Näköjään työt ei kiinnosta ketään:O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No niin, entinen pomoni kertoi minulle, että hän oli laittanut jo kaaaauuuan sitten sinun siivousfirmaasi yhteydenottopyynnön, jossa oli tiedustellut miten jonkin homman (en muista minkä) hoitaisitte ja millä aineilla, tai jotain sinnepäin... Noh, nyt tässä kun tämän keskustelun luin, pirautin hänelle ja kysyin mitä vastasit ja kävitkö tekemässä sen siivouskeikan, niin yllätysyllätys, sinä et ole hänen viestiinsä edes vaivautunut vastaamaan!!?? Eli melko korni aloitus sinulta :D

En tiedä onko tämä vitsi, mutta en ole siihen firmaan saanut minkälaista postia joka olisi juuri sellainen niin kuin sinä mainitsit. Jos tämä ei ole vitsi niin kerro ole kiltti minulle. Mä selviän mahdollisimman heti jos mun sähköpostin kanssa on ongelmia tai joku ongelma ettei tullut perille. Kiitos jos vitsit kysyä, koska tämä minulle tärkeä

Keittiönoita, saako kysyä sinulta, miks luulet etten tunne suomalaisia sääntöjä, tai mitä kelle maksetaan ja mihin ja paljon kustanta? Tämä menee aina niin naurettavaksi. Onko teillä suomalaisilla tosissaan niin (vaikka on minullakin suomi geenit), mutta onko täällä niin että te luulette jos on ulkomaalainen niin ei voi tiedä Suomesta mitään tai jää aina tyhmäksi tai on jo syntymästä alk. tumpelo, eikä myöskään maksaa asiakaille laskuja niin kuin eräs täällä sanoi että yrittäjä voi toimia oman luulon mukaan? Mikä on minulle aika uutta, koska luulen jokaisen pakko lakia tiedä ennen firman perustamista, eikä oman luulon mukaan voi toimia vaan pakko ota kaikki riskit niskaan. Otan mäkin kaikki riskit niskaan ja siks olen palkanut työntekijän, koska tiedän en voi toimia 4ssa paikassa yhtä aika ja asiakaille pakko vastata, koska haluan ne pitää hyvinä ja en halua että mun asiakaspalvelu olisi pepusta ja maksan sen vaikka omasta taskusta, koska itse mä halusin perusta yrityksiä, sekä on se normaali olla epätytyväinen firmaan, en mäkään sano mitään vastaan jos joku minun firmastakin sano kakka, jos toimin väärin asiakaiden suhteen, koska mun riskit nää on ja pakko haukumistakin kestää, jos tosissaan väärin teen... En myös elää kellojen mukaan, vaan jos on aika ja näen että asiakkaat kirjoittaa ja olen itse koneessa niin vastan vaikka klo oli 12 yö.... ei niin kuin eräät sivistyneet suomalaiset klo 20.00 kännykkää kiinni ja yrittäijä haluamme olla
Koska kyselet tyhmiä. Suo anteeksi suorasanaisuuteni :) Varmaan tajuat, että kaikilla suomalaisilla yrittäjillä ei ole taustalla rikasta puolisoa eikä suurimmalle osalle suomalaisista yrittäjistä se yritys ole kiva pikku harastus, jota voi äitiyslomallaan puuhastella? Monille se on elämäntyö eikä firmoja lopeteta ja aloiteta uusia sen mukaan, mikä sattuu huvittamaan. Ja yhä useampi suomalainen yrittäjä haluaa viettää aikaansa perheensä eli puolisonsa ja lastensa kanssa eikä olla enää iltaisin tavoitettavissa. Palkatut työntekijät tekevät töitä vain sen ajan, mitä työsopimuksessa lukee. Ylitöistä on palkansaajalla oikeus kieltäytyä eikä sen perusteella voi työntekijälle antaa edes potkuja.

2. Millä tavalla vain ulkomaalaiset ovat niin pahoja ettei maksaa laskuja ja eikö saa ota etukäteen? Nyt puhut kakka. Jos joku firma joku noin luule, niin kerro mulle, helpoo hastaa sellaista oikeuteen tai antaa pahaa maineetta eteenpäin, kun noin mikään firma lain mukaan ei voi toimia

Mitä ihmettä sä oikein solkotat? Ei ole rikottu mitään lakia jos joku palveluja tarjoava firma ei vastaa sähköpostiisi :D joten et voi haastaa ketään siitä oikeuteen. Yrityksellä on oikeus valita asiakkaansa ja niin moni tekeekin (ja ihan syystä).

Eikös yksityisillä yrityksillä ole kuitenkin oikeus valita asiakkaansa?

Ihon tai aksentin perusteella? No mieti sitten itse mitä asiakas voi vaatia tämän jälkeen, jos yrittäjälle vaikka asiakkaan ulkonäkö ei kelvannut?

Yrittäys on aina riski. Jos minulta vaikka tilaa joku Abdul joku tuote ja mä en sille lähetä, hän voi hyvinkin minusta tehdä joku ilmoituksen ja miten mä perustelen miks en laitanut sille tulemaan tuotteen?... Pakko myös sanoa kun olin yrittäjän kuitenkin jonkin verran ennenkin, kaikist parhaat maksajat jotka hoita hommat nopeasti on juuri ulmkomaalaiset, vaikka suomalaisetkin on hyviä

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27192475:
Koska kyselet tyhmiä. Suo anteeksi suorasanaisuuteni :) Varmaan tajuat, että kaikilla suomalaisilla yrittäjillä ei ole taustalla rikasta puolisoa eikä suurimmalle osalle suomalaisista yrittäjistä se yritys ole kiva pikku harastus, jota voi äitiyslomallaan puuhastella? Monille se on elämäntyö eikä firmoja lopeteta ja aloiteta uusia sen mukaan, mikä sattuu huvittamaan. Ja yhä useampi suomalainen yrittäjä haluaa viettää aikaansa perheensä eli puolisonsa ja lastensa kanssa eikä olla enää iltaisin tavoitettavissa. Palkatut työntekijät tekevät töitä vain sen ajan, mitä työsopimuksessa lukee. Ylitöistä on palkansaajalla oikeus kieltäytyä eikä sen perusteella voi työntekijälle antaa edes potkuja.

KIITOS Keittis! Loistavasti tiivistetty.

En tiedä onko tämä vitsi, mutta en ole siihen firmaan saanut minkälaista postia joka olisi juuri sellainen niin kuin sinä mainitsit. Jos tämä ei ole vitsi niin kerro ole kiltti minulle. Mä selviän mahdollisimman heti jos mun sähköpostin kanssa on ongelmia tai joku ongelma ettei tullut perille. Kiitos jos vitsit kysyä, koska tämä minulle tärkeä

Venakko, sama hommahan oli sen sun nettirättikaupan kanssa, ei sielläkään kaikki asiakkaat saaneet vastausta kun olivat viestin laittaneet... joten pata kattilaa soimaa vai mites se nyt meni.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27192475:

No eikö sitten yrittäjille pakko haukumista kestää? Ja eikö kamala laita sivuille esimerkiksi ,,nopea asiakaspalvelu,, niin kuin erällä firmalla oli laitettu ja olla vastamatta kuitenkin monet päivät?

Vaikka mun puoliso onkin niin sanotusti varakas, mutta totutta sä et kuitenkaan tiedä. Voin mä kertoa että lähdin ilman mitään puolison rahoja (vaikka rahat on meijän yhteiset). Niin turhaan sanoa että kaikki on mun miehestä kiinni. Vaikka toki myönnän aika iso tuki hän minulle, mutta ei nyt edes halua sanoa että rahallisesti, vaan hän osaa olla tukena mulle moraalisesti että jaksan ja tahdon. Haluan myös minäkin olla puolison kanssa ja lasten kanssa ja itseäni kanssa. Mutta kun aloitin yrittämään, pakko lahjoita ison osaan elämästä myös sinne (omat valinnat)

[QUOTE="vieras";27192538]Venakko, sama hommahan oli sen sun nettirättikaupan kanssa, ei sielläkään kaikki asiakkaat saaneet vastausta kun olivat viestin laittaneet... joten pata kattilaa soimaa vai mites se nyt meni.[/QUOTE]

Tämä mua kiinnosta paljon. Siks kun olen joka kerta lähetänyt postin kaikille kirjoitaneille. Mulla oli joka päivää kaupassa kone auki että saa tilauksia menemään ja vastattua

Et ole saanut yhtään viestiä, jossa olisi kysytty, että voitteko hoitaa siivoushomman X ja millaisia pesuaineita käytätte? Kuulostaa omituiselta, sillä luulisi, että juuri tuollaisia viestejä tulisi eniten...

• Tykkää
Reactions: HeavyMetalMama-77
Tuli vaan mieleen, että miksi sä et keskustele näistä yrittäjyyteen liittyvistä asioista miehesi kanssa, jos hänellä kerran on niin paljon kokemusta, myös kansainvälisistä bisneksistä?Varmasti miehesi osaa kertoa sulle kaiken tarvittavan.

• Tykkää
Reactions: TrueBlood

Ei ole vitsi, en enää viitsi tähän aikaan toistamiseen soitella, mutta asia muistaakseni koski
kivilattian pinnoitusta ja hoitoa. Ja viestin laittamisesta on kuulema kuukauden päivät aikaa.
Tän enempää en osaa sanoa.

[QUOTE="vieras";27192580]Et ole saanut yhtään viestiä, jossa olisi kysytty, että voitteko hoitaa siivoushomman X ja millaisia pesuaineita käytätte? Kuulostaa omituiselta, sillä luulisi, että juuri tuollaisia viestejä tulisi eniten...[/QUOTE]

Jos tämä pitää paikansa mä nyt menen kokeilemaan sähköposti mitä siitä vaiva, kokeilen itselle vaikka viestin lähetä.... hetki....

No eikö sitten yrittäjille pakko haukumista kestää? Ja eikö kamala laita sivuille esimerkiksi ,,nopea asiakaspalvelu,, niin kuin erällä firmalla oli laitettu ja olla vastamatta kuitenkin monet päivät?

Vaikka mun puoliso onkin niin sanotusti varakas, mutta totutta sä et kuitenkaan tiedä. Voin mä kertoa että lähdin ilman mitään puolison rahoja (vaikka rahat on meijän yhteiset). Niin turhaan sanoa että kaikki on mun miehestä kiinni. Vaikka toki myönnän aika iso tuki hän minulle, mutta ei nyt edes halua sanoa että rahallisesti, vaan hän osaa olla tukena mulle moraalisesti että jaksan ja tahdon. Haluan myös minäkin olla puolison kanssa ja lasten kanssa ja itseäni kanssa. Mutta kun aloitin yrittämään, pakko lahjoita ison osaan elämästä myös sinne (omat valinnat)
Mutta varmaan ymmärrät sen, että kaikki eivät halua olla 24/7 töissä? Yrittäjätkään. Mä olin silloin alussa aina töissä, vastasin sähköposteihinkin kahden aikaan yöllä, lauantaisin ja sunnuntaisin. Mutta en tee sitä enää. Haluan myös elää ja mun läheiseni tarvitsevat mua. He tarvitsevat mun aitoa läsnäoloani eikä sitä, että olen hajamielisenä ja ajatukset työasioissa samassa tilassa, mutta henkisesti töissä. Ja mä tarvisen läheisiäni enemmän kuin työtäni.

• Tykkää

Millä sinä aiot sitten maksaa omasta taskustasi jos yrityksesi on tappiollinen, koska olet palkannut jonkun hoitamaan pelkästään asiakaspalvelua? Tiedätkö, että useimmille yrittäjille sen yrityksen on tarkoitus tuottaa juuri ne rahat sinne omaan taskuun, ja jos se ei tuota, ei sieltä taskusta mitään löydy...

Ja minusta yrittäjällä on myös oikeus yksityiselämään. Yrittäjä ei ole pelkkä yrittäjä. Oletko sinä valmis luopumaan kaikesta muusta elämässäsi, jotta voit vastailla mahdollisten asiakkaiden jokaiseen kysymykseen heti?

Sulla on Venakko ehkä liian monta rautaa tulessa yhtä aikaa.. Yrität sohlata monialayrityksesi erilaisia asioita kaikkia yhtä aikaa ja sitten kun et saa palvelua muualta välittömästi, sulta menee hermot. Nyt on kyse autosi mainosteippauksesta? henk. koht olen sitä mieltä että tuosta ei tule lasta eikä p**kaa, et saa mitään kannattavaksi koska et pysty keskittymään mihinkään kunnolla.

Älä edelleenkään puhu muuten palkatuista työntekijöistäsi jos yhtään sellaista sinulla ei ole (olet sanonut että maksat itsenäisille yrittäjille- eli he eivät ole palkollisiasi).

[QUOTE="vieras";27192617]Millä sinä aiot sitten maksaa omasta taskustasi jos yrityksesi on tappiollinen, koska olet palkannut jonkun hoitamaan pelkästään asiakaspalvelua? Tiedätkö, että useimmille yrittäjille sen yrityksen on tarkoitus tuottaa juuri ne rahat sinne omaan taskuun, ja jos se ei tuota, ei sieltä taskusta mitään löydy...

Ja minusta yrittäjällä on myös oikeus yksityiselämään. Yrittäjä ei ole pelkkä yrittäjä. Oletko sinä valmis luopumaan kaikesta muusta elämässäsi, jotta voit vastailla mahdollisten asiakkaiden jokaiseen kysymykseen heti?[/QUOTE]
Juuri näin. Yrittäjä on myös äiti tai isä. Isoäiti tai isoisä. Tytär tai poika. Sisko tai veli. Ystävä. Naapuri. Serkku. Täti tai setä. Ja yrittäjälläkin saa olla harrastuksia ja muitakin kiinnostuksen kohteita kuin vain työ.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27192610:
Mutta varmaan ymmärrät sen, että kaikki eivät halua olla 24/7 töissä? Yrittäjätkään. Mä olin silloin alussa aina töissä, vastasin sähköposteihinkin kahden aikaan yöllä, lauantaisin ja sunnuntaisin. Mutta en tee sitä enää. Haluan myös elää ja mun läheiseni tarvitsevat mua. He tarvitsevat mun aitoa läsnäoloani eikä sitä, että olen hajamielisenä ja ajatukset työasioissa samassa tilassa, mutta henkisesti töissä. Ja mä tarvisen läheisiäni enemmän kuin työtäni.

Näin juuri. Varsinkin jos yritystoiminta on kannattavaa, on yrittäjän vapaa-aika enemmän kuin ansaittu. Kahden yrittäjän lapsena tedän hyvin, miten kovaa hommaa se on, ja suon yrittäjille sen vähän vapaa-ajan mitä heillä on ilomielin. Mieluummin asioin iloisen ja levänneen yrittäjän kanssa kuin väsyneen ja ylityöllistetyn yrittäjän kanssa, vaikka itse joutuisin odottamaan vastausta kaksi päivää pidempään. :)

• Tykkää
Jos yrittäjä halua olla yrittäjä ja on arkkipäivät. Mä luulen että pakko sille vasta asiakaille?:) Vai ei? Vai arkkipäivinä pakko kans olla oma aika? Miks sitten pitää olla yrittäjä?

Niin ja joku puhuu täällä mun hommista. Niin kyllä mulla asiat järjestetty ja mulla niin kuin sanoin 1-1,5kk aikana. Mutta mä en tykkää että mulle luvataan hoita täällä vkolla ja sitten mä odotan ja yhtäkkiä ilmoitetaan ettei ne teippaa mun auton. Sitten vielä sähköposteihin ei vastetaan vaikka monta tarjous pyyntöä oli lähetetty, kun kyseessä ei ole vain 1 ja ainoa yritys vaan aika monille oli lähetetty viestit. Tietysti hermot menee, koska ei tiedä enää mihin voi luota, kellä ei venyy tai jäätä kokonaan tekemättä. Mitä väärä tässä on?

Niin ja tarkistin mun sähköpostin. En tiedä mikä vika, yritän selvittää niin nopeasti kun mahdollista, jos se ei ole kiusa, vaan tosissaan oli lähetetty viesti

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Niin ja järjestetty muissa firmoissa. Nyt tämä uus juttu alkaa stressamaan siks koska en saa kontakteja mihinkään. Toivottavasti edes voi luota että 2 asia edes saan hoidettua

Yhteistyössä