kaunis, sateinen syysilta.. olisikos hyvä aika uudelle ketjulle YLILUONNOLLISESTA?

kuvitteellisia, omia, tai sitten vaikka mummin kummin kaiman kokemia . keskustellakin saa, kunhan ei ihan mene inttämiseksi koko ketju...


itsellä ei ole sen kummempia kokemuksia, kuin että vanhassa asunnossa tiskit kilisivät altaassa & ilmankostuttimeemme on ilmeisesti pesiytynyt paha henki, joka loiskuttelee vaikka laite ei olisi päällä eikä edes seinässä kiinni..
 
Viimeksi muokattu:
Näin nuorena (ehkä ekaluokkalaisena) erikoisen unen...unessa oli mies jonka kasvot muistan edelleen hyvin. Yliluonnollista tässä tekee sen, että törmäsin kyseiseen mieheen vuosi sitten. Toisessa maassa....hänen kuvansa roikkui erään museon seinässä lukuisten muiden kuvien ja kasvojen kanssa. Siinä hän roikkui....karmivaa...
 
"hmh"
[QUOTE="vieras";27225388]selittää. Se on pelottavaa monille. Mutta ainahan uusi pelottaa.[/QUOTE]

Niin. Sähköilmiötkin oli yliluonnollisia ennenkuin niille löytyi ns. luonnollinen selitys.

Ja nyt kun olemme ymmärtäneet Higgsin hiukkasen olemassaolon, joskaan emme vielä tarkkaan millainen se on, ei mikään enää taidakaan olla yliluonnollista...

Ihmismielellä en aina voi selittää itselleni miten meistä monet ihmiset jaksaa joka päivä yrittää parhaansa ja uskoa hyviin asioihin ja järjestäytyneeseen yhteiskuntaan, kun ympärille katsoessaan näkee niin paljon järjettömyyttä, kurjuutta ja epätoivoa. Mutta sitten ajattelen että ei tässä mitään mennään taas eteenpäin kuitenkin, yritetään parhaamme, maksetaan veroja ja täytetään virastojemme järjettömätkin velvoitteet ja... toivotaan parasta.

SE on uskoa. Ja se on yliluonnollista?
 
"vieras"
Näin nuorena (ehkä ekaluokkalaisena) erikoisen unen...unessa oli mies jonka kasvot muistan edelleen hyvin. Yliluonnollista tässä tekee sen, että törmäsin kyseiseen mieheen vuosi sitten. Toisessa maassa....hänen kuvansa roikkui erään museon seinässä lukuisten muiden kuvien ja kasvojen kanssa. Siinä hän roikkui....karmivaa...
Miten muistit unen?
 
"..."
Mitäs tähän tohtis kertoa..Mä oon aika varovainen tän asian suhteen,porukassa jossa on muitakin ku vaan asioihin ja tapahtumiin uskovia ja saman kokeneita.

Mutt onhan noita ollu,nyt hiljasempi ajanjakso meneillään kun ei ole ollu "ketään" iltasin vierailulla. Mutta viimesimpaan vahvaan aistimukseen sain tänään vahvistuksen,mikä piti paikkansa. Mitäs muuta voisin kertoa, mua on kutsuttu nimellä vaikka oon todellakin ollut yksin sillon paikalla..
 
"vieras"
[QUOTE="hmh";27225434]Niin. Sähköilmiötkin oli yliluonnollisia ennenkuin niille löytyi ns. luonnollinen selitys.

Ja nyt kun olemme ymmärtäneet Higgsin hiukkasen olemassaolon, joskaan emme vielä tarkkaan millainen se on, ei mikään enää taidakaan olla yliluonnollista...

Ihmismielellä en aina voi selittää itselleni miten meistä monet ihmiset jaksaa joka päivä yrittää parhaansa ja uskoa hyviin asioihin ja järjestäytyneeseen yhteiskuntaan, kun ympärille katsoessaan näkee niin paljon järjettömyyttä, kurjuutta ja epätoivoa. Mutta sitten ajattelen että ei tässä mitään mennään taas eteenpäin kuitenkin, yritetään parhaamme, maksetaan veroja ja täytetään virastojemme järjettömätkin velvoitteet ja... toivotaan parasta.

SE on uskoa. Ja se on yliluonnollista?[/QUOTE]

Tuo klikiin atomia teoria meni ohi mutta sepä siinä on mitä muiden aivot voi ottaa vastaan ja käsitellä. jos et ymmärrä eisteinenin teoriaa ei mitä eikä hätiä...Sinä vaan et ymmärrä. Tein mensan testin netissä ja aika paljon petyin. Ei niillä mikä seuraavana voi testata älykkyyttä. mikä kuvio tulee seuraavaksi? Jos opetteln kok paskan ulkoa osaan mensassa mutta onko se mitä minun piitää oppia mikä on seuraava joku!!!!Apinoita testataan samalla tavalla.
 
Vanhan kansan uskomuksissa kaikkea hurjaa tapahtuu rakennuksissa, joita on siirrelty moneen kertaan (3). Me mökkeiltiin kerran sellaisessa ja häivyttiin kesken loman... Yhteistuumin. Siellä oli hirsivarveissa nähtävissä että oli numeroitu ainakin 2 eri kertaa, siirtoa varten. Vasta paljon myöhemmin törmäsin kertomuksiin noista.
 
"vieras"
[QUOTE="...";27225443]Mitäs tähän tohtis kertoa..Mä oon aika varovainen tän asian suhteen,porukassa jossa on muitakin ku vaan asioihin ja tapahtumiin uskovia ja saman kokeneita.

Mutt onhan noita ollu,nyt hiljasempi ajanjakso meneillään kun ei ole ollu "ketään" iltasin vierailulla. Mutta viimesimpaan vahvaan aistimukseen sain tänään vahvistuksen,mikä piti paikkansa. Mitäs muuta voisin kertoa, mua on kutsuttu nimellä vaikka oon todellakin ollut yksin sillon paikalla..[/QUOTE]

ärsyttää. Sano mitä mielessäs! siks minusta ei copy writeriks ois pitänyt keksiä sanat mitä sanooo! Osta tämä ja muista että meiltä saat laadukkaita jotain...ihan mielistelyä. Miten myyt tuoteen toiselle ole rehellinen. Ostasitko itse?
 
"hmh"
[QUOTE="vieras";27225464]Tuo klikiin atomia teoria meni ohi mutta sepä siinä on mitä muiden aivot voi ottaa vastaan ja käsitellä. jos et ymmärrä eisteinenin teoriaa ei mitä eikä hätiä...Sinä vaan et ymmärrä. Tein mensan testin netissä ja aika paljon petyin. Ei niillä mikä seuraavana voi testata älykkyyttä. mikä kuvio tulee seuraavaksi? Jos opetteln kok paskan ulkoa osaan mensassa mutta onko se mitä minun piitää oppia mikä on seuraava joku!!!!Apinoita testataan samalla tavalla.[/QUOTE]

... yliluonnollinen torstaikänni?...
 
Jaahas, pari viikkoa isän kuolemaan jälkeen syttyi palanut lamppu pukuhuoneessa, missä
isä yleensä kävi tupakalla.

Äiti on tuntenut kosketuksen hiuksissaan parikin kertaa, samalla tavalla ku isä piti äitiä
hyvänä.

Pari yötä sitten yöllä näin painajaista, heräsin siihen kuin luulin kuulleeni jonkun sanovan
miun nimen.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;27225645:
Vanhan kansan uskomuksissa kaikkea hurjaa tapahtuu rakennuksissa, joita on siirrelty moneen kertaan (3). Me mökkeiltiin kerran sellaisessa ja häivyttiin kesken loman... Yhteistuumin. Siellä oli hirsivarveissa nähtävissä että oli numeroitu ainakin 2 eri kertaa, siirtoa varten. Vasta paljon myöhemmin törmäsin kertomuksiin noista.
ei kummittele. Ja tunne että et itsekkään usko kummitteluun! :).
 
"vieras"
Jaahas, pari viikkoa isän kuolemaan jälkeen syttyi palanut lamppu pukuhuoneessa, missä
isä yleensä kävi tupakalla.

Äiti on tuntenut kosketuksen hiuksissaan parikin kertaa, samalla tavalla ku isä piti äitiä
hyvänä.

Pari yötä sitten yöllä näin painajaista, heräsin siihen kuin luulin kuulleeni jonkun sanovan
miun nimen.
sinun mielestä uhkaava vai lämmin? Pelottaako vai oletko hämtynyt?
 
[QUOTE="vieras";27225697]ei kummittele. Ja tunne että et itsekkään usko kummitteluun! :).[/QUOTE]

Me oltiin maksettu se loma ja silti häivyttiin, kun kukaan meistä ei enää halunnut olla päivääkään siinä rakennuksessa.

Uskon siihen ettei mulla ole mitään hätää, joka tapauksessa. :)

Juttuja on muitakin, mistä en viitsi kertoa.
 
Viimeksi muokattu:
määä
Alkuperäinen kirjoittaja määä;27225712:
Noi mitään yliluonnollisia ole, samoin kuin hahmot sängynpäässä jne. Ihan tavallisia unihalvauksia ja valveunia.
Valveuni – Wikipedia
Valveuni on poikkeava tajunnantila, joka syntyy muun muassa joko osittain nukahtaessa, tai vain osittain herättäessä. Monet keskushermostoa lamauttavat lääke- ja huumausaineet, kuten tramadoli, buprenorfiini ja oksikodoni voivat suuremmilla annoksilla aiheuttaa valveunia.
Siirryttäessä valvetilasta uneen käydään läpi hypnagoginen vaihe ja siirryttäessä unesta valvetilaan käydään läpi hypnopompinen vaihe. Näiden vaiheiden aikana ollaan siis valveen ja unen rajamailla. Tavallisesti näitä vaiheita ei tiedosta, joten ihmisen ollessa näiden vaiheiden aikana tietoinen hän näkee valveunta/on valveunessa.
Valveuneen kuuluu poikkeuksellinen tajunnantila, jossa ihminen on usein silmät auki, mutta silti "unimaailmassa". Hän saattaa nähdä huoneessaan ihmisiä tai muita olentoja, ja yleensä tuntee jonkun läsnäolon. Yleensä valveuni on ahdistava tila. Valveunessa ihminen on yleensä selällään.
Valveuneen liittyy usein unihalvaus, eli tila, jossa ihminen on kyvytön liikuttamaan muuta kuin silmiään. Unihalvaukseen saattaa liittyä myös painon tunne rintakehän päällä sekä tuntemus pahansuovan olennon läsnäolosta. Ihminen voi kokea olotilan pelottavana ollen kuitenkin täysin kyvytön tekemään mitään. Joskus hän tuntee kuristuvansa, tukehtuvansa tai pelkää sydämensä pysähtyvän. Tästä on tullut sana painajainen, joka tosin nykyisin liittyy lähinnä tavallisiin pahoihin uniin.
Monia humanoidien kohtaamisia selitetään valveunien avulla.
Valveuni sekoitetaan joskus selkouniin.
 
"hmh"
Kommentti 24 myös selittänee miksi ns. sieppauskokemukset ja ufot ovat yleisimpiä Kaliforniassa samoilla seuduin missä lääkkeiden väärinkäyttöä ja unilääkkeitä käytetään eniten.
 

Yhteistyössä