ks
Välillä tuntuu että tuo kuumeen mittailu on ihan karannut käsistä. Itse en ole koskaan mittaillut lasten lämpöjä, ja he ovat nyt 2 v ja 4 v. Eli ap, vähennä vauvan vaatteita ja anna toisen nukkua.
Suppoja suositellaan ainakin silloin, jos vauva on kova pulauttamaan.Suositellaanko vielä jossain suppoja? Meillä päin sekä neuvolassa, että apteekissa on ohjattu ostaan myös buranaa liuoksena.
Siinä oikeen hieno neuvo: älä mittaa kuumetta. Odota että lapsellesi tulee aivovaurio kovan kuumeen takia, vähennä vaan vaatetta jos tuntuu kuumalta.Välillä tuntuu että tuo kuumeen mittailu on ihan karannut käsistä. Itse en ole koskaan mittaillut lasten lämpöjä, ja he ovat nyt 2 v ja 4 v. Eli ap, vähennä vauvan vaatteita ja anna toisen nukkua.
Ehkä tässäkin järjen käyttö sallittu? Se että sun mielestä 40 astetta on kova määrä kuumetta, ei tee siitä vielä vaarallista tai erikoisen ihmeellistä. Kukaan ei sanonut etteikö se 40 astetta ole paljon, vaan että se 38,2 astetta ei sitä ole.Siinä oikeen hieno neuvo: älä mittaa kuumetta. Odota että lapsellesi tulee aivovaurio kovan kuumeen takia, vähennä vaan vaatetta jos tuntuu kuumalta.
Mun mielestä 40 astetta on kova määrä pikkuihmiselle, sanoo muut mitä sanoo. Okei 38,2 on vielä vähän kuumetta mutta kuumetta kuitenkin. Sairaalassa meidän epikriisiin kirjotettiin että lapsella oli kova kuume 38,5 astetta, että repikääpä siitä. Aapee, tuskin sun tarttee olla huolissaan tästä kuumeesta ja uskon et voit sitä panadolia antaa yöllä jossain vaiheessa aikasemmin kun 4h päästä, nyt vaan anna vauvan nukkua ja pidä huone viileänä. Mut ihan hyvä juttu et seurailet toisen kuumetta, se ei ole väärin.
Noniiiiin, olinpa mä dille! en tullut yhtään ajatelleeks tuota pulauttamisriskiä. Onneks omalla kohdalla ei oo joutunut "kun" pari kertaa antamaan meidän puolivuotiaalle särkylääkettä, kerran rokotuksien jälkeen ja kerran hampaita tehdessä, kun nostivat kuumeen.Suppoja suositellaan ainakin silloin, jos vauva on kova pulauttamaan.
Ja niitä on kivempi antaa nukkuvalle lapselle . Vaikkakin liuos tehoaa nopeammin.
no kiitä onneas että järki pelaa, aivovaurion riski ollut jo aika suuri jos viikko mennään 40 asteessa.Meillä kun on lapset olleet vähän kuuman oloisia ja yrittäneet pötkölleen pyrkiä keskellä kirkasta päivää, niin on mitattu 39,5 kuumeita. No, ei muuta kuin juomista, kuumetta alentavaa lääkettä ja omaan rauhaan lepäilemään.
Olen kotoa oppinut, että 40 astetta alkaisi olla sellainen tosi kova kuume. Sairastin teininä keuhkokuumeen ja ennen kuin asia selvisi, olin viikon putkeen kuumeessa niin, että joka ilta näytti 40 astetta. Lopulta äiti keksi, että tyttöhän kuolee kotiin
Noo, 43 asteessa alkaa olla aivovaurion riski. Oma kuumeeni oli 40 asteessa vain iltaisin.Alkuperäinen kirjoittaja µµµ;27151372:no kiitä onneas että järki pelaa, aivovaurion riski ollut jo aika suuri jos viikko mennään 40 asteessa.