Kertokaa onko järkeä.? (osa-aika työ)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dsfsdfs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

dsfsdfs

Vieras
Meillä n. 2 vuotias poika ja minä olen ollut kotona koko ajan ja nyt mies jäi työttömäksi.

Onko meidän molempien järkeä hankkia osa-aika työ, jotta toinen olisi kotona kun toinen on töissä? Vai järkevämpää miehen hankkia kokopäivätyö.

Ei, en halua laittaa lasta vielä päiväkotiin, jotta molemmat voisivat hankkia kokopäivätyön.

Olisiko tulot suuremmat/samaa luokkaa vai pienemmät tässä osa-aikasessa kuin yhdessä kokopäivä

Meillä n. 2 vuotias poika ja minä olen ollut kotona koko ajan ja nyt mies jäi työttömäksi.

Onko meidän molempien järkeä hankkia osa-aika työ, jotta toinen olisi kotona kun toinen on töissä? Vai järkevämpää miehen hankkia kokopäivätyö.

Ei, en halua laittaa lasta vielä päiväkotiin, jotta molemmat voisivat hankkia kokopäivätyön.

Olisiko tulot suuremmat/samaa luokkaa vai pienemmät tässä osa-aikasessa kuin yhdessä kokopäivä

Mitä mies sanoo? haluako hän hoitaa lapsi osa-aikaisesti?

mut hyvä ettet laita muksu hoitoon, liian pieni!

Jos molemmat on osa-aika töissä niin se on tosi rankkaa koska ette hirveästi toisianne näe päivän aikana, kun toinen tulee töistä niin toisen pitää jo lähteä...
Tuo tulo puoli riippuu paljon mitä teette työksenne...

puhuttii miehen kanssa ja vois hoitaa lasta kun minä olen töissä ja päinvastoin, eli kävis miehelle.

tottakai olis rankkaa, mutta mietittii et jos vaan mahdollista niin sunnuntaina oltas molemmat kotona että nähtäis toisiakin.

En tiedä palkkoja, tottakai olisin itsekkin osannu laskee jos tietäisin palkat etukätee. :D Ajattelin kysästä, että jos jollain olis kokemusta asiasta. Tietty se myös riippuu työstä.

[QUOTE="aapee";27256399]puhuttii miehen kanssa ja vois hoitaa lasta kun minä olen töissä ja päinvastoin, eli kävis miehelle.

tottakai olis rankkaa, mutta mietittii et jos vaan mahdollista niin sunnuntaina oltas molemmat kotona että nähtäis toisiakin.

En tiedä palkkoja, tottakai olisin itsekkin osannu laskee jos tietäisin palkat etukätee. :D Ajattelin kysästä, että jos jollain olis kokemusta asiasta. Tietty se myös riippuu työstä.[/QUOTE]

Voi luoja.... :headwall: Sua ei oo kyllä älynlahjoilla varustettu. Osa-aikatyö voi olla tunnin tai 30 tuntia viikossa. Palkka voi olla 100 tai 3000 kuussa. Se riippuu ihan täysin työstä.

Tossa on sekin, että löydättekö molemmat sellaista työtä, että teillä olisi työajat ihan eriaikaan, juuri niin kuin itse haluaisitte. Aika sumplaamiseksi tuo kyllä varmaan menisi ja raskaaksikin.

Eikö järkevintä olisi sun mennä kokopäivätöihin kun mies nyt on päivät kotona? Olisi lapsenkin kannalta kivempi viettää aika molempien vanhempien kanssa useammin kuin kerran viikossa.

[QUOTE="vieras";27256401]Voi luoja.... :headwall: Sua ei oo kyllä älynlahjoilla varustettu. Osa-aikatyö voi olla tunnin tai 30 tuntia viikossa. Palkka voi olla 100 tai 3000 kuussa. Se riippuu ihan täysin työstä.[/QUOTE]

no tuossa viimesessä lauseessahan sanoin että riippuu työstä. En mää mikään idiootti oo :D

[QUOTE="shihtzu";27256480]Tossa on sekin, että löydättekö molemmat sellaista työtä, että teillä olisi työajat ihan eriaikaan, juuri niin kuin itse haluaisitte. Aika sumplaamiseksi tuo kyllä varmaan menisi ja raskaaksikin.[/QUOTE]

päästäs tutun firmaa molemmat osa-aikasena ja sitä kautta sitten ois helpompi järjestää nuo työajat, mutta kieltämättä raskaaksi touhuks menis henkisesti. Palkkaa en tiedä sieltä vielä sen tarkemmin.

Ja sinulle vieras, että ehdotin miehelle tätä, että jos minä menisin kokopäivätöihin.. Mutta mies on jotain vanhankansan kasvatteja niin ajattelee, että miehen täytyy olla se joka ruoan pöytään tuo ja nainen kotona kasvattamassa lapsia. Miehelle tämä olis varmaa henkisesti raskaampaa kuin tuo osa-aikais homma. Yritin selittää, että onhan miehelläkin kädet täynnä töitä kotona lapsen kanssa, mutta ei hän nyt tainnut hyväksyä tuota ideaa :D

Ei kaksi osa-aikatyötä välttämättä vie aikaa sen enempää kuin yksi kokopäiväinen. Esim 4+4 tuntia. Jää siinä vapaa-aikaakin koko perheelle. Mä taas näen niin, että lapsi on jo kaksi, joten suurempi ongelma on nyt se, ettei kummallakaan vanhemmista ole töitä. Onko niitä sitten vuoden päästäkään. Mieluummin vaikka osa-aikaisella tai mun mielestä mieluummin vaikka äidille kokopäivätyö ja lapsi päivähoitoon. Mutta mä nyt olenkin aina nähnyt työttömyyden aika isona ongelmana lapsiperheessä.

Onko kummallakaan teistä ennestään työkokemusta, ja jos on niin minkä verran? Meillä vaan mies töissä eikä ole taloudellisesti mikään ongelma. Jos molemmat alettais käydä osa-aikatyössä, tulot laskisivat. Miehellä vaan on sen verran pitkä työkokemus ja muutenkin parempipalkkainen ala.

Ottaisiko se tuttu tosiaan teidät molemmat tai voisko ottaa toisen kokoaikaiseksi? Toi eka vaihtoehtohan tulee hänelle kalliimmaksi. Jos tosiaan olisi molempien mahdollista päästä samapalkkaisiin töihin niin valitsisin varmaan sen. Silloin molemmat sais työkokemusta ja jatkossa on kummankin helpompi hakea töitä. Siltä tuttavaltahan teidän nyt täytyy selvittää minkä verran tunteja tarjoaa ja millä palkalla. Sitten voi laskea tuon taloudellisen kannattavuuden.

Jos te olisitte menossa samaan paikkaan töihin niin ei osaaikatöissä ole mitään järkeä, koska esim. ensin sinä menet kasiksi töihin pääset klo 12, sitten miehes menee yhdeksi töihin ja pääsee neljältä ja on kotona puol5. Sama raha kuin kokopäivätyöstä mutta tupla työmatkat eli ei mitään järkeä.
Tuossa tilanteessa kannattaa joko molempien mennä kokopäivä töihin tai vaan toisen mennä kokopäivätöihin.

Yhteistyössä