Perhanan mies! Se teki sen taas!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äkäinen akka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äkäinen akka

Vieras
Mikä prkl siinä on kun tuo ukko tekee kaiken aina myöhässä? Laskuista tulee muistutuksia monta kertaa vuodessa, katsasti auton viimeksi viikon myöhässä ja jouduttiin lähtemään matkalle junalla (kun tuli korjattavaa) ja nyt on TAAS Kelankin hakemus myöhässä, isyysraha olis pitänyt hakea jo 16.9.!!!!!!!! Osui just tuo kirje silmiin miehen työpöydällä ja soitin (on työmatkalla) ja "joo, auts, joo, se tais unohtua, no mä hoidan sen..."

Mua NIIIIIIIN raivostuttaa! Tekis perhana mieli iskeä siltä hampaat kurkkuun! Sitten mä typerys kyselen siltä näkemystä että voisinkohan ostaa tuota ja tuota ja tilata sellaisen ja sellaisen remontin kun se perhana pistää rahaa ihan omaan laiskuuttaan menemään ihan tuhkana tuuleen...

En tajua miten se voi mukama työnsä hoitaa niin hirveen hyvin ja täsmällisesti, kuten se ilmeisesti tekeekin. Hiton idiootti....

Alkuperäinen kirjoittaja äkäinen akka;27209538:
Mikä prkl siinä on kun tuo ukko tekee kaiken aina myöhässä? Laskuista tulee muistutuksia monta kertaa vuodessa, katsasti auton viimeksi viikon myöhässä ja jouduttiin lähtemään matkalle junalla (kun tuli korjattavaa) ja nyt on TAAS Kelankin hakemus myöhässä, isyysraha olis pitänyt hakea jo 16.9.!!!!!!!! Osui just tuo kirje silmiin miehen työpöydällä ja soitin (on työmatkalla) ja "joo, auts, joo, se tais unohtua, no mä hoidan sen..."

Mua NIIIIIIIN raivostuttaa! Tekis perhana mieli iskeä siltä hampaat kurkkuun! Sitten mä typerys kyselen siltä näkemystä että voisinkohan ostaa tuota ja tuota ja tilata sellaisen ja sellaisen remontin kun se perhana pistää rahaa ihan omaan laiskuuttaan menemään ihan tuhkana tuuleen...

En tajua miten se voi mukama työnsä hoitaa niin hirveen hyvin ja täsmällisesti, kuten se ilmeisesti tekeekin. Hiton idiootti....

Ota ihtees niskasta ja avita kun kuitenkin teillä on yhteiset rahat. Eläkä lyö jo lyötyä niin sanotusti.

Se on alistamista jossain määrin kun kuulet joka päivä paskaa päälles etkä avita. Jos sinä osaat paremmin teidän pitää keskustella siitä.

[QUOTE="vieras";27209582]Eläkä lyö jo lyötyä niin sanotusti.[/QUOTE]
Tää on kyllä hyvin sanottu. Eiköhän miestä itseäänkin harmita. Jospa se nyt kehittäisi jonkun systeemin että saisi hommat hoidettua ajallaan. Rahastahan tässä vaan on kysymys, ei kannata pistää kaikkea paskaksi sen vuoksi...

Ehkä raha-asiat eivät ole miehellesi tärkeitä tai hän luottaa sinun hoitavan ne. Ihmiset ovat erilaisia, sinä saatat olla hyvä käytännön asioissa kun taas miehesi on mahdollisesti ideanikkari töissä.

Monien mielestä moinen huolimattomuus olisi kauheaa, minun mielestäni ei koska tunnistan itseni siinä miten kuvailet miestäsi. Onneksi minulla on puoliso jota ei haittaa tämä piittaamattomuuteni tiettyjä asioita kohtaan.

Ehkä raha-asiat eivät ole miehellesi tärkeitä tai hän luottaa sinun hoitavan ne. Ihmiset ovat erilaisia, sinä saatat olla hyvä käytännön asioissa kun taas miehesi on mahdollisesti ideanikkari töissä.

Monien mielestä moinen huolimattomuus olisi kauheaa, minun mielestäni ei koska tunnistan itseni siinä miten kuvailet miestäsi. Onneksi minulla on puoliso jota ei haittaa tämä piittaamattomuuteni tiettyjä asioita kohtaan.
Kiitos järkevästä kommentista. Mun pitäisi varmaan rauhoittua ja yrittää selvittää tämä mahdollisimman neutraalisti keskustellen. Että pitäisikö hoitaa nämä paperi- ja rahajutut jotenkin muuten kun tuntuu että näitä myöhästymisiä tulee. Mä itse ahdistun helposti raha-asioista ja kelan paperisodasta koska olen niin pedantti ja pelkään virheitä. Siksi yritän olla hankkimatta lisästressiä laskuista ja papereista jotka eivät ole minun nimissäni. Mutta sitten tulee just tällaisia yllätyksiä...

Ja sitten pitäisi varmaan kehittää Kelalle joku hyvä myöhästymisselitys jolla olisi mahdollisuuksia olla menettämättä tuota myöhästynyttä viikkoa isyysrahaa... :/

[QUOTE="a p";27209664]Kiitos järkevästä kommentista. Mun pitäisi varmaan rauhoittua ja yrittää selvittää tämä mahdollisimman neutraalisti keskustellen. Että pitäisikö hoitaa nämä paperi- ja rahajutut jotenkin muuten kun tuntuu että näitä myöhästymisiä tulee. Mä itse ahdistun helposti raha-asioista ja kelan paperisodasta koska olen niin pedantti ja pelkään virheitä. Siksi yritän olla hankkimatta lisästressiä laskuista ja papereista jotka eivät ole minun nimissäni. Mutta sitten tulee just tällaisia yllätyksiä...

Ja sitten pitäisi varmaan kehittää Kelalle joku hyvä myöhästymisselitys jolla olisi mahdollisuuksia olla menettämättä tuota myöhästynyttä viikkoa isyysrahaa... :/[/QUOTE]

Kela ei kuuntele selityksiä, rahaa et takuulla saa jos on myöhässä.

Ja taas mennään kovaa vauhtia päivittäisessä palstan paskalänkytysketjussa jossa yritetään kokea ylemmyydentunnetta miehistä.

Ikäänkuin muutama päivä sinne tai tänne kaataisi maailman mutta ei, palstaämmä vetää pussillisen herneitä nokkaansa ja höyry sieraimista nousten kiiruhtaa palstalle haukkumaan miehensä ja iskemään isolla veitsellä selkään jotta anonyymit toiset keittiöjyrät saavat huutaa kannustushuutoja ja kuorossa todeta kuinka idiootteja kaikki miehet ovat ja tuntea itsensä kerrankin paremmiksi kuin miehet kun todellisuudessa se oma paremmuus rajoittuu kotitaloustaitoihin ja joidenkin saatanan huushollihärveleiden kuten pesukoneen käyttöön.

Naurattaa nämä hormoniraivoisten ämmien ketjut AIVAN TURHISTA ASIOISTA, ei voi muuta sanoa. Ja käy sääliksi ne miesparat jotka joutuvat näiden kanssa saman katon alla elämänsä tuhlaamaan.

No kyllä minuakin vituttaisi ihan helvetisti, jos aikuinen ihminen jatkuvasti sössii asiat jotka hänen kuului hoitaa. Miten sellaiseen ihmiseen voi luottaa, jos hän käyttäytyy kuin pahainen kakara tai imbesilli? Mielestäni AP on ihan oikeutetusti vihainen, sillä sovitut asiat pitää hoitaa, piste. Joskus voi tulla vahinkoja ja unohduksia, mutta ei nyt hyvänen aika koko ajan!

Itse ehdottaisin seuraavaa:

a) rahaliikenne erilliseksi, jolloin miehet kömmähdykset kaatuvat vain ja ainoastaan hänen niskaansa. Ja jos hän mokaa jonkun velvollisuutensa (esim. auton katsastus), hän myös maksaa sen seuraukset kuten juna- ja taksimatkat.

ja/tai

b) vastuiden uusjako, eli ap ottaa vastatakseen kaiken perheen rahaliikenteen ja hakemukset jne. Miehelle sitten vastaavasti jokin muu vastuu tilalle, jokin jonka unohtaminen ei ole niin haitallista tai a) kohdan mukaisesti kaatuu vain hänen omaan niskaansa.

Ehkä joillekin on ihan se ja sama tuleeko rahaa tai ei (tai maksumuistutuksia!), tai he ihan mielellään toimivat pikkupoikamiehensä äitinä, mutta useimmille kumpikaan vaihtoehto ei lie kovin mieleinen jos tavoitteena on aikuinen ihmissuhde aikuisen kanssa.

... niin ja mielestäni tässä ei ollut mikään "miehet on ihan tyhmiä" asetelma, vaan kyse nimenomaan ap:n miehestä joka ei käyttäydy niinkuin aikuinen. Valtaosa miehistä (tai naisista) ei todellakaan ole noin huithapeleita. Ei pidä luvata jos ei osaa tai viitsi.

Ja taas mennään kovaa vauhtia päivittäisessä palstan paskalänkytysketjussa jossa yritetään kokea ylemmyydentunnetta miehistä.

Ikäänkuin muutama päivä sinne tai tänne kaataisi maailman mutta ei, palstaämmä vetää pussillisen herneitä nokkaansa ja höyry sieraimista nousten kiiruhtaa palstalle haukkumaan miehensä ja iskemään isolla veitsellä selkään jotta anonyymit toiset keittiöjyrät saavat huutaa kannustushuutoja ja kuorossa todeta kuinka idiootteja kaikki miehet ovat ja tuntea itsensä kerrankin paremmiksi kuin miehet kun todellisuudessa se oma paremmuus rajoittuu kotitaloustaitoihin ja joidenkin saatanan huushollihärveleiden kuten pesukoneen käyttöön.

Naurattaa nämä hormoniraivoisten ämmien ketjut AIVAN TURHISTA ASIOISTA, ei voi muuta sanoa. Ja käy sääliksi ne miesparat jotka joutuvat näiden kanssa saman katon alla elämänsä tuhlaamaan.

Tjaah...kun kaikkia asioita ei vaan voi hoitaa oman mielensä mukaan, laskut pitää maksaa ajoissa jottei luottotiedot mene (eivät mene ekasta muistutuksesta eivätkä tokastakaan, vaan jos ap ei ole vieressä nalkuttamassa, tulisivatko laskut maksetuiksi ollenkaan?) ja auton katsastaminen ajoissa on tärkeää jo lain puitteissa. Naisia on helppo solvata hormonihirviöiksi ja irvailla kotitaloustaidoista, mutta tässäkin tapauksessa nainen on nainut miehen, joka ei osaa edes laskujaan ajoissa maksaa...:D Sekin kuitenkin kuuluu normaalin ihmisen elämänhallintataitoihin, ettei koko ajan ole ulosottoon menossa jotain ja että lakia ei rikota (ainakaan laiskuuden vuoksi).

Miksi musta tuntuu, että yksikään mies ei katselisi naista, joka jättäisi hommat levälleen? Kaksoisstandardit jne.

Helpommalla pääsee, kun rupee itse kattoon perhee yhteistä taloutta koskevat laskut. Eräpvän tai tilipvän(riippuen rahatilanteesta) lähestyessä nakkaa ne miehen eteen tai maksaa yhteiseltä tililtä. Autonkin voi itse viedä katsastukseen, jos toinen ei muista. Siis hyvin tunnollinen aikuinen ihminen voi tehdä myös virheitä ja unohdella asioita, erityisesti jos on vaativa työ.

Ja jos näin toimii, niin sitten ei kuule kysellä ukolta yhtään mistään mitään. Vaimo ostaa juuri sitä mitä tarvitsee.. toimii meillä. Tosin olen tainnut itse haalia tietyt asiat hoidettavakseni, ihan rahan säästön kannalta. On parempiakin kohteita meinaan.

Suosittelen ap, rupea vähän kattoon asioiden perään ja samalla otat etuuksia ns. palkaksi ;)

Kyllä minä sen muutaman minuutin jaksan koneella istua ja ne laskut maksaa kun kerran kotona lapsen kanssa olen. Ja muistuttaa siitä auton katsastuksesta. Noista voi joko hermoilla tai ottaa tilanteen haltuun ja olla rauhallisin mielin. Miksipä minä odottelisin että mies tulee töistä kotia ja maksaa ne laskut, yhteisiä ne on ja osaan sen tehdä itsekkin.

[QUOTE="vieras";27211570]Kyllä minä sen muutaman minuutin jaksan koneella istua ja ne laskut maksaa kun kerran kotona lapsen kanssa olen. Ja muistuttaa siitä auton katsastuksesta. Noista voi joko hermoilla tai ottaa tilanteen haltuun ja olla rauhallisin mielin. Miksipä minä odottelisin että mies tulee töistä kotia ja maksaa ne laskut, yhteisiä ne on ja osaan sen tehdä itsekkin.[/QUOTE]

Niinpä, miksi vaatisit aikuiselta ihmiseltä vastuunkantoa tai osanottamista taloustöihin! Ehei, tee sinä vaan kaikki kun kerran osaat. :)

• Tykkää
Reactions: Lex
Niinpä, miksi vaatisit aikuiselta ihmiseltä vastuunkantoa tai osanottamista taloustöihin! Ehei, tee sinä vaan kaikki kun kerran osaat. :)
jos ne laskut kerran menee jo perintään ja vaimo tästä tilanteesta tieää niin eikös siinä molemmat pakoile sitä aikuisen vastuuta ja jätä hoitamatta ne raha-asiat? Meillä minä hoidan ja sanon miehelle mitä tilille jäi ja sen mukaan eletään. Mies tekee kerran muualla töitä niin on minulla aikaa ne laskut maksaa ja kyllä meillä mies muuten osallistuu iltaisin lapsen hoitoon ja kotitöihin.

Jos unohduksista tulla isompia taloudellisia tappioita, niin kyllähän ne vaikuttavat jo koko perheen elämään. Joku 5 euron maksumuistutuslisä silloin tällöin ei ole mielestäni sodan arvoinen, mutta esim. KELAn etuuksia ei voi takautuvasti hakea ja junaliput koko perheelle ovat taatusti kalliimmat kuin omalla autolla liikkuminen. Kyllä minua harmittaisi, jos rahat jäisivät saamatta tai tulisi isoja lisäkuluja laiskuuden tai huolimattomuuden vuoksi. Oli moka oma tai toisen.

Itse olen ollut aika löperö raha-asioissa, välillä toiminta on ollut ihan tietoistakin, "pää puskaan" -tyylillä. Sitten vaan järkeistin omaa toimintaani, niin asioiden hoitaminen on helpottunut. Esimerkiksi laskujen tilaaminen suoraan nettipankkiin on auttanut. Kirjaudun sinne kerran kuussa, palkkapäivän jälkeen. Lisäksi olen opetellut tavan, että hoidan ikävät velvollisuudet välittömästi, enkä jätä niitä roikkumaan.

En usko, että kovasti meuhkaamalla toinen muuttuu kovin jämptiksi esimerkiksi raha-asioiden suhteen. Keksikää mieluummin jotain käytännöllisiä ratkaisuja ongelmiin. Esim. tärkeät, hoidettavat paperit yhteen paikkaan, jolloin molemmilla on mahdollisuus tarkistaa, mitkä asiat ovat hoitamatta ja mitkä eivät.

Yhteistyössä