Normaalipainon sisällä laihduttaneet. Onko kikkakolmosia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lölly
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lölly

Vieras
Itse olen 166/61, ja haluaisin painaa siinä 53-55kg, mutta kun on kovin hankalaa saada painoa laskemaan.

Olen ollut nyt lähes 5 vuotta prikulleen samanpainoinen, joten kroppa on kai vain päättänyt että näin paljon pitää painaa. Joskus olen saanut nipistettyä tyhmillä pikadieeteillä 4 kiloa pois, mutta äkkiähän ne ovat tulleet takaisin.

Olen pari kuukautta sitten aloittanut hienoisen liikunnanlisäyksen, eli pari tuntia viikossa jumppaa ja joogaa. Juu, tiedän että pitäis tehdä reeeeilusti enemmän, mutta kun olen liikunnanvihaaja (hirveä mäkätys ja v*tutus aina kun pitää mennä jumppaan, en vieläkään ole tottunut ajatukseen saatikka hyväksynyt sitä!), niin aloitan nyt ihan pikkupikkuaskeleilla :D Kääpiökoiran kanssa tulee kans käytyä pienillä kävelyillä.

Itse kartan noita muotidieettejä, mutta sinäänsä proteiini- ja kasvisvoittoinen ruokavalio voisi toimiakin. Vaikka se jokaviikkoinen pizza saa kai sitten luvan jäädä tauolle, roskaruuan jättäminen tulee tekemään tiukkaa.

Onko mitää erikoista ruokaa tai liikuntaa jolla olette huomanneet pääsevänne kiloista eroon helpommin?

Aloin laihduttaa mitoissa 168/70 (painoindeksi 24,8) pitämällä päivittäisen energiamäärän 800-1200 kilokalorissa. Ihmeempää liikuntaa en harrasta - kävelen neljä-viisi kertaa viikossa 8 km ja pyöräilen 20 km viikossa. Paino on tällä hetkellä 59 kg, ruokaremppaa takana 12 viikkoa. :P

Ja syön ihan normaalia ruokaa, mutta pienempiä määriä. Esim. eilen tein herkkuruokaani, Koskenlaskijan makaronilaatikkoa, mutta söin sitä vain 150 g ja ison kasan salaattia. Ennen annoskokoni olisi ollut ehkä 300 grammaa... :> Nälkä ei ole tullut, kasviksia syön enemmän kuin ennen.

En itsekään pidä liikunnasta, nuo 8 km lenkit menevät äänikirjojen voimin. Kun kuuntelee jännää dekkaria, huomaa joskus kävelleensä ylimääräisiä kilometrejä ihan vain päästäkseen kuuntelemaan lisää.

Ihmeempää liikuntaa en harrasta - kävelen neljä-viisi kertaa viikossa 8 km ja pyöräilen 20 km viikossa.

Ai ei ihmeempää liikuntaa!? :D Tuota pitäis itsekin harrastaa jos koulu ja työ vain antaisi vähän aikaa tuohonkin.

Mutta hei wau, hieno suoritus!! Aiotko jatkaa laihdutusta? Onko paino lähtenyt tasaisesti vai alussa paljon ja sitten hidastunut?

Itselläni karppaus tehonnut tosi hyvin. Ja siinä saa syödä herkkujakin ja ei ole nälkä ollenkaan!

Ihan normaalipainon sisällä? Jotenkin minusta on vaikuttanut siltä että semmoset tosi lihavat pääsevät kiloista tosi helposti karppaamalla, mutta entä normipainoiset laihduttajat?

Oletko ihan kunnolla karpannut? Siis mättänyt kitusiin kermaa, voita ja rasvasta tirisevää pekonia? Vai vähän... terveellisemmän oloista safkaa?

Harmi että minun herkut ovat ihan hiilarihöttöä, rasvaiset ruuat eivät oikein ole se mun juttu.

Pienemmät annoskoot, paljon vettä, enemmän proteiinia kuin hiilareita (tyyliin aamupalaksi kananmuna ja leipä kinkulla entisen mysli+jogurtin sijaan), vatsan täyttö kasviksilla, säännöllinen ateriarytmi ja iltapala minimiin..

Ai ei ihmeempää liikuntaa!? :D Tuota pitäis itsekin harrastaa jos koulu ja työ vain antaisi vähän aikaa tuohonkin.

Mutta hei wau, hieno suoritus!! Aiotko jatkaa laihdutusta? Onko paino lähtenyt tasaisesti vai alussa paljon ja sitten hidastunut?

Juu, onhan tuo liikuntamäärä huima vanhaan verrattuna (pelkkä pyöräily), mutta mikään hikijumppaa en ole lähtenyt harrastamaan. :>

Aion jatkaa vielä neljän kilon verran - haluan painaa 55 kg. Olen 25-vuotias ja painoin 20-vuotiaaksi asti 55 kg, kunnes aloin hitaasti lihoa epäterveellisen ruoan vaikutuksesta.

Paino on lähtenyt itse asiassa tosi tasaisesti koko ajan, n. kilon viikossa.

Karppausta kokeilin minäkin parin viikon ajan, mutta oloni on parempi ihan normaalia "hiilariruokaa" syöden. Syön kuitenkin melko vähän hiilareita ja suosin esim. lihan lisäkkeenä kasviksia. Silti haluan pitää sen varauksen, että voin välillä syödä vaikkapa uuniperunoita (kuten tänään aion).

Aion jatkaa vielä neljän kilon verran - haluan painaa 55 kg. Olen 25-vuotias ja painoin 20-vuotiaaksi asti 55 kg, kunnes aloin hitaasti lihoa epäterveellisen ruoan vaikutuksesta.

Itsekin painoin 20-vuotiaaksi sen 53kg. Pystyin syömään ihan mitä vain ja kuinka paljon vain, enkä erikoisemmin liikkunut. Mutta sitten tapahtui ihme räjähdys painossa ja humahti hetkessä 65 kiloon. Laski onneksi itsestään tuonne 61 kiloon. Mutta siihen jämähti. Ja nyt tosiaan 25-vuotias myös :D

Miksi te hyvät ihmiset olette aina vain laihdutuskuurilla? Jos niistä kiloista haluaa eroon eikä niitä enää takaisin halua, pitää oikeasti aloittaa elämäntapaprojekti!

http://myprojectisme.blogspot.fi/ <- tuossa on hyvä esimerkki tästä normaalipainon sisällä laihduttamisesta.

Jos on valmis laihduttamaan sen 5-10kg, niin pitää myös muistaa, ettei voi palata siihen vanhaan takaisin, koska ne kilot tulevat sieltä takaisin..

Ja minä en ainakaan tosiaan ole ottanut stressia painonpudotuksesta kuhan se on mennyt alas päin :)

Pienemmät annoskoot, paljon vettä, enemmän proteiinia kuin hiilareita (tyyliin aamupalaksi kananmuna ja leipä kinkulla entisen mysli+jogurtin sijaan), vatsan täyttö kasviksilla, säännöllinen ateriarytmi ja iltapala minimiin..

Tuo varmasti toimii, veikkaan vain että on eeerittäin pitkä prosessi.
Kasvikis ois tosiaan tarkoitus lisätä. Suositus on kai vähintään 600g päivässä? Nykyään syön.. köhköh... ehkä 0-75g kasviksia päivässä *nolo*. Mutta kun ei saa vain aikaseks niitä mupeltaa vaikka kasvikset vielä on mielestäni hyviäkin!

Ja tosiaan jätän aamupalan aina pois, ja sitä vastoin syön aika myöhään illalla.

Huoh, että pitäisikin tehdä kunnon remppa, plääh.

Itsekin painoin 20-vuotiaaksi sen 53kg. Pystyin syömään ihan mitä vain ja kuinka paljon vain, enkä erikoisemmin liikkunut. Mutta sitten tapahtui ihme räjähdys painossa ja humahti hetkessä 65 kiloon. Laski onneksi itsestään tuonne 61 kiloon. Mutta siihen jämähti. Ja nyt tosiaan 25-vuotias myös :D

Sama homma. Parikymppiseksi asti vedin ihan järkyttäviä määriä ruokaa lihomatta yhtään. Päivän lounas saattoi olla iso hampurilaisateria, välipala suklaalevy, illalliseksi irtokarkkipussi ja litra jätskiä. Eihän tuota onnea ikuisesti kestänyt, moni (kuten mekin) alkaa lihoa parinkympin jälkeen, kun vanhat ruokatottumukset jäävät.

Elämäntapaprojekti-viestille: Tiedän, etten enää ikinä voi syödä kuten tuossa yllä kuvailin, enkä haluakaan. Kun olen saavuttanut tavoitepainoni 55 kg, alan syödä kulutukseni mukaan - n. 1700-2000 kcal liikunnasta riippuen. Tuntuu muuten ihan huimalta määrältä, kun on tottunut syömään n. 1000 kcal päivässä. Ja äänikirjalenkkejä en lopeta, ne ovat päivän piristys. Nytkin polttelisi eilen kesken jäänyt dekkari tuolla puhelimen muistissa, vaikka ulkona sataa kaatamalla. Sadetakin ostoon. ;)

Tuo varmasti toimii, veikkaan vain että on eeerittäin pitkä prosessi.
Kasvikis ois tosiaan tarkoitus lisätä. Suositus on kai vähintään 600g päivässä? Nykyään syön.. köhköh... ehkä 0-75g kasviksia päivässä *nolo*.

Joo, aloitin ton n. 3kk sitten ja nyt oon kolmisen kiloa kevyempi :). Eli tosiaan nopeita muutoksia ei varmaan ole havaittavissa, mutta toisaalta oon välillä herkutellutkin ja tavoitteena on kuitenkin koko elämän kestävä ruokavalio, joten sinänsä ei ole välttämättä tarkoituskaan kiirehtiä. Tärkeintä mulle on että paino on koko ajan laskusuunnassa.

Mun mielestä sun paino on muuten nytkin tosi ok. Itse pudottelen siis raskauskiloja ja imetän samalla joten siksikään en voi kunnolla laihduttaa, pituutta on 159 cm ja painoa nyt 61 kg. Tavoite olisi päästä ensin 58 kiloon (paino ennen tokaa raskautta) ja siitä vielä 55 kiloon (paino ennen ekaa raskautta). Ikää 35v.

Yhteistyössä