Miksi en saisi käyttää vauvallani Burberryn yms. merkkivaatteita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ärsyttää, kun aina on joku nurisemassa, että "onko järkee ostaa noin pienelle noin kalliita vaatteita" jne. Mitä hittoa se kellekään kuuluu, minkä merkkisiä vaatteita me lapsellemme ostetaan. Jos näillä nurisijoilla olisi itsellään sen verran ylimääräistä, että pystyisivät ostamaan merkkivaatteita lapsilleen, luultavasti ostaisivat... Meillä jää rahaa säästöönkiin, joten ei todellakaan käytetä viimeisiä rahojamme lasten merkkivaatteisiin. Musta on ihanaa ostaa laadukkaita ja kauniita vaatteita, that's it. Ja kyllä, oli pakko tehdä tästä aloitus, kun en jaksa enää kommentoida joojoota enempää näille kauhistelijoille, mutta kiehuttaa sisäisesti.

En mäkään arvostele muitten lasten vaatteita tyyliin "miks käytät jotain kauhtuneita kirppislöytöjä lapsesi yllä?" Mulle on ihan sama, miten kukainenkin lapsensa pukee, oma tyylini tämä. Ei voi ymmärtää!

Jokainen saa ostaa mitä haluaa, näin se vain on. Ostakoon sitten markettikamaa tai merkkikamaa, mulle ihan sama.

Kun mainitsit että kaikki ostaisi merkkivaatteita jos pystyisivät, ei näin asia ole. Rahaa on meilläkin, mutta henkkamaukka ja lindexin vaatteita meidän mukelolla päällä on.

[QUOTE="vieras";27171289]Jokainen saa ostaa mitä haluaa, näin se vain on. Ostakoon sitten markettikamaa tai merkkikamaa, mulle ihan sama.

Kun mainitsit että kaikki ostaisi merkkivaatteita jos pystyisivät, ei näin asia ole. Rahaa on meilläkin, mutta henkkamaukka ja lindexin vaatteita meidän mukelolla päällä on.[/QUOTE]

En missään vaiheessa sanonut, että _kaikki_ ostaisivat merkkivaatteita jos pystyisivät, vaan että _nämä nurisijat_ ostaisivat merkkivaatteita itsekin jos heillä olisi varaa niihin.

Kummallisia tuttuja. Ei mulle kukaan ole ainakaan päin naamaa kauhistele, pikemminkin ihastelevat. Mun mielestä on kyllä moukkamaista urputtaa toisen vaatevalinnoista, et ka sinäkään käy kenenkään vaatevalintoja arvostelemaan?

[QUOTE="vieras";27171298]En missään vaiheessa sanonut, että _kaikki_ ostaisivat merkkivaatteita jos pystyisivät, vaan että _nämä nurisijat_ ostaisivat merkkivaatteita itsekin jos heillä olisi varaa niihin.[/QUOTE]

Ok, luin ehkä miten halusin. Voihan se toki näin olla.

Kuka mihinkin hukaa rahaa. Ei kai siinä mitään.

Kiinassa pitkään asuneena en vaan ymmärrä miksi saman linjan tuotteista maksetaan vaan niin rutosti enemmän kun niissä on joku ison brändin logo.

[QUOTE="alma";27171302]Kummallisia tuttuja. Ei mulle kukaan ole ainakaan päin naamaa kauhistele, pikemminkin ihastelevat. Mun mielestä on kyllä moukkamaista urputtaa toisen vaatevalinnoista, et ka sinäkään käy kenenkään vaatevalintoja arvostelemaan?[/QUOTE]

Kirjoitinkin heti aloitusviestin perään toisen viestin, jossa sanoin, etten mäkään kauhistele/arvostele muiden vaatevalintoja... Vissiin kateellista tai jotenkin rajoittunutta tai muuten vain niiin erilaisen ajatusmaailman omaavaa porukkaa meidän tuttavapiirissä, vai mikä syynä siihen että suureen ääneen meuhkataan vaatteista? Eikö vois olla vaikka hiljaa, jos häiritsee? Ois ainakin fiksumpaa... Mä en merkkivaatteiden ostamista lopeta, vaikka kuinka kauhistelisivat.

(Huom. Ystävät kyllä ihastelevat, mutta ei-niin-läheiset tyypit arvostelevat..)

[QUOTE="vieras";27171320]Kirjoitinkin heti aloitusviestin perään toisen viestin, jossa sanoin, etten mäkään kauhistele/arvostele muiden vaatevalintoja... Vissiin kateellista tai jotenkin rajoittunutta tai muuten vain niiin erilaisen ajatusmaailman omaavaa porukkaa meidän tuttavapiirissä, vai mikä syynä siihen että suureen ääneen meuhkataan vaatteista? Eikö vois olla vaikka hiljaa, jos häiritsee? Ois ainakin fiksumpaa... Mä en merkkivaatteiden ostamista lopeta, vaikka kuinka kauhistelisivat.

(Huom. Ystävät kyllä ihastelevat, mutta ei-niin-läheiset tyypit arvostelevat..)[/QUOTE]

Kateus saattaa joskus irrottaa kielen kannat, oisko moite siitä johtuvaa.

[QUOTE="heel";27171316]Kuka mihinkin hukaa rahaa. Ei kai siinä mitään.

Kiinassa pitkään asuneena en vaan ymmärrä miksi saman linjan tuotteista maksetaan vaan niin rutosti enemmän kun niissä on joku ison brändin logo.[/QUOTE]

En mäkään, Hämeenlinnassa pitkään asuneena.

[QUOTE="heel";27171316]Kuka mihinkin hukaa rahaa. Ei kai siinä mitään.

Kiinassa pitkään asuneena en vaan ymmärrä miksi saman linjan tuotteista maksetaan vaan niin rutosti enemmän kun niissä on joku ison brändin logo.[/QUOTE]

Toki maksan myös brändistä, mutta myös vaatteiden kauneudesta. Halpa-halleista en ole löytänyt kauniita lastenvaatteita - räikeät trikookuteet eivät sytytä. Vaaleita perusvaatteita ostan sieltä mistä löydän, mutta tsekkaan ekana merkkivalikoimat netistä tai ulkomailla käydessäni, ne eivät petä koskaan. :) Jokin taikavoima vaatteisiin ilmeisesti tulee, kun niihin lyödään merkin logo, sillä kestävät mm. konepesua paljon paremmin kuin H&M:n ym. vaatteet. Samat vaatteet menevät sisarukselta toiselle ilman, että näyttävät kuluneilta.

Siksi kritisoivat koska niin kuin kaikessa muussakin, vain se oma tapa elää on se oikea. Ei saa ostaa kalliimpia tai halvempia tavaroita kuin muut. Pitää näyttää samalta sillähän olemmehan kaikki yhtä iloista suurta keskiluokkaa.

Surettaa aina lukea tällaisia juttuja kun Suomi on pullollaan hyviä suunnittelijoita ja osaajia, joten jos haluat pukea lapsesi tyylikkäästi laajenna ihmeessä valikoimaa. Burberry ei ole tae sinun tyylitajustasi, vaikka kauniita vaatteita tuottaakin, mutta jos haluat oikeasti tehdä vaikutuksen lapsesi vaatevalinnoilla tutustu ihmeessä muuhunkin tarjontaa.

Itse olen ihastellut pikkuputiikkien tarjontaa Hesassa, mutta asutko kenties kauempana ja pienellä paikkakunnalla? Ymmärrän kyllä, jos ei muuta ole tarjolla kuin seuraavaksi halpiskamat saman "pääkadun" varrella :)

[QUOTE="alma";27171344]Mitenköhän nämä marketti-pirkot suhtautuisivat, jos sinä alkaisit kauhistelemaan heidän halpis-haalareitansa?[/QUOTE]

Ajattelinkin, että jos tämä kommentointi vielä jatkuu, täältä suunnasta alkaa kans irrota kommenttia... Josko sitten tajuaisivat typeryytensä.

Surettaa aina lukea tällaisia juttuja kun Suomi on pullollaan hyviä suunnittelijoita ja osaajia, joten jos haluat pukea lapsesi tyylikkäästi laajenna ihmeessä valikoimaa. Burberry ei ole tae sinun tyylitajustasi, vaikka kauniita vaatteita tuottaakin, mutta jos haluat oikeasti tehdä vaikutuksen lapsesi vaatevalinnoilla tutustu ihmeessä muuhunkin tarjontaa.

Itse olen ihastellut pikkuputiikkien tarjontaa Hesassa, mutta asutko kenties kauempana ja pienellä paikkakunnalla? Ymmärrän kyllä, jos ei muuta ole tarjolla kuin seuraavaksi halpiskamat saman "pääkadun" varrella :)

Ostan myös suomalaista designiä. Huomasitko otsikossa tuon "yms. merkkivaatteita": ynnä muita sellaisia. :)

[QUOTE="jjjjj";27171353]Kateutta varmaan. Jokainen ostakoon vaatteita omiin tuloihinsa sopivilla hinnoilla. :)[/QUOTE]

Toisaalta mua ärsyttää laittaa aina kaiken syyksi kateutta, mutta ei voi ymmärtää, mistä muustakaan johtuis... Tietty ihmiset ovat erilaisia ja arvomaailmat voivat poiketa toisistaan, mutta en mä sen vuoksi ketään ala arvostella/haukkua/sättiä jne.

[QUOTE="vieras";27171357]Ostan myös suomalaista designiä. Huomasitko otsikossa tuon "yms. merkkivaatteita": ynnä muita sellaisia. :)[/QUOTE]

Burberry kansainvälinen esimerkki, jonka varmasti kaikki tunnistavat. Kaikki merkit eivät olisi mahtuneet otsikkoon, enkä koe tarpeelliseksi niitä alkaa luetella täällä muutenkaan... Pointti tuli varmasti kaikille selväksi näinkin.

Jokainen pukee lapsensa niinkuin parhaakseen näkee, ja mihin on varaa. Itsekin ostaisin kaikki vauvan vaatteet uutena ja merkkivaatteitakin enemmän jos kylpisin rahassa. Nyt ostan vaatteita osittain myös huutonetistä ja kirppikseltä. Burberryä en kyllä siltikään ostaisi kun harva niistä vaatteista on mielestäni hienoja. Jotkut sellaiset ehkä joissa ei ole sitä burberryn ruutukuosia ollenkaan.

Jokainen käyttää mitä vaatteita haluaa. Suuri osa ihmisistä ei varmaan merkkejä tunnista tai noteraa. Tuo "merkkitietoisuus" on tietyn pikkuporukan vouhotusta ja arvostelijat on varmaan niitä, jotka niitä haluaisivat, muttei ole varaa.

Suurin osa ihmisistä ei kuitenkaan välitä sentin vertaa siitä, mitä merkkiä kenenkin kakarat käyttää :D

Ajattelevatkohan huomauttelijat, että olet kasvattamassa kultalusikka suussa syntynyttä, omanapaista lasta, joka ei sitten kuunaan tule huolimaan ylleen muuta kuin burberryä ja joka kiusaa koulussa halpisvaatteiden pitäjiä? Siis jos syntyy vaikutelma, että olet niitä äitejä, joiden mielestä vain paras on kyllin hyvää omalle pikku Mussucalle ja joka vaatii lapselleen erioikeuksia aina ja ikuisesti? Kun äitikin on niin nenä pystyssä, ettei kykene ostamaan kuin merkkivaatteita, ettei lapsi saastu rahvaanmarketissa ja päädy duunariksi?

[QUOTE="vieras";27171364]Toisaalta mua ärsyttää laittaa aina kaiken syyksi kateutta, mutta ei voi ymmärtää, mistä muustakaan johtuis... Tietty ihmiset ovat erilaisia ja arvomaailmat voivat poiketa toisistaan, mutta en mä sen vuoksi ketään ala arvostella/haukkua/sättiä jne.[/QUOTE]
Joo, ymmärrän että kateuskortti on aika kulunut. En mä silti keksi parempaakaan syytä sille, että jotakuta nyppii muiden lasten vaatteet niin paljon, että pitää alkaa arvostelemaan suoraan päin naamaa. Jokainen saa olla ihan mitä mieltä tahansa siitä, mikä on järkevää rahankäyttöä, mutta hyviin tapoihin kuuluu pitää pöryt mahassa.

Ajattelevatkohan huomauttelijat, että olet kasvattamassa kultalusikka suussa syntynyttä, omanapaista lasta, joka ei sitten kuunaan tule huolimaan ylleen muuta kuin burberryä ja joka kiusaa koulussa halpisvaatteiden pitäjiä? Siis jos syntyy vaikutelma, että olet niitä äitejä, joiden mielestä vain paras on kyllin hyvää omalle pikku Mussucalle ja joka vaatii lapselleen erioikeuksia aina ja ikuisesti? Kun äitikin on niin nenä pystyssä, ettei kykene ostamaan kuin merkkivaatteita, ettei lapsi saastu rahvaanmarketissa ja päädy duunariksi?

Ei se muksu tajua merkeistä tuon taivaallista, jos ei niitten paremmuutta varta vasten sille opeta. En mä ainakaan ole ikinä puhunut lapselleni vaatemerkeistä, ei se ole varmaan kuullutkaan burberrystä, armanista tai ciraffistakaan, saati sitten laittaa ne johonkin "parhausjärjestykseen". Eniten merkkivaatteista tuntuu vouhottavan ne, jotka syystä tai toisesta eivät niitä osta.

Yhteistyössä