No en ole, tai onhan ne tiedossa, muttei tähän hätään heitettävissä. Mutta me halusimme hankkia oman talon, meillä oli ja on edelleen maksukykyä, nyt meillä alle 50-vuotiailla on sekä omaisuutta, että säästöjä. Ja kun haluamme talosta luopua, meillä on sen jälkeen mahdollisuus asua vaikka vuokralla tai ostaa pari pienempää asuntoa, matkailla yms. Ymmärrän kyllä sinua, että haluat ajatella asiat noin päin, kun sinulla ei ole ollut mahdollisuutta hankkia omaa asuntoa, viisaintahan se onkin ottaa lusikka kauniiseen käteen ja ajatella, että tämä on hyvä näin. Mutta on sentään ihmisiä, joille oman asunnon hankkiminen on aivan mahdollista ja he osaavat omaisuudestaan pitää huoltakin ja kartuttaa omaisuuttaan sinä aikana, kun ovat työelämässä täysipainoisesti mukana.ootko lsknut KAIKKI MUUTKULUTpälle, tienhoitomaksut ym ym. lopupeliss on kalliimpa kuin vuokralla asuminen, makssat vain vuokran . Eikä trvii ite maksa korjauksia jos esim jääkaappi hajoo eikä trvii itte OMASTA pussista maksaa rempntteja. jos omistat oman taon ja halaut sen pysyvän kunossa on sitä vähntään 5 vuoden alitettava, maalatava, korjattava, pihaa laitettava jne.
maksat yhtiövastiketta, joka on mieletäni sama kuin vuokra.kerrostaloasunnossa?
No siis hän omistaa asunnon ja maksaa asunnon kaikki kulut itse. Sinä asut vuokralla, mutta sossu ja kela maksaa vuokrasi ja todellisuudessa sinulle ei ole omaa rahaa lainkaan, kaikki se mitä saat on valtion ja oikeiden veronmaksajien. Joten mitä sitä valitat muiden omaisuudesta ja onnistuneesta taloudenhallinnasta?ootko lsknut KAIKKI MUUTKULUTpälle, tienhoitomaksut ym ym. lopupeliss on kalliimpa kuin vuokralla asuminen, makssat vain vuokran . Eikä trvii ite maksa korjauksia jos esim jääkaappi hajoo eikä trvii itte OMASTA pussista maksaa rempntteja. jos omistat oman taon ja halaut sen pysyvän kunossa on sitä vähntään 5 vuoden alitettava, maalatava, korjattava, pihaa laitettava jne.
Mutta ei läheskään samaa suuruusluokkaa.maksat yhtiövastiketta, joka on mieletäni sama kuin vuokra.
ILMAISTA ei oel siinäkän asuminen, vaikka lainaa ei olisikaan.
en tarkoittanu tuota, huomasin kommenttini turhaksi heti kun luin harakanvarpaat ja kirjoitusvirheet uudestaan.maksat yhtiövastiketta, joka on mieletäni sama kuin vuokra.
Yhtiövastike on kuitenkin paljon vähemmän kuin vuokra maksaisi.maksat yhtiövastiketta, joka on mieletäni sama kuin vuokra.
mutta IMAINEN se asunto ei ole., niinkuijoku väittää. vasta jos ei tarvitse maksa muuta kuin sähkä ja vesi (joka vuokrankin laksetan mukaan) voi sanoa että asunto on ILMAINENMutta ei läheskään samaa suuruusluokkaa.
sun on pakko olla megablondi tai muuten vain.... hmmm... en viiti pilkata viattomia.mutta IMAINEN se asunto ei ole., niinkuijoku väittää. vasta jos ei tarvitse maksa muuta kuin sähkä ja vesi (joka vuokrankin laksetan mukaan) voi sanoa että asunto on ILMAINEN
Luetteletko ne lähes kaikki alat, mistä on irtisanottu ihmisiä?mitä sitten jos se vakityä lähtteekin yhtäkkiä alta ja on suret velat. eikö kaduta sinä viaheesa, nyt onirtisanottu vähän joka alalta
EI jaksais tas tota samaa .......No siis hän omistaa asunnon ja maksaa asunnon kaikki kulut itse. Sinä asut vuokralla, mutta sossu ja kela maksaa vuokrasi ja todellisuudessa sinulle ei ole omaa rahaa lainkaan, kaikki se mitä saat on valtion ja oikeiden veronmaksajien. Joten mitä sitä valitat muiden omaisuudesta ja onnistuneesta taloudenhallinnasta?
No kun ei lähtenyt. Sinä kysyit kuka on velaton ja minä vastasin, että minä. Olen velaton kuten sinäkin, mutta sen lisäksi minulla on omaisuutta. Olen sen verran vanha, että niitä lähes varmoja työpaikkoja on ollut olemassa melkein koko työurani ja nyt jos jäisin työttömäksi, ei minulla olisi hätää, kun ei minulla ole sitä velkaa. Mitä se oli auttanut, jos olisin silloin 20 vuotta sitten, juuri urani alussa, hyvätuloisena alkanut ajatella, etten uskalla ottaa velkaa. Mihin olisin käyttänyt ne hyvät tuloni, mitä tuumit? Mitä minun olisi kannattanut tehdä rahoillani?mitä sitten jos se vakityä lähtteekin yhtäkkiä alta ja on suret velat. eikö kaduta sinä viaheesa, nyt onirtisanottu vähän joka alalta
Yhtiövstike voi olla isompikin kuin vuokra jos yhtiövastikkeeseen sisältyy iso rahoitusvastike.Yhtiövastike on kuitenkin paljon vähemmän kuin vuokra maksaisi.
sonera, nokia, kemijärveltä meni koko paperitehhdas, sitä enen salkomp, koko ajan on yt-neuvotteluja jossianpäin. etkä kuuntele uutisia lainkaanLuetteletko ne lähes kaikki alat, mistä on irtisanottu ihmisiä?
Vasemmistoliittoa äänestävät ovat yleensä megablondeja...sun on pakko olla megablondi tai muuten vain.... hmmm... en viiti pilkata viattomia.
Joo, vähän niinkuin nää "ei haluta autoa eikä tiskikonetta". Itselleen yrittää selitellä, kun ei oikeasti ole varaa.Mä alan epäilemään touota "me haluamme asua vuokralla" mantraa. Olet sitä niin paljon toitottanut eri ketjuissa, että tosiaan epäilen onko asia noin.
Jos olet oikeasti tyytyväinen elämääsi, niin ei siitä pidä tehdä aina kauheata numeroa. Sinä se et taida hyväksyä muiden tekemiä valintoja.
en kysynyt firmoja vaan aloja esim kaupanalalla ja terveydenhoitoalalla ei ainakaan ole tarvinnut pelätä yt-neuvotteluja..sonera, nokia, kemijärveltä meni koko paperitehhdas, sitä enen salkomp, koko ajan on yt-neuvotteluja jossianpäin. etkä kuuntele uutisia lainkaan