Anoppi pitää lapsen syttärit!

Bannasin sen.

Ei hittolainen, se on jostain saanut päähänsä, että EN pidä synttäreitä omalle lapselleni, joten hän nyt sitten pitää, viikkoa etuajassa.
Valmisteluja ja suunnitelmia on tehty kauan, mulle muisti tytär mainita oikein tänään- juhlat on huomenna.

Virallinen synttäripäivä osuu hankalaan ajankohtaan tänä vuonna, joten olen sanonut että kaverisynttärit unohdetaan tänä vuonna (jes!!!) mutta millaisena äitinä (no oikein miniänä tietenkin...) se mokoma mua pitää?

Onhan se tietty kiva, mutta a) mä en ole mitenkään valmistautunut, b) mua niin sieppaa kun mulla on ollut omat suunnitelmat lähempänä ajankohtaa ja c) miksi ei koskaan VOI keskustella hiukan myös meidän kanssa......
Kysyä, neuvotella, tiedustella...?

Ja voi kuulkaa miten hienona äitinä SE mua huomisen jälkeen pitääkäään, koska minähän olen tehnyt suunnitelmia jo huomiselle enkä ole maisemissa koko päivänä.

Viimeksi muokattu:
???
No on kyllä outoa, että tyyppi ei ole sinulle puhunut asiasta mitään. Vai minkä ikäinen lapsi on kyseessä?
Jos lähes täysikäinen, niin sitten ymmärrän, että on kuvitellut lapsen puhuneen kanssasi. Mikä muuten on outoa, eli miksi lapsikaan ei ole sanonut mitään?

Voisi ajatella, jos ilkeä olisi, että anoppi on päättänyt näyttää miten hän on hyvis ja miten miniä on pahis. Toisaalta, ehkä tässä on vain kommunikaatiokatkos. Niin tai näin, lapsi varmasti tykkää :)

"..."
Oh! :O

Ois mun hermoni kyllä kärynneet....siis ihan siitä syystä, että kyllähän tollasta nyt kysytään lapsen äidiltä!! Että voinko pitää, pistetäänkö, milloin pidetään!! Jumalauste.

no helvetti! törkeä muori. tukkisin tekemisesnsä paikkaa nminne auronk oei paista. pyyh! juhlikoot yksin. lapsen synttärit pitää vanhemmat ellei anopin tai muiden kans muuta sovita. pyh...anopit on paholaisen keksintö :D

"huoh"
Kuule, mulla on ollut sama juttu. Pojan 3v synttärit vietettiin tuplana.

Minä olin aiemmin sanonut, etten ollut vielä päättänyt juhlien tarkkaa ajankohtaa, kun meilläkin oli vähän aikatauluhankaluuksia oikeana synttäripäivänä. 3v ei osaa lukea kalenteria, joten ajattelin, ettei siirrosta nouse meteliä.

Jossain vaiheessa anoppi alkoi höpöttää kakuista ja päivämääristä ja vieraista ja lopulta minäkin tajusin, että se oli päättänyt pitää lapselle juhlat, kun kerran sen äiti ei ilmeisesti kykene moiseen. Ja hei, ne juhlat olisivat siirtyneet 3-10 päivää. Minä ilmoitin, että aion kyllä pitää juhlat joko x tai y ajankohtana. Lopulta anoppi antoi armollisesti mulle luvan päättää itse, koska mä synttärit sitten pojalle pidän. Mua ei olisi jurppinut se yli jyrääminenkään niin paljon, mutta kyllä korpesi saada LUPA pitää omalle lapselle synttärit...

Anoppi piti vängällä juhlat muutamaa päivää ennen kuin minä. Lapsi tietysti oli tyytyväinen. Anopin juhliin osallistui muutama anopin puolen sukulainen, kotijuhliin pari lapsen kaveria, kummit, molemmat isovanhemmat ja taas ne anopin sukulaiset.

Onpa tuo yhden kerran järkännyt mun miehelle isänpäiväjuhlatkin, yllärinä päivän etuajassa. ja tuonut sille monen monta synttärikakkua, jos mies on mennyt sanomaan ääneen, että ei aio viettää synttäreitä. Anoppi käsittää sen tarkoittavan, etten mä vain viitsi leipoa, siivota ja järjestää juhlia...

Aivan kuin entinen anoppini. Sen lisäksi, että lapsellani on toisinaan tuplasynttärit, on hänellä joskus jopa tupla/tripla joulu. Jos lapsi on kotonaan joulun, niin välipäivien aikana yhtenä päivänä hän avaa isänsä luona paketit ja yhtenä päivänä tulee joulupukki sinne entisen anopin luokse. Voi kuinka ihanaa!

Lahjatkin tulevat usein tuplana. Äitini antoi lapselle hienon ja arvokkaan kellon. Pian sen jälkeen entinen anoppi antoi myös kellon, joka on paaaljon hienompi, kuin se ruma vanha kello. On se ihanaa, kun mummo miettii lapsen parasta.

Yhteistyössä