Lapsenvahti perui

  • Viestiketjun aloittaja tihti
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Todennäköisesti vauva huutaisi jossain yksinään.
Koko ajan?
Todennäköisintä on, että vauva olisi rauhallinen ja jopa nukkuisi vieraan hoidossa. Vauvakin aistii äidin hermoheikkouden ja huutaa entistä enemmän.

Se vauva ei saa traumoja tai mene rikki siitä jos muutaman minuutin huutaa sängyssään.

Eikä sen taaperon hampaat tipu suusta jos juuri sinä et niitä harjaa.

Eikä sekään saa traumoja siitä että kerran jää kylpy väliin.

Sinä itse estit oman vapaailtasi, syytä itseäsi. Ja lopeta vinkuminen omista valinnoistasi.
 
Miten ihmeessä taaperon nukkumaan, ellei hän ole väsynyt tai vastaavasti millä ilveellä taaperoa saa valvotettua?
Miksi hitossa on pakko ajoittaa se 2 h poissaolo nimenomaan taaperon nukkumaanmenoaikaan?

Mun lasten kohdalla olisi onnistunut (ja onnistuikin) mainiosti se, että skidi leikki vaikkapa olkkarin lattialla, ja simahti sitten siihen kun väsytti. Ja kannettiin siitä sänkyyn. Mutta mulla onkin a) superlapset, b) lapsillani on superäiti, superiskä, superisovanhemmat ja superlapsenvahdit.

Kerro nyt äkkiä, että ei teidän lapsi vaan kyllä nukahda ellei sitä ekana kylvetetä kello 19:33-19:48, ellei saa iltapuuroa klo 20:00 tasan, ja ellei hampaita pestä klo 20:14-20:16, jonka jälkeen seuraa iltasatu ja tuutulaulut jajajajajaja...ja jos rutiinista livetään, niin lapsi ei nuku kuukauteen ja kaikki on sekaisin. Sitäpaitsi, se ravintola minne menisitte, tarjoilee ruokaa vain klo 19-21 : /
 
tihti
Miksi hitossa on pakko ajoittaa se 2 h poissaolo nimenomaan taaperon nukkumaanmenoaikaan?

Mun lasten kohdalla olisi onnistunut (ja onnistuikin) mainiosti se, että skidi leikki vaikkapa olkkarin lattialla, ja simahti sitten siihen kun väsytti. Ja kannettiin siitä sänkyyn. Mutta mulla onkin a) superlapset, b) lapsillani on superäiti, superiskä, superisovanhemmat ja superlapsenvahdit.

Kerro nyt äkkiä, että ei teidän lapsi vaan kyllä nukahda ellei sitä ekana kylvetetä kello 19:33-19:48, ellei saa iltapuuroa klo 20:00 tasan, ja ellei hampaita pestä klo 20:14-20:16, jonka jälkeen seuraa iltasatu ja tuutulaulut jajajajajaja...ja jos rutiinista livetään, niin lapsi ei nuku kuukauteen ja kaikki on sekaisin. Sitäpaitsi, se ravintola minne menisitte, tarjoilee ruokaa vain klo 19-21 : /
Koska olisi ollut kiva juhlia hääpäivää illalla. Ja kyllä, se lapsi on tottunut iltarutiineihin mutta ei niitä kyllä kellontarkasti toisteta.
 
tihti
[QUOTE="vieras";27162799]Koko ajan?
Todennäköisintä on, että vauva olisi rauhallinen ja jopa nukkuisi vieraan hoidossa. Vauvakin aistii äidin hermoheikkouden ja huutaa entistä enemmän.

Se vauva ei saa traumoja tai mene rikki siitä jos muutaman minuutin huutaa sängyssään.

Eikä sen taaperon hampaat tipu suusta jos juuri sinä et niitä harjaa.

Eikä sekään saa traumoja siitä että kerran jää kylpy väliin.

Sinä itse estit oman vapaailtasi, syytä itseäsi. Ja lopeta vinkuminen omista valinnoistasi.[/QUOTE]

Jep, ne vatsavaivathan on hoitajasta kiinni. Esimerkiksi sairaalassahan vauva ei huutanut hoitajille joka helvetin ilta, ehei.

Ilmeisesti sitten niin.
 
tihti
Miten niin, jos mummo on paikalla? Eihän vauva silloin yksin olisi?
Mä olen ymmärtänyt, että vauva ei ymmärrä, ettei ole yksin jos porukka on toisessa huoneessa. Tai että itkevää vauvaa ei tarvitsekaan kanniskella tai muuten hoitaa. Helpottuu illat tästä kummasti, kun ei tarvitsekaan vauvaa kanniskella vaan voi jättää sen sänkyynsä nukkumaan ja vetää oven kiinni.
 
tihti
[QUOTE="kmm";27162893]Miksi mies (muut läheiset tai ystävät) ei soita/hae sinulle apua? Tarvitset sitä kiireesti.[/QUOTE]

Koska en asu tällä palstalla, ja välillä olen jopa ihan tyytyväinen elämääni. Väsynyt, mutta tyytyväinen.
 
rietas
Mä olen ymmärtänyt, että vauva ei ymmärrä, ettei ole yksin jos porukka on toisessa huoneessa. Tai että itkevää vauvaa ei tarvitsekaan kanniskella tai muuten hoitaa. Helpottuu illat tästä kummasti, kun ei tarvitsekaan vauvaa kanniskella vaan voi jättää sen sänkyynsä nukkumaan ja vetää oven kiinni.
Jospa mummo pitelis itkevää vauvaa sylissä ja toinen lapsi istuis/pötköttelis siinä mummon vieressä? Vaikka?
 
"hei"
Todella ikävää! Itselläni on sellainen tilanne välillä, että olisi kiva saada lapsenvahti.. Mutta viimisen 3 vuoden aikana olen saanut lapsenvahdin neljäksi tunniksi (kuudesta oli puhe sillä kerralla) Mutta vahti tulikin "kipeäksi". Hienoa asua kaupungissa jopssa ihmiset on niin sisäänpään lämpiäviä, että en ole onnistunut tukiverkkoa luomaan mitenkään.
 
"hei"
Anatolia, joka kerta todistat kuinka typerä olet. Taidat olla niitä kultalusikka persiissä kasvaneita taikak sitten oot katkeroitunut ja keiro noin muuten vain ;) Tiedoksesi, olet s''littävä ja aikaajoittain jopa narsistinen.
 
[QUOTE="hei";27162959]Anatolia, joka kerta todistat kuinka typerä olet. Taidat olla niitä kultalusikka persiissä kasvaneita taikak sitten oot katkeroitunut ja keiro noin muuten vain ;) Tiedoksesi, olet s''littävä ja aikaajoittain jopa narsistinen.[/QUOTE]
Tiedoksesi, ei vittuakaan kiinnosta jonkun harmaan "hei":n syväluotaava kirotus vihreinen analyysi minusta.

Ap on provojen provo, mutta tämä ketju on sairaan hauska. Osoittaa ap:ltä suurta idearikkautta keksiä selitys joka ikiselle annetulle ratkaisuehdotukselle. En muista, että aikoihin olisi ollut näin hyvää provoa.
 
Meillä on ollut vauvoille sellainen mieletön keksintö kuin sitteri. Aika hyvin ovat siihen rauhoittuneet ja silloinkin kun keskimmäinen vauvana huusi iltaisin niin hyssyttelin häntä sitterissä samalla kun syötin esikoista, harjasin tämän hampaita jne. Jos huuti niin huuti , eipä ollut kuitenkaan yksin. Niihin aikoihin kun miehen työn takia olin puolet kuukauden illoista/öistä yksin. Voisi onnistua mummoltakin.

Paitsi tietty ap:lla ei ole sitteriä ja mahdollisesti hän vastustaa sellaisia kun vanvan on oltava kokoajan sylissä. Tai vauva inhoaa sitteriä jne.
 
Meillä on ollut vauvoille sellainen mieletön keksintö kuin sitteri. Aika hyvin ovat siihen rauhoittuneet ja silloinkin kun keskimmäinen vauvana huusi iltaisin niin hyssyttelin häntä sitterissä samalla kun syötin esikoista, harjasin tämän hampaita jne. Jos huuti niin huuti , eipä ollut kuitenkaan yksin. Niihin aikoihin kun miehen työn takia olin puolet kuukauden illoista/öistä yksin. Voisi onnistua mummoltakin.

Paitsi tietty ap:lla ei ole sitteriä ja mahdollisesti hän vastustaa sellaisia kun vanvan on oltava kokoajan sylissä. Tai vauva inhoaa sitteriä jne.
Koliikkikeinua mä ehdotin silloin, kun tunsin vielä sympatiaa ap:tä kohtaan enkä ollut tajunnut hänen olevan provo. Mutta vauva viihtyy sylissä vaan. Kuinkas muutenkaan.

Kantoliina tai -reppukin olis kätevä. Jos vauva huutaa sylissä, niin yhtä turvallista on huutaa liinassa tai repussa. Ja jää kädet vapaaksi muuhun.
 
"hei"
Tiedoksesi, ei vittuakaan kiinnosta jonkun harmaan "hei":n syväluotaava kirotus vihreinen analyysi minusta.

Ap on provojen provo, mutta tämä ketju on sairaan hauska. Osoittaa ap:ltä suurta idearikkautta keksiä selitys joka ikiselle annetulle ratkaisuehdotukselle. En muista, että aikoihin olisi ollut näin hyvää provoa.
"ei vittuakaan jonkun harmaan "hei":n syväluotaava kirotus vihreinen analyysi minusta." Ai ei vai, vittuako siinä sitten provon hauskuudesta mulle paasaat, vittujako mua kiinnostaa sun mielipiteesi kun olet silmissäni (kuin monen muunkin mielessä) tuollainen "Nulikka" ;)
 
Koliikkikeinua mä ehdotin silloin, kun tunsin vielä sympatiaa ap:tä kohtaan enkä ollut tajunnut hänen olevan provo. Mutta vauva viihtyy sylissä vaan. Kuinkas muutenkaan.

Kantoliina tai -reppukin olis kätevä. Jos vauva huutaa sylissä, niin yhtä turvallista on huutaa liinassa tai repussa. Ja jää kädet vapaaksi muuhun.
Kiva että vauva viihtyy sentään sylissä (selkä kaarella huutaen). Ja vauva sylissähän on aivan mahdotonta harjata toisen hampaita tai syöttää puuroa.

Jossain vaiheessa muistaakseni se mll:n hoitaja olisi ollut hyvä idea mutta kun varaa ei ollut kahteen. Kun sitten ehdotettiin että ottaisi sen yhden hoitajan mummon lisäksi niin sitten ei olisikaan enää varaa käydä syömässä ja mitään muita vaihtoehtoja tuolle illanvietolle ei ole. Niin kuin ei ole muita ajankohtiakaan, koliikki kun yleensä kestää vuosia...

Sekin on hupaisaa että vaikka ap itse on parikymppinen eli oletettavasti tuntee paljon ikätovereitaan, kukaan hänen tutuistaan ei ole pätkääkään kiinnostunut vauvoista. Erikoinen sattuma tosissaan.

Mutta tosissaan hauska ketju! :D
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia

Yhteistyössä