Elämässä opittava asia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hiippa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hiippa

Vieras
Mikä sinulla on se (sana ei tule mieleen) ongelma jonka kanssa pitää opoia tulemaan toimeen? Uskoisin että itselläni se on tyytyväisyys, pitäisi oppia olemaan tyytyväinen siihen mitä on eikä havitella aina jotain muuta.

Mun mielestä hetkessä eläminen on sellainen minkä soisi kaikkien osaavan. Niin että osaa siis nauttia joka hetkestä, ja ymmärtää samalla myös että kaikki on tilapäistä, niin hyvät kuin huonotkin asiat. Ettei jää kiinni huonoihin, ja osaa elää hyvät niistä 100%:sesti nauttien.

Yksin oleminen. En osaa olla yksin. Johtuu kai siitä, että minut jätettiin jo aika pienenä, 3-4 vuotiaana yksin kotiin. Ahdistun ja masennun, jos joudun olemaan yksin.

Oppia sietämään vastuun mukanaan tuomaa stressiä töissä ja hyväksymään sen, että elämä jatkuu, vaikka joskus mokaisikin...

Omassa elämässä, kun löytäis sielunrauhan ja sitä kautta onnen, niin se olis helvetin hienoa...

Haluan oppia elämään niin, ettei oma onnellisuuteni ole riippuvainen mistään ulkopuolisesta asiasta elämässäni, kuten esim. toisesta ihmisestä tai materiasta. Se kaikki on katoavaa, toisin kuin se onni joka tulee sisältä.

Alkuperäinen kirjoittaja määä;27229489:
Haluan oppia elämään niin, ettei oma onnellisuuteni ole riippuvainen mistään ulkopuolisesta asiasta elämässäni, kuten esim. toisesta ihmisestä tai materiasta. Se kaikki on katoavaa, toisin kuin se onni joka tulee sisältä.

Upeasti kirjoitettu ja juuri niin kuin itse ajattelen. Mulla on ollut pientä kriisin tynkää asian tiimoilta viime aikoina. Toivottavasti ajatukset selkiytyy.

Aikataulussa oleminen ja se, että huolehtisin omat asiani enkä puuttuisi toisten juttuihin. Ihan auttamismielessähän minä puutun, mutta usein se on karhunpalvelus ja aiheuttaa vain minulle lisävaivaa ja toiselle osapuolelle ärtymystä.

Voi hyvä tavaton niitä on paljon..
-pitäs oppia luottamaan
-pitäs olla kärsivällisempi (varsinkin nuihen kolmen teinin kanssa)
-pitäs luottaa itseensä enempi
-pitäs olla syyttämättä itseään toisten töppäilyistä
-pitäs osata sanoa "ei"
-pitäs olla itselleen joissain asioissa armollinen

Ei nuihin yhtä sanaa ole..

• Tykkää
Reactions: Kesä-ukko

Yhteistyössä