11v ei ollut tyytyväinen synttärilahjaansa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsyttää

Vieras
Eilen oli tyttäreni kaverin synttärit, ja tyttäreni oli kysellyt, mitä tämä haluaa lahjaksi. Tämä halusi H&M:lle lahjakortin. Minä sanoin lapselleni, että voin ostaa 20€ lahjakortin, ja lapseni sanoi, että hän voi ladata siihen vielä omista rahoistaan kympin. Lahjakortin arvo oli siis 30€. Synttäreillä oli kaveri sanonut lapselleni: Näinkö vähän vaan?! Tyttöni oli yrittänyt selittää, ettei meillä ole varaa antaa enempää, eikä meillä olekaan. Kaveri oli koko illan mököttänyt lapselleni huonosta lahjasta. Kutsujen jälkeen kun sain tietää asiasta, soitin tuon tytön äidille ja kerroin asiani. Tytön äiti vain sanoi, että No eihän sille mitään voi jos lapsi ei ole tyytyväinen ja aika vähän rahaa tuossa kyllä on, laittakaa ensi kerralla enemmän niin ei tarvitse sitten jälkikäteen itkeä kun lapsi mököttää kaverilleen.

Ensi kertaa ei kylä tule! Että oikeasti ärsyttää tuollaiset ahneet ihmiset. Ei kyllä jäänyt yhtään epäselväksi se, keneltä tuo tyttö on tuollaisen käytöksen oppinut.

No ette varmasti menetä mitään... Vaikka siis ystävyys hiipuisikin. Todella törkeää käytöstä.

Minusta kaverisynttärilahjojen suuruusluokka on jotain 10-15 e, koska niitä voi olla vaikka kuinka monta.

no tuo on ollut jo kyllä arvokas lahja kaverille. tyhmähän tuo tyttö on jos ei sitä ymmärtänyt, vaan alkoi mököttämään.
meille sattu kerran niin, että tyttö meni eskarilaisen synttäreille ja vein sinne braz nuken, joka maksoi kaupassa 32 euroo. tää saaja oli ottanut ja vääntänyt siltä pään irti ja viskannut roskakoriin tyttömme silmien alla. no sen jälkeen tää tyttö ei ole saanut meiltä 10 euroa kalliimpaa lahjaa

Ei välttämättä ole edes provo. Tiedän muutaman tällaisen aikuisenkin ihmisen, jotka mököttävät ns. liian halvasta lahjakortista. Itse ostin jokunen vuosi sitten juurikin henkkamaukalle lahjakortin sukulaiselleni, arvoltaan 50e, ja sain vaan vastauksen päin naamaa että "eihän näin pienellä summalla saa edes sukkia sieltä!".

Jotkut ei vaan osaa olla tyytyväisiä siihen, että edes muistetaan merkkipäivänä..

• Tykkää
Reactions: Wolt
[QUOTE="vieras";27239292]provo. täytyy olla.
ite olisin hakenu lahjakortin takas jos näin olis käynyt. ite olisin ladannut tyttären kaverin lahjakorttiin 10€[/QUOTE]

uskon kyllä että on totta, omakohtainen kokemus on siitä, että näin voi todellakin käydä

niin nää on niitä lapsia jotka viety vauvasta asti päiväkotiin että vanhemmilla varaa "tarjota lapselle parasta". sit sitä hyvitellään lahjomalla ja ostamalla kaikkea koko ajan ja pian lapsi ei tyydy enää mihinkään. tiedän tapauksia..

Ei välttämättä ole edes provo. Tiedän muutaman tällaisen aikuisenkin ihmisen, jotka mököttävät ns. liian halvasta lahjakortista. Itse ostin jokunen vuosi sitten juurikin henkkamaukalle lahjakortin sukulaiselleni, arvoltaan 50e, ja sain vaan vastauksen päin naamaa että "eihän näin pienellä summalla saa edes sukkia sieltä!".

Jotkut ei vaan osaa olla tyytyväisiä siihen, että edes muistetaan merkkipäivänä..

Mä en tiedä miks, mutta mua joka kerta vaan yllättää että aikuisissa on noin moukkamaisia ihmisiä, joilla ei ole minkäänlaisia peruskäytöstapoja. Mut on ainakin kasvatettu niin, että ilahdun aidosti jos joku mua muistaa edes 5 euron lahjakortilla. Ei tulisi mieleenkään sanoa mitään tuollaista. Tosin kyllä mä vältänkin ostamasta lahjakortteja junteille ihmisille - sellainen saattaa olla tosi tyytyväinen jostakin halvasta koristekrääsästä, joka on nätisti pakattu ja hintaa on oikeasti kymppi, mutta kun lahja on sellainen, jonka arvo näkyy, aletaankin arvostella.

[QUOTE="vieras";27239325]niin nää on niitä lapsia jotka viety vauvasta asti päiväkotiin että vanhemmilla varaa "tarjota lapselle parasta". sit sitä hyvitellään lahjomalla ja ostamalla kaikkea koko ajan ja pian lapsi ei tyydy enää mihinkään. tiedän tapauksia..[/QUOTE]höpö höpö. ne kotona kasvaneet on niitä pahiten lellittyjä

Juu-u, kyllä riittää kamalia räkänokkia samankaltaisine vanhempineen...:(

Itse olin äärimmäisen ylpeä kuusivuotiaastani, kun sai syntymäpäivälahjaksi samanlaisen päiväkirjan, jonka oli saanut joulupukilta puoli vuotta aiemmin. Ei mitenkään ilmaissut, että samanlainen löytyy jo, vaan ihasteli kovasti ja kiitti tuojaa.

[QUOTE="vieras";27239292]provo. täytyy olla.
ite olisin hakenu lahjakortin takas jos näin olis käynyt. ite olisin ladannut tyttären kaverin lahjakorttiin 10€[/QUOTE]

Kerro mulle mitä ihmettä saa 10 eurolla H&M:stä? Ton suuruinen lahjakortti on loukkaus:(

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;27239332:
höpö höpö. ne kotona kasvaneet on niitä pahiten lellittyjä

ei todellakaan pidä paikkaansa :D tunnen aika monta kymmentä äitiä ja asia on kyllä ihan päinvastoin. sillähän sitä vauvojen ja pienten hoitoon viemistä aina perustellaankin, että sitten on varaa lapselle ostaa..

aha

wtf_gifs_39.gif

[QUOTE="vieras";27239328]Mä en tiedä miks, mutta mua joka kerta vaan yllättää että aikuisissa on noin moukkamaisia ihmisiä, joilla ei ole minkäänlaisia peruskäytöstapoja. Mut on ainakin kasvatettu niin, että ilahdun aidosti jos joku mua muistaa edes 5 euron lahjakortilla. Ei tulisi mieleenkään sanoa mitään tuollaista. Tosin kyllä mä vältänkin ostamasta lahjakortteja junteille ihmisille - sellainen saattaa olla tosi tyytyväinen jostakin halvasta koristekrääsästä, joka on nätisti pakattu ja hintaa on oikeasti kymppi, mutta kun lahja on sellainen, jonka arvo näkyy, aletaankin arvostella.[/QUOTE]

Kyllä tuollainen käytös itseäkin ketuttaa, kun ajatuksena on nimenomaan ollut ostaa lahjakortti, jotta henkilö voi ostaa itse sellaista mistä pitää. Itse oon aina pyrkiny ostaan jotain käytännöllistä, tai sitten jotain arvokasta koristetta (pentikiltä tai iittalalta tms, mitä nyt ihmiset pitää arvokkaana ja arvostettuna), jos en muuta oikeasti keksi. Sitten kun tämän pähkäilyn tuloksena saa käytännössä vain saavillisen paskaa niskaan, ei se hirveästi nostata mielialaa.

Mullekin mun eräs huonotuloinen sukulainen antaa merkkipäivinä aina lahjaksi jotain kirpparikamaa, ja rumiakin vielä (mun mielestä, siis :laugh:), mut ei mulle oo koskaan tullu mieleenkään sanoa et "hyi helvetti mä en tämmöstä paskaa halua". Henkilö on kuitenkin yrittänyt, ja ostanut sen parin euron kirppislöytönsä vain sen takia, että voi antaa jotain lahjaksi. Olisi törkeää olla kiittämättä kauniisti siinä tilanteessa.

Mut, meitähän nyt onkin niin moneen junaan.. :)

[QUOTE="lissu";27239344]Kerro mulle mitä ihmettä saa 10 eurolla H&M:stä? Ton suuruinen lahjakortti on loukkaus:([/QUOTE]

Viimeisimmäks kun oon siellä poikennut sillä ois saanut kaks t-paitaa (näytti olevan 4,95e) tai ties mitä tukkajuttuja,tai farkut jostan tarjouskampanjasta.

olla provo, mutta toisalta tiedän, ettäs siskontytön koulussa on tyttöjen kesken tapana, että ei kutsuta syttäreille, jollei ole aiemmille tuonut riittävän arvokasta lahjaa. Tässä kohtaa oikeesti mietin, että mitä kotona opitaan.

Yhteistyössä