Juma mikä rahapula...!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mei"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mei"

Vieras
Osasin varautua toki sähkölaskuun ja vakuutuslaskuun,mutta en yli 300 e tienhoitomaksuun ja erääntyneeseen kiinteistöveroon (yli 200 e..).Asuttu tässä jo vuosi mutta silti vielä hakusessa mitä mikäkin maksaa...

Noh kun olen yrittäjä,tein enemmän töitä että saataisi laskut maksettua.Ei mene kaupaksi tavara......
laitoin hevosten varusteita myyntiin,ihan uusiakin;ei yhtään kyselyä..
Kirppispaikan sain marraskuulle, se on nyt ainoa toivo!

maanantaina sentäs pari laskua saan maksettua,ja miehen tilistä keskiviikkona toivottavasti loput.Mutta ruokaan ja bensaan täytyisi saad ýlimääräistä´,vaikka noista hevosten varusteista.Ärsyttää,kun silloin kun tulee tällainen tilanne,ei mikään onnistu!!! Hätävarana toki on visa,mutta pidemmän päälle ei siihen turvauduta..

No jo on tiukalle vedetty elämä. Eipä kateeks käy. Nyt tarkka budjetointi, onko teillä yleensä varaa asua ko. paikassa vai voisiko jostain "turhasta" tinkiä noin aluksi.

kiinteistövero tulee jokaiselle kiinteistö omistajalle meillä se on 400e. kyllä tuo pitäisi tietää etukäteen ? toivoisin että nykypäivänä ihmiset vähän miettis mitä menee omakotiasujan ekämisen kustannuksiin

osan laskusita voi maksaa useammassa erässä, kunhan sopii maksupäivät etukäteen. EIkä tuu korkoa.
Itsekin olen joskus saanut isoja laskuja pienemmissä erissä maksaa

ellei tämä yrittäjä ole hevosyrittäjä näin ollen myy tulevan toimeentulonsa.
Olette te ihanan ymmärtäväisiä! Oikein tunnen miten ylpeä olen kun olen suomalainen ja minulla onnäin mahtava ymmärtäväinen kansakunta ympärilläni.

Jos on varaa pitää hevosia, ei ole vähärahainen.

No ei kai ap sanonutkaan olevansa, tilapäinen rahapula voi iskeä ihan varakkaaseenkin...?

Nyt ap listaat IHAN KAIKKI menot mitä vaan keksit, mitä asumisesta ym. voi vuoden aikana tulla. Kaikki vakuutuksista roskiksen ja likakaivon tyhjennykseen ja nuohoojaan jos sellaiselle on tarve, ja jos tiedätte että jotain pitää tulevaisuudessa vaikka korjata tai maalata, niin nekin. Listaa joka kuukaudelle menot, jos et tiedä tuleeko joku maksettavaksi huhtikuussa vai toukokuussa niin sillä ei ole niin väliä, pääasia että tiedät sen olevan tulossa ja ajankohdankin suunnilleen. Lisäksi kannattaa listata hevosten menot, siis jos kerralla joutuu ostamaan aina isoja määriä turvetta, kauraa, kivennäisiä ym. niin nekin ostot on hyvä olla listassa.

Ja kannattaa alkaa säästämään edes pieniä summia heti kun mahdollista, käsittäksnei asutte omakotitalossa, ja siellä ei ole mitään järkeä asua jos tilillä ei ole ylimääräistä yllättäviä menoja varten. Ja lisäksi kun pitäisi vielä olla ihan muita, muusta kuin asumisesta johtuvia yllättäviä menoja varten...

Tsemppiä!

No ihan varmana kotoota löytyy kaikilla jotain myyntiin laitettavaa.

Mä kun katson tässä ympärilleni niin näen jo monta sataa, kiituikkuja ainakin satasella, pari mariskoolia, kaiutinsetti josta sais 190e. Pari satasen muumimukia.

Kaikki nää meillä vois tästä huoneesta laittaa myyntiin rahapulan iskiessä

No ihan varmana kotoota löytyy kaikilla jotain myyntiin laitettavaa.

Mä kun katson tässä ympärilleni niin näen jo monta sataa, kiituikkuja ainakin satasella, pari mariskoolia, kaiutinsetti josta sais 190e. Pari satasen muumimukia.

Kaikki nää meillä vois tästä huoneesta laittaa myyntiin rahapulan iskiessä

Jonkun täytyy myös ostaa ne romut.

Tää on todellakin väliaikaista,johtuu juuri tästä yrityksen aloittamisesta....hevosyrittäjä olen mutta kelien takia olen nyt enemmän keskittynyt tekemään tuotteita ja myymään ne.
Meillä tulee kiinteistövero 2 kertaa vuodessa,ja molemmille omat. Onko se noin sitten sen takia että omistetaan maatakin,en tiedä...maata ei voi myydä,on rakennuskiellossa! Ja lainanvakuutena lisäksi..
Tiemaksu maksettiin viime vuonna puoliksi ex-omistajan kanssa,joten sopivasti jäi omaan mieleen että maksu on vain reilun satkun ;) Tosiaan kokonaisuudessaanhan se on yli 300 e...

Jos pari kuukautta pärjäisi niin helpottaa,tiedän ihan tasan tarkkaan että tammikuussa tilanne muuttuu,tarkkaan olen kaiken laskenut ja ottanut riskit huomioon...Valitettavasti vaan joulukin jää nyt tähän´rahapula´- aikaan :(

Sähkölaskuun varmasti voi eräpäivää vähän siirtää ja tai kysyä, jos saa maksaa erissä. Ehtii ehkä vähän rahaa kerätä paremmin. Vakuutusmaksuista en tiedä kuinka siirtävät eräpäiviä, mutta kannattaa kysyä. Sama koskee kaikkia laskuja. Soita laskuttajalle ja kysy, jos voit siirtää eräpäivää tai maksaa erissä. Helpottaa edes vähän :)

Meille ainakin tulee molemmille oma kiinteistövero ja veron suuruudessa huomioidaan sekä maa-ala että rakennukset erikseen. Ja sitten tulee vielä yksi kiinteistövero pojan nimellä. Veron suuruuden mukaan on maksettava joko yhdessä tai kahdessa erässä. Mun ja pojan verot taitaa olla yhdessä erässä ja miehen verot kahdessa.

Viimeksi muokattu:
No sitten on liian kova hintapyyntö ellei hyvä tavara mee kaupaksi.

Kyllä teiltä varmaan jotain muutakin löytyy?

Aina kaikki sanoo ettei ole mitään myytävää, vaikka aina sit kuiteskin on jotain ollut. Ihminen itse ei osaa vain ympärilleen katsoa ja nähdä niitä tavaroita.

Yhteistyössä