seinään katkaistu romanssi

• Viestiketjun aloittaja "ymmyrkäinen"
  • Ensimmäinen viesti
"ymmyrkäinen"
Eli kaiken jälkeen voin olettaa, että kovuuden ja tylyyden takana on kärsivä mies, joka yrittää päästä tunteistaan ja koko sopasta eroon, jotta voisi jatkaa omaa suhdettaan ja päästä yli? Että minun ei ole syytä olla hänelle vihainen?

"Jäämies"
[QUOTE="ymmyrkäinen";27268233]niin ja tiedän, että miehelläkin oli tunteita. Hän on sen suoraan kertonut. Siksi ihmettelenkin, ettei edes säälistä sano mitään lohduttavaa vaan ainakin esittää jotenkin vihamielistä ja kovaa heti jos puhe kääntyy hankaliin asioihin[/QUOTE]

Teini tai muuten vain henkisesti heikompaa sorttia oleva mies. Ihan hyvä, että tässä vaiheessa totuus paljastui. Voit huokaista helpotuksesta.

"vieras"
[QUOTE="ymmyrkäinen";27268283]Eli kaiken jälkeen voin olettaa, että kovuuden ja tylyyden takana on kärsivä mies, joka yrittää päästä tunteistaan ja koko sopasta eroon, jotta voisi jatkaa omaa suhdettaan ja päästä yli? Että minun ei ole syytä olla hänelle vihainen?[/QUOTE]
Luulen, että se on vaan kyllästynyt sinuun. Ihastus tuli ja meni.

[QUOTE="ymmyrkäinen";27268283]Eli kaiken jälkeen voin olettaa, että kovuuden ja tylyyden takana on kärsivä mies, joka yrittää päästä tunteistaan ja koko sopasta eroon, jotta voisi jatkaa omaa suhdettaan ja päästä yli? Että minun ei ole syytä olla hänelle vihainen?[/QUOTE]

Kyllä, mielestäni melko oikein tulkittu, lukuunottamatta loppua: saat (ja sinun kuuluukin) olla vihainen.

Ken guru

Anna sen miehen nyt jo olla. Turhaan yrität tehdä asioista jotain mitä ne ei ole.

"mies"
[QUOTE="ymmyrkäinen";27268233]niin ja tiedän, että miehelläkin oli tunteita. Hän on sen suoraan kertonut. Siksi ihmettelenkin, ettei edes säälistä sano mitään lohduttavaa vaan ainakin esittää jotenkin vihamielistä ja kovaa heti jos puhe kääntyy hankaliin asioihin[/QUOTE]

Hän varmaan haluaa panostaa uuteen suhteeseensa. Mutta kyllä vanha pitäisi tilittää ensin ja sitten uuteen suhteeseen puhtaalta pöydältä, silloinhan siinä vasta on täysin mukana ja kaikkien kolmen helpompi jatkaa eteenpäin. Hv-asenteella vain mutkistaa muutoksen käsittelyä.

Omalla kohdallani sellaista ei onneksi ollut koska olemme läheiset ystävät (rakastan häntä ja hän tietää sen varmuudella). Läheiseen ystävyyteen ei kuulu tylyys vaan avoimuus. Vaikuttaa tällä hetkellä että otteeni on lujempi hänestä kuin poikaystävän ote hänestä koska hän ei pysty katkaisemaan siteitä minuun.

Jos tyly "pitää" olla siksi että toinen ei mene muuten pois, ymmärrän sen. Mutta jos on tyly siksi koska pelkää omien tunteiden leimahtamista, tilanne ei ole kenellekään hyvä vaan kaikkia kohtaan väärin.

[QUOTE="mies";27268323]Hän varmaan haluaa panostaa uuteen suhteeseensa. Mutta kyllä vanha pitäisi tilittää ensin ja sitten uuteen suhteeseen puhtaalta pöydältä, silloinhan siinä vasta on täysin mukana ja kaikkien kolmen helpompi jatkaa eteenpäin. [/QUOTE]

Luepa aloitus uudestaan.

Ken guru
[QUOTE="mies";27268323]Hän varmaan haluaa panostaa uuteen suhteeseensa. Mutta kyllä vanha pitäisi tilittää ensin ja sitten uuteen suhteeseen puhtaalta pöydältä, silloinhan siinä vasta on täysin mukana ja kaikkien kolmen helpompi jatkaa eteenpäin. Hv-asenteella vain mutkistaa muutoksen käsittelyä.

Omalla kohdallani sellaista ei onneksi ollut koska olemme läheiset ystävät (rakastan häntä ja hän tietää sen varmuudella). Läheiseen ystävyyteen ei kuulu tylyys vaan avoimuus. Vaikuttaa tällä hetkellä että otteeni on lujempi hänestä kuin poikaystävän ote hänestä koska hän ei pysty katkaisemaan siteitä minuun.

Jos tyly "pitää" olla siksi että toinen ei mene muuten pois, ymmärrän sen. Mutta jos on tyly siksi koska pelkää omien tunteiden leimahtamista, tilanne ei ole kenellekään hyvä vaan kaikkia kohtaan väärin.[/QUOTE]

Nyt on kyse varatusta miehestä. Ehkä haluaa vain olla lojaali oikeaa puolisoaan kohtaan. Ja jos, niin hyvä niin. Mitä sitä enää lässyttämään jonkun tilapäisen panon kanssa?

• Tykkää
Reactions: Lilii lisänimetön
mies joka ei käsitä
Alkuperäinen kirjoittaja ymmyrkäinn;27268268:
Kiitos ymmärryksestä. Edes joku ymmärtää muakin.

Ilmeisesti miehet ei keskimäärin paljo halua asioista jutella. Ja näköjään ei naisetkaan. Vaikka suhde olisikin kielletty, niin luulisi olevan kaikille parempi, että se käsiteltäisiin alta pois, että voi mennä eteenpäin. Asioiden lakaiseminen maton alle ei ole kovin hedelmälistä.
Siis mitä ihmettä siinä pitää käsitellä? Häh?

Mies totesi tehneensä virheen ja vielä ajoissa, nyt haluaa vain lakaista sen pois elämästään MUTTA SINÄ ET ANNA.

Mitä helvettiä tuossa on vielä käsiteltävää. SE ON OHI.

pyh pah
Ohhohoo! Onko tässä vihdoin se tapaus, jota palstalla pidetään mahdottomuutena? Mies haluaa virheen tehtyään palata oikeaan elämäänsä, unohtaa virheensä. Mutta toinen nainen ei suostu päästämään irti ja jättämään rauhaan! Palstan mukaan toiset naiset eivät milloinkaan toimi näin. Sen takiahan heillä ei ole mitään vastuuta pettämisessä. Miehet ovat niit paskoja jotka juoksevat hameiden perässä ja panevat kaikkia jotka mahdollisuuden antavat.
Mun maailma meni nyt ihan sekasin!

vierasmyös
[QUOTE="vieras";27268306]Luulen, että se on vaan kyllästynyt sinuun. Ihastus tuli ja meni.[/QUOTE]

Mäkin luulen, että teidän suhteen aika meni jo ja motivaatio lopahti. Kyllähän se sua olisi tavoitellut, jos olisi nähnyt teillä yhteisen tulevan. Ei kai sitä nyt aina jaksa alkaa puida kaikenlaisia miksimiksi?? -kysymyksiä ja selvitellä käänteitä, jos itsestä tuntuu, ettei selviteltävää ole. Oli alkuhuuma ja tunnelataus ja sitten ei enää ollut.

Mitäs siinä sitten tekee, kun toinen osapuoli ei tuota hyväksy vaan tivaa, että kun kuitenkin tunteita oli niin ja niin paljon ja vain kapuloita heitellyt maailma oli välissämme... Toisen tyytyväiseksi saamiseen voi käyttää perushöttöjä: "It's not you, it's me.", "Olet ihana ja jospa vain aika olisi ollut toinen, höpönlöpön blaablaa..." Voivat olla totta, mutta voivat olla pehmeää laskuakin.

Ei se välttämättä mitään maailmantuskaa teidän orastavan suhteenne vuoksi tunne. Huolehdi siitä voimassa olevasta suhteestasi tai siirry eteenpäin.

"mies"
Nyt on kyse varatusta miehestä. Ehkä haluaa vain olla lojaali oikeaa puolisoaan kohtaan. Ja jos, niin hyvä niin. Mitä sitä enää lässyttämään jonkun tilapäisen panon kanssa?
OK, totta. Ehkä tässä tapauksessa kyse olisi vain huomaavaisuudesta toista kohtaan. Ymmärrän miestä. Lähinnä totean että asian voisi hoitaa paremmin ja aikuismaisemmin. Toisaalta itse ap:na en jäisi tuollaista käytöstä katselemaan vaan ilmaisisin tyytymättömyyteni ja häipyisin. Ap:lla oli toki riski jo tiedossa kun aloitti suhteen varattuun.

Jos hän oli pelkkä pano kuten sanot, asia olisi tällä selvä ja ainakin itse jatkaisin eteenpäin. Mutta jos ap:n tulkinta miehen tunteista pitää paikkansa, asiaa on vaikeampi hyväksyä koska mies tuntee yhtä ja tekee toista. Ei toisaalta kerro hyvää miehestä kumppanina, että hän käyttäytyy näin, jolloin ehkä on parempi myös ap:lle, että jutusta ei tule mitään.

kokemus
Jouduin tänä kesänä kohtaamaan samanlaisen tilanteen. Tosin mies oli vapaa.
Paljon vietettiin yhdessä aikaa, puhuttiin arkoja asioita elämistämme, hän puhui rakastavansa ym. Yhtäkkiä katkaisi välit. Tuli vain viesti ettei nyt pysty suhteeseen eikä halua edes keskustella mistään.
Tuntui kuin ois saanut tosiaan pahasti turpaansa, enkä voinut ymmärtää miten joku voi tehdä nuin. Mutta näköjään semmoisiakin ihmisiä on. Monta tuntia jouduin ystäväni ja äitini kanssa puimaan asiaa ja itkemään, mutta lopulta aloin päästä asiasta yli. Toiset on vaan niin kovaluonteisia (ja huonokäytöksisiä), voi vain toivoa ettei toistamiseen ala suhteeseen tämmöisen ihmisen kanssa.

mies joka ei käsitä
[QUOTE="Jäämies";27268365]Olet siis tyyppiä, joka ei ymmärrä ennen kuin osuu omaan nilkkaan. Toivottavasti elämä opettaa sinuakin.[/QUOTE]

Avaapa vähän tätä.

Mies esittää naiselle että juttua ei jatketa. Piste. Syytkin aivan selvät, tajunnut virheensä ja haluaa keskittyä oikeaan suhteeseensa. Piste.

Mitä pitäis vielä selitellä? Miksi? "jos en ois tän kaa niin voisin olla mahdollisesti sun kaa?" "oot kiva mut rakastan omaa naistani"

Mitä järkeä vatvoa asiaa ja kenties antaa lisämahdollisuuksia tehdä virheitä?

Mä luulen että vain siksi, jotta tämä nainen saisi vielä mahdollisuuden yrittää saada miestä kääntämään päänsä hänen suuntaansa. Todellinen kodinrikkojako siis?

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
Ken guru
[QUOTE="ymmyrkäinen";27268389]Niin siis meillähän ei mitään fyysistä ollut haleja lukuunottamatta. Että turha puhua mistään panoista...[/QUOTE]

No hyvä. Mies oli siis jo tuolloin kohtalaisen järkevä ja lojaali puolisoaan kohtaan.

Ken guru
[QUOTE="mies";27268414]OK, totta. Ehkä tässä tapauksessa kyse olisi vain huomaavaisuudesta toista kohtaan. Ymmärrän miestä. Lähinnä totean että asian voisi hoitaa paremmin ja aikuismaisemmin. Toisaalta itse ap:na en jäisi tuollaista käytöstä katselemaan vaan ilmaisisin tyytymättömyyteni ja häipyisin. Ap:lla oli toki riski jo tiedossa kun aloitti suhteen varattuun.

Jos hän oli pelkkä pano kuten sanot, asia olisi tällä selvä ja ainakin itse jatkaisin eteenpäin. Mutta jos ap:n tulkinta miehen tunteista pitää paikkansa, asiaa on vaikeampi hyväksyä koska mies tuntee yhtä ja tekee toista. Ei toisaalta kerro hyvää miehestä kumppanina, että hän käyttäytyy näin, jolloin ehkä on parempi myös ap:lle, että jutusta ei tule mitään.[/QUOTE]

Mun mielestä nimenomaan kertoo, että on kuitenkin kohtalaisen lojaali kumppanina. Nyt kun on tullut selville ettei ole ollut seksisuhdettakaan tähän hetken ihastukseensa.

"ymmyrkäinen"
niin, kuten sanottu, minäkin ymmärrän toisaalta miestä. Enkä minä häntä vainoa. Haluaisin vain niinsanotusti päättää tämän jutun. Minusta se ei ole mikään päätös, että vain vaikenee. Silloin asiat jää vaivaamaan. Ja sama päämäärähän meillä on: lakaista asia pois. Mutta minä en halua lakaista sitä maton alle vaan hävittää lopullisesti. Maton alta se vaan tule myöhemmin esiin.

"ymmyrkäinen"
Jouduin tänä kesänä kohtaamaan samanlaisen tilanteen. Tosin mies oli vapaa.
Paljon vietettiin yhdessä aikaa, puhuttiin arkoja asioita elämistämme, hän puhui rakastavansa ym. Yhtäkkiä katkaisi välit. Tuli vain viesti ettei nyt pysty suhteeseen eikä halua edes keskustella mistään.
Tuntui kuin ois saanut tosiaan pahasti turpaansa, enkä voinut ymmärtää miten joku voi tehdä nuin. Mutta näköjään semmoisiakin ihmisiä on. Monta tuntia jouduin ystäväni ja äitini kanssa puimaan asiaa ja itkemään, mutta lopulta aloin päästä asiasta yli. Toiset on vaan niin kovaluonteisia (ja huonokäytöksisiä), voi vain toivoa ettei toistamiseen ala suhteeseen tämmöisen ihmisen kanssa.
Niinpä. Tiedän tuskan. Tai sun tapaus on vielä pahempi, ku ei ole mitään selitystä sille, miksi katkaisi välit. Miten voi ihminen olla noin ääliö??? Siis se mies.

Ken guru
[QUOTE="ymmyrkäinen";27268463]niin, kuten sanottu, minäkin ymmärrän toisaalta miestä. Enkä minä häntä vainoa. Haluaisin vain niinsanotusti päättää tämän jutun. Minusta se ei ole mikään päätös, että vain vaikenee. Silloin asiat jää vaivaamaan. Ja sama päämäärähän meillä on: lakaista asia pois. Mutta minä en halua lakaista sitä maton alle vaan hävittää lopullisesti. Maton alta se vaan tule myöhemmin esiin.[/QUOTE]

Mies on sanonut ettei halua jatkaa sun kanssa "vehtaamista". Mitä sitä sen enempää voi pyytää toiselta? Jos haluat lirkutuksia, niin niitä sun pitää nyt hakea muualta. Tuo mies on selvästi sitä mieltä ettei halua olla kanssasi sellaisissa väleissä enää. Eli se on jo mennyttä. Hävinnyt. Piste.

Yhteistyössä