Kuinka pankki voi tehdä tällaista????? prkl!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mitä helvettiä???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pankkienkin työntekijät ovat vain ihmisiä ja voivat tehdä virheitä. Itselläni kokemusta vähän samanlaisesta tilanteesta. Pankista soitettiin ja tarjottiin jotakin tiettyä palvelua. Ilmeisesti mä kyselin, harkitsin ja pohdin niin pitkään, että soittajalta meni ohi, kun sanoin, että otan palvelun. No viikon päästä samainen henkilö soitti uudelleen ja kysyi, että joko olen päätökseni tehnyt. Kannattaa soittaa sinne pankkiin, ja kysyä asiasta. Muistaako miehesi kuka sieltä hänelle soitti ja milloin, siitä voisi olla selvittelyssä apua. Saattaa myös olla, että tuo ko. puhelu on nauhoitettu ja esimiehet pääsevät kuuntelemaan onko puhelun perusteella syyytä epäillä pankin työntekijän toimineen jotenkin vastoin tiliehtoja.

Omassa työssäni olen huomannut, että kaikkien puheluiden ja sähköpostien tallentuminen jälkeenpäin tarkistettavaksi on hyvä apu, kun pitää jotakin tapahtumaa alkaa selvittämään tarkemmin. Kannattaa ainakin kysyä, jos saisitte itse kuunnella tuon puhelun.

Joo kerron kyllä varmasti. aion vähä kasvattaa niitä pankkivirkailijoita siellä pankissa! Helvetin vittu.

Mulla on ryöstetty olo.
Jo ihan siksikin että nyt miehellä on valta meidän yhteisistä rahoista. tämän piti olla tasa-arvoinen liitto. Tunnen itseni petetyksi... Tämä tunne on melkein pahempi kuin se kun mies 6 vuotta sitten petti minua.

Pankkienkin työntekijät ovat vain ihmisiä ja voivat tehdä virheitä. .

no joo mutta tässä tehdään virheitä ihmisten rahoilla! Sanoisitko noin lääkäreistä jos kertoisin täällä että
lääkärin virheen takia mieheni kuoli tms.? et varmaan vaan haukkuisit pystyyn

Eikä tietenkään sillä että mitenkään vertaisin kuolemaa tähän. (rahat kun oletettavasti ovat tallessa)

[QUOTE="alkup";27222027]no joo mutta tässä tehdään virheitä ihmisten rahoilla! Sanoisitko noin lääkäreistä jos kertoisin täällä että

Eikä tietenkään sillä että mitenkään vertaisin kuolemaa tähän. (rahat kun oletettavasti ovat tallessa)[/QUOTE]

Lääkäritkin ovat vain ihmisiä ja tekevät virheitä. Siinä on vain se, että muiden virheet korjataan, lääkärin virheet haudataan. En mä syytä sitä lääkäriä, me kaikki teemme virheitä.

Sä teet tästä asiasta nyt paljon isomman jutun kun mikä se onkaan. Mulle on nyt jäänyt sekin vähän epäselväksi oletko sä vihanen pankille vai miehellesi? Kun sanot olevasi vihainen pankille, mutta kaikki nuo jutut petetyksi tulemisesta jne. kuulostaa siltä, että oikeasti olet vihainen miehellesi.

[QUOTE="alkup";27222027]no joo mutta tässä tehdään virheitä ihmisten rahoilla! Sanoisitko noin lääkäreistä jos kertoisin täällä että

Eikä tietenkään sillä että mitenkään vertaisin kuolemaa tähän. (rahat kun oletettavasti ovat tallessa)[/QUOTE]

Kyllä varmasti rahat ovat tallessa. Uskon myös, että asia selviää ja korjataan, kun selviää, että pankin taholta on tehty virhe. Mä en puolusta pankin toimintaa, halusin vain muistuttaa, että virkailijakin voi olla epähuomiossa tehnyt tilin vain miehesi nimiin.

[QUOTE="vieras";27221951]Peläätkö sä että sun mies käy tuhlaamassa ne kuus tonnia tän yön aikana? Jos et niin voit rauhassa odottaa aamuun asti. Ei kyllä ole mitenkään mahdollista, että yhteiseltä tililtä on pankki siirtänyt rahat pois ilman sun lupaa eli kyllä tässä on nyt jostain muusta kyse. Kuten siitä, että oikeasti kyseessä on miehen tili, jonne myös sinulla on käyttöoikeus, jolloin sinulta ei tarvitse kysyä mitään lupia.[/QUOTE]

Matin kurja yllätys: Erotiikkaravintolaan hujahti hetkessä tuhansia euroja | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi

Mikäs virhe tässä nyt olisi tapahtunut?

Mies saa avata nimissään uuden tavoitetilin jos niin haluaa, mies saa myös siirtää kaikki rahat teidän yhteiseltä tililtä omalle tililleen jos niin haluaa.

Ainoa mitä en usko, on että mies olisi sulkenut tai avannut uuden tilin pelkällä puhelinsoitolla.
Kyllä siihen vaaditaan allekirjoitus paperiin.
Ainakin meidän pankissa vielä eilen tarvittiin kun pankkineidiltä asiaa kysyin.

[QUOTE="vieras";27222109]Mikäs virhe tässä nyt olisi tapahtunut?

Mies saa avata nimissään uuden tavoitetilin jos niin haluaa, mies saa myös siirtää kaikki rahat teidän yhteiseltä tililtä omalle tililleen jos niin haluaa.

Ainoa mitä en usko, on että mies olisi sulkenut tai avannut uuden tilin pelkällä puhelinsoitolla.
Kyllä siihen vaaditaan allekirjoitus paperiin.
Ainakin meidän pankissa vielä eilen tarvittiin kun pankkineidiltä asiaa kysyin.[/QUOTE]

Tätä myös mietin että eihän tuossa ole mitään virhettä tehty kun mies on nostanut tilin tyhjäksi, niinkuin lupa oli ja avannut uuden tilin ja tallettanut ne sinne.

Ja ainakin Op:lla on sellainen palvelu että ne tunnistaa sut puhelin numerolla, jolloin voit tehdä tilimuutoksia tms. eli periaatteessa voit tehdä kaikki samat kuin pankkitiskilläkin. Sitä en tiedä tarvitaanko tuohon muutakin kuin tuo puh. numero, mutta kuitenkin pointti oli että puhelimessa voi tehdä aika paljon asioita pankissa nykyään.

Tätä myös mietin että eihän tuossa ole mitään virhettä tehty kun mies on nostanut tilin tyhjäksi, niinkuin lupa oli ja avannut uuden tilin ja tallettanut ne sinne.

Ja ainakin Op:lla on sellainen palvelu että ne tunnistaa sut puhelin numerolla, jolloin voit tehdä tilimuutoksia tms. eli periaatteessa voit tehdä kaikki samat kuin pankkitiskilläkin. Sitä en tiedä tarvitaanko tuohon muutakin kuin tuo puh. numero, mutta kuitenkin pointti oli että puhelimessa voi tehdä aika paljon asioita pankissa nykyään.

Jos kyseessä on sellainen tili jolta ei saa nostaa rahaa ilman toisen lupaa niinkuin ap sanoo niin silloin on tehty virhe. Tosin todennäköisempää on se, että ap on väärässä.

tiliä avatessa yhdessä kaikki ehdot kirjattiin ylös ja juuri tällainen toiminta on kielletty niissä ehdoissa. Jos olisi nostanut rahat itselleen niin ei siinä mitään mutta tili on viety tyhjäksi pankin toimesta ja siirretty uudelle säästötilille miehen nimiin. Ne ei pankista olisi saanu näin tehdä vaikkakin miehellä on muutoin lupa tyhjätä tili! Mut pianpa tuo selviää ku soitan sinne kyllä 3h unta rauhoittaa mielen. Not.

Pankki ei ole tehnyt mitään virhettä. Tiliä ei ole lopetettu eikä tiliä ole mitenkään muutettu.. Miehesi on vaan aivan tiliehtojen mukaisesti siirtänyt rahat toiselle tilille. Ihan sama jos olisi nostanut ne näppiin. Ei tiliehdoissa rajata noston käyttötarkoitusta

[QUOTE="alkup";27222158]Jos olisi nostanut rahat itselleen niin ei siinä mitään mutta tili on viety tyhjäksi pankin toimesta ja siirretty uudelle säästötilille miehen nimiin. Ne ei pankista olisi saanu näin tehdä vaikkakin miehellä on muutoin lupa tyhjätä tili![/QUOTE]

No jos miehellä on lupa tyhjätä tili, niin minusta tuossa ei ole pankki tehnyt virhettä. Eihän se pankki ole omin päin tiliä tyhjännyt ja siirtänyt rahoja toiselle tilille, vaan mies on siihen luvan antanut. Mies on siis nostanut tilin tyhjäksi ja siirtänyt omalle uudelle tilille ne rahat. Eikö?

Siis miehesi on sääntöjen mukaan nostanut rahat ja tallettanut ne uudelle tililleen. Tästä voi toki myös käyttää termiä siirtänyt ja koska pankki tehnyt sen miehen luvalla hänen puolestaan niin kyllä, pankki on siirtänyt. Mutta ehtoja mukaan ovat toimineet.

[QUOTE="alkup";27221949]jhoo se on siis "Matti ja Maija Meikäläinen" ja ehtoihin laitettiin että molemmat saavat nostaa tililtä rahaa mutta mitään muutoksia tilin omistussuhteisiin ei saa tehdä ilman molempien suostumusta.[/QUOTE]

Tämän perusteellahan tuossa ei ole tehty mitään väärin. Mies on nostanut rahat tililtä kuten ehdoissa on sallittu. Tilihän on yhä olemassa eli siihen ei ole tehty muutoksia. Se mihin mies on rahat laittanut nostamisen jälkeen ei liity enää millään tavalla tähän tiliin. Jos tässä joku on kämmännyt niin lähinnä mies, joka ei ole tiliä avatessa sanonut että sen pitäisi tulla teidän molempien nimiin.

No prk kyllä mulla olis vähän keskusteltavaa miehenkin kanssa, jos se kuvittelee että voi ilman mun kanssa keskustelua siirtää kaikki meidän säästöt johonkin "tosi hyvään diiliin", saati omiin nimiinsä.

[QUOTE="alkup";27221949]jhoo se on siis "Matti ja Maija Meikäläinen" ja ehtoihin laitettiin että molemmat saavat nostaa
tililtä rahaa mutta mitään muutoksia tilin omistussuhteisiin ei saa tehdä ilman molempien suostumusta.[/QUOTE]

Pankki ei ole tehnyt mitään virhettä.

Ei ole tapahtunut virhettä jos miehellä kerran on oikeus tehdä nostoja. Tilin omistussuhteilla tarkoitetaan tilin lopettamista tai vaikka käyttöoikeuden antamista kolmannelle osapuolelle ja mitään sellaista ei ole tehty vaan tili on ihan ennallaan.

Mä en oikeestaan ymmärrä tämmösia mun - sun - rahat. Meillä kun rahat on yhteisiä...
MUTTA ei tuossa kai pankki mitään virhettä tehnyt, että mitä jos puhuisit ihan ensimmäisenä sille miehelles.

[QUOTE="alkup";27222407]ei vittu :D nyt kun kuin omat kirjoitukset niin oonpas mä tyhmä... Kiukku sumensi järjen... No aion silti soittaa pankkiin ja vähä tiedustella...[/QUOTE]

Kiva, kun kirjoitit noin, yleensä harvempi myöntää, että teki hätiköityjä johtopäätöksiä.

Jos ne rahat on suunniteltu yhteisellä tilillä pidettäviksi, niin voittehan muuttaa sen uuden tilin yhteiseksi tai avata yhteisen uuden tilin. Sain käsityksen että mieskään ei ole oikein tajunnut missä mennään vaan on kuvitellut olevansa avaamassa yhteistä tiliä...

Eihän sen teidän yhteisen tilin omistussuhteita ole muutettu? Sehän on edelleen olemassa teidän yhteisenä tilinä. Ja jos mies voi yksikseen nostaa tililtä kaikki varat (ei ole ehtoa), niin eihän tässä pankin puolesta kyllä ole mokaa tapahtunut. Jos ei miehesi siis ole sanonut, että uudenkin tavoitetilin pitää olla teidän molempien nimissä. Kyllä mä nyt keskustelisin hetken aikaa perheen sisäisesti ennen kuin alkaisin pankkia sättimään...