Onko totta?

• Viestiketjun aloittaja -S-
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Voi avata ilman vanhempien tilinkäyttöoikeutta, mutta itse tilin avaamiseen kyllä tarvitsee teidän allekirjoitukset. Mutta ei voi jättää tilinkäyttöoikeutta itselleenkään vaan se tulee sitten lapselle viimeistään 18 v täyttäessä.

"Niin"
Tai voi tehdä säästövakuutuksen lapsenne hyväksi, ilman, että te saatte mitää niistä rahoista. Tai voi vaikka avata omalla nimellään lapselle tarkoitetun tilin, jonka lahjoittaa lapselle kun tämä on aikuinen. Tai vaikka mitä. Miksi sinun pitäisi päästä käsiksi lapsesi rahoihin? Ihmettelen.

-S-
[QUOTE="Niin";27224063]Tai voi tehdä säästövakuutuksen lapsenne hyväksi, ilman, että te saatte mitää niistä rahoista. Tai voi vaikka avata omalla nimellään lapselle tarkoitetun tilin, jonka lahjoittaa lapselle kun tämä on aikuinen. Tai vaikka mitä. Miksi sinun pitäisi päästä käsiksi lapsesi rahoihin? Ihmettelen.[/QUOTE]

Ihmettele rauhassa.
Kyse onkin siitä, että jos lapsellemme tili avataan a) haluaisin tietää siitä b) haluaisin myös pystyä näkemään tilin tapahtumat.

-S-
[QUOTE="vieras";27224049]Voi avata ilman vanhempien tilinkäyttöoikeutta, mutta itse tilin avaamiseen kyllä tarvitsee teidän allekirjoitukset. Mutta ei voi jättää tilinkäyttöoikeutta itselleenkään vaan se tulee sitten lapselle viimeistään 18 v täyttäessä.[/QUOTE]

Juuri tätä mietin, kun meinasi, että hänellä itsellään on käyttöoikeus ja lapsi saa tilin esim. kun täyttää 18v.

lucifer
voi avata, meillä ukko avannut lapsille tilit ilman meidän vanhempien mukana oloa.tilinkäyttöoikeus on vain lapsella kun täyttää 18v, sitä ennen sieltä ei kukaan saa nostettua varoja

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"Niin"
Juuri tätä mietin, kun meinasi, että hänellä itsellään on käyttöoikeus ja lapsi saa tilin esim. kun täyttää 18v.
Mikä siis on ongelma? Sekö, että mummi käyttää OMIA rahojaan, niin kuin parhaaksi näkee ja kun lapsi täyttää 18-vuotta hän lahjoittaa jonkin summan rahaa lapselle? Se on mummin asia, eikä sinun kuulu vahdata sitä, mitä mummi sillä säästötilillään tekee jos se kerran on MUMMIN OMA JA HÄNEN RAHANSA.

-S-
[QUOTE="Niin";27224096]Mikä siis on ongelma? Sekö, että mummi käyttää OMIA rahojaan, niin kuin parhaaksi näkee ja kun lapsi täyttää 18-vuotta hän lahjoittaa jonkin summan rahaa lapselle? Se on mummin asia, eikä sinun kuulu vahdata sitä, mitä mummi sillä säästötilillään tekee jos se kerran on MUMMIN OMA JA HÄNEN RAHANSA.[/QUOTE]

Ai mummin oma jos avaa sen lapsellemme, lapsemme nimellä? Okei, siis mäkin voin antaa jollekulle jotai, nut sitten esim. rahaa ja sit ku siltä tuntuu, käydä hakemas sen itelleni takasi.

"pöh"
Ai mummin oma jos avaa sen lapsellemme, lapsemme nimellä? Okei, siis mäkin voin antaa jollekulle jotai, nut sitten esim. rahaa ja sit ku siltä tuntuu, käydä hakemas sen itelleni takasi.
Jos hän avaa sen lapsen nimiin, sitä ei voi käyttää kukaan muu kuin lapsi täytettyään 18-vuotta. Jos hän taas avaa sen omissa nimissään, niin että lahjoittaa sen sisällön lapselle, niin sitten hän voi tehdä sillä mitä lystää ennen lahjoittamistaan. Kummassakaan tapauksessa se ei kuulu SINULLE.

"mie vaan"
[QUOTE="Niin";27224096]Mikä siis on ongelma? Sekö, että mummi käyttää OMIA rahojaan, niin kuin parhaaksi näkee ja kun lapsi täyttää 18-vuotta hän lahjoittaa jonkin summan rahaa lapselle? Se on mummin asia, eikä sinun kuulu vahdata sitä, mitä mummi sillä säästötilillään tekee jos se kerran on MUMMIN OMA JA HÄNEN RAHANSA.[/QUOTE]

Mummi voi käyttää niitä omia rahojaan omalta tilitään ihan rauhassa. Jos mummi kuitenkin laittaa omat rahansa lapsen tilille, ovat ne silloin lapsen omia rahoja, eikä mummilla ole mitään oikeuksia niihin. Mummihan ei ole lapsen huoltaja tässä tapauksessa.

Kovin tunnepitoisesti nyt suhtauduit asiaan. Ihan pakosti pistää hiukan ihmetyttämään, ymmärsitkö aiheen väärin vain onko sinulla ollut lehmä samankaltaisessa ojassa joskus....

-S-
[QUOTE="pöh";27224128]Jos hän avaa sen lapsen nimiin, sitä ei voi käyttää kukaan muu kuin lapsi täytettyään 18-vuotta. Jos hän taas avaa sen omissa nimissään, niin että lahjoittaa sen sisällön lapselle, niin sitten hän voi tehdä sillä mitä lystää ennen lahjoittamistaan. Kummassakaan tapauksessa se ei kuulu SINULLE.[/QUOTE]

Jos avaa omiin nimiinsä, ei kuulu mulle. Jos avaa lapsen nimiin, kuuluu kylläkin mulle sekä miehelle!

mie vaan taas
Äläkä sie kuuntele näitä, jotka ohjeistaa ihmisiä sen mukaan mikä itsestä tuntuu oikealta. Muutama on täällä jo kertonut miten asiat menevät:
mummin oma tili -> mummin rahat ja päätäntävalta
mummin lapsen nimelle avaama tili -> kuka vain voi laittaa rahaa, mutta kukaan ei sitä voi käyttää, paitsi lapsi itse saavutettuaan täysi-ikäisyyden

Älä turhaan riitele päivänselvästä asiasta.

-S-
[QUOTE="mie vaan";27224135]Mummi voi käyttää niitä omia rahojaan omalta tilitään ihan rauhassa. Jos mummi kuitenkin laittaa omat rahansa lapsen tilille, ovat ne silloin lapsen omia rahoja, eikä mummilla ole mitään oikeuksia niihin. Mummihan ei ole lapsen huoltaja tässä tapauksessa.

Kovin tunnepitoisesti nyt suhtauduit asiaan. Ihan pakosti pistää hiukan ihmetyttämään, ymmärsitkö aiheen väärin vain onko sinulla ollut lehmä samankaltaisessa ojassa joskus....[/QUOTE]

Aiva, joku ymmärsi, jess! Eli siis sitä hain, että jos mummi laittaa rahat lapsen nimissä olevalle tilille, rahat ovat lapsen eikä niihin sen jälkeen ole mummilla, sen enempää kuin minullakaan, oikeuksia.

Haluaisin vaan varmistaa, että rahat säilyvät lapsen tilillä ja hän ne käyttöönsä saisi, eikä niin, että mummi ne laittaakin jonain päivänä kurkustastaan alas.

"mie vaan"
Aiva, joku ymmärsi, jess! Eli siis sitä hain, että jos mummi laittaa rahat lapsen nimissä olevalle tilille, rahat ovat lapsen eikä niihin sen jälkeen ole mummilla, sen enempää kuin minullakaan, oikeuksia.

Haluaisin vaan varmistaa, että rahat säilyvät lapsen tilillä ja hän ne käyttöönsä saisi, eikä niin, että mummi ne laittaakin jonain päivänä kurkustastaan alas.
Näin juuri. Taidat voida luottaa siihen.

Kivaa kun joskus ymmärtää jotain oikeinkin =)

-S-
Selvennetään nyt vielä :
En siis halua, että mummi avaa lapsen nimiin tilin, johon meillä vanhemmilla ei käyttöoikeutta ole mutta mummilla itsellään on. Ja lapsella tietysty tietyn iän saavutettuaan.
Pankista kun oli sanottu, että näin voi tehdä.

Jossei vieläkää joku tajua niin sitten ei voi mitään :)

hyr
Ihmettele rauhassa.
Kyse onkin siitä, että jos lapsellemme tili avataan a) haluaisin tietää siitä b) haluaisin myös pystyä näkemään tilin tapahtumat.
Mitä siellä sitten tapahtuisi? Vai ajatteletko, että itsekin laittaisit rahaa samalle tilille ja pelkäät, että mummu voisi nostaa sinun säästämäsi rahat omaan käyttöönsä vai..?

Voit itse avata lapselle toisen tilin, jos siltä tuntuu ja säästää sinne. Ja kuten edellä on sanottu, ei mummo voi mennä hakemaan rahoja pankista takaisin, jos tili on lapsen. Jos tili on mummon oma, hän säästää sinne omia rahojaan ja on sitten tulevaisuudessa nähtävä asia, saako lapsi jotain ja jos saa niin kuinka paljon.

Hei, vai onko ehkä kyse siitä, että sulla on kaksi lasta, eri isille ja vain toinen mummo säästää lapselle? ja haluaisit nähdä saldon tasataksesi itse antamasi rahat niin, että lapset saisivat yhtä paljon?

• Tykkää
Reactions: Dongxi
[QUOTE="Miksi";27224155]Itseasiassa en edelläänkään ymmärrä miksi? Lapsen nimissä olevaan tiliin hänellä ei ole käyttöoikeutta, hän vain laittaa sinne rahaa, jotka lapsi saa. Miksi se teille kuuluisi? Vai haluatko sinä päästä käyttämään lapsesi rahoja?[/QUOTE]
Tämä tuli kieltämättä ainakin itsellä ensimmäisenä mieleen tästä avauksesta

"vieras"
Helpointa on mummin avata tili omiin nimiinsä, antaa tilille nimeksi vaikka "mummin oma kulta". Sitten sinne voi kerätä rahaa tms. ja antaa tilin käyttöoikeus lapselle tämän ollessa vaikka 18v.

Ei tartte mitään vanhempien lupia.

"hei"
Minä olen siinä käsityksessä, ettei voisi avata tiliä ilman molempien vanhempien allekirjoitusta/valtakirjaa, ja että vanhemmilla olisi aina käyttöoikeus tiliin jos on kyse alle 15-vuotiaasta. Pystyykö sieltä sitten nostamaan varoja miten haluaa, riippuu varmaan siitä millainen tili on.

"..."
Kyllä se on mahollista..Tilille voi saada käyttöoikeiden vaan lapselle ja tälle joka sen avaa ja jopa ikärajan,millon se lapsi saa alkaa nostaan sieltä rahaa OMAAN käyttöön. Siin on ihan turha vanhempien koittaa päästä osingoille lapsen rahoista,jos ei ole annettu käyttöoikeutta. Mulla on ollut tili,jonka mummoni on avannut ja käyttöoikeutta ei ole annettu mun vanhemmille silloin.Samoin teki veljeni kohdalla.
Miks se on niin kamalaa,jos mummo haluaa muistaa lapsenlastaan ja turvata jollainlailla tämän tulevaisuuden.?

Vai onko tässä kyseessä ahneet vanhemmat,että pitäs päästä käsiksi lapsen rahoihin jota mummu kerää tulevaisuutta varten? Ja kyllä sieltä tulee ihan tiliote(vai mikä se on nimeltään)lapsen nimellä. Tai mulle ainakin tuli sillon.

Yhteistyössä