Mikä siinä Tallinnassa ja Virossa viehättää?

• Viestiketjun aloittaja "Ankka"
  • Ensimmäinen viesti
Enpä ole käynyt, mutta nettisivujen perusteella Helsingin ja Tallinnan väliä ajetaan enimmäkseen uudehkoilla laivoilla, mutta Tukholmaan mennään ikivanhoilla purkeilla. Lisäksi Tallinnaan pääsee nopeimmillaan parissa tunnissa, kun Tukholman väliin kuluu reilut puoli vuorokautta.

"mami"
kiva käydä eri kaupungeissa shoppilemassa, vastaa vähän helsingin reissua. Muutama vakiokauppa missä käydään, lähinnä paikallisten suosimia paikkoja joista saa jotain pikkusen edullisemmin, alusvaatteita, lastenvaatteita, pyjamia ym. Sit käydään tietty viinakaupassa ostamassa appiukoille tuliaisia. Joskus käydään ihan vaan kylpylämatkalla rentoutumassa, syömässä hyvin ym

7thHeaven
Tallinassa on se joku kenkäkauppa, en muista kyllä nimeä.. (King something..) Mutta myyvät esim. Sixty Sevenin kenkiä, jotka sopii mun lonkalle täydellisesti :)

Tietty SuperAlko. Alle 100e saa liköörit ja viinit, joilla kestitsee parikin kertaa vieraansa. Esim. Jägermaister 1,7l Virossa maksaa 30e, ja Suomessa 60e, ellei yli.. Että aika säästöä tekköö.

7thHeaven
Ja oltiin kerran tyttökavereiden kanssa Tallinnassa kylpylässä. Infrapunasauna+kasvohoidot+hieronnat+mutakylvyt ja tietty perus saunat, uinnit ja ruokailut. Oli muistaakseni alle 300e per napa se viikonloppu, että aika luksusta perusduunarille.

Tallinnassa käynyt äijä
www.iha.ee löytyy nuorta amatöörimisua pilvin pimein. Siihen yhdistettynä halpa viina, niin ei kannata ihmetellä miksi poikien kanssa käydään siellä usein.

Minä olen ehkä oikea hlö tähän vastaamaan, koska vietän lähes kaikki lomani Virossa.

Minua ei viehätä niinkään Tallinna, vaan tykkään Viron maaseudusta ja saaristosta, varsinkin Hiidenmaasta, joka ei ole turistien kansoittama kuten Saarenmaa. Näissä alueissa minua viehättää se, että tuntuu kuin olisi palannut ajassa taaksepäin muutamia kymmeniä vuosia. Loma tuntuu lomalta, kun ei katsele telkkua (kun en pahemmin vielä ymmärrä kieltä) eikä vietä aikaa netissä, ja kaupoissaaan ei valikoimat ole sellaiset kuin Suomessa, ei siis tule niin paljon mielitekoja ostamiseen. :) Hermoni lepäävät Virossa.

Vanha kaupunki oli kiva, jokainen ravintola ja kahvila johon piipahdettiin, oli kiva. Hotelli oli ok (Radinsson Blu). Kaikki oli ok, mutta jokin viehätys sieltä puuttui. Liikaa turisteja? Oli syyskuun alku silloin.

Se lyhyt laivamatka oli kamalaa, ihmiset ihan kamalia. Yh, lennän jos menen seuraavan kerran.

"joo"
Tallinassa on se joku kenkäkauppa, en muista kyllä nimeä.. (King something..) Mutta myyvät esim. Sixty Sevenin kenkiä, jotka sopii mun lonkalle täydellisesti :)

Tietty SuperAlko. Alle 100e saa liköörit ja viinit, joilla kestitsee parikin kertaa vieraansa. Esim. Jägermaister 1,7l Virossa maksaa 30e, ja Suomessa 60e, ellei yli.. Että aika säästöä tekköö.
Enemmän säästää kun ei juo niin paljoa :)
Vitsi , vitsi.
Välillä naurattaa kun pitää oikein Tallinnaan asti lähteä shoppailemaan kun on niin halpaa. Ihmiset ostaa paljon sellaistakin jota eivät tarvitse tai sellaista kamaa joka hajoo hetkessä (piraatti kamat) . Onko se sitten säästöä.
En jaksa lähteä Tallinnan laivalle katsomaan niitä örveltäviä , haisevia juoppoja :( vaikka muuten reissu voisi olla ihan kiva.

Tallinnassa se vanha kaupunki, mutta enimmäkseen me reissaillaan toisaalla Virossa, vanhemmilla on asunto Taeblassa, Haapsalun vieressä. Siellä se elämänmeno on jotenkin ihan toisenlaista, aika hidastuu eikä ole kiire minnekkään.
Joskus vaan ajellaan pikkuteitä ristiin rastiin ja ihmetellään niitä taloja :)

Ei mun mielestä Tallinnassa mitään vikaa ole, mukava pieni kaupunki. Edullisemmaksi tulee kylpylässä käyntikin kuin mitä suomessa. Paljon hinta-laatu suhteeltaan hyviä ravintoloita. Tallinnassa rentoutuu, koska se on niin "tuttu". Ei tartvitse juosta pitkin nähtävyyksiä (missä ei siinäkään mitään vikaa sinänsä ole) vaan voi vain olla. Eikä kaikki vielä Tallinnassakaan halvan viinan takia käy.

Halpaa, köyhemmälläkin on varaa mennä ravintolaan syömään; viinat saa halvalla, vaikka juhliin ja sinne on halvempi lähteä Helsingistä kuin vaikkapa Tampereelle. Monethan käy hakemassa viikonlopun ruoat Tallinnasta, kun sieltä saa niin paljon halvemmalla että sinne kannattaa lähteä vaikka matkakin pitää maksaa :)

Yhteistyössä