Peräruiskeen käyttökokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pytyllä ähisijä..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pytyllä ähisijä..

Vieras
Mulla on ollut koko raskauden ajan ja nyt synnyttäneenä tosi pahoja "ummetuksia"..
Voitko joku kertoa kokemuksesta hyvää lääkettä satunnaiskäyttöön, olen katsellut mm. Microlaxia ja Colonsoft ja Dubplact- nimisiä lääkevalmisteita.

Kakka on siis niin kovaa, ettei tule ulos vaikka kuinka työntää! Ennen raskautta vatsa toimi ok:sti, yleensä päivittäin mutta joskus vähän huonommin.
Mutta nyt siitä noin 97% päivittäisestä on menty tähän vaihtelevaan toimintaan. ;(
Olen kuullut sen olevan ihan olevan normaalia raskauden aikana/ja sen jälkeen.
Mutta palautuu kuitenkin kuulemma ajanmyötä toiminnan ajan normaaliksi.

Oletteko siis löytäneen toimivaa lääkkellistä ratkaisua tämmöiseen asiaan, kun pelkät luumut, liikunta ja vesi ei enään auta.
Syön monipuolisesti ja terveellisesti (pyrin siihen että saan ruoasta kuitua jokapäivä vähinttänkin noin 20-25 rg), mutta nyt tämä raskaus on muovannut kakkimistyyliäni.

Onko kokemuksia, mikä auttaa? Mikä on parasta lääkevalmistetta jota saa ilman reseptiä? Onko esim tuo Microlax -peräruiske auttanut ähisemiseen?

niin ja se vielä, että jouduin syömään viikon ajan nyt särkylääkettä, joka on tosi vahva ja se kovettaa kakkaa.. Pakkausselosteessaskin lukee niin, tämä siis on pahentanutkin ilm. entisestään tätä tilannetta..

No toi Duphalac tai Levolac (ovat samanlaisia tuotteita, eri valmistaja) ovat nestemäinen. Otetaan aamuisin ja tarvittaessa iltaisin noin 20ml. Se voisi olla sun tapauksessa hyvä lääke, juuri kovalle vatsalle. Se tekee ulosteesta löysempää. Microlac on sitten selkeästi apua, jos on aivan ummella, eikä saa mitään tulemaan ulos. ELi sitä suosittelisin käyttämään vain kertaluontoisena apuna. Ja sitten siirtymään tuohon nestemäiseen.

Toinen vaihtoehto Duphalacille/Levolacille on movicol. Se on jauheena kerta-annospusissa. Movicolille myös muita rinnakkaisvalmisteita, joita voit kysyä apteekista. Jotkut, kun sanoo, että Duphalac aiheuttaa ilmavaivoja, mutta se kai henkilökohtaista. Ja Movicol (tai muu vastaava) tuleee juotua aina lasillinen vettä. Duphalac taas on helppo, että sen voi sekoittaa vaikka puuroon tms.

TOivottavasti tästä apua!

Osta ensin levolacia ja ota sitä max. aloitus annosta niin kauan kunnes maha alkaa toimia ja sen jälkeen sitä ylläpitoannosta (eli ohjeen mukaan). Lisäksi voit ostaa esim. just microlaxia ensiavuksi, mutta pitkäaikaiseksi avuksi microlaxista ei ole.

Kokeile:

-Duphalac, Levolac jne. Voit joutua ottamaan normia isomman annoksen. Eivät aiheuta ns. tottumista, joten sopivat myös pidempiaikaiseen käyttöön. Vaikuttaa ehkä vasta 1-3pv kuluttua.

-Microlax. Voi olla että auttaa, voi olla että ei. Pika-apuun joskus mainio apukeino. Nopeiten vaikuttava, ehkä vähiten haittoja.

-Makrogoli tms. Vaikeampaan ummetukseen. Miinusta hinta.

-Senna jne. kuten Ex-lax, toimii Levolacia ym. nopeammin muttei sovellu pitkäaikaiseen/säännölliseen käyttöön.

-Kuitulisä

niin ja se vielä, että jouduin syömään viikon ajan nyt särkylääkettä, joka on tosi vahva ja se kovettaa kakkaa.. Pakkausselosteessaskin lukee niin, tämä siis on pahentanutkin ilm. entisestään tätä tilannetta..

Sisältää kodeiinia?

No ei se ummetus päälle jää. Pitäisikö sun käydä lääk. tutkimuksissa, jos mikään ei auta, etkä tiedä syytäkään?

[QUOTE="alma";27164668]Eikö ne laita synnytyslaitoksella ihan vaan vettä? Näin ainakin ymmärsin, ja hyvin toimi.[/QUOTE]

Vesiperäruiskeeseen tarvitaan letku, joka tunketaan sisään ja sitten kunnon kokoinen ruisku systeemit, että saat sen veden sinne. Ja kyllä mulle on ihan ehdotettu näitä pienempiä peräruiskeita (microlax/toilax). Ovat jotenkin käytännöllisempiä.

[QUOTE="alma";27164668]Eikö ne laita synnytyslaitoksella ihan vaan vettä? Näin ainakin ymmärsin, ja hyvin toimi.[/QUOTE]

Niin kai.

Ap haluaa kuulla miten peräruiske toimii ja miten ähistään :X

Jos sinä syöt vaikka Panacodia, niin se todellakaan saa kaiken jämähtämään sisään! Sinuna yrittäisin kaikin keinoin pärjätä ilman sitä lääkettä ja ottaa vaikka jättiannosta Buranaa. Kaikilla Panacodin tapaiset lääkkeet eivät aiheuta ummetusta, mutta minä olen ainakin ihan tukossa sen jäljiltä ja kaksi viimeisintä leikkausta pärjästin pelkällä Buranalla, kun en kerta kaikkiaan halunnut ottaa sitä. Kipupumppu oli pari päivää, joten se auttoi tietysti paljon asiaa.

[QUOTE="Neljän äiti";27164798]Mä suosittelen laxoberon-tippoja. Sata kertaa tehokkaampaa kuin levolac tai vastaavat. Muutama tippa riittää.[/QUOTE]

Jep, muttei _jatkuvaan_ käyttöön-.

Microlaxilla sain mie suolen toimimaan ja ummetus syntyi panacod-lääkkeestä(kodeiini) joita mulle raskaana ollessa krooniseen kipuun määrättiin....Kipu----->lääkitys----->ummetus--->microlax. Tämä toimi ja etenki neuvolantätin uhkaus"jos ei huomiseen mennessä irtoo niin tuut tänne ja laitetaan(näytti käsillä puolen metrin matkaa) kunnon perähuuhtelut niin eiköhän olo helepotu...

Yhteistyössä