Miten tehdään maistuva kanakeitto?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kasvislientä, broilerinsuikaleita tai leikkelettä, herne- maissipaprikasekoitusta,sipulia, currymaustetta
ja paprikamaustetta, joskus myös kurkkumaamaustetta, kookosmaitoa tai kermaa, riisiä
ja yleensä suurustan vehnäjauhoilla.

Jos haluan tulista keittoa, ni laitan chiliä.

Minä en laita muuta kuin porkkanaa, perunaa, lanttua, kanafondin, pippuria ja sellaisia valmiita kanakuutioita. Niin ja kermaa tietty. Kanakuutiot laitan jo todella ajoissa niin antavat liemelle hyvän maun. On todella hyvää :)

KOSKENLASKIJA-sulatejuusto on se ihanan keiton salaisuus. Lisäksi: broiskua,perunaa ja porkkanaa suikaleina,pakastemaissia,spagettia pätkittynä,mausteeksi mustapippuria,oreganoa ja valkosipulia,ehkä hiukan kanaliemikuutiota.

Mä paistan kanasuikaleita, teflonkattilassa, maustan ne hyvin. Sit kippaan päälle valmista perunasipulisekoitusta, ja vähän vettä niskaan. Maun mukaan voi laittaa myös kasvissuikaleita. Sit keitellään perunat (+ kasvikset ) kypsiksi, ja kaadetaan siihen 3 juuston ruokakerma tai mustapekka-ruokakermaa, ja annetaan kiehahtaa :p

Paista hyvin maustetut kanansuikaleet.
kattilaan kanat,perunaa,hiukan riisiä
kukkakaaliparsakaaliporkkanasekoitus,
kanalientä,suolaa ja pippuria, currua.
lopuksi kypsään keittoon purkki ruokakermaa.

Samettisen pehmeää ja hyvää.

Keitän ensin pakastekanan (sulatetun) liemessä, jossa porkkanaa, sipulia, maustepippureita, valkopippureita, suolaa, selleriä. Muutama tunti. Siivilöin liemen, pilkon kanan (keittoon ei tarvita kaikkea lihaa), lisään siivilöityyn liemeen haluamiani vihanneksia kypsymään, esim. ohuita porkkanasiivuja, herneitä jne. Pari laatua riittää. Sitten lisään kanat ja kermaa. Tarkistan maun. Toki lientä voi myös suurustaa halutessaan, itse käytän paksuntajana kuivattua persiljaa.

Yhteistyössä