Lapsi tökkäsi ruuvimeisselillä silmäänsä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja No'One
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

No'One

Jäsen
28.04.2012
832
0
16
Reilu tunti sitten lähtivät taksilla ensiapuun näyttämään, vielä ei ole mitään kuulunut.

Itse en nähnyt siinä silmässä mitään muuta kuin punoitusta, mutta silti aina huolestuu.

Mun tutun muksut saivat "kivan" idean leikkiin, kun vanhempien silmä vältti. Toinen meni pahvilaatikkoon ja kurkisteli kantokahvan reiästä, toinen yritti ehtiä tökkäämään kurkkaajaa lyijykynällä. Ehtihän se lopulta ja tuikkasi velipojalle kynän silmään. Reikä tuli, mutta onneksi näkö säilyi.

mun lapsi tokkas mua virkkuukoukulla silmaan.. laakari sanoi, etta punoittaa vahan, ei vaarallista. Oma aitini ei ikina antanut meidan leikkia saksilla tai virkkuukoukuilla :D

Meillä tytär eilen poltti sormensa hellan levyyn, olin sen sammuttanu, mutta oli kuuma vielä. Olin laittamassa ruokaa ja tytär yleensä on aina kattomassa tätä ruuanlaitto touhua silmä kovana :). Oon monta kertaa kieltäny koskemasta uuniin ja näin toimin eilenkin. Kielsin tyttöä kahesti koskemasta uuniin ollenkaan. Tein kastiketta ja yht'äkkiä kuuluu hirvee kiljasu ja käänsin pääni tyttöön päin. Tyttö itkee ja huutaa että, on kuuma ja sattuu. Säikähin ihan hirveesti, tuntu siltä hetken että, mulla lähtee taju siinä paikassa. Hyökkäsin kuin hullu tytön luo ja aloin tutkia kättä. Vasemman käden keskisormessa oli aika iso rakko. Mies tuli myös kattomaan ja kysyin että, pitäskö viedä ensiapuun. Mies katto mua silmät renkaina ja sano että, ei ne siellä tee tolle sormelle mitään, kun ei toi nyt mitenkään paha jälki ole. Silti oli jonkin aikaa tuon jälkeen hivenen levoton olo. Nyt aamulla oli aika iso toi rakko, on koko sormenpään kokonen. Luulin että, tulee pienempi rakko, kun pidettiin kylmän veden alla sitä sormea eilen heti tapahtunenn jälkeen. Mutta on siltikin melkosen iso.

jos palovamma on pinnallinen ja omaa kämmentä pienempi, ei tartte lääkäriin viedä. Ei varsinkaan päivystykseen! Kylmään välittömästi palamisen jälkeen.

Tulivat takaisin merirosvolapun kera. Haava silmässä ja resepti antibioottivoiteelle, mutta ilmeisesti kaikki kunnossa.

Se voi olla, että tulee tännä kipeäksi ja silmä kyynelehtii & turpoaa. Silloin kannattaa pitää silmät paikallaan ja levätä, kuunnella vaikka äänikirjoja tai lukemista. Itselläni joskus oli tuollainen, lapsi tökkäsi legolla silmään... Pikaista paranemista!

Yhteistyössä