Lapsenvahti perui

  • Viestiketjun aloittaja tihti
  • Ensimmäinen viesti
20 vuotiailta harvemmin hirveästi heruu kiinnostusta vaipan vaihtoon tai mihinkään muuhunkaan.
Ai jaa. No, kyllä meidän tutuista löytyy noita 20-24v nuoria jotka ovat olleet kiinnostuneita ja kyvykkäitäkin hoitamaan vauvoja ja isompiakin vaativia lapsia. Osalla on itselläänkin tuossa vaiheessa ollut lapsia, ovat olleet raskaana tai haaveilleet lapsista.

Niin ja itsekin hoidin tuttujen ja sukulaisten lapsia -kyllä, useampaakin kerralla- jo 20v ja allekin. Enkä koskaan ole ajatellut että tuossa olisi mitään outoa.
 
tihti
[QUOTE="vieras";27161691]Tähän kommenttia rouva "elämä on vaikeeta"- virtaselta, kiitos.



Nojaa, kakskymppiset on kuitenkin ihan ihmisiä keillä on aivot, ja uusien asioiden oppiminen sujuu. Jopa näiden huippuvaikeiden kuten vaipanvaihto. :D[/QUOTE]

Vau! Hienosti olet selvinnyt lastesi kanssa! Minun pitää tota kai nyt yltää samaan! Miten en ole tullut ajatelleeksi, että jollakulla voisi olla vielä vaikeampaa! Tämä kyll änyt piristi valtavasti, kun ajattelen, kuinka paljon vaikeampaa muilla on ja kuinka minä en selviydy puolet helpommista lapsista yksin koskaan ikinä missään tilanteessa!

Jos mies nyt lähtisi lätkimään, varmasti saisin asiat hoidettua siihen kuntoon, että pärjäisin. Miksi en nyt sitten hyväksyisi sitä, että pärjään –miehen kanssa?
 
tihti
[QUOTE="kmm";27161693]Mitähän se muu ajateltava mahtaa olla, tämän ketjun perusteella? Uskoakseni virkistävämpiä ajtuksia sait muualta.[/QUOTE]

Eiköhän se ala jo olemaan se ja sama, missä sitä vittuuntuu.
 
Jep, Casa largo hienoine tapaksineen, joo. Ruokaan ehkä olosikin varaa, muttei hoitajaan siihen lisäksi.
Ja mistäänhän ei koskaan voi yhtään joustaa. Varsinkaan kun on lapsia.

Lasten kanssa kun kaikki menee aina juuri niin kuin on suunniteltu eikä ikinä tarvi laatia b-, c- tai ö- suunnitelmia esim siihen että pääsee viettämään parisuhdeaikaa.
 
tihti
Ai jaa. No, kyllä meidän tutuista löytyy noita 20-24v nuoria jotka ovat olleet kiinnostuneita ja kyvykkäitäkin hoitamaan vauvoja ja isompiakin vaativia lapsia. Osalla on itselläänkin tuossa vaiheessa ollut lapsia, ovat olleet raskaana tai haaveilleet lapsista.

Niin ja itsekin hoidin tuttujen ja sukulaisten lapsia -kyllä, useampaakin kerralla- jo 20v ja allekin. Enkä koskaan ole ajatellut että tuossa olisi mitään outoa.
*Minun tutuistani ei.
 
[QUOTE="Vieras";27161706]Minä olisin ollut onnessani jos sukulaiset olisivat pyytäneet lapsenvahdiksi. Minä, poikakaveri ja vauva <3[/QUOTE]
Minä olin parikymppisenä aika paljon vauvanvahtina :). Poikaystävän sukulaiselle, parille ystävälleni, poikaystävän kaverin vauvalle...se oli siistii, kun omia lapsia ei ollut.
Ja olin kyllä sellainen bilettävä örveltävä tapaus, mutta lastenhoitajana ihan kovin hyvä ja luotettava.
 
  • Tykkää
Reactions: Madicken04
"vieras"
Vau! Hienosti olet selvinnyt lastesi kanssa! Minun pitää tota kai nyt yltää samaan! Miten en ole tullut ajatelleeksi, että jollakulla voisi olla vielä vaikeampaa! Tämä kyll änyt piristi valtavasti, kun ajattelen, kuinka paljon vaikeampaa muilla on ja kuinka minä en selviydy puolet helpommista lapsista yksin koskaan ikinä missään tilanteessa!

Jos mies nyt lähtisi lätkimään, varmasti saisin asiat hoidettua siihen kuntoon, että pärjäisin. Miksi en nyt sitten hyväksyisi sitä, että pärjään –miehen kanssa?

Kyllä, sun pitää yltää samaan koska tilanteita tulee aina. Jos se ei ole tämä tilanne, toinen kolkuttaa ovelle jo kohta. Miten helvetissä muka saisit asiat hoidettua siihen kuntoon että pärjäisit, kun nytkään se ei onnistu? Vaikka mitään katastrofia ei ole tapahtunut (mihin menee uskomattomasti voimavaroja)?
Jos kuvittelet pystyväsi selviytymään kun mies makaa teholla, pystyisit nytkin selviytymään pelkän anopin avulla. Mutta minkäs teet, kun mamma kuvittelee olevansa niin spesiaali, ja muksutkin niin uniikkeja ettei yksi aikuinen riitä.

Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. Ja Lopulta ne lapsetkin.
 
"vieras"
Tiedätkö ap, susta tulee mun pikkusisko mieleen. Kaikki pienetkin jutut on aina tosi vaikeita, ihan sama mistä ois kyse niin (teko)syitä löytyy.

Mutta hyvä mies sulla on kun antaa sun palstailla vaikka vauva huutaa.
 
tihti
[QUOTE="vieras";27161807]Tiedätkö ap, susta tulee mun pikkusisko mieleen. Kaikki pienetkin jutut on aina tosi vaikeita, ihan sama mistä ois kyse niin (teko)syitä löytyy.

Mutta hyvä mies sulla on kun antaa sun palstailla vaikka vauva huutaa.[/QUOTE]

Mitä mun sitten pitäs tehdä, kun vauva ei rauhotu vaikkao ottaisin sen reppuselkään ja juoksisin maratoonin?
 
tihti
[QUOTE="Vieras";27161868]Laita vauva vaikka kantokoppaan ja keinuta siinä. Tai ota polvillesi ja tömisytä jalkojasi.

Juu, ei koliikkiin auta välttämättä mikään, suotta itseäsi syytä.[/QUOTE]

Kokeiltu on, ei auta. En itseäni aikaisemmin syyttänytkään, tämän ketjun jälkeen kyllä.
 

Yhteistyössä