Oma väri hiusiin takaisin, vinkkejä kaivataan.

• Viestiketjun aloittaja -S-
  • Ensimmäinen viesti
-S-
Nyt hiukset siis mustat, olleet jo vuosia. Oon täysin kyllästyny värjäämiseen, ja nyt ekaa kertaa ikinä tuli ajatus oman värin takaisin saannista.
Hiukset ei oo pitkät, yli korvan mutta alle olkapään :)

Kertokaahan, kuinka kannattaa lähteä liikkeelle, että oman värin takaisin kasvattaminen olisi mahdollisimman kivutonta :)

"hmm"
Sinuna leikkaisin aivan lyhyeksi ja lähtisin kasvattamaan mallissa sitten pidemmäksi, olisivat kokoajan oman väriset, ja paljon nätimmin niin kuin sinnittelisi juurikasvussa.

"vieras"
Meet kampaajalle ja otat raitoja. Juurikasvu ei näy niin pahasti ja sit jossain vaiheessa leikkaat lyhyemmäksi kun omaa väriä on kasvanut tarpeeksi. Näin mä tekisin :)

bsr
Jos hiusten kunto on hyvä, kampaajalle värinpoistoon ja päälle omaa väriäsi lähellä oleva väri (värinpoisto tekee hiuksista yleensä keltaisen kukertavat). Jos uusi väri ja oma väri eivät ole aivan samat, tyvikasvun kasvaessa voi eroa tasoittaa raidoilla. Siitäpä se lähtee.

-S-
[QUOTE="vieras";27163417]Meet kampaajalle ja otat raitoja. Juurikasvu ei näy niin pahasti ja sit jossain vaiheessa leikkaat lyhyemmäksi kun omaa väriä on kasvanut tarpeeksi. Näin mä tekisin :)[/QUOTE]

Minkäs värisiä raitoja mustiin hiuksiin sitten ajattelit?

-S-
[QUOTE="hmm";27163390]Sinuna leikkaisin aivan lyhyeksi ja lähtisin kasvattamaan mallissa sitten pidemmäksi, olisivat kokoajan oman väriset, ja paljon nätimmin niin kuin sinnittelisi juurikasvussa.[/QUOTE]

Juuri oon vuoden kasvattanu tähän pituuteen, niin ei innostaisi taas alottaa kasvatusta alusta :)

-S-
Jos hiusten kunto on hyvä, kampaajalle värinpoistoon ja päälle omaa väriäsi lähellä oleva väri (värinpoisto tekee hiuksista yleensä keltaisen kukertavat). Jos uusi väri ja oma väri eivät ole aivan samat, tyvikasvun kasvaessa voi eroa tasoittaa raidoilla. Siitäpä se lähtee.
Tätä vaihtoehtoa itsekkin ajattelin, mulla vaan ei oo hajuakaan mikä se mu oma väri on.. Joku ruskea kai, tumma vai vaalea, tiedä en.. :(

Näin itse toimin. Annoin ensin kasvaa sen verran omaa tukkaa, että kampaaja näki selvästi millaista väriä laitetaan. Mun kohdalla ainakin ero oli todella pieni. Ei pistänyt silmään, oikeastaan ei edes huomannut ellei jäänyt oikein tutkimaan missä raja menee.

Enkä muutenleikannut tukkaa, vaan pitkiin hiuksiin tämä hoito/käsittely tehtiin.

fudu
Minä lopetin hiustenvärjäämisen pari vuotta sitten. Suosittelen raitojen ottamista muutaman kerran ja sen jälkeen annat vaan kasvaa ja käytä leikkauttamassa latvoja.

-S-
Näin itse toimin. Annoin ensin kasvaa sen verran omaa tukkaa, että kampaaja näki selvästi millaista väriä laitetaan. Mun kohdalla ainakin ero oli todella pieni. Ei pistänyt silmään, oikeastaan ei edes huomannut ellei jäänyt oikein tutkimaan missä raja menee.

Enkä muutenleikannut tukkaa, vaan pitkiin hiuksiin tämä hoito/käsittely tehtiin.
Annoitko siis kasvaa ennen värinpoistoa? :)

pailakka
Parturiin mars. Siellä värjäytät latvat tyvikasvun väriseksi. Minulla on pitkät hiukset ja tuolla tavalla kasvatin värin pois päästä. Muutman kerran kävin latvat värjäämässä.

"Riksu"
Osta ihmeessä Color B4 -aine, jos sellaisen paketin jostain vielä onnistut löytämään. Mä sain sillä omaa väriä takaisin ainakin viiden värjäyskerran verran, eli tyvestä tuonne korvien kohdalle. Latvoissa oli niin paljon värikerrostumaa, että ne jäivät tummanruskeiksi, mutta liukuvat ihan nätisti omaan väriin, jota nyt siis suurin osa, joten annan olla kunnes ovat kasvaneet sen verran, että tuon kymmenisen senttiä voi leikata latvoista pois.

Tuo aine siis poistaa kemiallisen värin, ei hiuksen omaa pigmenttiä, kuten värinpoistot. Kannattaa ehdottomasti kokeilla.

-S-
Alkuperäinen kirjoittaja LauhkeaLehmä;27163739:
Kokeile sellaista kuin Colour 4b. Myydään ihan marketeissa. Poistaa vain kemiallisen väripigmentin, ei omaa väriä. Kannattaa ostaa se tujumpi pakkaus, jos tosiaan ihan mustat hiukset
Siis että musta lähtisi, ja tilalle tulisi lähes oma väri? Ihan tosissaanko tollasia on?

-S-
Alkuperäinen kirjoittaja LauhkeaLehmä;27163772:
Itse sain aika lähelle omaa väriä tosi tumman ruskeasta. Käytin sitä "laimeampaa" versiota, kun en heti tajunnut, että niitä on eri vahvuisia. Silti ihan hyvin lähti ensimmäisellä käsittelykerralla.
Pitääpäs yrittää metsästää tollasta sitten! :)

"Riksu"
Siis että musta lähtisi, ja tilalle tulisi lähes oma väri? Ihan tosissaanko tollasia on?
Joo, ihan tosissaan :)
Riippuu tosin vähän siitä, millaisilla väreillä on värjännyt, suoraväreihin ei oikein toimi ja jotkut kestovärit polttaa omaa väriä, mutta kokeilla kannattaa ehdottomasti. Ei tuhoa tukkaa kuten värinpoisto, eli pahimmassakaan tapauksessa ei häviä kuin paketin hinnan (joku 15,-)

Mun kaverilla taas kävi tuon color B4:n kanssa silleen, että tuli sähkönsiniset hiukset kun alkoi mustasta ottaan väriä pois.. eikä mun kaverilla oo ikinä ollut sinisiä hiuksia.. joten tuo aine reagoi johonkin noin, tuloksena siniset hiukset.. ei paljoa naurattanut silloin, kun oli pakko heittää jotain tummaa väriä päähän äkkiä...

Mutta asiaan.. :)

Mulla on nyt oman värin kasvatus meneillään.. tosin pitkään tukkaan.. annoin ite ensin oman värin kasvaa n. 10-15 senttiä näkyville ja marssin kampaajalle.. se sitten katsoi juuresta värin mahdollisimman lähelle mun omaa väriä ja nyt eroa ei huomaa oikeastaan ollenkaan :)

-S-
Mun kaverilla taas kävi tuon color B4:n kanssa silleen, että tuli sähkönsiniset hiukset kun alkoi mustasta ottaan väriä pois.. eikä mun kaverilla oo ikinä ollut sinisiä hiuksia.. joten tuo aine reagoi johonkin noin, tuloksena siniset hiukset.. ei paljoa naurattanut silloin, kun oli pakko heittää jotain tummaa väriä päähän äkkiä...
Ounou :D. Ja siis tarkennus, että mun hiukset on sinimustat, että saa nähdä jos tota onnistun löytään ja kokeilen, et kuin käy :D.

"Siru"
Mä en ole nähnyt aikoihin kaupassa tuota Colour B4 -värinpoistoa. Joskus alkukesällä Citymarketissa viimeksi ja silloin vain tuota pinkkiä, laimeampaa versiota. Vinkatkaa ihmeessä, jos jostain vielä saa!

Mä vaan kasvatin sen pois. Mulla oli pitkä musta tukka ja oma väri on vaalea. Kasvatin ensin sellaisen 10 cm juurikasvun ja sitten pätkäisin lyhyen tukan ja leikkasin otsiksen. Sen jälkeen oon antanu vaan kasvaa ja kerran oon vissiin käyny leikkauttaan latvoista väriä pois. Latvat kyllä sitten haalenikin jo aika paljon ettei enempää tarvinnu leikata. Olihan se vähän aikaa karseen näkönen, mutta aina se on jos mustaa yrittää vaaleeks saada ja vaikka sitä lähtis vaalentaan niin se juurikasvu-vaihe on aina edessä.

Mä muuten tulin allergiseks joten mulla toi värjäys ei ollut enää vaihtoehto muutenkaan.

Yhteistyössä