Lapsenvahti perui

  • Viestiketjun aloittaja tihti
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Jos esikoinen on vasta 1v, hän nukkuu päiväunet. Menkää sillon! Mummu hoitaa vauvaa sen ajan ja jos illat on hankalimpia niin ootte sit miehen kanssa kotona hoitamassa iltatoimet. (Esikoisen hampaat voi pestä vaikka vauva sen hetken huutaiskin eikä kylpy oo pakollinen joka ilta).
 
"Vieras"
Tuli mieleeni, että lapsenvahdit eivät välttämättä ole ymärtäneet, että ap:n mielestä heidän molempien läsnäolo on pakollista. Yleensähän kaksi lapsenvahtia on vain silloin kun pariskunta menee lapsenvahdiksi, toinen on l
Hinnä seurana silloin.

Eikä anoppi ole ehkä ymmärtänyt, että oikeasti tarvitsette sen parin tunnin loman. Miehesi voisi sanoa selkokielellä, että haluaa viedä sinut vuosipäivää juhlimaan.
 
tihti
[QUOTE="Vieras";27151295]Tuli mieleeni, että lapsenvahdit eivät välttämättä ole ymärtäneet, että ap:n mielestä heidän molempien läsnäolo on pakollista. Yleensähän kaksi lapsenvahtia on vain silloin kun pariskunta menee lapsenvahdiksi, toinen on l
Hinnä seurana silloin.

Eikä anoppi ole ehkä ymmärtänyt, että oikeasti tarvitsette sen parin tunnin loman. Miehesi voisi sanoa selkokielellä, että haluaa viedä sinut vuosipäivää juhlimaan.[/QUOTE]

No niimpä, tuon anopin kanssa on muutenkin olult ongelmia siinä, ettei hän koe että minä ja hänen poikansa osaisimme tehdä yhteisiä ja ihan hyviäkin päätöksiä. ja mies oli kyllä samaa mieltä, että yhden vahdin kanssa ei onnistu. Tuolle mummolle oltiin todella painotettu, että pyytää siskonsa mukaan ja varmasti ollaan kerrottu, kuinka vauva huutaa kaikki illat eikä tosiaan ole sellainen pikku kullannuppu, kuten esikoisemme.

Niistä paskantärkeistä menoista vielä, kyllä itseäni ainakin mietityttää 45v. nainen, joka kokee tarpeelliseksi pämpätä joka viikonloppu eikä yhtenäkään viikoniltana ole kotona. Eikä osaa suunnitella menojaan sen vertaa, että synttäri- tai joululahjat ostettaisiin ajoissa, aina vaan seuraavasta tilistä.Miten näihin ei ole koskaan varaa, vaikka ne tietää vuoden etukäteen?
 
tihti
[QUOTE="vieras";27149353]Kuka tossa nyt perui? AP perui koska mummo ei saanut siskoaan mukaan hoitamaan vaan olisi hoitanut yksin?

Kyllä aikuinen ihminen yhden illan 2h pärjää kahden lapsen kanssa vaikka mikä olisi.[/QUOTE]

Sehän olisikin rentouttava illallinen, kytätä kelloa että milloin on aika kulunut umpeen.. Samalla vaivalla kotona keikuttaa sitteriä ja valvoo 1v:n touhuja.
 
Miää
Sää tässä teet sen ison ongelman. Jos tosissas haluisit miehes kanssa kahdenkeskistä aikaa niin tilaisit vaikka MLL hoitajan, se ei taloutta kaadu. Tämän ketjun lukeneena olen vaan :D kun on miehenkaa koska vaan kahdenkeskistä aikaa ja yhteisiä kauppa reissuja kahdesta, koti-iltoja ym..
 
tihti
Alkuperäinen kirjoittaja Miää;27153566:
Sää tässä teet sen ison ongelman. Jos tosissas haluisit miehes kanssa kahdenkeskistä aikaa niin tilaisit vaikka MLL hoitajan, se ei taloutta kaadu. Tämän ketjun lukeneena olen vaan :D kun on miehenkaa koska vaan kahdenkeskistä aikaa ja yhteisiä kauppa reissuja kahdesta, koti-iltoja ym..
SPinttina oli se, ettei ole kahta hoitajaa. Sitten kun tilaisi tuolta 2 hoitajaa muutamaksi tunniksi, se vois ihyvinkin kaataa. Mies opiskelee yliopistossa ja minä olen kotiäitinä, ei hirveän suuret tulot ole.
 
sda
Miten niin ei oikeesti pärjää kun 2 hoitajaa? Sä teet tästä nyt tosi vaikeen homman, vaikka ihan varmasti monet pärjäis yksin sun lasten kanssa. Minä esim. pärjäsin yksin vauvan, 1 veen ja 3 veen kanssa monta päivää. 3v uhmas ja huusi, 1v oli ehkä se helpoin, vauva itki ja piti kanniskella koko ajan. Silti selvittiin. Kyllä sen vauvan voi hetkeksi laskea ja pestä toisen hampaat. Kylpy ei ole pakko joka ilta. Vähän nyt järkeä peliin sulla itelläskin.
 
tihti
Miten niin ei oikeesti pärjää kun 2 hoitajaa? Sä teet tästä nyt tosi vaikeen homman, vaikka ihan varmasti monet pärjäis yksin sun lasten kanssa. Minä esim. pärjäsin yksin vauvan, 1 veen ja 3 veen kanssa monta päivää. 3v uhmas ja huusi, 1v oli ehkä se helpoin, vauva itki ja piti kanniskella koko ajan. Silti selvittiin. Kyllä sen vauvan voi hetkeksi laskea ja pestä toisen hampaat. Kylpy ei ole pakko joka ilta. Vähän nyt järkeä peliin sulla itelläskin.
Mä nyt en tahdo tinkiä sen 1v. päivärytmistä sen takia, että itse menen jonnekin miehen kanssa syömään. En mä pysty opastamaan toista hampaiden harjauksessa, kun toinen itkee vieressä, mutta jos teille siinä ei ole ongelmaa niin good for you.
 
Mä nyt en tahdo tinkiä sen 1v. päivärytmistä sen takia, että itse menen jonnekin miehen kanssa syömään. En mä pysty opastamaan toista hampaiden harjauksessa, kun toinen itkee vieressä, mutta jos teille siinä ei ole ongelmaa niin good for you.
No sitten sä et voi mennä miehesi kanssa mihinkään.

That's it.

Sillä poikkeus päivärutiiniin se väkisinkin on, jos äiti ja isä ovat poissa, ja tilalla on lapsenvahdit.

Kyllä sä nyt vaan tekemällä teet asiasta vaikean (tai sitten oot uudelleensyntynyt Oikea Ammattivalittaja-rakkaamme).
 
Eivät varmaan ole mitään viettäneet vauvan sairaalassa ollessa, käsittääkseni eivät saa siellä 24/7 olla muutenkaan? Ei silloin saanut sille 1-vuotiaalle hoitajaa ja latailla akkuja? Sen sijaan nyt kotiin tulleen, koliikkisen vauvan joka on jo elämässään paljon kärsinyt, vipataan heti hoitoon? Ymmärrän että väsyttää, mutta lapsen tarpeet tulevat ennen vanhempien tarpeita.
Voi vittu, mitä paskaa! Muuta ketjua ei jaksa kommentoida...
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: SuzieQ. ja Pinki
Kuluneen vuoden aikana olen ollut mm. raskaana, joten ei, en ole ostanut hienompia vetimiä vaan sellaisia, jotka menevät päälle.
No missä vetimissä olisit sitten mennyt miehesi kanssa syömään jos tuo alkuperäinen lapsenvahti ei olisi perunut?

Vai onko nyt kyse siitä että oikeasti et haluamisestasi huolimatta ole valmis lähtemään ulos ilman lapsia ja yrität vain keksiä jotain muita ketä syyttää tilanteesta? Helpompi olla siis ärsyyntynyt jollekin toiselle ihmiselle tai käytännönesteelle mikä pilaa tuon merkkipäivän vieton kuin vain myöntää itselleen ettei minusta olekaan siihen.
 
"vieras"
On se kumma että niitä lapsia on aivan PAKKO hankkia, niitä kinutaan ja vongataan ja niistä haaveillaan ja sitten kun se vauva tulee niin itkutetaan ja länkytetään nettipalstoilla kuinka NIIN KAMALAN rankkaa sen kanssa on ja kuinka se vie voimat.

Älkää imuroiko sitä spermaa niihin ahnaisiin römpsiinne jos lopputulosten kanssa ei jakseta elää valittamatta koko ajan.
 
"vieras"
Ei 24/7, mutta tuossa iltahärdellissä kyllä.
Miten peset aamulla lapsen hampaat? Ai niin se vauva varmasti nukkuu vielä sillon kun sen aika on.......monta ihmistä tarvitset jos joskus joudut laittamaan lapset hoitoon ja viemään ne jo aikasin...hmmm...luulitko aiemmin että pystyt samaan kuin ennen lapsia. Tuskin olet ainut jolla joskus vaikeaa.....herää nainen valituksinesi!!!!
 
tihti
No missä vetimissä olisit sitten mennyt miehesi kanssa syömään jos tuo alkuperäinen lapsenvahti ei olisi perunut?

Vai onko nyt kyse siitä että oikeasti et haluamisestasi huolimatta ole valmis lähtemään ulos ilman lapsia ja yrität vain keksiä jotain muita ketä syyttää tilanteesta? Helpompi olla siis ärsyyntynyt jollekin toiselle ihmiselle tai käytännönesteelle mikä pilaa tuon merkkipäivän vieton kuin vain myöntää itselleen ettei minusta olekaan siihen.
Olen tässä pari viikkoa kyllä etsinyt päälle pantavaa, ja olisin sen ostanut, ellei tässä olisi käynyt näin.
 
tihti
[QUOTE="vieras";27154425]Miten peset aamulla lapsen hampaat? Ai niin se vauva varmasti nukkuu vielä sillon kun sen aika on.......monta ihmistä tarvitset jos joskus joudut laittamaan lapset hoitoon ja viemään ne jo aikasin...hmmm...luulitko aiemmin että pystyt samaan kuin ennen lapsia. Tuskin olet ainut jolla joskus vaikeaa.....herää nainen valituksinesi!!!![/QUOTE]

Mies herää aamulla aikaisin esikoisen kanssa ja pesee myös hänen hampaat sillä aikaa, kun imetän vauvaa. Tilanne on varmasti toinen esim. vuoden kuluttua, mutta minä olisisin kaivannut taukoa nyt.
 

Yhteistyössä