Mies sai perinnön - osti itselleen kalliin auton

  • Viestiketjun aloittaja arghh
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Minusta se miehen kommentti antoi kyllä jo selkeästi kuvaa siitä että mies on turhautunut elättämään yksin perheensä ilman että saa koskaan nauttia mistään kivasta.
Mitä luulet, saako aloittaja koskaan nauttia mistään kivasta? Kyllä se totta mooses pitäisi olla niin, että perhe (eteenkin lapset) ensin ja sitten se kiva vasta päälle. Mutta nykyaika on juuri sitä minä-minä -kulttuuria.
 
Kepsis
[QUOTE="vieras";27280264]Ei tähän muuta kun että toivottavasti sinun vaimosi ei pidä lastaan ja sinua "muina".[/QUOTE]

minä helvetin "muina"? Se mihin vaimo tulee käyttämään rahansa on ihan hänen päätöksensä, ollaan me juteltu siitä mitkä on vaihtoehtoja ja mikä olisi järkevää, riippuen senkin suhteen että missä asutaan siinä vaiheessa kun perintö on ajankohtainen.

Mutta se on aivan se ja sama mitä me puhutaan kun loppujen lopuksi ne on vaimon rahoja ja hän päättää mitä niillä tekee, en minä. Jotenkin ällistyttävää että joku kehtaa olla niin röyhkeä että alkaa sanelemaan miten toisen omaisuus pitäisi käyttää, sama se vaikka hitto viskaa mereen jos siltä tuntuu. Siinä huomaa että parisuhde on aika epäterveellisen kontrolloiva jos eivoi mitenkään antaa toisen tehdä omille asioilleen niinkuin haluaa.
 
....
Kyllä on nyt ihmisillä stringit kiristäneet tänä aamuna aika pahasti, se on ihan sama tuliko 100 000, 1000 vai 100 000 000, miehen rahoja ne on silti.

Voisiko nämä räkyttäjät sitten vahvistaa sen tulkinnan tästä että minähän siis saan vaikuttaa sitten siihen miten vaimoni käyttää tulevan perintönsä?

Hänellähän ei ole siis oikeutta sitten päättää mihin sen laittaa vai laittaako mihinkään koska meillä on yhteinen lapsi ja elämä :D

Ei jeesus mitä idiootteja oikeasti.

Eritoten kun kerta muutenkin jo elellään ukon rahoilla ja hoitaa rahallisesti perheen toimeentulon ilman perintöjäkin.

Mä haluisin kans tietää vastauksen tohon esitetettyyn kysymykseen..

Kävinpä huvikseni kysymässä mieheltä,mitä hän tekis jos sais 100000e perinnön.Ei yllättäny vastaus,kun tiesin sen entuudestaan.Auton hankkis,tosin kyllä se ostais sen ihan oman kodinki.(jossa on ehtona,että siellä pihalla on iso halli,jossa vois värkkäillä sitte omia juttujaan)
 
Blue
[QUOTE="vieras";27280278]Mitä luulet, saako aloittaja koskaan nauttia mistään kivasta? Kyllä se totta mooses pitäisi olla niin, että perhe (eteenkin lapset) ensin ja sitten se kiva vasta päälle. Mutta nykyaika on juuri sitä minä-minä -kulttuuria.[/QUOTE]

No ap on hyvä ja menee töihin niin saa sitten sitä kaikkea kivaa itselleen. :)
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";27280278]Mitä luulet, saako aloittaja koskaan nauttia mistään kivasta? Kyllä se totta mooses pitäisi olla niin, että perhe (eteenkin lapset) ensin ja sitten se kiva vasta päälle. Mutta nykyaika on juuri sitä minä-minä -kulttuuria.[/QUOTE]
Jos lasten kanssa kotona oleminen ei ole ap:n mielestä kivaa, niin miksi hän ei mene töihin? Perinnön ansiosta mies sai mieleisensä auton ilman, että perheen elintaso siitä laski eikä ap joutunut sen vuoksi lähtemään töihin. Sinänsä sata tonnia autoon on mielestäni ihan hullu investointi, mutta mulla ei olekaan edes ajokorttia, joten en autoista mitään ymmärrä.
 
  • Tykkää
Reactions: Madicken04
"..."
[QUOTE="vieras";27280278]Mitä luulet, saako aloittaja koskaan nauttia mistään kivasta? Kyllä se totta mooses pitäisi olla niin, että perhe (eteenkin lapset) ensin ja sitten se kiva vasta päälle. Mutta nykyaika on juuri sitä minä-minä -kulttuuria.[/QUOTE]

Mitä luulet ite,muistaako se ap sitä omaa mielipidettään,miten se perintö oikeesti hänen mielestä pitää käyttää siin vaiheessa,ku on vara toteuttaa se oma suurin unelma..Uhraako se unelmansa miehen ja lasten vuoksi?
Ihan on ap:lla samanlainen oikeus käyttää ne perintö rahansa itseensä,niin ku on hänen miehelläkin.
 
Kepsis
Ei se teidän puoliso ole vastuussa teidän elämänlaadusta, aviopuolisoilla on kyllä elatusvelvollisuus toisiaan kohtaan, eli nälkään ei saa toista tappaa jos rahaa on toisen tilillä, yhteiset laskut pitää hoitaa jne, mutta ei missään lue että "jos sinä murmelini saat miljoonan, niin minulla on oikeus sanella mihin se käytetään"

Ei sellainen pykälä olisi edes lainvoimainen vaikka erikseen laitettaisiinkin johonkin mustaa valkoisella.

Mutta kun minun pitää kanssa saada kivaa kun toinenkin, ei jeesus.
 
  • Tykkää
Reactions: Data
[QUOTE="vieras";27280278]Mitä luulet, saako aloittaja koskaan nauttia mistään kivasta? Kyllä se totta mooses pitäisi olla niin, että perhe (eteenkin lapset) ensin ja sitten se kiva vasta päälle. Mutta nykyaika on juuri sitä minä-minä -kulttuuria.[/QUOTE]

Ilmeisesti ap:lle on jo ollut oma valinta kivasta jäädä kotiin lapsia hoitamaan.

Niin tai näin, kyllä itse haluan todellakin lapsista huolimatta nauttia välillä jostain kivasta - vaikkei siihen käyttöön ikinä 100 000€ tupsahtaisikaan. Enkä nyt usko että ap:n lapset oikeasti joutuvat isän uudesta autosta kärsimään, mikäli ap ei asiaa lapsille näin markkinoi. Voi olla että lasten mielestä se uusi auto onkin kiva ja hieno.

Mutta eiköhän ap:lla sekä koko perheellä olisi paremmat mahdollisuudet siihen kivaan jos ap palaisi töihin?
 
"Arja"
Mä haluisin kans tietää vastauksen tohon esitetettyyn kysymykseen..

Kävinpä huvikseni kysymässä mieheltä,mitä hän tekis jos sais 100000e perinnön.Ei yllättäny vastaus,kun tiesin sen entuudestaan.Auton hankkis,tosin kyllä se ostais sen ihan oman kodinki.(jossa on ehtona,että siellä pihalla on iso halli,jossa vois värkkäillä sitte omia juttujaan)
Kysyin mieheltä ja sanoi, että käyttäisi 70 000eur asunnon ostaan ja loput jemmaan.

Vastauksen luotettavuutta tosin hieman murentaa, että hetken päästä lisäsi perään: "was it right answer"? :D
 
Kepsis
Olen kotiäiti, sen takia en mene töihin. Lapset 1v5kk, 3v2kk ja 7v. Ja ensin minun pitäisi hankkia ammatti ja sen aion tehdä vasta sitten kun nuorin on vähintään 3v.
No sehän on sinun valintasi, kuten myös raskaaksi tulemiset / lapsen pitämiset. Kanna vastuu päätöksistäsi, joillain on elämässä aina parempi tuuri rahallisesti kuin sinulla, ei se tarkoita että jos säännöllisesti annat persettä jollekkin että sen kuuluu maksaa siitä provikat kun saa perinnön.
 
"hohhoijaa"
Jos mää saisin sata tonnia niin maksaisin oman lainani pois. Ja loput sitte varmaan sijoittaisin jotenkin. Ja luultavasti ostaisin myös auton, mutta en kyllä sadan tonnin autoa. Ja niin, veisin varmaan aikuiset lapseni (perheineen, jos niillä sellaisia on silloin) kanssani jonnekin ikimuistoiselle matkalle. Ja perinnön kunniaksi voisin kustantaa miehenkin vielä sinne matkalle mukaan.

Mutta todellakin toivon että vanhempani elävät vielä kaaaaaaauan eikä mitään perintöjä tule.
 
"vieras"
Jotenkin ällistyttävää että joku kehtaa olla niin röyhkeä että alkaa sanelemaan miten toisen omaisuus pitäisi käyttää, sama se vaikka hitto viskaa mereen jos siltä tuntuu. Siinä huomaa että parisuhde on aika epäterveellisen kontrolloiva jos eivoi mitenkään antaa toisen tehdä omille asioilleen niinkuin haluaa.
Nämä aloittajan käsittelemät asiat ovatkin niin yksikertaisia, ettei niistä luulisi olevan järkevälle ihmiselle tarvetta alkaa "sanelemaan". Ja olen muuten varma, että mikäli ihminen viskaisi tuollaiset rahat mereen, niin hyvin nopeasti hänelle olisi oikeuden toimesta hommattu uskottu mies hoitamaan hänen taloudellisia asioitaan...
 
"Vaimo"
minä helvetin "muina"? Se mihin vaimo tulee käyttämään rahansa on ihan hänen päätöksensä, ollaan me juteltu siitä mitkä on vaihtoehtoja ja mikä olisi järkevää, riippuen senkin suhteen että missä asutaan siinä vaiheessa kun perintö on ajankohtainen.

Mutta se on aivan se ja sama mitä me puhutaan kun loppujen lopuksi ne on vaimon rahoja ja hän päättää mitä niillä tekee, en minä. Jotenkin ällistyttävää että joku kehtaa olla niin röyhkeä että alkaa sanelemaan miten toisen omaisuus pitäisi käyttää, sama se vaikka hitto viskaa mereen jos siltä tuntuu. Siinä huomaa että parisuhde on aika epäterveellisen kontrolloiva jos eivoi mitenkään antaa toisen tehdä omille asioilleen niinkuin haluaa.
Mä olen kyllä samaa mieltä tästä.

Mun mieheni sai myös jokin aika sitten perinnön (ei niin suuren kuin ap:n mies, mutta kuitenkin), ja hän osti uuden auton, josta on ollut koko perheelle paljon iloa, sillä olemme tehneet sillä todella pitkiä matkoja. Ei olisi tullut mieleenkään ruveta valittamaan hänelle siitä, mihin saamansa rahat käyttää.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27280311:
Jos lasten kanssa kotona oleminen ei ole ap:n mielestä kivaa, niin miksi hän ei mene töihin? Perinnön ansiosta mies sai mieleisensä auton ilman, että perheen elintaso siitä laski eikä ap joutunut sen vuoksi lähtemään töihin. Sinänsä sata tonnia autoon on mielestäni ihan hullu investointi, mutta mulla ei olekaan edes ajokorttia, joten en autoista mitään ymmärrä.
OT, minä olen kotona, vaikka se ei ole mielestäni kivaa. Tämä on minun ja mieheni yhteinen päätös, jossa olemme pyrkineet laittamaan lasten hyvinvoinnin etusijalle.
 
Olen kotiäiti, sen takia en mene töihin. Lapset 1v5kk, 3v2kk ja 7v. Ja ensin minun pitäisi hankkia ammatti ja sen aion tehdä vasta sitten kun nuorin on vähintään 3v.
Eli oletko ollut tuon koko ajan (7v) kotona lapsia hoitamassa ilman palkkatuloja? Ja nyt meinaat olla vielä 1,5v kunnes lähdet opintotuen turvin opiskelemaan, ilmeisesti vähintään 3v ajaksi jonka jälkeen on vasta mahdollisuus saada normaalia palkkaa. Yhteensä 11,5v, kenties enemmänkin riippuen siitä mitä teit ennen lapsia.

Eli mies on elättänyt sinua ja perhettä koko tuon ajan ja edessä siis yhä liki 5v samaa tyyliä. Koska sinä "aiot" tehdä näin.

En sinänsä ihmettele jos mies nyt kerran aikoo itsekin tehdä jotain mitä haluaa kun siihen on ilmaantunut mahdollisuus. Ja jopa toteuttaa aikomuksensa.
 
  • Tykkää
Reactions: _Pigeon_
Keittiönoita
Olen kotiäiti, sen takia en mene töihin. Lapset 1v5kk, 3v2kk ja 7v. Ja ensin minun pitäisi hankkia ammatti ja sen aion tehdä vasta sitten kun nuorin on vähintään 3v.
Ajattele positiivisesti: mies sai mieleisensä auton ja sinä voit jatkaa siitä huolimatta kotiäitinä kuten tähänkin asti :) Elintasonne ei laskenut, mutta jos mies olisi ostanut velkarahalla auton - vaikka paljon halvemmankin - , niin silloin olisi laskenut.
 
Blue
Mä olen saamassa hieman perintöä. Sillä maksetaan pois lainoja ja ostetaan miehelle uusi pyörä. Jos vielä jotain jää niin matkustellaan ne pois. Mutta mulla kun ei ole pakottavaa tarvitta käyttää sitä vain itseeni sitä rahaa koska kumpikin meistä on kortensa kantanut kekoon tämän talouden eteen joten sitä hankitaan mitä tarvitaan, on se sitten kenelle tahansa.
 
Jos mä saisin 100 000e perinnön, ostaisin itselleni hevosen ja pistäisin säästöön sen aiheuttamia kuluja varten. Loput sit käyttäisin asuntoon, kesämökkiin tmv.

Mies kuulemma veis meidät lomalle (me kyllä muutenkin matkustellaan pari kertaa vuodessa) ja sen jälkeen miettis mitä rahoilla tekis. Kuulemma kesämökki olis yks vaihtoehto.
 
"Vaimo"
Olen kotiäiti, sen takia en mene töihin. Lapset 1v5kk, 3v2kk ja 7v. Ja ensin minun pitäisi hankkia ammatti ja sen aion tehdä vasta sitten kun nuorin on vähintään 3v.
Miksi sinulla ei ole ammattia? Vai saitko ensimmäisen lapsen niin nuorena, ettet vielä ehtinyt opiskella?

No joka tapauksessa olet valintasi tehnyt, joten minusta miehelläsi ei ole velvollisuutta tehdä rahoilla jotakin, mitä sinä haluaisit, jos hän kerran jo käyttää suurimman osan palkastaan perheeseen. Vai puuttuuko teiltä jotakin oleellista, johon olisi mielestäsi pitänyt rahaa laittaa? En nyt tarkoita sitä remppaa.
 

Yhteistyössä