyvät somalit sattuvat juuri olemaan sinun tuttujasi?

Tarkoitatko tuolla "kyllä se todellisuus selviää vielä joku päivä", että Katylinan lapsi saa silloin vihdoin turpiinsa muslimimamulta? :([/QUOTE]

No, pitäiskö minun hengata enemmän työttömien yms. kanssa? Kyllä minä heitäkin tiedän ja rikollisia, mutta eivät nyt sattumalta kuulu lähipiiriini! :)

Työssäkäyvät somalit.... Meidän lähikaupassa on somalialaisia töissä (3), pankissa, terveyskeskuksessa, koulussa, bussikuskeina tällä alueella, siivoojina. Viimeksi hammaslääkärini oli somalialainen. Eivät ole minun tuttujani vaan ihmisiä, jotka näen tekevän työtä. Tuo on ihan normaalia todellisuutta, mitä muuta siitä todeta?! Nämä tutut somalinaiset ovat vanhusten hoitajina ja nuoriso-ohjaaja, pitäisikö sekin kieltää?

Kyllä, se on yksi erittäin hyvä ratkaisu. Kannatan mieluummin auttamista heidän omassa kotimaassaan kuin tänne tuomista. Varsinkin, kun usein pakolaisena tulee niitä väestön parempiosaisia, niitä joilla on varaa lähteä. Eli todellisuudessa siitä ei ole mitään apua.
Hetki sitten kerroit pakolaisten olevan kielitaidottomia, kouluttamattomia ja vailla mitään. Ja nyt ne on väestön parempiosaisia. Väestön parempiosaisilla on yleensä koulutus ja kielitaitoa, rahaakin kenties.

Paikan päällä auttaminen on ajatuksena upea. Käytännön toteutus vaan ontuu. Ajatellaan vaikka Syyriaa juuri nyt; miten sinä siellä ketään paikan päällä autat, kun paikan päälle jääminen tarkoittaa hengenvaaraa tai kuolemaa? Tietysti tilanteen rauhoituttua olisi varmaan kaikkien etu, että autetaan paikan päällä, jotta ihmiset voivat palata koteihinsa.

Ymmärrän kyllä erittäin hyvin myös sen, että jos on esim. 10 vuotta jo Suomessa (tai jossain muualla) ehtinyt olla, synnyttää lapsia, tottua ajatukseen siitä että tämä on se uusi kotimaa, niin ei ihan heti lähde takaisin synnyinmaahan - etenkin kun se saavutettu rauha voi olla hetkessä muisto vain. Ihminen kaipaa kuitenkin pysyvyyttä ja turvallisuutta. Ja muutto maasta toiseen ei ole ihan helppo prosessi.

"hmm"
Katylinan vanhemmat ja esi-isät ovat varmasti vaalineet suomalaista geeniperimäänsä vähän liikaakin. Se kun nääs tekee ihmislajin kehitykselle hyvää, että geenit sekoittuu rotujen kesken.

"vieras"
reilu 10v sitten lapsi näki eka kertaa tummaihoisen miehen ja huudahti kirkkaalla ja kuuluvalla äänellä, "hassu setä, maalia naamassa ja kikkara tukka", ikää tytöllä tuolloin jotain 2-3v. Siinä sitten käytiin keskustelua ohmisten erilaisista ihonväreistä

Hetki sitten kerroit pakolaisten olevan kielitaidottomia, kouluttamattomia ja vailla mitään. Ja nyt ne on väestön parempiosaisia. Väestön parempiosaisilla on yleensä koulutus ja kielitaitoa, rahaakin kenties.

Paikan päällä auttaminen on ajatuksena upea. Käytännön toteutus vaan ontuu. Ajatellaan vaikka Syyriaa juuri nyt; miten sinä siellä ketään paikan päällä autat, kun paikan päälle jääminen tarkoittaa hengenvaaraa tai kuolemaa? Tietysti tilanteen rauhoituttua olisi varmaan kaikkien etu, että autetaan paikan päällä, jotta ihmiset voivat palata koteihinsa.

Ymmärrän kyllä erittäin hyvin myös sen, että jos on esim. 10 vuotta jo Suomessa (tai jossain muualla) ehtinyt olla, synnyttää lapsia, tottua ajatukseen siitä että tämä on se uusi kotimaa, niin ei ihan heti lähde takaisin synnyinmaahan - etenkin kun se saavutettu rauha voi olla hetkessä muisto vain. Ihminen kaipaa kuitenkin pysyvyyttä ja turvallisuutta. Ja muutto maasta toiseen ei ole ihan helppo prosessi.
Oman väestönsä,omassa maassaan. Suomessa eivät tietenkään ole.

Ideaalisinta olisi ilmoittaa heti kättelyssä, että elatus täällä ei tule olemaan jatkuvaa, kannattaa valmistautua palaamaan. Ja 5 vuotta olisi hyvä maksimiaika, ei syntyisi liian monia elätettäviä, joiden kanssa kotimaassa voisi olla vaikea pärjätä.

Jaa otetaanko suomeen nykyään jo syyriastakin pakolaisia?

"vieras"
koko elämänkaari on normaalin suomalaisen kaaren mukainen.
Kuinka monen suomalaisen normaali elämänkaari alkaa sillä että hän syntyy Venäjällä ties minne ja tulee sitten adoptoiduksi Suomeen? :D Jos se on normaali tilanne, niin olen onnistunut tutustumaan harvinaisen moneen epänormaaliin suomalaiseen, sillä yksikään heistä ei ole syntynyt Venäjällä...

Vaikka adoptoisit syntyjään suomalaisen lapset, niin ei se olisi "normaali elämänkaari", sillä aika pieni osuus suomalaisista on adoptoituja... Lapsi voi hyvinkin tarvita taustansa takia tukitoimia joko lapsena, teini-iässä tai aikuisena, nimittäin ihmiselle ei välttämättä ole ihan pikkujuttu tietää että oma äiti on kuollut/hylännyt hänet hänen ollessa vauva, ja hänet on lähetetty toiseen maahan perheeseen joka on kasvattanut hänet omanaan. Saattaa aikuisena haluta vaikka lähteä sinne Venäjälle etsimään juuriaan, ja siinä menee ne verorahat jotka hänen koulutukseensa ja muuhun panostamiseen ovat menneet ;)

??
Oman väestönsä,omassa maassaan. Suomessa eivät tietenkään ole.

Ideaalisinta olisi ilmoittaa heti kättelyssä, että elatus täällä ei tule olemaan jatkuvaa, kannattaa valmistautua palaamaan. Ja 5 vuotta olisi hyvä maksimiaika, ei syntyisi liian monia elätettäviä, joiden kanssa kotimaassa voisi olla vaikea pärjätä.

Jaa otetaanko suomeen nykyään jo syyriastakin pakolaisia?
Yksi somalialainen tuttuni tuli lapsena pakolaisena Suomeen, mutta muuttivat toiseen maahan kun isä sai sieltä töitä. Aikuisena tytär palasi Suomeen, puhuu 5 eri kieltä, kouluttautunut maassa, jossa kasvoi jne. Ei, hän ei ole suomalaisten keskuudessa koulutettu ja kielitaitoinen!! :D

Yhteistyössä