Valtiovalta KANNUSTAA ja TUKEE syrjäytymisen periytymistä sukupolvesta toiseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "eräs"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"eräs"

Vieras
Mielestäni on käsittämätöntä, että kaikkein köyhimpien perheiden lapsilta suljetaan kaikki mahdollisuudet kohentaa omaa elämäänsä.

Jos perhe saa toimeentulotuke, ei perheen nuori voi mennä esim. jakamaan mainoksia, koska hänen palkkansa laskee perheen toimeentulotukea ja rahat täytyy käyttää koko perheen menoihin.
Siinä voi kuvitella miten paljon 14- 15v ikäistä kiinnostaa lykkiä mainoskärryjä katuja pitkin kun työstä hyötyy vain sossu...
Siinä oppii hyvin näkemään, ettei työnteko kannata, vaan kannattaa elää sossupummina koko elämä niinkuin vanhemmatkin.

JOS lapsi saisikin mainostenjaosta palkat itselleen ja voisi mennä ostamaan OMILLA itse tienatuilla rahoilla uudet hienot vaatteet, hänen koko asenteensa ja elämänarvonsa voisivat muuttua.
Hei, opiskelu kannattaa, työnteko kannattaa, voin parantaa elämääni ITSE, enkä joudu roikkumaan sossutuen varassa.

Lakimuutos kiitos ja PIAN

Hei, opiskelu kannattaa, työnteko kannattaa, voin parantaa elämääni ITSE, enkä joudu roikkumaan sossutuen varassa.

Niinpä, siksi emme roikukaan sossu- emmekä muidenkaan tukien varassa. Opiskelu kannattaa, että saa kunnon ansainnoin, eikä tarvitse laittaa lastaan tienaamaan. Meillä lapset työskennelleet 15-v. lähtien, mutta sitä tinestiä ei ole mistään tuista vähennetty.

En yhtään ihmettele, että toimeentuloasiakkuuus on periytyvää, kun asenne on mitä on.

Tuo on ihan haista paska juttua että opiskelu aina kannattaa, opiskelijoilla on tosi pienet tulot muutenkin ja kun valmistuu niin työpaikastaei ole mitään takeita. Erikoislääkärille voi olla mutta ei kaikki voi opiskella erikoislääkäriksi tai asianajajaksi.

Niinpä, siksi emme roikukaan sossu- emmekä muidenkaan tukien varassa. Opiskelu kannattaa, että saa kunnon ansainnoin, eikä tarvitse laittaa lastaan tienaamaan. Meillä lapset työskennelleet 15-v. lähtien, mutta sitä tinestiä ei ole mistään tuista vähennetty.

En yhtään ihmettele, että toimeentuloasiakkuuus on periytyvää, kun asenne on mitä on.

Tuolla pienellä lakimuutoksella sitä asennetta voitaisiin kenties oikaista edes joidenkin nuorten osalta.

Me ollaan köyhiä, eikä meillä ole vara tarjota lapsille kaikkea mitä he haluaa.
Me emme kuitenkaan (ainakaan vielä) elä toimeentulotuen varassa ja meidän esikoisemme tienaa pikkurahoja hoitamalla lapsia ja saa niillä itselleen esim. paljon enemmän vaatteita kuin minä suostuisin kustantamaan.

JOS me olisimme sossupummeja, tyttäremme ei voisikaan käyttää rahojaan omiin menoihinsa, vaan ne olisi pakko käyttää hänen ruokaansa.

Mielestäni näin ei saisi olla.

Tuo ei pidä paikkaansa mitä ap kirjoitit! Sossu ei laske lasten tuloja eikä omaisuutta perheen tuloksi/omaisuudeksi. Eli nuori saa ihan rauhassa jakaa mainoksia ja ostaa niillä hieenoja vaatteita jos niin haluaa :)

Kyllä muuten laskee. Sen verran kuin lapsen oma perusosuus on toimeentulotuesta, eli reilun 200€. Jos mainosten jaolla tienaa vaikka satasen kuussa niin käteen ei jää mitään.

Myös lasten omaisuus lasketaan. Siis lasten säästötilit täytyy syödä tyhjäksi, ennenkuin perhe voi saada toimeentulotukea.

Näin ainakin Vantaalla muutama vuosi sitten. Eräs tuttava selvitteli tätä asiaa, kun heidän perhettä kohtasi vakava sairaus ja tulot romahtivat.

No sitten sossut ovat tehneet virheen ja tuosta olisi voinut valittaa korkeammalle taholle! Lapset EIVÄT OLE elatusvelvollisia vanhempiensa kohtaan eli sossulla ei ole mitään asiaa edes tietää lasten tuloja ja niille ei tarvi näyttää lasten tilien tiliotteita (paitsi jos vanhemmat ovat siirtäneet niille isoja summia ja epäillään tulojen pimittämistä)!

Eivät lapset olekaan elatusvelvollisia vanhempiaan kohtaan, mutta oma osuutensa heidän täytyy maksaa jos heillä on omaisuutta tai tuloja.

Jos lapsi tienaa 500€/kk, siitä lasketaan perheelle tuloksi vain sen reilu 200 joka on yhden lapsen perusosa.
Jos lapsi tienaa satasen, se lasketaan kokonaan perheen tuloksi.

[QUOTE="vieras";27256466]Valittaminen täällä ei muuta asioita, äänestäää hyvät ihmiset![/QUOTE]

Niin äänestänkin. Tietysti.
Ja selvitän TARKKAAN ketä. Näistäkin asioista oli puhetta ennen viime vaaleja, mut mun ehdokas ei päässyt läpi.

Yritän tosin välillä esim. ottaa yhteyttä kansanedustajiin, mm. tämän asian tiimoilta, mutta eipä tuo ainakaan vielä ole auttanut.

Yhteistyössä