Joku oikeesti suuttuu, jos on eroteltu tyttöjen ja poikien teemat?! :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mehukatti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja enpä tiedä;27187083:
Mielipide.
Kuten sekin, että jostakin syystä (biologia?) pikutytöt ja pikkupojat leikkivät eri tavalla ja eri asioilla. Toki kiinnostukset risteävät, mutta silti ero on nähtävissä.

Poikkeuksiakin varmaan on.

Ai, että biologia määrää sen, että pojat leikkii autoilla ja tytöt tykkää vaaleanpunaisesta? Hah, mielipide tosiaankin, tiede ei tuota teoriaa tue toisin kuin sitä, että ympäristö vaikuttaa lapsen sukupuolirooliin.

[QUOTE="vieras";27187098]Ai, että biologia määrää sen, että pojat leikkii autoilla ja tytöt tykkää vaaleanpunaisesta? Hah, mielipide tosiaankin, tiede ei tuota teoriaa tue toisin kuin sitä, että ympäristö vaikuttaa lapsen sukupuolirooliin.[/QUOTE]

Huoh. Kenties biologia vaikuttaa siihen, minkä _tyyppisistä_ asioista pojat ja tytöt keskimääräisesti tykkäävät. Tuskin värimieltymyksiin kuitenkaan, mutta tuskinpa tuota tosissasi edes ehdotit.
Mutta en jaksa tätä tappelemisen arvoisena asiana ottaa, joskus olin samaa mieltä kuin sinä, ja sitten näin elämää ja lapsia ja mielipide muuttui.
Ja kyllä, ympäristöllä on vaikutusta rooleihin jossain määrin varmasti.

Alkuperäinen kirjoittaja enpä tiedä;27187122:
Huoh. Kenties biologia vaikuttaa siihen, minkä _tyyppisistä_ asioista pojat ja tytöt keskimääräisesti tykkäävät. Tuskin värimieltymyksiin kuitenkaan, mutta tuskinpa tuota tosissasi edes ehdotit.
Mutta en jaksa tätä tappelemisen arvoisena asiana ottaa, joskus olin samaa mieltä kuin sinä, ja sitten näin elämää ja lapsia ja mielipide muuttui.
Ja kyllä, ympäristöllä on vaikutusta rooleihin jossain määrin varmasti.

Eli myönnät itsekin, että ihan mutulla vedät. Jos olisit kouluttautunut korkeammalle ymmärtäisit miksi mutu ei vedä vertoja tutkitulle tiedolle.

[QUOTE="vieras";27187134]Eli myönnät itsekin, että ihan mutulla vedät. Jos olisit kouluttautunut korkeammalle ymmärtäisit miksi mutu ei vedä vertoja tutkitulle tiedolle.[/QUOTE]

Päläpälä. Vihainen naistutkimuksen fuksi? :)
Hyvää yötä.

No huhhuh. Kaikesta täällä saadaan tappelu aikaan.

Mun lapset osaa käyttää omia aivojaan. 5v-tyttö leikkii useimmiten poikien kanssa, halus poikien poliisivilkkulenkkarit, mutta tykkää myös vaaleenpunasesta. Keskimmäinen tyttö 7v. ei juurikaan ikinä ole tykännyt päristellä autoilla, enempi on prinsessa-barbi-korut-meiningillä. Poika taasen on aina välillä lakannut kyntensä ja leikkinyt tyttöjen kanssa (siis sekä siskojensa että naapurin tyttöjen) pihalla ja sisällä jos jonkinlaista kotileikkiä.

Kasvatuksesta se on kiinni. Mä olen autoalalla, vaikka rakastan vaatteita, meikkiä, shoppailua. Opetan omille lapsilleni että jokainen saa tykätä just siitä mistä haluaa, huolimatta siitä mitä mieltä muut siitä on.

Miten lapsilta voi vaatia enemmän mediaälykkyyttä kuin aikuisilta?

Tuo erottelu, että tytöt tykkää näistä ja pojat näistä vaikuttaa useita eri reittejä.

Arvaatko kuinka monta kertaa minulle (ja pojalleni) on sanottu, että pojat tykkää autoista? Poikani on saanut lahjaksi vain pojille sopivia leluja (autoja, traktoreita, patterihärveleitä, lähes 3-vuotiaana koneiden ääniä tuottavan vauvojen äänikirjan), muita on vähätelty "Ai oletko ihan varma, että haluat tuon? Ihan varma? Oikeasti?"

Sanottuani, että tyttäreni tykkää päristellä autolla, vieraissa tulee "Ihanko totta?" reaktio ja väitteen, että hän vain matkii veljeään. Eli tyttö ei itse halua päristää vaan matkia, pojat haluaa vain ajella autolla omasta halustaan.

Nuo eivät vaikuta mitenkään lapsen persoonaan? En pidä huonona, että on olemassa erilaisia rooleja, mutta onko ne pakko brändätä valmiiksi tytöille ja toiset pojille? Tytöille Hello Kitty-uniformu ja pojille Cars?

KUKA toimii mediavalistajana lapselle? NO SINÄ vanhempana. Älkää nyt pe**kele taas vaan sysätkö vastuuta muualla. Mainoksissa lehmätkin lentää, kai sinä selität lapsellesi että se ei ole aukoton totuus?

Mua ihmetyttää ihmisten yksinkertaisuus. Maailmassa on rooleja. Prinsessaa ja miekkailijaa. Lapsille voidaan suoda mahdollisuus kokeilla kaikkea oli mainoskuva mitä tahansa. Jos ei voi, vanhemmalla ITSELLÄÄN on ongelmia näiden roolorajojen kanssa. Sekun uhoatte että mainokset pilaa lapset ja samalla jäätte kotiin vuosikausiksi kotiäidiksi ja mies tekee ansiotyön. Siinäpä roolimallia kerrakseen. Paljon vankempaa kuin yksikään tiimarin mainos.

• Tykkää
Reactions: Phoebsi
Alkuperäinen kirjoittaja enpä tiedä;27187083:
Mielipide.
Kuten sekin, että jostakin syystä (biologia?) pikutytöt ja pikkupojat leikkivät eri tavalla ja eri asioilla. Toki kiinnostukset risteävät, mutta silti ero on nähtävissä.

Poikkeuksiakin varmaan on.

Tätä asiaa on tutkittu vuosisatoja ja joka ainoa tutkimus tunnustaa sen, että ympäristöllä on merkittävä vaikutus siihen, miksi pojista "tulee poikia" ja tytöistä "tyttöjä". Eli ympäristö vaikuttaa siihen, millä leikitään, mitä leikitään jne.

Tottakai biologiallakin on merkitystä, mutta biologia ei todellakaan ohjaa poikia leikkimään autoilla ja tyttöjä prinsessanukeilla.

Oonko mä sanonut et se ois jotenkin multa pois? Sainpahan taas kerran hyvät naurut ihmisten pöljästä käyttäytymisestä. :D

Mikään laki ei määrää sua ostamaan sun pojalles niitä työmieshärpäkkeitä sieltä tiimarista, vaikka mainoksessa sanotaan niiden olevan poikien juttuja. Jos vanhemmat ei tätä tajua, niin vika taitaa olla jossain ihan muualla kuin itse mainoksessa.

Mikään laki ei sitä määrää, eikä vanhempien niitä tarvitse ostaa. Mutta yhteiskunta ja mainostajat lähettävät viestejä, jotka kertovat lapsille mikä on normaalia. Ja kyllä lapset kertovat toisilleen rajoja miten olla normaalisti. Esim. koulussa kerrotaan toisille lapsille kyllä, jos pukeutuvat väärin, tai että poika ei saa leikkiä tytön kanssa jne. Ja myös se, mitä leikkejä on ok leikkiä.

Minusta tyttö saa olla tyttö ja poika saa olla poika. Mutta minusta on jotenkin väärin, että mainoksissa syötetään tiettyä mallia. Miksi ihmeessä ne Tiimarin synttäriteemat piti olla eroteltu? Ja miksi ihmeessä ei ole enemmän neutraaleja vaatteita. Nyt 15-vuotiaan esikoiseni lempiväri pienenä oli punainen. Hänelle oli tuolloin miltei mahdotonta löytää mitään neutraalia punaista paitaa, jossa ei olisi esim. ollut kukkia ja röyhelöitä.

Minä myös työskentelen it-alalla, en ole edes lapsena leikkinyt nukeilla. Tietyissä asioissa olen mitä naisellisin nainen, suosin esimerkiksi hameita. Mutta minusta on kummallista edelleenkin, että naiset valitsevat niitä perinteisiä naisten ammatteja. Ja että naiset käyttävät suurimman osan hoitovapaista. Tietyt roolit ovat meissä tiukassa. Ja ne ovat tasa-arvon este. Niitä puretaan sillä, ettemme näytä mallia miten olla mies tai nainen - tai että ainakin pyrimme rikkomaan rajoja.

[QUOTE="minttu";27187672]KUKA toimii mediavalistajana lapselle? NO SINÄ vanhempana. Älkää nyt pe**kele taas vaan sysätkö vastuuta muualla. Mainoksissa lehmätkin lentää, kai sinä selität lapsellesi että se ei ole aukoton totuus?

Mua ihmetyttää ihmisten yksinkertaisuus. Maailmassa on rooleja. Prinsessaa ja miekkailijaa. Lapsille voidaan suoda mahdollisuus kokeilla kaikkea oli mainoskuva mitä tahansa. Jos ei voi, vanhemmalla ITSELLÄÄN on ongelmia näiden roolorajojen kanssa. Sekun uhoatte että mainokset pilaa lapset ja samalla jäätte kotiin vuosikausiksi kotiäidiksi ja mies tekee ansiotyön. Siinäpä roolimallia kerrakseen. Paljon vankempaa kuin yksikään tiimarin mainos.[/QUOTE]

Kummastuttaa, että adhd:t ja häiriköinnit ja niin pois päin on jonkun muun vika ja vanhemmilla ei aina muka ole osaa eikä arpaa, mutta tässä asiassa sitten vanhemmat ovat yksin vastuussa eikä ympäröivä yhteiskunta joka syytää niitä muotteja sikiöajasta alkaen.

vanhemmat ja suku ja tutut ovat paskat housuissa, jos eivät saa tietää sukupuolta heti kättelyssä ja mieluummin jo kun vauva on mahassa, pitäähän sille päästä säveltämään kaikki sen mukaan kumpaa se on.

tätä jos ei tiedä, niin siihen ei osaa suhtautua.

ja kyllä, 99% ihmisistä kuuluu tyhmään idioottiin lammmaslaumaan. tyhmimpiä ovat ne, jotka haastavat vanhemmat, koulun jne. se että pitää ääntä itsestään, ei tee ihmisestä fiksua.

No huhhuh. Kaikesta täällä saadaan tappelu aikaan.

Mun lapset osaa käyttää omia aivojaan. 5v-tyttö leikkii useimmiten poikien kanssa, halus poikien poliisivilkkulenkkarit, mutta tykkää myös vaaleenpunasesta. Keskimmäinen tyttö 7v. ei juurikaan ikinä ole tykännyt päristellä autoilla, enempi on prinsessa-barbi-korut-meiningillä. Poika taasen on aina välillä lakannut kyntensä ja leikkinyt tyttöjen kanssa (siis sekä siskojensa että naapurin tyttöjen) pihalla ja sisällä jos jonkinlaista kotileikkiä.

Kasvatuksesta se on kiinni. Mä olen autoalalla, vaikka rakastan vaatteita, meikkiä, shoppailua. Opetan omille lapsilleni että jokainen saa tykätä just siitä mistä haluaa, huolimatta siitä mitä mieltä muut siitä on.
Palstamammojen kannattaisi välillä lukea muutakin kuin tätä palstaa. En tajua, että vielä nykypäivänä, kun tietoa on niin paljon ihan jokaisen saatavilla, niin silti löytyy näin tietämättömiä ihmisiä.

Vaikka sinä opettaisit lapsellesi, että maapallo on litteä ja käsket lapsen uskoa vain siihen, vaikka kuka mitä yrittäisi väittää, niin kyllä se todellisuus lapsellesi jossain vaiheessa aukeaisi kavereiden tai muun ympäristön vaikutuksesta.

[QUOTE="hohhoijaa";27187694]Kummastuttaa, että adhd:t ja häiriköinnit ja niin pois päin on jonkun muun vika ja vanhemmilla ei aina muka ole osaa eikä arpaa, mutta tässä asiassa sitten vanhemmat ovat yksin vastuussa eikä ympäröivä yhteiskunta joka syytää niitä muotteja sikiöajasta alkaen.

vanhemmat ja suku ja tutut ovat paskat housuissa, jos eivät saa tietää sukupuolta heti kättelyssä ja mieluummin jo kun vauva on mahassa, pitäähän sille päästä säveltämään kaikki sen mukaan kumpaa se on.

tätä jos ei tiedä, niin siihen ei osaa suhtautua.

ja kyllä, 99% ihmisistä kuuluu tyhmään idioottiin lammmaslaumaan. tyhmimpiä ovat ne, jotka haastavat vanhemmat, koulun jne. se että pitää ääntä itsestään, ei tee ihmisestä fiksua.[/QUOTE]
Mä väitän edelleen että kaikki lähtee kodin roolimallituksesta ja siitä miten sen kavavvan lapsen annetaan ja sallitaan kasvaa.

Äidin paikka on vauvan kanssa kotona, isän tekee työtä. Äiti tekee ruuan, isä vaihtaa renkaat. Äiti pukeutuu juhlaa mekkoon, isä laittaa puvun pääll. Äiti hoivaa kipeää lasta, isä vie jääkiekko-otteluun. Loputon lista siitä miten toimimme roolituksien mukaan. Onko tämä huono? Mielestäni ei. Mutta mallihan lapselle tulee tuolta.

Entäpä jos se isä hoivaakin vuoronperään äidin kanssa sairasta lasta? Opetettaan jo kotoa että isä voi olla hoivaava ja hellä. Ja että äiti meneekin töihin ja isä jää hoitovapaalle? Nämä kaikki on mallia siitä että vanhemmat ovat tasavertaisia kumppaneita. Lapsi oppii vanhempien kautta ja tämä tukee hänen itsetunnon kasvua omaksi persoonaksi joka voi ja saa valita oman tapansa elää. Ei ole mitään pahaa vaikka se tyttö sitten tykkäisi kuitenkin prinssaleikeistä ja autoleikit ei kiinnostaisi. Hän vanhempien ohjaamana kuitenkin on oppinut että saa olla mitä haluaa tässä elämässä. VANHEMMAT toimivat itsetunnonkin mallina.

Kun lapsella on vankka itsetunto hän kykenee ja uskaltaa olla oma itsensä. Tälläinenkin lapsi saattaa toki joskus ajautua "väärään" seuraan jossa ei koe saavansa olla oma itsensä. Mutta voidaanko siinä syyttää että miksi toiset ei ymmärrä (tiimarimainoksen vuoksi)? Vai olisiko niin että lapsen on hyvä testailla eri rooleja?? Onko pahasta jos selkeästi "poikamainen" tyttö leikkii täysin "tyttömäisessä" ryhmässä? Minusta ei. Lapsi näkee silloin eri ääripään.

Jos joku päättää että ei kerro lapsen sukupuolta, kaikki ovat huolissaan ja järkyttyneitä ja koko heidän perusturvallisuus järkkyy.
On niin kamalaa, kun eihän nyt tiedä miten suhtautua ihmniseen. Jos se vaikka heittää kepin, niin eihän sanota mitään jos se on poika. Jos on tyttö niin höh, pitäähän sitä päästä torumaan.

eikä pelkästään ihmisten suhtautuminen tai tiimarin mainos, kaikki mainokset. elokuvat. kirjallisuus.

koko historia on pääasiassa miesten kirjoittamaa. se ihannoi miessukupuolta.

mitenkään neutraalisti täällä nyt ei vain voi olla.

jep, ehkä joku kovapäinen tampio, joka ei tajua eikä huomaa.

mutta kyllähän normaali sensitiivinen 1v jo tajuaa mitä häneltä odotetaan, normaali 5v on lukenut jo paljon kirjallisuutta, jossa lähes aina tytöillä ja pojilla on eri roolit.

Ihmiset odottavat poikien hauskuttavan, samat jutut pojilta ovat huumjoria, tytöiltä ne samat jutut tulkitaan kiusaamiseksi. Pojat saavat laukoa koulussa henkiökohtaisia huomautuksia, pojathan ovat huunmorintajuisia ja hauskoja. heidä oletetaan puhuvan ja ottavan tilan.

opettajan tai lastentarhanopettajankoulutus ei mitenkän tee heistä sen kummempia, he tukevat tätä jakoa.

ja tämä o tutkittu fakta, on kuvattu päiväkoteja. Pojat laitetaan isomiin tiloihin pelailemaan, tytöt sullotaan nurkkaan leikkimään.

kyllähän normaali 1v on jo oppinut mitä häneltä odotetaan, miten hänen kuuluu olla.

[QUOTE="...";27187704]

Vaikka sinä opettaisit lapsellesi, että maapallo on litteä ja käsket lapsen uskoa vain siihen, vaikka kuka mitä yrittäisi väittää, niin kyllä se todellisuus lapsellesi jossain vaiheessa aukeaisi kavereiden tai muun ympäristön vaikutuksesta.[/QUOTE]

No ensinnäkin silloin olet puhunut lapselle soopaa ja sitä on syytäkin korjata.

Mutta voit myös kasvattaa lapsellesi ITSETUNNON. Sellaisen jossa itse kerrot että osa tytöistä tykkää olla prinsessoja ja se on OK. Joku tyttö ei. SE on OK. SINÄ pystyt tuon opettamaan. Samalla voit OMALLA roolimallilla vahvistaa sitä että saa olla sellainen kuin tykkää. VAikka kamalat mainokset ja hirveät koulukaverit sanoisi mitä. Katso kun omallekin lapselle voi opettaa myös YMMÄRTÄMISTÄ erilaisuudesta. Että tosiaan ne luokan tytöt tykkää barbeista eikä autoista, niin saa olla. Mutta jos sinä rakas tyttäreni tykkäät autoleikeistä niin tottakai saat tykätä.

Tähän pätee sääntö: Muita et voi muutta. Vain itseäsi.

En tosin ymmärrä miksi juuri tästä on suututtu. Koska kaikki lelukuvastot ja kaikki mainokset tukevat tätä jakoa.
aivan koko yhteiskunta suhtautuu sinuun eri tavalla riippuen siitä kumpaa sukupuolta edustat.
vielä pieni aika sitten naiset eivät saaneet edes käydä koulua tai omistaa, eihän tälaiset asiat muutu hetkessä.

jokainen teistä haukkuu omaa sukupuoltan, jos tänne laittaa ketjun jossa arvostelee miehiä niin ei se haukkuminen ala samalla tavallakuin naisten haukkuminen.

teinityttöjä haukutaan pissiksiskis, huoriksi,... poikia ei.

naisiin huonompana suhtautuminen ei muutu helposti.

[QUOTE="hohhoijaa";27187750]Jos joku päättää että ei kerro lapsen sukupuolta, kaikki ovat huolissaan ja järkyttyneitä ja koko heidän perusturvallisuus järkkyy.
On niin kamalaa, kun eihän nyt tiedä miten suhtautua ihmniseen. Jos se vaikka heittää kepin, niin eihän sanota mitään jos se on poika. Jos on tyttö niin höh, pitäähän sitä päästä torumaan.

eikä pelkästään ihmisten suhtautuminen tai tiimarin mainos, kaikki mainokset. elokuvat. kirjallisuus.

koko historia on pääasiassa miesten kirjoittamaa. se ihannoi miessukupuolta.

mitenkään neutraalisti täällä nyt ei vain voi olla.

jep, ehkä joku kovapäinen tampio, joka ei tajua eikä huomaa.

mutta kyllähän normaali sensitiivinen 1v jo tajuaa mitä häneltä odotetaan, normaali 5v on lukenut jo paljon kirjallisuutta, jossa lähes aina tytöillä ja pojilla on eri roolit.

Ihmiset odottavat poikien hauskuttavan, samat jutut pojilta ovat huumjoria, tytöiltä ne samat jutut tulkitaan kiusaamiseksi. Pojat saavat laukoa koulussa henkiökohtaisia huomautuksia, pojathan ovat huunmorintajuisia ja hauskoja. heidä oletetaan puhuvan ja ottavan tilan.

opettajan tai lastentarhanopettajankoulutus ei mitenkän tee heistä sen kummempia, he tukevat tätä jakoa.

ja tämä o tutkittu fakta, on kuvattu päiväkoteja. Pojat laitetaan isomiin tiloihin pelailemaan, tytöt sullotaan nurkkaan leikkimään.

kyllähän normaali 1v on jo oppinut mitä häneltä odotetaan, miten hänen kuuluu olla.[/QUOTE]

Lähdithän itse heti äitiysloman jälkeen töihin? ethän vaan jäännyt kotiin? Jos niin teit, olit itse roolimallista pahin... Ihan itse toistat kaavaa.

Mammat huutaa tasa-arvoa kilpaa. Silti äidin roolituksesta vauva kohdalla ei suostuta luopumaan. Mikä oikeus äidillä on jäädä kotiin? Miksi isän on tienattava?

Minkä takia eroissa edelleen lapset määrätään ensisijaisesti äideille? miksi isien ei olettata selviytyvän? Koska armaat äidit pitävät itseään tässä kohtaa parempina. Toki yhteiskuntakin.

Mutta millä tämä muuttuu? Olisikohan teillä jokaisella henkilökohtaisesti mahdollisuus muutta tuota? Teot ne on jotka puhuu ja näyttää mallin.

[QUOTE="hohhoijaa";27187792]En tosin ymmärrä miksi juuri tästä on suututtu. Koska kaikki lelukuvastot ja kaikki mainokset tukevat tätä jakoa.
aivan koko yhteiskunta suhtautuu sinuun eri tavalla riippuen siitä kumpaa sukupuolta edustat.
vielä pieni aika sitten naiset eivät saaneet edes käydä koulua tai omistaa, eihän tälaiset asiat muutu hetkessä.

jokainen teistä haukkuu omaa sukupuoltan, jos tänne laittaa ketjun jossa arvostelee miehiä niin ei se haukkuminen ala samalla tavallakuin naisten haukkuminen.

teinityttöjä haukutaan pissiksiskis, huoriksi,... poikia ei.

naisiin huonompana suhtautuminen ei muutu helposti.[/QUOTE]

ei se muutukaan niin kauan kuin naiset seisoo tumput suorina ja odottaa että muutos tulee kotiovelle. Se muuttuu kun alkaa itse tehdä myös asialle jotain. JA samalla on valmis myönnytyksiin. Miehille tasapäinen oikeus vanhempainvapaisiin asap. Samoin tasavertaisuus vanhemmuudessa kunniaan. Miehelle ei saa sysätä taloudellista vastuuta vaan naisen tulee itse ottaa myös lusikka käteen.

Naisen aseman parantaminen ei mene niin että aletaan vaan tapella että miehisen maailman tulee muuttua meidän naisten mukaiseksi. Tai naiset mukaan ottavaksi. Jos ollaan tasavertaisia, silloin naistenkin on tultava vastaan. Miehisen maailman on sopeuduttava naisiin, mutta naistenkin on sopeuduttava tähän maailmaan. Molempien on tultava vastaan. Nyt arvon rouvat ja neidit pelkkä itku ei auta vaan teidän oma toiminta on se millä asioita parannetaan.

Ja maailma ei parannu tappelemalla jostain jonnin joutavasta Tiimarin mainoksesta.

just kävin maanantaina synttärijuttuja tiimarista ja olin hyvin tyytyväinen kun oli selkeästi laitettu disneyn prinsessat yhteen ja nalle puhit toiseen ja carsit kolmanteen lokeroon. Oli kuulkaas ihan pinkki toinen seinä ja toinen ei. Minua se helpotti. En sit ostanu pojalle prinsessabileitä. Voi minua.... (eli ihan turhaa hössötystä mun mielestä)

[QUOTE="pimpula";27187797]Lähdithän itse heti äitiysloman jälkeen töihin? ethän vaan jäännyt kotiin? Jos niin teit, olit itse roolimallista pahin... Ihan itse toistat kaavaa.

Mammat huutaa tasa-arvoa kilpaa. Silti äidin roolituksesta vauva kohdalla ei suostuta luopumaan. Mikä oikeus äidillä on jäädä kotiin? Miksi isän on tienattava?

Minkä takia eroissa edelleen lapset määrätään ensisijaisesti äideille? miksi isien ei olettata selviytyvän? Koska armaat äidit pitävät itseään tässä kohtaa parempina. Toki yhteiskuntakin.

Mutta millä tämä muuttuu? Olisikohan teillä jokaisella henkilökohtaisesti mahdollisuus muutta tuota? Teot ne on jotka puhuu ja näyttää mallin.[/QUOTE]

Jep. Lähdin esikoiselta äitiysloman jälkeen töihin. Lapsi meni pph:lle. Myöhemmin isänsä oli myös kotihoidontuella, kun gradu ei alkanut valmistua, vaikka oli kotona yksin päivät, jten ehdotin, että hän hoitaisi välillä lasta.

[QUOTE="hohhoijaa";27188057]Jep. Lähdin esikoiselta äitiysloman jälkeen töihin. Lapsi meni pph:lle. Myöhemmin isänsä oli myös kotihoidontuella, kun gradu ei alkanut valmistua, vaikka oli kotona yksin päivät, jten ehdotin, että hän hoitaisi välillä lasta.[/QUOTE]

Toisen lapsen kanssa oli minun vuoroni olla kotihoidontuella. Esikoisen kanssa en ollut.

Eikö aikuiset ihmiset osaa todellakaan sieltä Tiimarista ostaa sellaisia juttuja lapsensa synttäreille, mistä lapsi pitää???? Oikeastikko ootte niin avuttomia, että jos Tiimari on erotellut tyttöjen ja poikien teemat erikseen, niin luulette että ette saa ostaa tytöllenne poikien puolelta tavaraa ja toisin päin!!!!!!!!!!!!!!!! Kyllä luullisi osaavan aikuisen ihmisen ostaa sieltä Tiimarista ihan mitä vain, oli sitten tyttö tai poika.

"Juhlateemat on jaoteltu KAIKILLE SOPIVIEN LISÄKSI erikseen pojille ja tytöille."

Onpa kamalaa, voi ei!!!!!!!!!!! Kyllä on aikuisen omassa itsetunnossa vika, jos ei uskalla ostaa poikien teeman puolelta synttäritarvikkeita tytölleen jne. Pelle saa olla, mutta älkää siirtäkö sitä omiin lapsiinne. Kyllä se teistä itsestänne lähtee, millainen itsetunto lapselle tulee. Säälittää, että ette kykene itse opettamaan lapsillenne hyvää itsetuntoa, vaan vaaditte median tekemään sen puolestanne!

• Tykkää
Reactions: tägi
Eikö aikuiset ihmiset osaa todellakaan sieltä Tiimarista ostaa sellaisia juttuja lapsensa synttäreille, mistä lapsi pitää???? Oikeastikko ootte niin avuttomia, että jos Tiimari on erotellut tyttöjen ja poikien teemat erikseen, niin luulette että ette saa ostaa tytöllenne poikien puolelta tavaraa ja toisin päin!!!!!!!!!!!!!!!! Kyllä luullisi osaavan aikuisen ihmisen ostaa sieltä Tiimarista ihan mitä vain, oli sitten tyttö tai poika.

"Juhlateemat on jaoteltu KAIKILLE SOPIVIEN LISÄKSI erikseen pojille ja tytöille."

Onpa kamalaa, voi ei!!!!!!!!!!! Kyllä on aikuisen omassa itsetunnossa vika, jos ei uskalla ostaa poikien teeman puolelta synttäritarvikkeita tytölleen jne. Pelle saa olla, mutta älkää siirtäkö sitä omiin lapsiinne. Kyllä se teistä itsestänne lähtee, millainen itsetunto lapselle tulee. Säälittää, että ette kykene itse opettamaan lapsillenne hyvää itsetuntoa, vaan vaaditte median tekemään sen puolestanne!

mistäs johtuu, että kun on esim kiusaamista tutkittu, niin usein kiusaamisen kohteeksi joutuu sellainen, jolla on vahva itsetunto? Jolle ei ole opetettu yhteiskunnan normeja, miten kuuluu olla?

Ja tälle vahvaitsetuntoiselle kehittyy ihan kiusaamisen takia heikompi itsetunto. alunalkaen vanhemmat olivat hänelle kehittäneet todella vahvan itsetunnon.

Yhteistyössä