Mies sai perinnön - osti itselleen kalliin auton

  • Viestiketjun aloittaja arghh
  • Ensimmäinen viesti
ghyt
Itse en todellakaan olis tehnyt noin, -enkä tehnytkään. Sain noin 70 000e perinnön. Osalla rahalla lyhennettiin asuntolainaa (yhteistä) ja toisella puolella ostettiin auto, jota mies käyttää 99%, lopuilla tehtiin remppaan.
 
  • Tykkää
Reactions: SuzieQ.
"Arja"
Tämä on totta. Mutta toisaalta sijoitukset eivät todennäköisesti ryhdy tuottamaan rahaa lapioitavaksi asti. Sulla siis olisi aiempaa enemmän omaisuutta (paperia) ja saisit siitä jonkinnäköistä tuottoa. Se voisi helpottaa rahataloutta kohtuullisesti ja suht pitkäaikaisesti. Kuitenkin moni haave on sellainen, että se vaatii ison tukun rahaa kertaluontoisesti. Voi olla, että haaveensa toteuttaakseen täytyy kerrankin heittää terve järki nurkkaan edes hetkeksi. Mä en käsitä sitä(kään) että joku sukupolvi kitkuttelee ja elää kohtuullisesti KOKO elämänsä ja jättää sen ainoankin isomman haaveen toteuttamatta, jotta seuraava polvi perisi enemmän rahaa.
Tottakai jokainen tekee kuten haluaa ja niinhän tässäkin perheessä on käynyt. Mies on jo ostanut auton.
 
[QUOTE="nekku";27280153]On oikeasti olemassa ydinperheitä, jotka jakaa tulevaisuuden unelmat ja nauttii toistensa seurasta. Se, että sun elämä on yhtä aspergenia ja eroa ei tarkoita samaa kaikille.[/QUOTE]

Elämä yhtä eroa? :D Enkä oo ees aspie.

Jos mieheni voittaisi työpaikan porukkalotossa, en mie olettaisi niitä rahoja omaan käyttööni. Hankkikoot jotain unelmiaan, vaikka sitten sen lentolupakirjan ja pienkoneen. Oletettavasti aapeen mies kuskaa perhettä autolla kuitenkin. Toiset eivät ole itsekkäitä ja suovat ihmisten saada unelmiaan todeksi. Se se sitä epäonnellista elämää on joidenkin mielestä.
 
Kepsis
Lukekaapa toi aloitus muutamaan kertaan, alkaa vahvistumaan käsitys siitä että AP on nimenomaan hakenut jostain oudosta syystä haukkuja "itselleen" tässä. Tod näk kyseessä on se perinnön saanut osapuoli joka on kirjoitellut.
 
[QUOTE="Arja";27280182]Tottakai jokainen tekee kuten haluaa ja niinhän tässäkin perheessä on käynyt. Mies on jo ostanut auton.[/QUOTE]

Ja vaimo osaltaan on kotona miehen elätettävänä vaikka mies näyttäisi haluavan jotain muuta.
 
"Arja"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27280199:
Sadalla tontulla mä olisin ostanut sijoitusasunnon. Mutta en siis käyttäisi sitäkään oman kotini remontoimiseen.
Olisin todennäköisesti tehnyt samoin. Tuosta voisi kuussa kertyvän vuokratuoton käyttää omaan humputukseen ja sitten aikanaan siirtyisi eteenpäin.
 
hohoi
[QUOTE="nekku";27280153]On oikeasti olemassa ydinperheitä, jotka jakaa tulevaisuuden unelmat ja nauttii toistensa seurasta. Se, että sun elämä on yhtä aspergenia ja eroa ei tarkoita samaa kaikille.[/QUOTE]

Se, että ihmisellä on myös omia, henkilökohtaisia, perheeseen liittymättömiä haaveita, ei minusta kerro, etteikö perheessä olisi rakkautta ja yhteisiä tavoitteita ja unelmia.

Mun mieheni haaveilee autosta. Vanhasta autosta, jossa on linjakkaat muodot ja upea ääni, konepellin alla roppakaupalla raakaa voimaa. Minä en näe, miten sellainen haave (ja sen toteuttaminen tilaisuuden tullen) kertoisi siitä, ettei mies välitä meistä? Minusta olisi hienoa, jos mies saisi haluamansa.

Mies ei välitä hevosista, mutta jos se iso lottopotti osuisi kohdalle, lyön vetoa, että hän lähtisi mielihyvin mukaani etsiskelemään minulle sopivaa karvaooppelia. Ei hän jäisi nenä sikkarassa pohtimaan, että piru soikoon, kun ei tuosta ole mulle itselle mitään hyötyä. Perheenä eläminen on sitäkin, että iloitaan toisen onnesta.
 
  • Tykkää
Reactions: Madicken04
Blue
Näinpä just. Ja tuntuu oudolta, että näin monen mielestä on ok, että PERHEESSÄ yksi voi käyttää sumeilematta rahaa vain itseensä viis veisaten muiden hyvinvoinnista. Etenkin lapsista ja niiden hyvinvoinnista on ihmisellä tietty vastuu.
Mieti miltä sinusta itsestäsi tuntuisi jos olisit ap:n miehen tilanteessa niin että tuo ap:n miehen tokaisu olisi täyttä totta. Antaisitko todella siinäkin tilanteessa kaikki rahat kiltisti toiselle osapuolelle (sille jota olet elättänyt jo monia vuosia) jotta hän voi ne käyttää parhaaksi katsomallaan tavalla?
 
"hohhoijaa"
[QUOTE="Arja";27280227]En osaa noin lyhyen avauksen perusteella ottaa tuohon kantaa.[/QUOTE]

No kyllä tuo vähän minustakin siltä näytti, että mies toivoisi muijansa menevän töihin.
 
Keittiönoita
[QUOTE="Arja";27280219]Olisin todennäköisesti tehnyt samoin. Tuosta voisi kuussa kertyvän vuokratuoton käyttää omaan humputukseen ja sitten aikanaan siirtyisi eteenpäin.[/QUOTE]
Näinpä. Ja siinä voisi sitten omat lapset asua siinä vaiheessa, kun omilleen muuttavat ja ennenkuin tarvitsevat isompaa asuntoa. Sadalla tontulla saa pääkaupunkiseudulta kerrostaloyksiön ja vaikka omat lapset hakeutuisivatkin jonnekin muualle opiskelemaan, täällä on joka loppukesä huutava pula pienistä vuokra-asunnoista, kun muualta Suomesta tulee uusia opiskelijoita.
 
"jokunen vaan"
100 000 euron tuhlaaminen autoon on kyllä sulaa hulluutta, ellei ole vähintään puolta miljoonaa tilillä odottamassa. Kyllä perheessä pitäisi neuvotella noin isojen ostosten tekemisestä, vaikka olisi miten miehen perintö. Minä olen meillä se, jolla on perintönä saatua omaisuutta enkä koe ollenkaan, että haluaisin käyttää ne vain itseeni.
 
  • Tykkää
Reactions: SuzieQ.
Kepsis
Kyllä on nyt ihmisillä stringit kiristäneet tänä aamuna aika pahasti, se on ihan sama tuliko 100 000, 1000 vai 100 000 000, miehen rahoja ne on silti.

Voisiko nämä räkyttäjät sitten vahvistaa sen tulkinnan tästä että minähän siis saan vaikuttaa sitten siihen miten vaimoni käyttää tulevan perintönsä?

Hänellähän ei ole siis oikeutta sitten päättää mihin sen laittaa vai laittaako mihinkään koska meillä on yhteinen lapsi ja elämä :D

Ei jeesus mitä idiootteja oikeasti.

Eritoten kun kerta muutenkin jo elellään ukon rahoilla ja hoitaa rahallisesti perheen toimeentulon ilman perintöjäkin.
 
[QUOTE="Arja";27280227]En osaa noin lyhyen avauksen perusteella ottaa tuohon kantaa.[/QUOTE]

Minusta se miehen kommentti antoi kyllä jo selkeästi kuvaa siitä että mies on turhautunut elättämään yksin perheensä ilman että saa koskaan nauttia mistään kivasta.
 
  • Tykkää
Reactions: narikka83
"vieras"
Kyllä on nyt ihmisillä stringit kiristäneet tänä aamuna aika pahasti, se on ihan sama tuliko 100 000, 1000 vai 100 000 000, miehen rahoja ne on silti.

Voisiko nämä räkyttäjät sitten vahvistaa sen tulkinnan tästä että minähän siis saan vaikuttaa sitten siihen miten vaimoni käyttää tulevan perintönsä?

Hänellähän ei ole siis oikeutta sitten päättää mihin sen laittaa vai laittaako mihinkään koska meillä on yhteinen lapsi ja elämä :D

Ei jeesus mitä idiootteja oikeasti.

Eritoten kun kerta muutenkin jo elellään ukon rahoilla ja hoitaa rahallisesti perheen toimeentulon ilman perintöjäkin.
Ei tähän muuta kun että toivottavasti sinun vaimosi ei pidä lastaan ja sinua "muina".
 
Kyllä on nyt ihmisillä stringit kiristäneet tänä aamuna aika pahasti, se on ihan sama tuliko 100 000, 1000 vai 100 000 000, miehen rahoja ne on silti.

Voisiko nämä räkyttäjät sitten vahvistaa sen tulkinnan tästä että minähän siis saan vaikuttaa sitten siihen miten vaimoni käyttää tulevan perintönsä?

Hänellähän ei ole siis oikeutta sitten päättää mihin sen laittaa vai laittaako mihinkään koska meillä on yhteinen lapsi ja elämä :D

Ei jeesus mitä idiootteja oikeasti.

Eritoten kun kerta muutenkin jo elellään ukon rahoilla ja hoitaa rahallisesti perheen toimeentulon ilman perintöjäkin.
En ihmettele kyllä yhtään, että palstalla niin usein valitetaan, kun mies ei tahdo avioitua/hankkia lasta. Ne miehet vain turvaavat selustansa.
 
"hohhoijaa"
[QUOTE="jokunen vaan";27280237]100 000 euron tuhlaaminen autoon on kyllä sulaa hulluutta, ellei ole vähintään puolta miljoonaa tilillä odottamassa. Kyllä perheessä pitäisi neuvotella noin isojen ostosten tekemisestä, vaikka olisi miten miehen perintö. Minä olen meillä se, jolla on perintönä saatua omaisuutta enkä koe ollenkaan, että haluaisin käyttää ne vain itseeni.[/QUOTE]

En minäkään autoa ostaisi perintörahoillani, enkä toisaalta haluaisi pitää elättiä kotonani; vähän niinkuin edellytän että perheen aikuiset tienaavat itse rahansa. Mutta eihän auton ostaminen ole vain itseensä käyttämistä, ja kaipa ne rahat tässä tapauksessa ovat sitten miehen omia?

Kun itseltäni jää joskus vähän perintöä, toivoisin tietysti että lapseni käyttäisivät perintörahansa viisaasti ja niin, että niistä olisi iloa ja hyötyä heidän lapsilleen. Mutta kun kerran olen kuollut, niin tuotakin enemmän toivon, että rahoista on hyötyä ja iloa sille omalle lapselleni, ja missään tapauksessa en ajattele että lasteni puolisoiden tarvitsee tähän asiaan sanoa yhtään mitään.

Itse asiassa olen sulkenut testamentilla lasteni puolisot minulta jäävän perinnön osalta avio-oikeuden ulkopuolelle.
 

Yhteistyössä