Ei kaikki huutele edes lähimmille ystävilleen kaikkea mitä suhteessa tapahtuu, aina pitäisi muistaa se ettet voi oikeasti tietää kaikkea. Toinen on se että et yleensä kuule edes kuin toisen puolen siitä suhteesta, harvemmin molemmat osapuolet on niin hyviä ystäviä että kertoisivat oman puolensa, aina asiat värittyy hieman jne jne...
Eroaminen ei ole niiiiiin kauhea asia, miksi pitäisi takertua johonkin asiaan loppu elämäksi jos se ei toimi? Jokainen päättää itse joka tapauksessa kuinka paljon panostaa suhteeseen ja kuinka pitkään siitä on valmis tappelemaan.
Minusta jotkut ihmiset ajattelee aika epäterveellisesti tuosta avioliitosta, ikäänkuin se olisi joku uskonto mihin pitää laittaa loppuelämä kiinni vaikka miten tilanteet / ihmiset muuttuisivat, AINA pitäisi jotenkin sopeutua itse siihen kun asiat ei ole enää sitä mitä haluaa suhteelta.
Antakaa ihmisten erota, ei se teidän avioliitto uskonto siitä huonommaksi mene kun itse näytätte esimerkkiä sitten kuinka se "pitäisi hoitaa". Aina enemmänhän siinä on sitten retosteltavaa "kun pekka ja minä ollaan oltu 20 vuotta naimisissa vaikka ei meillä kyllä rakkautta ole perinteisessä mielessä ollut kuin ekat 5 vuotta, mutta kun ei saa erota vaan siksi että ei ole kemiaa arjessa eikä yhteisiä asioita, vähän on kasvettu eri suuntaan sitten nuoruuden, mielenkiinnon aiheet muuttuneet ja muutenkin on tehty virheitä mitä ei oikein anneta anteeksikaan, mutta kun pitää olla naimisissa kun nämä lapsetkin on tullut tehtyä..."
Puhumattakaan siitä että itse sitten ei olla valmiita muuttumaan suhteen hyväksi jos ei yhteistä säveltä luonnollisella tavalla enää löydy, sitten jäkätetään ja tapellaan jatkuvasti, vedetään 10 vuotta vanhoja paskoja tappelusta toiseen mistä ei ole vieläkään päästy yli, tai käytetään niitä aseina tilanteessa missä tuntee että on altavastaajana, koska sitähän ei voi myöntää että on väärässä tai epälooginen jonkun asian suhteen.
Pahimmillaan suhteet on yhtä helvetinmoista kilpailua keskenään kumpi on oikeassa ja kummalla on enemmän oikeutta möksähtää milloinkin, miksi tämmöisiä umpikujia missä luupäät ei halua muuttaa kelkkansa suuntaa, pitäisi mitenkään lähteä jatkamaan? Lapset menee AINA siinä "sivussa" elämässä, tarkoittaen että he kyllä sopeutuu ja etenee elämässään, aikuiset ne yleensä katkeroituu tai jää jumimaan muuten päänsä sisällä asioihin mitkä on jo menneen talven lumia.