[QUOTE="hemmu";27279543]Kun tulee välikausi kelit (ei muuten tule YLLÄTYKSENÄ kuin niille jotka talvikin yllättää liikenteessä) niin sitten ostaa haalarin. Ostoprosessi ottaa tunnin. EI niitä varastoihin tartte ostella odottamaan. Ja lapsi EI joudu kärsimään yhtään mistään.
Oikeasti, tuohon etukäteen osteluun ei ole juurikaan mitään järjellistä perustetta olemassa. Joo, voi saada halvemmalla- mutta toisaalta, sitten se talvihaalari ei mahdukaan kun muksu ottaa kesällä kirin ja kasvaakin enemmän kuin piti. Tai sitten vähemmän ja kulkee hakalassa ja isossa haalarissa.
Mä ymmärrän - vaikka nainen olenkin - ap miestä. Tavaraa ei ostella säilytykseen vaan tarpeeseen. Paljon mukavampikin kun saa ihanan uuden vaatteet ottaa heti käyttöön.[/QUOTE]
No mutta kun ap nimenomaan kertoi että lapsella EI OLE välikausipukua....ja kyllä koko suomessa on ollut välikausikelit jo pitkään. Eli ilmeisesti heillä se ei toimi niin, että kun tulee tarve niin hankitaan puku. Tarve kun on ollut jo useamman viikon, eikä lapsella ole pukua.
Mulla on 3 lasta joille KAIKILLE olen JOKA IKINEN KERTA ostanut kaikki ulkovaatteet etukäteen alesta. YKSIKÄÄN puku ei ole käyttämättä jäänyt, enkä KOSKAAN ole joutunut lapsille liian pientä tai liian suurta pukemaan. Ja jos joskus ostaisin epäsopivan koon, niin siinä kohtaa mä toki myisin sen puvun uutena, laput kiinni ja ostaisin tilalle uuden. Ja saisin aivan varmasti omani pois, koska olenhan ostanut sen -50% tai peräti -70% alesta.
Mäkin ymmärrän ap:n miestä siltä osin, ettei tavaraa ole pakko ostaa säilytykseen. Mutta siinä kohtaa sitä on pakko ostaa heti tarpeen ilmetessä. Tätä ap:n mies sitten puolestaan ei ilmeisesti ymmärrä.